سیما رادمان

سیما رادمان

دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

ایلان ماسک از OpenAI شکایت کرد و خواستار برکناری مدیرعامل آن شد

ایلان ماسک با شکایت از OpenAI، خواستار برکناری مدیرعامل آن شد

ماسک می‌گوید که OpenAI از ماموریت اصلی خود، یعنی توسعه هوش مصنوعی ایمن و مفید دور شده است و روی سرمایه‌گذاری‌های سودمحور متمرکز شده است.

«ایلان ماسک»، شکایت جدیدی علیه استارتاپ هوش مصنوعی OpenAI تنظیم کرد که سال 2015 توسط خود او تاسیس شده است. ماسک در شکایت خود ادعا می‌کند که OpenAI از ماموریت اصلی خود، یعنی توسعه هوش مصنوعی ایمن و مفید دور شده است و روی سرمایه‌گذاری‌های سودمحور متمرکز شده است.

ماسک در شکایت خود ادعا می‌کند که همکاری جدید OpenAI با مایکروسافت، اساسا اصول اصلی شرکت را به خطر انداخته است. دادخواست او استدلال می‌کند که این همکاری باعث‌شده تا OpenAI به جای تمرکز بر تحقیق و توسعه منبع باز به نفع بشریت، توسعه هوش مصنوعی عمومی (AGI) را برای منافع مالی مایکروسافت در اولویت قرار دهد.

اتهامات ایلان ماسک علیه OpenAI

ایلان ماسک با شکایت از OpenAI، خواستار برکناری مدیرعامل آن شد

در این دادخواست چندین اتهام علیه OpenAI مطرح شده است، از جمله:

  • نقض قرارداد: ایلان ماسک ادعا می کند که OpenAI توافق نامه تأسیس خود را نقض کرده، که در آن به توسعه هوش مصنوعی منبع باز تعهد داده است.
  • نقض وظیفه امانتداری: ماسک ادعا می‌کند که تیم رهبری OpenAI از انجام وظیفه خود برای اقدام در راستای منافع و مأموریت اصلی سازمان کوتاهی کرده است.
  • شیوه‌های تجاری ناعادلانه: ثروتمندترین فرد جهان در نهایت استدلال کرده که مشارکت OpenAI با مایکروسافت به غول فناوری نفوذ ناعادلانه می‌دهد و مزیتی ناعادلانه در توسعه هوش مصنوعی ایجاد می‌کند.

ماسک در شکایت خود همچنین چند هدف را دنبال می‌کند. او ابتدا خواستار آن است که OpenAI به تعهد اولیه خود برای توسعه هوش مصنوعی منبع باز متعهد باشد و تحقیقات خود را به‌صورت رایگان در دسترس عموم قرار دهد. او سپس می‌خواهد که از سوء استفاده OpenAI، «سم آلتمن»، مدیرعامل شرکت و مایکروسافت از منابع OpenAI جلوگیری شود. ماسک همچنین خواستار برکناری آلتمن از سمت خود به عنوان مدیرعامل و بازگرداندن هیئت مدیره قبلی است.

سیما رادمان
سیما رادمان دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋