shiva

shiva

b2n.ir تعمیرات پکیج 👨🏻‍🔧 تعمیرت پکیج در تهران b2n.ir
توسط ۵ نفر دنبال می شود
 ۱۳ نفر را دنبال می کند

لوله‌کشی انشعابی پکیج

پس از اینکه سوخت‌ها پاک به راحتی در دسترس قرار گرفتند و همچنین ساختمان‌ها به شکل مدرن وامروزی ساخته شدند، نیاز به تامین محیط و همچنین در دسترس بودن آب گرم، بسیار مورد توجه قرار گرفت.برای تامین این نیازها، موتورخانه به وجود آمد. موتورخانه‌ها ساختار پیچیده‌ای دارند و برای نصب و راه‌اندازی به یک اتاق جدا نیاز می‌باشد. با پیشرفت تکنولوژی پکیج‌ها به بازار عرضه شدند. برای نصب پکیج‌ها باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. یکی از معیارها مهم روش لوله‌کشی پکیج است. لوله‌کشی انشعابی پکیج و لوله‌کشی کلکتوری، دو روشی هستند که برای اجرای لوله‌کشی پکیج به کار برده می‌شوند. در ادامه مقاله به بررسی لوله‌کشی انشعابی پکیج می‌پردازیم.

پکیج چیست

پکیج سیستم گرمایشی است که باعث حذف شدن موتورخانه و آبگرمکن در ساختمان‌ها شده است. از پکیج برای گرمایش به وسیله سیستم‌های گرمایشی که محیط را با آب گرم می‌کنند، استفاده می‌شود. برای این نوع از سیستم‌های گرمایشی می‌توان موارد روبرو را مثال زد: گرمایش از کف، فن کوئل، شوفاژ، رادیاتور، رادیاتور قرنیزی و ... . پکیج‌ها براساس مکان نصب به دو دسته پکیج دیواری و زمینی تقسیم می‌شوند. پکیج‌های زمینی حجم کم و ظاهری زیبا دارند، به همین دلیل معمولا در آشپزخانه نصب می‌شوند. پکیج‌های دیواری به وسیله دودکش، گازهای سمی ناشی از احتراق را به بیرون از ساختمان هدایت می‌کنند.

پکیج‌های زمینی در ساختار داخلی خود یک مخزن آب دارند. به همین دلیل در زمانیکه آب قطع می‌شود تا مدت زمان کوتاهی، آب گرم مورد نیاز را تامین می‌کنند. به دلیل اینکه پکیج زمینی به نسبت دیواری حجم بیشتری را اشغال می‌کند معمولا در زیر پله یا پارکینگ نصب می‌شود.

 

تعمیر پکیج یکی از موارد مهمی است که باید توسط کارشناس و متخصص ماهر در نمایندگی مجاز انجام گیرد.

مکان نصب پکیج

قبل از نصب پکیج باید چند مورد را بررسی کرده و آنها را رعایت کنیم. درابتدا باید یک نقشه از ساختمان تهیه کنیم و محل نصب پکیج، رادیاتور و شوفاژها را تعیین کنیم. در ادامه چند نکته دیگر که باید قبل از لوله‌کشی انشعابی پکیج در نظر گرفته شود را ذکر می‌کنیم:

  •  برای اینکه اجرای لوله‌کشی انشعابی پکیج راحت باشد و همچنین هزینه اضافی برای لوله و سایر تجهیزات هدر نرود، بهتر است که محل نصب پکیج در نزدیکی انشعاب آب و برق در نظر گرفته شود. همچنین برای جلوگیری از استهلاک و بالا بردن راندمان گرمایی، مکان نصب در داخل ساختمان باشد. اگر پکیج در بالکن یا تراس نصب شود، عوامل طبیعی باران، باد و نور خورشید باعث خرابی اجزا و قطعات دستگاه می‌شوند.

  • نوع پکیج انتخابی باید متناسب با متراژ ساختمان باشد. اگر راندمان گرمایی پکیج برای ساختمان مربوطه زیاد باشد، باعث می‌شود که مصرف انرژی زیاد شده و در واقع هدر رفت انرژی داشته باشیم. اما اگر متراژ ساختمان زیاد باشد و توان حرارتی پکیج پایین باشد، برخی از رادیاتورها گرم نمی‌شوند.

  • پس از انتخاب نوع مناسب پکیج، باید سایر فاکتورها را در نظر بگیرید. مانند آب و هوا، تعداد افراد ساختمان، مصالح به کار رفته و ... . انتخاب روش لوله‌کشی نیز از دیگر عواملی است که باید در نظر گرفته شود. لوله‌کشی انشعابی پکیج و لوله‌کشی کلکتوری، دو روش لوله‌کش هستند که امروزه به کار گرفته می‌شوند.

لوله‌کشی انشعابی پکیج

لوله رایز اصلی ساختمان، لوله‌ای است که آب را از کنتور اصلی تا ورودی هر واحد ساختمانی هدایت می‌کند. در روش لوله‌کشی انشعابی برای هر جای از ساختمان که نیاز به یک انشعاب آب می‌باشد، از رایز اصلی یک لوله گرفته می‌شود و در انتها تمامی لوله‌ها به هم متصل می‌شوند. در روش لوله‌کشی انشعابی پکیج نیز از رایز اصلی، یک انشعاب برای پکیج کشیده می‌شود. در لوله‌کشی انشعابی پکیج از لوله‌های پنج لایه، فلزی و یا پلمیری استفاده می‌شود.

در این روش تفاوتی بین لوله آب گرم با لوله آب سرد نیست. برای تامین آب گرم، آب سردی که به پکیج وارد می‌شود توسط مشعل گرم شده و برای مصرف به لوله خروجی ارسال می‌شود. به دلیل منشعب شدن لوله‌ها از رایز اصلی ساختمان، اسم این روش لوله‌کشی انشعابی است. لوله‌کشی انشعابی به دو روش توکار و روکار انجام می‌گردد. همان طور که از نام این روش‌‌ها مشخص است، در روش توکار، تمامی لوله‌ها در داخل دیوارها یا کف قرار دارند ولی در روش روکار لوله‌ها روی دیوار یا کف هستند.

 

مزایا و معایب لوله‌کشی انشعابی پکیج

برای انجام لوله‌کشی پکیج مزایای زیادی ذکر شده است که دراینجا به چند مورد به صورت مختصر اشاره می‌کنیم: سرعت اجرا ونصب لوله‌ها با این روش، بسیار بالاتر از روش کلکتوری است. اجرای این روش برای مشتریان، هزینه کمتری دارد. همچنین خرید لوازم و اتصالات مورد نیاز، به نسبت روش کلکتوری، ارزان‌تر است. نصب و اجرای لوله‌کشی انشعابی پکیج نیز بسیار ساده‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود.

لوله‌کشی انشعابی پکیج عمر و بازدهی کمتری به نسبت روش کلکتوری دارد. اگر لوله‌کشی انشعابی پکیج به درستی و با روش اصولی انجام نشود، امکان نشتی و خرابی بالا می‌رود. بهتر است اجرای لوله‌کشی انشعابی در زمان ساخت و حتما پیش از پایان یافتن کار انجام شود. بدین ترتیب هزینه اضافی برای اجرای آن هدر نمی‌رود.

سخن پایانی

پکیج‌ها یکی از لوازم مهم و ضروری هستند که امروزه تقریبا در تمامی ساختمان‌ها پیدا می‌شوند. این دستگاه‌های پرکاربرد همزمان هم کار آبگرمکن را انجام می‌دهند و هم کار بخاری. برای استفاده بهینه از راندمان گرمایی پکیج، باید پیش از استفاده فاکتورهایی را در نظر بگیریم. به طور مثال پیش ازخرید باید به متراژ ساختمان، تعداد افراد،مصالح ساختمان و ... توجه کنیم. در زمان نصب باید مکان نصب، نوع لوله‌کشی و ... را در نظر بگیریم. لوله‌کشی کلکتوری و لوله‌کشی انشعابی پکیج، دو روش اجرای لوله‌کشی برای پکیج‌ها هستند. در روش انشعابی برای هر مکانی که نیاز به آب باشد از رایز اصلی یک انشعاب به محل مورد نظر کشیده می‌شود. اگر پکیج در مکان مناسب نصب شود و سرویس فصلی و سالانه به صورت منظم انجام گیرد، به تعمیرات پکیج نیازی نخواهید داشت.

در هر صورت برای انجام تعمیرات تخصصی پکیج و اعمال تغییری روی این دستگاه بهتراست از یک تکنیسین مشاوره بگیرد. 🧑‍🔧

shiva
shiva b2n.ir تعمیرات پکیج 👨🏻‍🔧 تعمیرت پکیج در تهران b2n.ir

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋