shiva

shiva

b2n.ir تعمیرات پکیج 👨🏻‍🔧 تعمیرت پکیج در تهران b2n.ir
توسط ۵ نفر دنبال می شود
 ۱۳ نفر را دنبال می کند

ماکروفر چیست

مایکروویو چیست؟ مایکروفر یک اجاق الکترونیکی است که با استفاده از امواج الکترومغناطیسی با فرکانس بالا انواع غذاهای ایرانی و خارجی را به روش های مختلف طبخ می کند. این دستگاه یک دستگاه نسبتا کوچک است که با قرار دادن غذا در معرض میدان الکترومغناطیسی دمای غذا را افزایش می دهد. امواج مایکروویو توسط قند، چربی، آب و سایر مولکول‌ها جذب می‌شوند و ارتعاشات حاصل از آن گرما تولید می‌کنند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی استفاده از ابزارهایی که سرعت کارها را افزایش می دهند بسیار مهم است. تکنولوژی تاثیر مستقیمی روی تمامی لوازم خانگی گذاشته است به طوری که امروزه مایکروویو جایگزین اجاق گاز شده است. گرم کردن غذا، کباب کردن، پخت پیتزا و تهیه انواع غذا با این دستگاه رومیزی کوچک انجام می شود. مایکروویو با ظاهر خود انقلابی در صنعت آشپزی ایجاد کرده است. امواج الکترومغناطیسی با سرعت زیادی در محفظه پخش می شوند، بنابراین غذا به سرعت تغییر شکل می دهد. مایکروویو چگونه کار می کند؟
مطالب مرتبط: تعمیرات ماکروفر 🧰

کاربرد مایکروویو چیست؟
مایکروفر جعبه ای فلزی یا پلاستیکی است که درب آن باز می شود و غذا در محفظه داخلی آن قرار می گیرد. این دستگاه با استفاده از امواج الکترومغناطیسی و دستوری که به آن داده می شود غذا را گرم یا طبخ می کند. امواج مایکروویو بین امواج رادیویی و تابش مادون قرمز در طیف الکترومغناطیسی قرار دارند.
معمولا در این دستگاه از طول موج 2450 مگاهرتز (2.45 گیگاهرتز) استفاده می شود. در اجاق مایکروویو، غذا بدون گردش هوای گرم گرم می شود، مگر اینکه این دستگاه مجهز به فن کانوکشن باشد که داخل فر نیز قرار دارد.
انواع مایکروویو چیست و چگونه کار می کند؟
دستگاه های مایکروویو برای کاربردهای مختلف ساخته شده اند. این دستگاه در ادارات، هتل ها، رستوران ها، منازل و پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرد. از تکنولوژی پخت مایکروویو برای خشک کردن و پختن غذا استفاده می شود. حتی از این دستگاه می توان برای استریل کردن وسایل استفاده کرد.
مایکروفر خانگی: این مدل معمولا کوچک و جمع و جور است. برنامه های مختلفی روی این دستگاه نصب شده است که چندین روش پخت را فعال می کند. درب این محصول شیشه ای است تا محتویات آن دیده شود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات مایکروفر 🧰
مایکروفر صنعتی: معمولاً دستگاه‌های صنعتی ابعاد بزرگ‌تری دارند، زیرا در خدمت جامعه هدف وسیع‌تری هستند. سایز تجاری این دستگاه برای کارخانه هایی مانند تولید سیب زمینی، ماکارونی، رشته فرنگی و انواع غذاهای نیمه آماده کاربرد دارد. این دستگاه معمولا برای غذاهایی که نیاز به پیش پرداخت دارند استفاده می شود.
نحوه عملکرد مایکروویو
بسیاری از افراد می خواهند بدانند که چگونه مایکروفر غذا را گرم می کند و ماهیت مایکروفر چیست؟ مایکروویو بدون کمک شعله غذا را فقط با امواج نامرئی گرم می کند یا می پزد. گرمایش دستگاه توسط قطعه ای به نام ترانزیستور تامین می شود که امواج الکترومغناطیسی تولید می کند. این امواج به قند، چربی و آب نفوذ می کنند، اما توسط شیشه، سرامیک و پلاستیک جذب نمی شوند، به همین دلیل غذا گرم می شود اما ظرف سالم می ماند.
معمولاً آب موجود در بافت انرژی جذب می کند، به همین دلیل اگر غذا برای مدت طولانی در مایکروویو بماند، خشک می شود. فلزات تابش مایکروویو را منعکس می کنند، به همین دلیل بدنه این دستگاه از فلز ساخته شده است. شاید جالب باشد بدانید روش پخت غذا در مایکروفر چیست؟ در این دستگاه امواج رادیویی به غذا نفوذ کرده و مولکول های آب و چربی را به صورت یکنواخت برانگیخته می کنند.

یک مطلب در مورد علل خرابی ماکروفر بخوانید. 🧰
در مرحله بعد، تمام قسمت های غذا شروع به گرم شدن می کنند. در واقع، به جای انتقال گرما، اتم ها برانگیخته می شوند. هوای داخل محفظه مانند هوای اتاق است، بنابراین پوسته داغ سطح غذا را نمی پوشاند. حتی در یک اجاق مایکروویو با فن کانوکشن، هوای داخل آن خیلی بالا نمی رود.
مبنای تعیین سایز مایکروفر چیست؟
مایکروفرهای معمولی که در منازل و ادارات مورد استفاده قرار می گیرند و قدرت پخت و گرم کردن غذا را دارند معمولاً دارای حجمی بین 20 تا 25 لیتر هستند. البته برخی از مایکروویوها که مجهز به گریل و کانوکشن هستند به حجم 40 لیتر می رسند. در واقع اندازه مایکروفر بر حسب لیتر مکعب تعیین می شود و از 13 تا 42 لیتر متغیر است. از آنجایی که این مقدار بر حسب لیتر است، گاهی اوقات دو مایکروفر با یک لیتر طول، عرض و ارتفاع متفاوتی دارند.
مزایای استفاده از مایکروفر چیست؟
از مایکروویو برای پخت سریعتر غذا استفاده می شود، زیرا فرآیند پخت با سرعت بالاتری انجام می شود، بسیاری از ویتامین های غذا باقی می ماند. در مایکروویوها از شعله، زغال سنگ یا چوب استفاده نمی شود، بنابراین خاکستری روی غذا باقی نمی ماند و خطر آتش سوزی کاهش می یابد. همچنین می توان به ویژگی های زیر اشاره کرد:
ایمنی پخت غذا در مایکروفر
طبق مقررات سازمان غذا و داروی ایالات متحده، همه اجاق‌های مایکروویو با یک کلید خاموش کننده اضافی ساخته می‌شوند تا فرآیند پخت و پز را با باز کردن درب متوقف کند. برخی از مدل ها دارای چندین سنسور هستند که میزان بخار آب و دمای خاموش شدن در یک نقطه مشخص را تشخیص می دهند و از خشک شدن غذا جلوگیری می کنند. طبق قانون فدرال، اجاق های مایکروویو نمی توانند 5 میلی وات در هر سانتی متر مربع تشعشع بیش از 2 اینچ از دستگاه ساطع کنند.
غذا را بدون اینکه از ماهیتابه خارج کنید گرم کنید
یکی از نگرانی هایی که هنگام گرم کردن غذا وجود دارد این است که باید غذا را در قابلمه یا ظرف شیشه ای روی شعله قرار دهید تا اگر غذا به صورت پلاستیکی یا آلومینیومی به دست شما برسد، تزئین آن به کلی خراب می شود. در حالی که می توانید غذا را در ظرفی فریز کرده و در زمان دلخواه به همین ترتیب در مایکروفر قرار دهید. همچنین فرآیند پخت سریعتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: تعمیر ماکروفر 🧰
کاربرد مایکروویو چیست؟
مایکروویو وسایل پرکاربردی هستند که در فروشگاه های مواد غذایی، منازل و ادارات مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه در موارد زیر کاربرد دارد.
پخت و پز گوشت: مزیت پخت گوشت در مایکروویو چیست؟ پختن گوشت روی شعله فرآیندی طولانی است و گاهی بخشی از گوشت پخته می‌شود و قسمت دیگر نپخته می‌ماند، اما اگر گوشت را قبل از پخت در مایکروویو قرار دهید، امواج به داخل بافت نفوذ می‌کنند و قسمت‌های بیرونی و درونی آن را می‌پزند. به طور یکنواخت گرم شود. . زمان پخت در این دستگاه 50 درصد کاهش می یابد.
یخ زدایی: یکی از محبوب ترین ویژگی های مایکروفر، قابلیت یخ زدایی است. این عملکرد در عرض چند دقیقه و با قدرت بالا انجام می شود. اگر عجله دارید و نمی توانید چند ساعت صبر کنید تا غذا یخ زدایی شود، بهتر است از مایکروفر استفاده کنید.
عقیم سازی: این توانایی مایکروویو که امواج به بافت غذا نفوذ کرده و آب بین بافت ها را تبخیر می کند باعث می شود رشد باکتری ها به حداقل رسیده و نوعی عقیم سازی صورت گیرد.
خشک کردن: برای خشک کردن گل ها، میوه ها، آجیل ها و ... نیازی به دستگاه جداگانه یا قرار دادن آنها در هوای آزاد ندارید، بلکه می توانید در عرض چند دقیقه با مایکروفر این کار را انجام دهید.
نکاتی که هنگام خرید مایکروفر باید در نظر بگیرید
مایکروویو چگونه کار می کند؟
مایکروفر در انواع مختلفی ساخته می شود. نوع رومیزی که یک مدل مقرون به صرفه است را می توان در هر جایی که پریز وجود دارد قرار داد. این اجاق های مایکروویو معمولا دارای برنامه های اتوماتیک برای گرم کردن و پخت و پز هستند. اجاق های مایکروویو توکار مجهز به یک فن و یک عنصر گرمایشی هستند که به شما امکان می دهد غذا را بپزید و کباب کنید.
اجاق مایکروویو همرفت از جریان های همرفتی برای پختن غذا استفاده می کند. این به شما این امکان را می دهد که بافت طبیعی تری داشته باشید و در عین حال از ویژگی های مدرن تری بهره مند شوید. همچنین مایکروویو اینورتر می تواند از جریان یکپارچه برای پخت غذا استفاده کند. در مدل اینورتر، غذا برای مدت طولانی در معرض دمای پایین قرار می گیرد. این نوع انرژی کارآمدتر است.
میز گردان مناسب
به نظر شما ضمانت پخت یکنواخت در مایکروفر چیست؟ صفحه چرخان یکی از قسمت های اصلی مایکروفر است که با خود گردشی پخت یکنواختی را به ارمغان می آورد. اکثر مایکروویوها صفحه چرخشی دارند که قابل شستشو است.
مجهز به قفل کودک
بچه ها هر کاری را که بزرگترها انجام می دهند تقلید می کنند، بنابراین ممکن است با غفلت شما به مایکروویو بروند و ظرف داغ را از آن خارج کنند. درب مایکروویو یا مایکروویو مجهز به قفل کودک است تا کودکان نتوانند به محتویات داخل آن دسترسی پیدا کنند.
قدرت مایکروویو
وات مایکروویو چیست؟ مایکروفر باید غذا را با سرعت بالا بپزد، بنابراین وات آن بسیار مهم است. توان مایکروفر بین 700 تا 2200 وات است که هر چه قدرت بیشتر باشد سرعت پخت بیشتر می شود. همیشه قبل از خرید از وات دستگاه خود مطلع شوید تا 5 دقیقه صبر نکنید تا غذا گرم شود. یکی از شکایات مایکروویوهای کم وات پخت کند و ناهموار است.
معرفی سه نمونه از مایکروویوهای محبوب در بازار
مایکروویو توکار مدل Gofer Landa
این مایکروویو با طراحی منحصر به فرد خود ظاهری خیره کننده به آشپزخانه شما می بخشد. حجم این دستگاه 28 لیتر می باشد که برای خانواده های 4 نفره به بالا استفاده می شود. در این دستگاه امکان تنظیم زمان، یخ زدایی و ترکیب پخت وجود دارد. همچنین پخت سریع به شما کمک می کند از سرعت کار خود در مهمانی ها و مراسم لذت ببرید. صفحه نمایش LED دستگاه تنظیمات دریافتی را به وضوح برای شما نمایش می دهد.
مایکروویو رومیزی سامسونگ CE284 28 لیتری
این مایکروفر 28 لیتری با طراحی منحصر به فرد آشپزخانه شما را زیبا می کند. در این دستگاه پخت یک دستگاه پخت ترکیبی و یکپارچه تعبیه شده است که سرعت کار را افزایش می دهد. همچنین مجهز به فن کانوکشن است که امکان گردش هوا را تضمین می کند و پخت یکنواخت را برای ارمغان به ارمغان می آورد. یخ زدایی یکی دیگر از ویژگی هایی است که فرآیند پخت را سرعت می بخشد. روکش این محصول سرامیکی است، بنابراین امواج مغناطیسی با طول موج بالا، محفظه آن را گرم نمی کند.
مایکروویو ال جی مدل MS94WCR
یکی از محبوب ترین مایکروفرهای موجود در بازار مدل MS94WCR ال جی می باشد که دارای ظرفیت 38 لیتر می باشد. پخت سبک این دستگاه لذت طعم واقعی غذا را به شما می دهد. پخت غذا در این دستگاه به روش نوری انجام می شود. پخت چندگانه، گریل، مایکروویو و ترکیبی از ویژگی های این دستگاه قدرتمند است. فن کانوکشن دمای یکنواختی را در محفظه ایجاد می کند، بنابراین پخت یکنواختی را تجربه خواهید کرد. مصرف انرژی این دستگاه 50 درصد کمتر از رقبا است.
خلاصه: مایکروفر چیست و چگونه کار می کند؟
مایکروفر یکی از وسایل ضروری در زندگی امروزی است که سرعت پخت و یا گرم کردن غذا را افزایش می دهد. این دستگاه با شعله کار نمی کند، بلکه با تابش امواج به بافت غذا و ترکیب با آب، چربی و شکر، ارتعاشات را ایجاد می کند. امواج مایکروویو روی موادی مانند سرامیک و شیشه تاثیر نمی گذارد، به همین دلیل می توانید ظروف مختلف را در مایکروویو قرار دهید. این دستگاه به صورت رومیزی، توکار، کانوکشن و با برنامه های اتوماتیک تولید می شود. اگر می خواهید بدانید مزیت مایکروویو چیست؟ باید گفت این دستگاه علاوه بر افزایش سرعت پخت، امکان یخ زدایی مواد غذایی را نیز دارد. همچنین خطر آتش سوزی را تا حد زیادی کاهش می دهد. در هنگام خرید به قدرت، ابعاد، نوع کار و ویژگی های ماکروفر توجه کنید.

مطالب مرتبط: تعمیر مایکروفر 🧰

shiva
shiva b2n.ir تعمیرات پکیج 👨🏻‍🔧 تعمیرت پکیج در تهران b2n.ir

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋