سیما رادمان

سیما رادمان

دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

افزایش قیمت ساینا اس توسط سایپا + جدول شهریور 1402 انجام شد

افزایش قیمت ساینا S‌ از سوی سایپا انجام شد + جدول شهریورماه 1402

قیمت ساینا S‌ در شهریورماه 1402 از سوی سایپا افزایش یافت. این خودرو هم‌اکنون 2.5 درصد گران‌تر از گذشته به فروش می‌رسد.

پیش از آنکه ایران‌خودرو قیمت پژو پارس را افزایش دهد، این سایپا بود که قیمت ساینا S‌ را افزایش داد. ساینا S‌ درحال‌حاضر محصول پرتیراژ و پرفروش سایپا محسوب می‌شود که متقاضیان بسیاری خواهان خرید آن هستند. ساینا S‌ پس از حذف سمند، پژو 206 و پژو 405 از خط تولید ایران‌خودرو، گزینه جایگزین بسیاری از مشتریان درحال‌حاضر به‌حساب می‌آید.

بهای ساینا S‌ در شهریورماه 1402 نسبت به مدت قبل حدود شش میلیون تومان افزایش را تجربه کرده است. این خودرو اکنون بیش از 250 میلیون تومان قیمت دارد. قیمت این خودرو در بازار هم‌اکنون 350 میلیون تومان است. البته هنوز واکنش بازار به قیمت جدید سایپا برای ساینا S‌ مشخص نیست. درصورتی‌که بازار بدون واکنش خاصی باقی ماند، می‌توان گفت که روند نزدیکی قیمت بازار و کارخانه حداقل در مورد محصولات سایپا آغاز شده است.

جدول قیمت ساینا S‌ و تغییرات آن در نیمه اول سال 1402:

خودروقیمت قبل(تومان)قیمت جدید(تومان)
ساینا S248.694.000254.760.000

ساینا S‌ نسخه فیس‌لیفت شده و بهبودیافته ساینا معمولی محسوب می‌شود. تا پیش از این، ساینا معمولی در قالب دو تیپ ساینا SX‌ و ساینا EX به بازار ایران عرضه شد که اکثر نسخه‌های آن از نوع EX‌ هستند. این خودروها از سال 1401 به‌طور کامل با ساینا S‌ جایگزین شده‌اند. تغییرات این خودرو شامل کاسه چراغ‌های جدید عقب و جلو، جلوپنجره متفاوت و همچنین فرمان جدید است. همچنین پنل ابزار این خودرو نیز با نسخه قبلی تفاوت دارد.

در بخش پیشرانه، تاکنون تغییر چندانی در ساینا S‌ مشاهده نشده است. این خودرو همچنان به پیشرانه 1.5 لیتری هشت سوپاپ M15 مجهز بوده که اکنون با استاندارد عدم آلایندگی یورو 5 همراه شده است. دریچه گاز برقی افزودنی جدید سایپا به ساینا S‌ در مقایسه با نسخه‌های پیشین این خودرو است.

سیما رادمان
سیما رادمان دانشجوی مهندسی مخابرات؛ اهل تهران، همیشه در حال یادگیری

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋