سیما رادمان

سیما رادمان

دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

رئیس مرکز ملی فضای مجازی: نظام باید به گونه‌ای اصلاح شود که با فعالان فناوری اطلاعات و ارتباطات حل شود نه با ورود نهادهای مختلف

رئیس مرکز ملی فضای مجازی: سیستم باید اصلاح پیدا کند تا مشکلات توسط بازیگران ICT حل شود نه با ورود نهادهای مختلف

رئیس مرکز ملی فضای مجازی باور دارد اینکه موارد متعددی در حوزه ICT رخ می‌دهد و نهادهای مختلفی به آن ورود می‌کنند،نشان از ضعف سیستم دارد. او باور دارد باید سیستم اصلاح پیدا کند تا ...

رئیس مرکز ملی فضای مجازی باور دارد اینکه موارد متعددی در حوزه ICT رخ می‌دهد و نهادهای مختلفی به آن ورود می‌کنند،نشان از ضعف سیستم دارد. او باور دارد باید سیستم اصلاح پیدا کند تا بسیاری از مشکلات به‌صورت روتین و با پویایی این فضا برطرف شوند و نیاز ورود خاص نهادها و مدیران برای حل آن نباشد.

آقامیری در افتتاحیه چهارمین همایش ایران دیجیتال گفت: «برپایی چنین همایش‌هایی باعث می‌شود که بتوانیم با توجه به اهداف خود، مسیر را درست پیش ببریم.» رئیس مرکز ملی فضای مجازی به موضوعاتی اشاره کرد که کشور سال‌هاست با آن درگیر است و به‌دنبال راه‌حل برای آن‌ها است و اولین این موارد را بحث شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد: «بحث شبکه ملی اطلاعات از ده سال پیش جدی‌تر شد و تا امروز در دوره‌های مختلف، گزارش‌های گوناگونی درباره آن داده شده است. شبکه ملی اطلاعات برای عام مردم هنوز یک جعبه سیاه است که هنوز شبهات و ابهام زیادی حول محور خود دارد. شبکه ملی اطلاعات یک پروژه ملی است که در سطح زیرساخت کاربردهای اصلی دارد. برخی از این موارد در حال حاضر هم تدوین شده و سیاست‌های آن راه افتاده و برخی ویژگی‌ها نیز هنوز راه نیفتاده است و درباره آن قوانینی تدوین نشده است.»

آقامیری در ادامه صحبت‌های خود اعلام کرد هدف از ایجاد شبکه ملی اطلاعت اینست که یک کیفیت مناسب از شبکه ارتباطی را در کشور فراهم کنیم: «می‌خواهیم کارشناسان به بازبینی اهداف و شاخص‌های شبکه‌ملی اطلاعات بپردازند.»

رئیس مرکز ملی فضای مجازی: سیستم باید اصلاح پیدا کند تا مشکلات توسط بازیگران ICT حل شود نه با ورود نهادهای مختلف

رئیس مرکز ملی فضای مجازی باور دارد موضوع‌های گوناگونی در دوره‌های مختلف در زمینه شبکه و اینترنت وجود دارد و این نکته را یک موضوع خوب برای این حوزه می‌داند: «با این حال اگر سیستمی و مدیریتی به این موضوع نگاه کنیم باید گفت که این پراکندگی موضوع‌ها مشکل‌ساز هم است. برخی مواقع یک ورود خاص از سوی ما می‌طلبد اما باور دارم در برخی مواقع ورود خاصی نباید صورت بگیرد و این سیستم ما است که مشکل دارد که باعث می‌شود به این مشکلات ورود کنیم. تعدد ورود به موارد مختلف درست نیست و باید در نقاط حساس وارد شویم و بقیه موارد باید با پویایی بازیگران و داینامیک سیستم پیش ببرد. نیازی نیست یک نهاد و یک مدیر در ۵۰ پارامتر ورود کند تا تک تک مشکلات را حل کند و باید سیستم بهینه باشد تا خودش بتواند بسیاری از مشکلات را حل کند.»

آقآمیری باور دارد این حجم رخ دادن اتفاقات موردی که نیاز به ورود خاص نهادها و مدیران برای حل و فصل شدن آن دارد، نشان می‌دهد سیستم نیاز به اصطلاح دارد و باید بسیاری از موارد به‌صورت روتین خودش پیش برود. ورود نهادهای متعدد به این موضوع‌ها اشکال دارد.

آقامیری در ادامه به بحث هوشمندسازی اشاره کرد و آن را یکی از اولویت‌های اصلی کشور دانست: «در سند راهبردی فضای ملی مجازی نیز به این موضوع اشاره شده است و به‌عنوان مثال در صنعت کشاورزی و آب و انرژی باید به این هوشمندسازی برسیم. چالشی که در این موضوع داریم اینست که بخش سنتی مشغول هوشمندسازی است در حالی که باید نهادهای نوآورانه در این موضوع دخیل باشند. باور دارم باید بتوانیم به‌صورت موردی به این هدف برسیم.»

سیما رادمان
سیما رادمان دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋