نسل سوم سدان لوکس پورشه پانامرا با طیف گستردهتری از امکانات دیجیتال، طراحی تازه و تعادل بین قدرت و راحتی معرفی شد.
نسل سوم سدان لوکس پورشه پانامرا با طیف گستردهتری از امکانات دیجیتال، طراحی تازه و تعادل بین قدرت و راحتی معرفی شد.
پورشه در پاسخ به تقاضای بالا برای پیشرانههای هیبریدی، پانامرا را با چهار پیشرانه کارآمد E-Hybrid عرضه میکند. پانامرا توربو E-Hybrid اولین نسخه قابل عرضه در بازار است. این پیشرانه از یک موتور ۴ لیتری V8 توربو و یک موتور برقی با توان ۱۴۰ کیلووات تشکیل شده است. توان کلی این سیستم به ۵۰۰ کیلووات و گشتاور کلی آن به ۹۳۰ نیوتنمتر میرسد. پورشه موتور برقی را در جعبهدنده ۸ سرعته دوکلاچه PDK ادغام کرده و درنتیجه وزن خودرو را در حدود ۵ کیلوگرم کاهش داده است.
شتاب صفر تا صد این نسخه ۳.۲ ثانیه و نهایت سرعت آن ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت است. باتری ۲۵.۹ کیلوواتساعت این مدل برد حرکتی برقی ۹۱ کیلومتر را فراهم میکند. شارژر داخلی ۱۱ کیلوواتی AC زمان شارژ را در ایستگاههای شارژ مناسب به ۲ ساعت و ۳۹ دقیقه کاهش میدهد.
تیپهای پانامرا و پانامرا ۴ نیز در هنگام عرضه در دسترس خواهند بود. موتور ۲.۹ لیتری V6 توربو آنها اکنون توان ۲۶۰ کیلووات و گشتاور ۵۰۰ نیوتنمتر تولید میکند که در مقایسه با نسل قبلی ۱۷ کیلووات و ۵۰ نیوتنمتر افزایش یافته است. این شتاب ۰ تا ۱۰۰ پانامرا را به ۵.۱ ثانیه کاهش داده و نهایت سرعت آن را به ۲۷۲ کیلومتر بر ساعت میرساند. شتاب صفر تا صد پانامرا ۴ تمام چرخ محرک جدید ۴.۸ ثانیه و نهایت سرعت آن ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت است. طول پانامرا جدید ۵.۰۵ متر، عرض آن ۱.۹۳ متر و ارتفاع آن ۱.۴۲ متر است.
کابین تعادل خوبی بین کنترلهای دیجیتال و آنالوگ برقرار کرده است. اهرم انتخابگر دنده در سمت راست فرمان قرار دارد. سوئیچ حالتهای رانندگی نرمال، اسپرت و اسپرت پلاس بهطور مستقیم در دسترس راننده قرار دارند. نمایشگر ۱۰.۹ اینچی مقابل سرنشین جلو اطلاعات عملکرد خودرو را نمایش میدهد و امکان استفاده از سیستم سرگرمی را فراهم میکند.
این مدل از اپل کارپلی و اندروید اتو برای بهبود تجربه رانندگی پشتیبانی میکند. عملکردهایی مانند تهویه مطبوع، ماساژور صندلی و نورپردازی محیطی را میتوان بهطور مستقیم توسط اپل کارپلی یا دستیار صوتی سیری کنترل کرد.
دستیار کنترل سرعت فعال استاندارد با سیستم تشخیص علائم راهنمایی تعامل دارد. اگر این سیستم فعال باشد، سرعت پانامرا بهطور خودکار از حد مجاز بیشتر نخواهد شد. همچنین در هنگام پارک خودکار، نیازی به حضور راننده در خودرو نیست. با قابلیت جدید دستیار پارک از راه دور میتوان فرایند پارککردن را از طریق گوشی هوشمند کنترل کرد.
در آلمان، پورشه نسل جدید پانامرا را با قیمت ۱۰۷,۸۰۰ و پانامرا ۴ را با قیمت ۱۱۱,۹۰۰ یورو عرضه میکند. قیمت پانامرا توربو E-Hybrid از ۱۹۲,۵۰۰ یورو شروع میشود. تحویل پورشه پانامرا جدید که در کارخانه لایپزیگ تولید میشود، از مارس ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.
پاسخ ها