shiva

shiva

b2n.ir تعمیرات پکیج 👨🏻‍🔧 تعمیرت پکیج در تهران b2n.ir
توسط ۵ نفر دنبال می شود
 ۱۳ نفر را دنبال می کند

علل خرابی مایکروفر

علل خطاهای مایکروویو بسته به نوع خطا و ویژگی های آن متفاوت است و برای هر کدام باید اجزای خاصی بررسی شود. در این مقاله دلایل خطاهای مایکروویو و هر آنچه که برای رفع آنها باید بدانید را توضیح می دهیم.
عیب یابی و تعمیر مایکروفر بدون دانش و مهارت برخلاف سایر وسایل برقی مانند تلویزیون، کولر و ... کار بسیار خطرناکی است. پس از قطع برق ورودی مایکروفر، همچنان ولتاژ بالایی در داخل خازن و سایر قطعات وجود دارد که خطر برق گرفتگی و مرگ را به همراه دارد. بنابراین تعمیر مایکروفر را با توجه به برند دستگاه به متخصصین و سازمان های مجاز بسپارید. نکته دوم اینکه دلایل خرابی مایکروویوها بسته به برند دستگاه می تواند متفاوت باشد و در این مقاله به خطاهایی که در بین تمامی محصولات رایج است اشاره می کنیم.


مقالات بیشتر در مورد  تعمیرات مایکروفر.👨🏻‍🔧

 

بررسی علل خرابی مایکروفر

در بسیاری از موارد علت آسیب دیدن مایکروفر به نحوه استفاده از دستگاه مربوط می شود که با استانداردها مطابقت ندارد و عمر مفید کمتری را به دنبال دارد. با گذشت زمان و با استفاده مداوم و گاهی غیر استاندارد، ممکن است به دلیل موارد خاصی مجبور به عیب یابی مایکروویو خود شوید که رایج ترین آنها موارد زیر است:
 

یکی از علل خرابی مایکروفر، گرم نکردن مواد غذایی است

گاهی اوقات، حتی با تنظیمات صحیح روی دستگاه، ممکن است غذای داخل مایکروویو به خوبی گرم نشود. برای بررسی این مشکل لازم است قطعات مختلف با دقت و با رعایت مقررات تست شوند. دیود و خازن یکی از مهمترین قطعات هستند و در بیشتر مواقع علت خرابی مایکروویو را در عیوب این قطعات می توان جستجو کرد. البته مراقب باشید که خازن موجود در مایکروفر به دلیل ولتاژی که دارد حتی پس از خاموش شدن دستگاه بسیار حساس است و تخلیه آن نیاز به مهارت و تجربه دارد. علاوه بر این لازم است لامپ و برد اصلی مایکروفر را به طور کامل تعمیر و در صورت نیاز تعمیر و یا با قطعات سالم تعویض کنید.
 

یک مطلب در مورد مبدل حرارتی پکیج بخوانید. 👨🏻‍🔧

 

مایکروفر کار نمی کند

علت خرابی اجاق مایکروویو ممکن است به این معنی باشد که در برخی موارد لامپ داخلی دستگاه کار نمی کند. در صورت خرابی، وضعیت لامپ مایکروویو ممکن است خاموش، خاموش یا چشمک زن باشد و روش های اصلاح هر کدام متفاوت است. به عنوان مثال اگر لامپ روشن نشد به این معنی است که کاملا سوخته و باید تعویض شود. اگر لامپ خاموش است، تنظیمات دستگاه باید دوباره انجام شود. اگر لامپ چشمک می زند باز هم به این معنی است که لامپ مشکل دارد و بهتر است آن را تعویض کنید.
 

توقف ناگهانی مایکروفر

در برخی موارد، مایکروویو ممکن است به طور ناگهانی در حین کار خاموش شود. برای تعمیر مایکروویو در این شرایط، توجه به بسیاری از قطعات و انجام تنظیمات مناسب در آنها ضروری است. اولین دلیل و شایع ترین اتفاق در این شرایط خرابی میکروسوئیچ های درب مایکروویو است که در تشخیص باز و بسته شدن درب تاثیر می گذارد. از آنجایی که باز کردن درب مایکروویو کار دستگاه را متوقف می کند، اگر این میکروسوئیچ ها خاموش شوند، مایکروویو به طور خودکار خاموش می شود. در این شرایط تعویض میکروسوئیچ بهترین راه حل است.
علاوه بر این آسیب به برد اصلی و همچنین صفحه نمایش لمسی یا دکمه های مایکروفر نیز از دلایل خرابی مایکروفر محسوب می شود. همانطور که می دانید برد اصلی یکی از مهمترین قطعات هر دستگاهی است و با توجه به قیمت آن بهتر است ابتدا سایر قطعات را تست کرده و در نهایت برد را بررسی و در صورت نیاز آن را تعمیر کنید.
 

 

صفحه مایکروفر نمی چرخد


در برخی موارد، دلیل خرابی مایکروویو ممکن است عدم چرخش ظرف باشد. دلیل اصلی چرخاندن چرخ گردان بدون شک موتور است. در نتیجه بازرسی کامل و تعمیر موتور و در برخی موارد تعویض ضروری است. برای تعویض قطعات، توصیه می کنیم با نمایندگی های مجاز تعمیرات لوازم خانگی تماس بگیرید تا قطعات اصلی و باکیفیت مطابق با برند دستگاه تهیه کنند.
 

مایکروفر روشن نمی شود


از دیگر دلایل خرابی مایکروویو می توان به روشن نشدن دستگاه اشاره کرد. در این صورت ابتدا باید برق و پریزها را بررسی کنید تا از برق بودن خانه مطمئن شوید. اگر مشکل برقی در خانه شما وجود نداشته باشد، برد اصلی آسیب دیده است. تعمیر برد اصلی مایکروفر یک تعمیرگاه کاملا تخصصی است و برای تعمیر باید به نمایندگی مجاز مراجعه کنید.
 

جرقه زدن مایکروفردر حین کار

اگر در حین کارکردن دستگاه جرقه های مداوم داخل دستگاه مشاهده کردید، بهترین کار این است که در مرحله اول دستگاه را خاموش کنید. در مرحله بعد، باید ظرف غذا را از دستگاه خارج کنید. برای رفع ایراد در مایکروویو در این حالت باید محتویات ظرف را بررسی کرد زیرا ظروف فلزی و فویل آلومینیومی از داخل مایکروفر جدا می شوند. اگر جنس ظرف فلزی نباشد باید قطعاتی مانند خازن، مگنترون یا پایه فلزی داخل دستگاه بررسی شود.
 

سوزاندن مداوم فیوز مایکروفر


سوختن فیوز یکی دیگر از دلایل خرابی مایکروفر است و برای حل این مشکل نیاز به بررسی کامل دیود و خازن است. پس از قطع برق خازن، اگر احساس کردید که این قسمت و فیلم مشکلی ندارد، خوب است مگنترون را هم بررسی کنید.
در این مقاله دلایل خرابی مایکروویو را توضیح دادیم و برای هر کدام راه حل هایی ارائه کردیم. در واقع، مشکلات و خرابی‌های این دستگاه بیشتر از نوع ذکر شده است و تجزیه و تحلیل یک اجاق مایکروویو برای نام بردن از چند مورد غیرممکن است. بنابراین در صورت بروز خطاها و آسیب های مختلف، بهتر است با مایکروفر و سایر سازمان های تعمیر لوازم خانگی تماس بگیرید.

برای مطالعه مقالات بیشتر در مورد تعمیر مایکروفر، کلیک کنید👨🏻‍🔧

shiva
shiva b2n.ir تعمیرات پکیج 👨🏻‍🔧 تعمیرت پکیج در تهران b2n.ir

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋