سیما رادمان

سیما رادمان

دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

اسپیس ایکس سیصدمین پرتاب موفقیت آمیز موشک فالکون 9 را انجام داد [Watch]

اسپیس ایکس سیصدمین پرتاب موفق راکت فالکون 9 را انجام داد [تماشا کنید]

در این مأموریت ماهواره Merah Putih 2 به مدار برده شده است که خدمات اینترنت پرسرعت را به مشتریان مستقر در اندونزی ارائه خواهد کرد.

اسپیس ایکس به نقطه عطف چشمگیر دیگری دست پیدا کرده است. موشک فالکون 9 این شرکت، روز گذشته ماهواره ارتباطی Merah Putih 2 را از سکوی پرتاب کیپ کاناورال فلوریدا به فضا پرتاب کرد و پس از 34.5 دقیقه آن را در مدار زمین قرار داد. این سیصدمین مأموریت موفقیت‌آمیز موشک اسپیس ایکس تا به امروز محسوب می‌شود.

طبق توضیحات اسپیس ایکس، این هفدهمین پرتاب و فرود موفقیت‌آمیز بوستر مورداستفاده در این مأموریت بوده است. البته رکورد استفاده مجدد از بوسترهای این شرکت عدد 19 است که در دسامبر 2023 به ثبت رسید. پس از جداسازی بوستر، مرحله بالایی موشک به حرکت خود در آسمان ادامه داد و در نهایت، ماهواره Merah Putih 2 را طبق برنامه در مدار انتقالی زمین‌ایستا قرار داد.

پرتاب موشک فالکون 9 اسپیس ایکس

ویدیوی زیر لحظه پرتاب موشک را نشان می‌دهد:

ماهواره 4000 کیلوگرمی Merah Putih 2 پس از راه‌اندازی، تا 15 سال آینده یا بیشتر، خدمات اینترنت پرسرعت را به مشتریان مستقر در اندونزی ارائه خواهد کرد. این سرویس توسط Telkomsat، یک شرکت مخابراتی دولتی اندونزی، اداره خواهد شد.

اسپیس ایکس سیصدمین پرتاب موفق راکت فالکون 9 را انجام داد [تماشا کنید]

اسپیس ایکس همچنین شانزدهمین پرتاب سال 2024 خود را انجام داده است. سه مورد از این پرتاب‌ها در یک بازه زمانی 24 ساعته در 14 و 15 فوریه انجام شد که طی آن‌ها، مأموریت محرمانه USSF-124 برای نیروی فضایی ایالات‌متحده پرتاب شد، فرودگر ماه IM-1 به سمت آسمان رفت، و مجموعه‌ای از ماهواره‌های استارلینک به فضا فرستاده شدند.

همچنین تعداد پرتاب‌های این شرکت در سال 2024 افزایش پیدا خواهد کرد. نمایندگان اسپیس ایکس گفته‌اند که این شرکت قصد دارد در سال جاری میلادی 144 مأموریت مداری پرتاب کند.

موشک فالکون 9 اولین‌بار در ژوئن 2010 پرتاب شد. هشت سال بعد، اسپیس ایکس موشک قدرتمند فالکون هوی را معرفی کرد که تاکنون تکمیل 9 مأموریت را در کارنامه دارد. این شرکت همچنین درحال کار بر روی یک موشک بزرگ‌تر به نام استارشیپ است که امیدوار است اسکان در مریخ را از نظر اقتصادی امکان‌پذیر کند.

سیما رادمان
سیما رادمان دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋