خدمات سرویس و تعمیر پکیج از جمله پکیج های ایران رادیاتور یکی دیگر از خدمات اصلی شرکت سرویسکاران است که به صورت ویژه و کاملا حرفه ای با بهره گیری از تعمیرکاران با تجربه و دوره دیده انجام می شود. ما در سرویسکاران سعی می کنیم خدمات فوری و سریع و تعمیر در محل را در دستور کار خود داشته باشیم، همچنین قیمتی رقابتی و منصفانه به شهروندان تهرانی ارائه دهیم.
سرویسکاران با به کارگیری شعب در مناطق مختلف تهران آماده خدمات رسانی در زمینه سرویس و تعمیر پکیج های ایران رادیاتور است. فقط کافی است تلفن را بردارید و با سرویسکاران جهت انجام خدمات مذکور تماس بگیرید.
سرویس هر محصولی از جمله پکیج در فصل های سرد سال مانند پاییز و زمستان از اهمیت بسیاری برخوردار است. قطعا با انجام سرویس بموقع پکیج نیاز به تعمیر کردن پکیج کاهش می یابد و اینکار نوعی بیمه برای محصول به شمار می آید. پکیج های زیادی در بازار موجود است که هر یک با برندهای مختلفی قصد دارند سهمی از بازار را برای خود کنند. در بین بهترین پکیج های موجود در بازار ایران پکیج دیواری بوتان یکی از انتخاب های اصلی خانواده های ایرانی است.
تعمیر پکیج ایران رادیاتور از مهم ترین و اصلی ترین اجزای هر منزلی پکیج دیواری می باشد، در واقع شما برای تامین آب گرم مورد نیازتان و همچنین افزایش گرمای منزل در فصول سرد سال به پکیج دیواری نیاز مبرم دارید، در واقع داشتن مزایای بسیاری نظیر راحتی استفاده، مستقل بودن از سایر واحدها، عدم اشغال کردن فضا، سهولت استفاده، سهولت نصب و راه اندازی، ایمنی بالا، مصرف بهینه سوخت، راندمان بالا، کاهش هزینه هاو .... سبب افزایش محبوبیت پکیج ها شده است.
استفاده درست از پکیج ها و سرویس و نگهداری آن ها سبب افزایش طول عمر پکیج ها می شود. بنابراین شما حتما به صورت سالیانه اقدام به سرویس پکیج ها کنید، سرویس سالیانه پکیج ها از خرابی جدی آن ها جلوگیری می کند، اما در صورتی که پکیج ایران رادیاتور شما با خرابی مواجه شد و نیاز به تعمیر شدن داشت شما می توانید از خدمات تعمیر پکیج ایران رادیاتور سرویسکاران استفاده کنید.
یکی از برترین و پر فروش ترین برندهای پکیج و رادیاتور در ایران، پکیج دیواری ایران رادیاتور می باشد. از جمله مهم ترین دلایل موفقیت پکیج ایران رادیاتور داشتن خدمات پس از فروش از طریق نمایندگی های رسمی ایران رادیاتور در سراسر ایران می باشد، یکی از بزرگ ترین نمایندگی های تعمیرات پکیج ایران رادیاتور در تهران، مجموعه سرویسکاران می باشد.
برای مشاهده خدمات تعمیر پکیج ایران رادیاتور در تهران با ما همراه باشید.همانطور که عرض کردیم، سرویسکاران نمایندگی تعمیرات پکیج ایران رادیاتور در شهر تهران را بر عهده دارد، که همین امر مزایای استفاده از خدمات تعمیر پکیج سرویسکاران را برای شما افزایش می دهد، در ادامه مزایای استفاده از خدمات تعمیرات پکیج سرویسکاران را برای شما شرح می دهیم.
مجموعه فنی خدماتی سرویسکاران نمایندگی تعمیرات پکیج ایران رادیاتور در شهر تهران را بر عهده دارد، تیم سرویسکاران متشکل از کادری با تجربه، حرفه ای، مجرب آماده خدمت رسانی در زمینه تعمیرات پکیج ایران رادیاتور در کم ترین زمان ممکن، با برترین تعمیرکان، با بالاترین کیفیت و به صرفه ترین قیمت به تمام شهروندان تهرانی می باشد.
سرویسکاران یکی از برترین نمایندگی های تعمیرات پکیج ایران رادیاتور در تهران است، این مجموعه با داشتن سال ها تجربه در زمینه تعمیرات و ارائه خدمات تاسیسات ساختمان، آماده خدمت رسانی به تمام شهروندان تهرانی می باشد.
ایران رادیاتور شناخته شده ترین و محبوب ترین تولید کننده انواع رادیاتورهای آلومینیومی، پکیج شوفاژ های دیواری و انواع مشعل (خانگی و صنعتی) در خاورمیانه می باشد، با تلاش بیش 3 هزار نفر از متخصصان و مهندسان، کارگران و همچنین توزیع کنندگان خوش نام و پشت کار مدیران با مسئولیت بهترین تولید کننده داخلی نیز شناخته شده است. پکیج دیواری ایران رادیاتور سال هاست که در میان مردم به عنوان یک برند معروف شناخته شده است و طرفداران زیادی پیدا کرده است به طوری که هم ایرانیان را ترغیب میکند در انتخاب خود پکیج دیواری ایران رادیاتور را یکی از اولین الویت های خود قرار دهند.
وقتی شما پکیج بوتان خریداری می کنید نیاز به نصب و راه اندازی آن دارید. شما برای نصب و راه اندازی پکیج بوتان خود می توانید از خدمات نصب پکیج مجموعه سرویسکاران استفاده کنید.
برای این منظور فقط کافی است با توجه به منطقه خود یکی از شماره تلفن های ما را گرفته و مورد را با کارشناسان ما هماهنگ کنید تا در هر زمانی که شما بخواهید نصابان ما نزد شما بیایند و خدمات نصب پکیج دیواری را برای شما انجام دهند.
یکی از مهم ترین تاسیسات ساختمانی پکیج بوتان می باشد. با سرویس به موقع پکیج بوتان به بازدهی بیشتر آن و طول عمر آن کمک می کنید. در سرویس و تعمیر باید از سرویسکارانی با مهارت و با تجربه بهره بگیرید. شاید در فاز اول برای شما این سوال پیش بیاید که چه زمانی باید پکیج خود را سرویس نمایید؟ باید بگوییم که سرویس پکیج بوتان در هر 6 ماه یک بار الزامی است، اما اینکه باید در این 6 ماه اینکار را انجام دهید نشان از بد بودن و سریع خراب شدن دستگاه نیست، بلکه نشانه ی اهمیت دادن به سیستم گرمایشی خانه و جلوگیری از خراب شدن آن است.
سرویس پکیج بوتان با نظارت کامل با تجربه ترین سرویسکاران در مجموعه ما انجام می شود و شما می توانید در هر کجای تهران از خدمات ارزنده ما در این زمینه بهره ببرید.
البته اگر پکیج بوتان شما خراب شده است و بدرستی کار نمی کند نگران نباشید، ما در سرویسکاران بهترین و با تجربه ترین تعمیرکاران پکیج را داریم که می توانند براحتی پکیج بوتان شما را تعمیر کنند.
برای خیلی از ما پیش آمده است که پیکج ما به خوبی کار نمی کند، روشن می شود اما گرم نمی کند، یا اینکه در پنل خود خطاهایی را نمایش می دهد. هر کدام از این خطاها برای انجام نشدن یک سری عملیات است.
بعضی از این خطاها اگر جدی گرفته نشوند می توانند خطرات جبران ناپذیری را به خانه و خانواده بزنند. پس پیشنهاد ما این است که به جای جستجو در خصوص کد خطای پکیج بوتان به سراغ یک متخصص و تعمیر کار بروید تا بیاید و مشکل شما را حل کند. زیرا سیستم گرمایشی پکیج اگر دریچه خروجی اش خراب باشد منجر به سانحه ای دلخراش خواهد شد.
ما در مجموعه سرویسکاران با در اختیار داشتن بهترین تعمیر کاران پکیج برای برند بوتان می کوشیم بهترین خدمات را در این زمینه در شهر تهران به شما بدهیم. شما در هر کجای شهر تهران می توانید درخواست خود را مبنی بر تعمیر پکیج بوتان به مجموعه ما مخابره کنید تا در کمترین زمان ممکن و فوری تعمیرکاران ما را در کنار خود داشته باشید.
مجموعه سرویسکاران دارای تیمی متخصص برای انجام کلیه خدمات تاسیساتی سیستم های گرمایشی از جمله تعمیر و سرویس پکیج می باشد. خدمات ما فعلا محدود به شهر تهران است که با سرعت زیاد سعی داریم آن را به شهرهای همجوار هدایت کنیم.
سرویسکاران یکی از نمایندگی های مجاز تعمیر پکیج بوتان در تهران است که سابقه بی نظیری در امر تعمیر پکیج بوتان دارد. سرویسکاران از نیروهای مجرب و متخصص برای تعمیر پکیج بوتان استفاده می کند و میزان رضایت مندی قابل توجهی برای مشتریان خود بدست آورده است. سرویسکاران آماده ارائه خدمات تعمیر پکیج بوتان در تهران به شما شهروندان در سراسر تهران می باشد. نیروهای ما خود را در سریع ترین زمان مکن به محل می رسانند تا مشکل پکیج بوتان شما را برطرف کنند.
در بیشتر مواقع امکان تعمیر پکیج بوتان در محل وجود دارد. همچنین تعمیرکار ارسالی از طرف سرویسکاران با توجه به وضعیت شرح داده شده توسط مشتری پیش بینی های لازم جهت آوردن قطعات یدکی را انجام داده و تمام سعی وی این است که بتواند در کمترین زمان ممکن و در همان محل پکیج بوتان شما را تعمیر نماید.
خدمات تعمیر پکیج بوتان در محل، در همه جای شهر تهران انجام می شود و شما می توانید جهت اخذ این خدمات فقط با ما تماس بگیرید و مشکل خود را عنوان کنید تا کارشناسان ما بهترین سرویسکار منطقه را برای شما ارسال کنند.
سرعت در انجام هر کاری بسیار اهمیت دارد. اگر پکیج بوتان شما خراب شده مطمئنا شما نیاز دارید در کمترین زمان ممکن آن را درست کنید. شما به آبگرم برای گرم کردن آب بمنظور ظرف شستن، استحمام و همچنین گرمایش رادیاتورها نیاز دارید.
تمام سعی ما بر این است که بتوانیم در کمترین زمان ممکن مشکل شما را در خصوص پکیج دیواری حل کنیم. برای انجام تعمیر یا سرویس فوری پکیج بوتان خود در شهر تهران با سرویسکاران تماس بگیرید.
خدمات سریع: مجموعه سرویسکاران با داشتن چندین مرکز مجزا در سراسر شهر تهران قابلیت انجام سریعترین خدمات تعمیرات و سرویس پکیج را داراست.
هزینه مناسب: با توجه به رقابت شدید بازار کار پکیج و رادیاتور در شهر تهران مجموعه سرویسکاران سعی دارد بهترین و منصفانه ترین قیمت ها را به شما پیشنهاد دهد. برای گرفتن قیمت سرویس پکیج با ما تماس بگیرید.
تعیین زمان به درخواست شما: شما می توانید هر زمانی را که دوست دارید جهت تعمیر و سرویس پکیج با ما ست کنید. برای این منظور با کارشناسان ما تماس بگیرید.
انجام خدمات تخصصی: سرویسکاران با نیروهای مجرب و باتجربه و دوره دیده در تعمیر و سرویس انواع پکیج در کل تهران در خدمت کلیه شهروندان است.
قیمت های سرویس یا تعمیر پکیج بر اساس نوع کار، قطعه و میزان زمانی که لازم است تا پکیج تعمیر یا سرویس شود محاسبه می گردد.
برای برآورد هزینه تعمیر یا سرویس پکیج بوتان شما ابتدا تعمیرکار باید در محل حضور پیدا کرده و با بررسی کامل پکیج پیش بینی های لازم جهت عیب یابی و سرویس پکیج را انجام دهد.
پس از انجام پیش بینی ها برآورد میزان کار، زمان و قیمت به سمع و نظر مشتری رسیده و در صورت تایید کار تعمیر یا سرویس پکیج شما انجام می شود.
تا جای ممکن سعی می شود کلیه سرویس ها و تعمیرات در محل انجام شود ولی گاها نیاز پیدا می شود که در تعمیرات، پکیج به تعمیرگاه مرکزی برده شود.
برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تعمیر و سرویس پکیج بوتان با سرویسکاران تماس بگیرید. از انتخاب شما خرسندیم.
پکیج یکی از مهم ترین سیستم گرمایشی محسوب می شود. امروزه استفاده از پکیج خیلی متداول تر و بیشتر از هر سیستم گرمایشی دیگری مانند شوفاژخانه و یا غیره می باشد. این طبیعی می باشد که بعد از مدتی استفاده از این سیستم گرمایشی سیستم شما دارای عیوبی می باشد. تعمیرات پکیج در بیشتر موارد کاری تخصصی می باشد. تعمیر و سرویس پکیج بوتان یکی از بخش های حرفه ای پکیج می باشد که به دلیل پیچیدگی محصولات بوتان نیازمند تخصص و تجربه خاص می باشد.
از جمله خدمات مهم سرویسکاران در زمینه پکیج بوتان می توان به موارد زیر اشاره کرد:
در صورت بروز هرگونه از مشکلات بالا می توانید با سرویسکاران تماس بگیرید و درخواست سرویسکار یا تعمیرکار کنید. در سریع ترین زمان ممکن متخصصان ما خود را به محل زندگی شما در تهران می رسانند و اقدامات لازم را انجام می دهند. وقتی که متخصص از راه می رسد ابتدا پکیج بوتان را بررسی می کند. سپس توضیحاتی در خصوص مشکل به وجود آمده با شما صحبت می کند و دلایل آن را به شما توضیح می دهند تا بتوانید درمورد تعمیر یا سرویس پکیج تصمیم بگیرید.
زمانی که شما به دنبال رفع عیوب پکیج خود هستید در ابتدا باید مطلع باشید که ممکن است چه اشکالاتی برای پکیج شما پیش می آید. ابتدا یکسری از مشکلاتی که بسیار رایج هستند را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم . در صورت پیدا کردن اشکالات پکیج خود می توانید برای تعمیرات پکیج بوتان با متخصصین سرویسکاران تماس بگیرید.
اگر مشعل پکیج بوتان شما روشن نم شود باید بدانید که جریان برق یا فشار آب نوسان دارد یا ورودی گاز مشکل دارد یا فشار گاز به اندازه کافی نیست. اگر پمپ پکیج کار نمی کند باید بدانید که می توانید به خاطر اتصال ناقص سیم کشی، قطعی در ورودی برق، سوختن پمپ باشد. اگر آب رادیاتورها گرم نیست، باید بدانید که سنسور گرمایش خراب است یا فشار گاز کم است یا مبدل ها را رسوب گرفته و یا در ورودی گاز مشکل دارد. اگر آب مصرفی کاهش دما دارد باید بدانید که سنسور آب گرم مشکل دارد، مبدل رسوب گرفته و یا فشار گاز کم است. اگر مشعل پکیج با حالت انفجار روشن می شود الکترود جرقه زن مشکل دارد، فشار گاز مناسب نیست، الکترود جرقه زن فاصله مناسبی ندارد. اگر پکیج به صورت مداوم خاموش و روشن می شود، گردش آب مدار گرمایش پایین است و یا ظرفیت و تعداد رادیاتورها نامناسب است.اگر پکیج صدا بدهد، ممکن است که هوا در سیستم وجود داشته باشد.
اگر پکیج بوتان منزل شما خراب شده است به نکات زیر دقت فرمایید زیرا شاید مشکل جزئی باشد و خودتان بتوانید آن را رفع کنید.
در ابتدا مشتری باید تماس بگیرد و پس از مشاوره و اعلام خرابی اطلاعات وی ثبت می گردد. سپس سرویسکار یا تعمیرکار مورد نظر آدرس مشتری را دریافت می کند و در اسرع وقت خود را به محل می رساند. قبل از اعزام نیز باشما جهت هماهنگی تماس گرفته می شود.
هنگامی که سرویسکار یا تعمیرکار پکیج بوتان به محل شما رسید اقدام به بررسی و بازبینی و کنترل پکیج بوتان شما می کند و پس از بررسی میزان خرابی را مشخص کرده و حدود هزینه تعمیر و سرویس را به شما اعلام خواهد کرد. پس از تایید شما بابت هزینه و نوع تعمیر، سرویسکار کار خود را آغاز می کند.
با توجه به این امر که تعمیرکاران پکیج بوتان در این کار زبده و متخصص هستند شروع به تعمیر و سرویس میکنند مطمئناً بهتر از هر تعمیرکار دیگری به نقاط ضعف و مشکلات پکیج بوتان آشنایی دارند و در کمترین زمان ممکن به عیب اصلی دستگاه پی می برند و مشکل را برطرف خواهند کرد و علاوه بر نگرفتن هزینه اضافی قادر خواهند بود که قطعات پکیج بوتان را تعمیر کنند تا اینکه آن را تعویض کنند تا شما بتوانید همچنان از قطعات اورجینال محصولتان استفاده کنید.
سرویسکاران به عنوان نمایندگی رسمی و مجاز تعمیر پکیج بوتان مسئول است به همه مشتریانی که پکیج های خود را از نمایندگی همان شهر خریداری کرده اند و به مدت گارانتی (24 ماه) خدمات ارائه دهد. پس اگر پکیج بوتان شما دارای گارانتی است و در استفاده از پکیج با مشکل روبه رو شدید و زمان گارانتی منقضی نشده با ما تماس بگیرید تا از خدمات رایگان گارانتی استفاده کنید و در صورت منقضی شدن گارانتی هم می توانید با ما تماس بگیرید تا با کمترین هزینه و بهترین سرویکاران و تعمیرکاران پکیج بوتان را برای رفع عیب پکیج بوتان به محل زندگی تان اعزام کنیم.
هنگامی که نیاز شما به تعمیرات پکیج دیواری ایران رادیاتور انتخاب یک تعمیرکار پکیج ایران رادیاتور متخصص مهم ترین بخش از یک کار می باشد زیرا کمک گرفتن از افراد متخصص نه تنها مشکل را برطرف نمی کنند گاهی باعث ایجاد خسارات جبران ناپذیری هم می شود.
تعمیر پکیج ایران رادیاتور یکی از انواع خدماتی است که حول دستگاه پکیج ارائه میشود. متناسب با مدل پکیج شما, حدود ۲۰ تا ۲۵ قطعه در پکیج به کار برده شده است که درتعمیر پکیج, باید این قطعات بررسی شوند.
البته متناسب با میزان تخصص و تجربه تعمیرکار پکیج ایران رادیاتور , خرابی پکیج شما ممکن است به راحتی توسط او تشخیص داده شود و به تبع فرایند کوتاهتری برای تعمیر پکیج خود طی کنید.
تعمیر پکیج ایران رادیاتور به شکلی کاملا متفاوت انجام میشود. به عنوان مثال تعمیر پکیج ایران رادیاتور متفاوت از تعمیر پکیج دیواری بوش است؛ اما یک تعمیرکار پکیج حرفهای, بر تعمیر پکیج اکثر برندها تسلط دارد و با خیالی آسوده میتوانید تعمیر پکیج خودتان را به او بسپارید.
کلیه تعمیرکاران مرکز مجاز تعمیر پکیج ایران رادیاتور از دانش روز دنیا جهت عیب یابی پکیج های مختلف آموزش دیده اند و با عیب یابی دقیق تمام ایرادت احتمالی دستگاه را شناسایی و برطرف میکنند. همچنین اگر قطعهای دچار مشکل شده باشد قطعه مورد نظر را با نمونه اورجینال تعویض میکنند.
نمایندگی ایران رادیاتور وظیفه دارد به تمامی مشتریانی که محصولات خود را از این برند خریداری کرده اند به مدت معینی که در برگه گارانتی آنها قید شده است خدمات پس از فروش ارائه دهد.
پس اگر دستگاه شما دارای گارانتی بوده و در استفاده از آن با مشکل مواجه شدهاید میتوانید با مراجعه به نمایندگی مجاز تعمیرات پکیج دیواری ایران رادیاتور یا تعمیرگاه مرکزی ایران رادیاتور از آن خدمات بهرهمند شوید.
لازم به ذکر است که سرویسکاران نمایندگی رسمی پکیج ایران رادیاتور نیست ولی اگر به هر دلیل مدت زمان گارانتی شما به پایان رسیده باشد می توانیدبا شماره تلفن های مندرج در پایین همین صفحه مراجعه کنید و تماس گرفته تا به صورت کاملاً تخصصی مشکل دستگاه پکیج شما حل شود.
سرویسکاران مرکز تعمیر و سرویس پکیج ایران رادیاتور آمادهی ارائه خدمات مربوط به پکیج های ایران رادیاتور در تهران میباشد.
ما با سالها تجربه در زمینه تعمیرات پکیج دیواری ایران رادیاتور با تکیه بر تکنسینهای آموزشدیده، تخصصیترین تعمیر پکیج ایران رادیاتور را به شما ارائه خواهیم داد.
از مزایای خدمات ما استفاده از قطعات یدکی اصلی پکیج ایران رادیاتور و ارائه ضمانت شش ماه خدمات انجام شده میباشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و یا درخواست تعمیرات پکیج ایران رادیاتور با مرکز تعمیرات پکیج پشتیبان سرویس تماس بگیرید.
مرکز تعمیرات پکیج ایران رادیاتور پشتیبان و ارائه دهنده خدمات نصب، سرویس و تعمیر پکیج ایران رادیاتور در تهران میباشد. سرویسکاران با سالها تجربه در زمینه تعمیرات پکیج ایران رادیاتور با تکیه بر تکنسینهای آموزشدیده، تخصصیترین تعمیرات پکیج ایران رادیاتور را به شما ارائه خواهیم داد.
از مزیت های خدمات ما استفاده از قطعات یدکی اصلی پکیج ایران رادیاتور و ارائه ضمانت شش ماه خدمات انجام شده میباشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و یا درخواست تعمیرات پکیج ایران رادیاتور با ما تماس بگیرید.
اگر پکیج خریداری شده شما دارای برگه ضمانت نامه شرکتی باشد و تاریخ آن نگذشته باشد میتواند در صورت به وجود آمدن هرگونه مشکل به شما کمک کند تا بتوانید از مزایا و تعهداتی که نمایندگی رسمی پکیج ایران رادیاتور در قبال محصولات خود دارد استفاده کنید و با تماس با دفتر مرکزی پکیج ایران رادیاتور از این خدمات و پشتیانی استفاده کنید. اما اگر شما به هر دلیلی ازجمله تمام شدن تاریخ گارنتی یا مفقود شدن برگه ضمانت نامه امکان استفاده از خدمات و پشتیبانی پکیج ایران رادیاتور را ندارید میتوانید با یکی از تعمیرگاههای معتبر در سراسر تهران یا تعمیرگاه مرکزی پکیج سرویسکاران تماس گرفته و با مطرح کردن مشکل خود با همکاران ما در این بخش بهترین راه را برای تعمیر یا سرویس پکیج خود به دست آورید ارائه خدمات باکیفیت به شما باتجربه چندین ساله به دست آمده است.
(در صورت عدم استفاده از پکیج فن دار ) و شاید پکیج هم برای عده ای از مردم و کاربران مانند سیستم حرارت مرکزی اطمینان بخش نباشد، ولی مزیت های استفاده از پکیج که نمی توان در شرایط فعلی آن هارا نادیده گرفت عبارتند از:
با استفاده از پکیج دیواری ایران رادیاتور دیگر نیازی به اشغال فضایی بنام موتور خانه در ساختمان نخواهد بود.
پکیج شوفاژ دیواری ایران رادیاتور جایگزین مناسبی برای سیستم های مرکزی سنتی هستند که ضمن تامین گرمایش مطبوع و آب گرم واحدهای مسکونی، فاقد بسیاری از اشکالات و محدودیت های موتورخانه بوده و آسایش بیشتری را فراهم می کنند.
با تولید پکیج شوفاژ دیواری در سال ۱۳۷۲، برای اولین بار امکان استقلال واحدهای آپارتمانی و کاهش مصرف گاز فراهم شد و با آگاه شدن تدریجی خانواده ها از مزیت های مختلف این محصول، استقبال از آن افزایش یافت، به طوری که امروز بخش قابل توجهی از ساختمان ها برای تامین گرمایش و آب گرم به پکیج های شوفاژ دیواری مجهز می شوند و تکنولوژی به کار گرفته شده در بخش اتوماسیون عملکرد دستگاه های فوق در سالیان اخیر باعث بهبود عملکرد و افزایش هر چه بیشتر راندمان آن ها گردیده است.
استفاده از پکیج های دیواری در کشور روبه افزایش است که متعاقب آن باید نکات ایمنی در جهت بهره برداری ایمن از آن ها نیز مد نظر مردم باشد. افزایش استفاده مردم از پکیج های دیواری و توجه نکردن به رعایت نکات ایمنی در استفاده از این وسایل ممکن است خطراتی را به همراه داشته باشد که در این یادداشت خطرات و نحوه استفاده و نگهداری از پکیج های دیواری اشاره شده است.
الف – مشکل نشت گاز از مسائل مهمی است که باید در خصوص هر وسیله گازسوزی با قطعیت مورد بررسی قرار گیرد. در تمام وسایل احتراقی گاز سوز از جمله پکیج دیواری آبگرم، به علت وجود اتصالات در مسیر عبور گاز، این احتمال وجود دارد که نشت گازایجاد شود. همچنین در صورت انجام نشدن فرآیند احتراق، گاز به صورت عمده وارد محیط اطراف شده و خطر آتشسوزی و انفجار را برای مصرف کنندگان بوجود میآورد. در پکیجها با توجه به اینکه پکیج در تمام طول سال کاربرد دارد و استفاده از آن منحصر به فصل خاصی نیست، مکان ثابتی برای نصب آن در نظر گرفته میشود. این عمل مزایایی را از نظر ایمنیِ نشت گاز برای پکیج دیواری بوجود میآورد. حذف اتصالات نامناسب مانند شیلنگهای انتقال گاز و دور بودن اتصالات از معرض تماس و برخورد با اشیا، عمر و قابلیت اطمینان را در پکیج بالا میبرد. پکیج همچنین دارای سیستم ایمنی وجود شعله است که با قابلیت اطمینان بالایی در صورت تشکیل نشدن شعله گاز مدار را قطع میکند.
ب – نشت دود به داخل ساختمان به دو صورت باعث آسیب زدن به بهداشت محیط میشود. یکی نشت منواکسید کربن حاصل از احتراق ناقص گاز و دیگر کاهش اکسیژن موجود در هوا اتاق. به این منظور جلوگیری از نشت دود حاصل از احتراق در وسایل گاز سوز ازجمله پکیج دیواری، مقررات و استانداردهایی توسط مراجع ذی صلاح مشخص می شود که در صورت رعایت آن ها خطر نشت دود به فضای اتاق به کمترین حد ممکن می رسد. علاوه بر رعایت این قوانین وجود سنسور دود و سیستم ایمنی کنترل خروج صحیح دود و همچنین سیستم کنترل عملکرد صحیح فن وجود دارد. این سنسورها با تشخیص یک عملکرد ناصحیح در پکیج، وجود خطا در سیستم را تشخیص داده و ایمنی را برای مصرف کننده پکیج فراهم میآورند.
ج – با توجه به این نکته که وسایل گازسوز جهت تشکیل پکیج کدینگ کانال متفاوت احتراق احتیاج به مصرف اکسیژن دارند، قوانینی برای نصب پکیج دیواری و یا پکیج آب گرم در واحدهای ساختمانی کوچکایجاد شده است . به طور کلی در واحدهای ساختمانی کوچک نصب پکیج با خطراتی رو به رو است .به این صورت که در صورت نبود جریان هوای تازه مناسب پکیج با مصرف هوای داخل اتاقها، هوای تنفس ساکنین را نیز مصرف میکند. برای رفع این مشکل چند راه حل وجود دارد. راه حل اول استفاده از دودکشهای دولایه است که در یک لایه آن ها دود خارج میشود و در لایه دیگر هوای تازه به پکیج رسانیده میشود. همچنین میتوان از یک مجرای جداگانه برای پکیج عمل هوارسانی را انجام داد. روش دیگر نصب پکیج دیواری در تراس یا ایوان است. در صورتی که قوانین و استانداردها در نصب پکیج در تراس رعایت شود این روش نیز خطرات ناشی از مسمومیت بر اثر کمبود هوا را از بین میبرد.
د – با توجه به اینکه پکیجها دارای مشعلهای کوچکی هستند و کلیه پکیج کدینگ کانال متفاوت سیستمهای حرکتی آن ها به گونهای طراحی و ساخته میشود که پایین ترین صدا را ایجاد کنند، بنابراین پکیج آلودگی صوتی بسیار کمی ایجاد میکند و آرامش مطلوبی را برای مصرف کننده تامین میکند. همچنین در صورت رعایت قوانین، میتوان پکیج را در کابینت نیز جانمایی کرد. که باعث کاهش صدای تولیدی شعله و فن پکیج نیز میشود.
بعداز مدتی استفاده از پکیج ایران رادیاتور امکان دارد ایراداتی در آن دیده شود که نیاز به تعمیر داشته باشد.استفاده زیاد از پکیج، نگهداری نادرست و یا موارد دیگر باعث ایجاد مشکلاتی در پکیج می شود. این مشکلات می تواند گرم نشدن آب،آب ریزش و نشتی، سر و صدای زیاد و یا روشن نشدن آن باشد.
گاهی اوقات مشکلات کوچک را خودمان می توانیم حل کنیم ولی در برخی مواقع نیاز به فردی متخصص و آموزش دیده است تا پکیج را به صورت اصولی تعمیر کند. تیم متخصص سرویسکاران همواره آماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.
در هنگام تعمیر پکیج به مشکلاتی مثل افت فشار ممکن است بر برخورد کنیم.
الف.آبریزش و نشتی آب وجود دارد
اگر نشتی آب حتی خیلی کم هم باشد باعث ایجاد افت فشار می شود. پس بهتر است نشتی هر چقدر کم را هم پیگیری کنیم.
ب. سوراخ بودن مبدل حرارتی
بیشتر پکیج های تک مبدل به این مشکل برمی خورند که باعث افت و یا افزایش فشار می شوند. این مشکل برای پکیج های دو مبدل کم پیش می آید.
ج.شیر پر کن پکیج باز باشد
گاهی اتفاق می افتد که زمان تنظیم فشار، شیر پر کن آن باز می ماند که خود باعث افت فشار می شود.
د.شیر پر کن خراب است
در این شرایط حتی اگر شیر پر کن بسته هم باشد اما چون خراب است موجب افت فشار می شود.
در تعمیر پکیج برای اینکه دستگاه پکیج دیواری دچار آسیب بیشتری نشود سعی کنید سرویس دوره ای و سالیانه دستگاه خود را به موقع انجام دهید .تا دستگاه شما دچار آسیب بیشتری شود و هم هزینه کمتری برای سرویس دستگاه پرداخت نمایید.
ه.اگر عمر استفاده از پکیج از سه سال بیشتر می باشد، پایین آمدن فشار فرآیندی طبیعی می باشد.
البته این بازه زمانی بصورت تقریبی تخمین زده شده است و به عوامل گوناگونی بستگی دارد. افت فشار پکیج دیواری بیشتر در فصل زمستان اتفاق می افتد
در تعمیر پکیج علت افت فشار پکیج (آبگرمکن دیواری) خالی بودن باد تیوپ داخل پکیج است.
در ابتدا باید بدانیم افت فشار پکیج دیواری به مقدار نیم بار در طول سه هفته ایراد محسوب نمی شود به حساب و می تواند از نحوه کارکرد و نوع و مدل پکیج دیواری باشد زمانی که این افت فشار و پایین آمدن بار به نزدیکی صفر کمتر از دو هفته باشد نشانه خرابی در سیستم و عیب در عملکرد دستگاه است.
در تعمیر پکیج درجه بار دستگاه پکیج شوفاژ دیواری همیشه باید روی 1.5 یعنی بین یک و دو قرار گیرد تا دستگاه پکیج دیواری بتواند شروع به کار نماید و در واقع منظور از بار، آب موجود در مدار می باشد که توسط پمپ در مسیر به گردش در می آید و عمل مسیر سیرکولاتور انجام می شود.
در واقع در تعمیر پکیج ایران رادیاتور اگر بار دستگاه به صفر برسد آبی در دستگاه موجود نمی باشد و اگر دستگاه شروع به کار نماید دچار آسیب می شود .به خاطر همین موضوع دستگاه دارای قطعاتی به نام پرشر آب می باشد تا میزان آب موجود در دستگاه را اندازه گیرد و اگر مقدار آب کافی باشد به دستگاه اجازه فعال شدن میدهد در غیر اینصورت دستگاه دچار اختلال می گردد.
در تعمیر پکیج برای بالا بردن بار دستگاه پکیج میتوانید از شیر آبی رنگ یا مشکی که در زیر پکیج قرار گرفته است به سمت چپ چرخانده درچه را بین 1 و 2 قرار داده سپس شیر را به سمت راست چرخانده و سفت کنید.
زمانی که پکیج روشن نمی شود و یا آب گرم نمی شود، شما نیاز به تعمیر پکیج دارید. در ادامه روش عیب یابی را بررسی می کنیم.
پکیج روشن نمی شود: اولین قدم برای تعمیر پکیج، چک کردن برق اصلی و برق پکیج است. اگر آنها درست کار می کردند، باید مشعل و سیم کشی پکیج بررسی شود.
گرم نشدن آب پکیج: اولین مرحله برای تعمیر پکیج، کنترل مشعل و تنظیم کردن آن است و یا اینکه ممکن است دیگ پکیج کثیف باشد. همین طور امکان پایین بودن درجه ترموستات شوفاژ وجود دارد و یا پمپ پکیج سوخته و یا گرفتگی دارد.
دمای آب گرم پایین است: برای تعمیر پکیج باید کویل مخزن و یا پمپ آب گرم بررسی شوند که به درستی کار می کنند یا نه. همچنین امکان خرابی ترموستات نیز وجود دارد. البته قبل از تعمیر پکیج باید اطمینان حاصل کنیم که لوله کشی داخلی ساختمان سالم هستند.
قسمتی از رادیاتور سرد و قسمتی گرم است: برای تعمیر پکیج در این مواقع در گام اول بهتر است رادیاتور هواگیری شود. با ریست کردن ترموستات و تمیز کردن دیگ پکیج این مشکل حل می شود.
بوی بد دستگاه : برای تعمیر پکیج در این مورد، دیگ و دودکش را تمیز کرده و مشعل و تهویه هوا را تنظیم می کنیم.
اگر قصد انجام سرویس یا تعمیر پکیج ایران رادیاتور خود را دارید حتما قبل از انجام هر کاری با مشاورین ما در سرویسکاران تماس بگیرید. کارشناسان ما شما را راهنمایی خواهند کرد تا بهترین عملکرد را برای رفع مشکل پکیج شما ارائه دهند. تعمیر و سرویس فوری در محل فقط در شهر تهران توسط سرویسکاران به صورت ویژه با قیمت رقابتی و تعمیر تضمینی انجام خواهد گرفت. با ما تماس بگیرید.
خدمات سرویس پکیج ایران رادیاتور در تهران برای اینکه بدانید پکیج ایران رادیاتور چه زمانی احتیاج به سرویس و رسیدگی دارد به طور کلی بهتر است هر چند وقت یکبار خودتان به طور چشمی پکیج را مورد بررسی قرار دهید تا اگر گاهی مشکلی در قطعات دستگاه به وجود امد، سریعا متوجه شوید و آن را رفع کنید. اگر مدت زمان زیادی ست که از دستگاه استفاده میکنید، به شما توصیه میکنیم که با کمک یک متخصص، پکیج را به صورت کامل سرویس و رسوبزدایی کنید . اما اگر به تازگی پکیج ایران رادیاتور را خریداری کردهاید یا پس از سرویس کامل، دورههای زمانی خاصی را مشخص کنید تا به طور مرتب سرویس پکیج را انجام دهید. به عنوان مثال میتوانید اول هر نیم سال را برای این کار اختصاص دهید. همچنین در صورت وجود املاح در آب و رسوب در قطعات و لولههای رادیاتور، علائمی در پیکج ظاهر میشود که در صورت مشاهده آن، باید اقدام به رسوبزدایی کنید.
زمانی که به هر دلیل، اختلالی در نحوه کارکرد پکیج دیواری شما ایجاد شده باشد، میتوانید با نمایندگی مجاز سرویس پکیج ایران رادیاتور تماس گرفته تا در کمترین زمان ممکن با اعزام سرویسکار پکیج ایران رادیاتور به مشکل پکیج شما رسیدگی شود. زمانی که سرویس کار پکیج ایران رادیاتور به محل شما اعزام شد اقدم به بررسی و چکاب کلی سیستم پکیج شما می کند. بعد از انجام یک بررسی کلی ضمن ارائه توضیحات درباره مشکل دستگاه شما، حدود هزینه سرویساتی را به شما اعلام خواهد کرد تا بتوانید با بررسی و برآورد هزینه تصمیم بر سرویس کردن پکیج خود بگیرید. با توجه به این مورد که سرویسکاران پکیج دیواری ایران رادیاتور بهصورت کاملاً تخصصی اقدام به سرویس و سرویس پکیج ایران رادیاتور میکنند، مطمئناً بهتر از هر سرویسکار دیگری به نقاط ضعف و مشکلات احتمالی این دستگاه آشنایی دارند و در کمترین زمان ممکن به ایراد اصلی دستگاه پی برده و مشکل را حل خواهند کرد و تمام سعی خود را می کنند که بدون تحمل هزینه اضافی به سرویس بخش های مشکل دار مانند سرویس برد پکیج ایران رادیاتور، سرویس پمپ پکیج ایران رادیاتور و … بپردازند و در صورت نیاز به تعوض قطعه، از قطعات اصلی و شرکتی پکیج ایران رادیاتور استفاده کنند. در این مقاله به اختصار انواع سرویس پکیج را توضیح میدهیم و در ادامه به طور مفصلتر به رسوبزدایی که یکی از مهمترین انواع سرویس پکیج است می پردازیم . رسوبزدایی: دستگاه هرچند وقت یک بار به رسوبزدایی احتیاج دارد. بهتر است با استفاده از رسوبگیرهای پلی فسفات و با وجود تهویه مناسب عمل رسوبزدایی انجام گیرد. در ادامه به طور کاملتر به این مورد خواهیم پرداخت کنترل فشار آب: اگر فشار آب وارد شده به دستگاه زیاد و یا کم باشد به مرور زمان ممکن است به دستگاه آسیب وارد شود. بنابراین، کنترل شیرهای آب مهم است کنترل عملکرد دو مدار گرمایشی و بهداشتی: با بررسی و دقت از روند مناسب این دو مدار حتما اطمینان حاصل کنید. آزادسازی محور پمپ سیرکولاسیون: اگر این محور دچار گرفتگی شده باشد پمپاژ کردن و گردش آب با مشکل روبهرو خواهد شد. بنابراین بررسی و سرویس سیرکولاسیون گردش آب گرم و سرد را بهبود می دهد.
وقتی شیر آب گرم را باز میکنید جریان آب توسط یک سنسور تشخیص داده میشود. جرقهزن مشعل را روشن کرده و مبدل حرارتی آب جاری را گرم میکند. بعضی پکیجها یک مبدل حرارتی دومی دارند که با استفاده از گرمای گاز خروجی آب ورودی را کمی گرم میکنند. یک ترموستات میزان گازی که به مشعل میرود را کنترل میکند تا دمای ار پیش تعیین شده حفظ شود.
آبگرمکن های بدون مخزن که به نام پکیج شناخته میشوند در قلب خود قطعه ای به نام ECU دارد. واحد ECU همه کارکردهای آبگرمکن شامل کنترل دما، جرقه، جریان گاز و مدولاسیون را کنترل میکند. و همچنین مسئول ایمنی میباشد، با یک سنسور آتش و قطع کن خودکار گاز که هنگامی که مشکلی وجود دارد عمل میکند.
وقتی شما شیر آب را هرجای خانه باز میکنید، سنسور جریان آب که به ECU متصل است، جریان آب را تشخیص داده و پروسهی گرم کردن آب شروع میشود. سنسورهای جدیدتر، حداقل جریان را هم تشخیص میدهند. بعضی مدلها دارای فن احتراق هستند که هوا را برای پروسهی احتراق به داخل میکشند. در همین زمان، ECU جریان گاز را باز و جرقهزن را روشن میکند. جرقهزن تا زمانی که سنسور شعله، آتش را تشخیص دهد، جرقه میزند. در مواقعی که مشعل در عرض چند ثانیهی کم روشن نشود ECU جریان گاز را برای جلوگیری از انباشتگی ناامن گاز قطع میکند.
مشعل گاز گرما را به مبدل حرارتی در عین عبور آب از آن اعمال میکند. به این خاطر که آب از یک مسیر مارپیچی عبور میکند، آب بیشترین گرمای ممکن را از دیوارههای مبدل دریافت میکند.
بعضی مدلها یک مبدل حرارتی دومی دارند که برای پیش-گرم کردن آب که از گرمای ناشی از گازهای خروجی مشعل استفاده میکنند.
این نوع از آبگرمکنها جریان پیوسته به عنوان یک مدل «پکیج» شناخته میشوند. مزیت آنها بهرهوری بالای انرژی آنها است، در عین حال دارای قیمت بیشتری نسبت به مدلهای دیگر هستند. کنترل دما
بیشتر پکیجها دارای حداکثر دمای از پیش تنظیم شده در کارخانه هستند. این یک احتیاط ایمنی برای جلوگیری از حوادث است. ۵۰ درجهی سانتیگراد برای مصارف خانگی به طور معمول مناسب است.
از آنجایی که جریان و دمای آب آب ورودی میتواند متفاوت باشد، واحد ECU میزان گاز مشعل را با کم و زیاد کردن تنظیم و تعدیل میکند. این تعدیل میزان گاز و شدت شعله همان چیزی است که دمای آب را ثابت نگه میدارد. این کارکرد وابسته به دمای آب ورودی و آب خروجی از مبدل است.
بعضی مدلها دارای کنترلر حرارتی هستند که به کاربر اجازهی تنظیم دمای حداقل از پیش تنظیم شدهی کارخانهای را میدهد.
این کنترلرها میتوانند یا روی خود پکیج باشند و یا دورتر از پکیج به صورت باسیم (مثلاً در آشپزخانه، اتاق یا حمام) به آن وصل شده باشند. حتی بعضیها به صورت بیسیم بوده و دارای آپهای مخصوص که امکان کنترل با گوشیهای هوشمند را میدهد.
برای جرقه زدن فندک، به منظور روشن کردن گاز، واحد پکیج به برق خانه متصل میشود. همچنین بعضی پکیجها دارای توربینی هستند که میتواند از جریان آب ورودی برق تولید کرده و استفاده کند. حتی بعضی پکیجها از یک باتری استفاده میکنند.
پکیجهای دارای توربین یا باطری نسبت به مدلهای دیگر این مزیت دارند که در مواقعی که برق قطع باشد میتوانند کار کنند و شما آب گرم خواهید داشت.
پکیج های دیواری ایران رادیاتور در دو مدل دیجیتال و آنالوگ در بازار ایران موجود می باشند که کد های عیب یابی هر با یکدیگر فرق دارند. برای تشخیص ارور به وجود آمده در مدل های آنالوگ پکیج ایران رادیاتور شش عدد چراغ روی پانل جلوی دستگاه وجود دارد که به ترتیب از 30 تا 80 شماره گذاری شده اند. این چراغ ها در حالت عادی و زمان شروع کارکرد دستگاه از 30 به صورت جفت جفت حرکت کرده وتا 80 تمام می شود. با چشمک زدن ممتد هر کدام از چراغ ها یعنی ایرادی توسط دستگاه شناسایی شده و این نشان می دهد که با هر کدام از چراغ ها مختص یک ارور خاص می باشد. در این مواقع سرویس کار از خرابی و خرابی قسمت مشکل دار مطلع می شود.
جهت تشخیص ارور ایجاد شده در مدل های دیجیتال پکیج ایران رادیاتور تجهیز شده به نمایشگر دیجیتال کاملی می باشد که می تواند اطلاعات کاملی از دستگاه را از طریق این نمایشگر به اطلاع کاربر برساند. از طریق این نمایشگر در صورت خرابی دستگاه عیب دستگاه توسط کد ارور به کاربر نشان داده می شود.
چراغ های پکیج ایران رادیاتور برای اجرای فرمان آب گرم باید به صورت دو تا دو تا و به ترتیب با هم روشن شوند اگر این اتفاق نیفتد به این معنی است که اروریی روی داده و فرمان گرم شدن آب اجرا نمیگردد. دلیل این مسئله نیز می تواند عمل نکردن فلو سوئیچ یا فلومتر، یا خراب بودن سنسور ntc باشد. (البته سنسور ntc به ندرت در پکیج های ایران رادیاتور خراب می شود).
برای بررسی سالم بودن فلوسوئیچ، می توانید سیم های آن را اتصال کوتاه کنید. اگر چکیج در این حالت روشن شود به این معنی است که فلوسوئیچ خراب است. البته انجام این کار توسط افراد غیر حرفه ای توصیه نمی شود.
برای بررسی درست کار کردن سنسور ntc، بعد از خاموش کردن پکیج، دوسر اهم متر را به دو سر آن وصل کنید و مقاومت آن را اندازه بگیرید. سپس به وسیله شعله غیر مستقیم دمای NTC را زیاد کنید. مقاومت آن باید افزایش یابد.
در برخی مواقع نیز ایراد مربوط به هدایت شدن گرمای پکیج به سمت شوفاژ و کار نکردن موتور شیر سه طرفه است.
چشمک زدن چراغ های ۴۰ و ۷۰ در مدل M24FF
در این حالت اگر به نشانگر فشار نگاه کنید میبینید روی صفر آمده است. این کد به معنای باز بودن پیچ فشار آب و کمبود فشار در پکیج است. برای رفع این مورد، شیر آبی رنگ زیر رادیاتور که در شکل زیر میبینید را به سمت چپ بچرخانید تا صدای خارج شدن هوا را بشنوید. هر وقت فشار کمی بیشتر از عدد 1 شد، شیر را ببندید.
ارتفاع کم شعله را می توان با چشم تشخیص داد. تنظیم نبودن شیر گاز پکیج یا کم بودن فشار گاز ساختمان می تواند از ععل این ارور باشد. دودکش غیر استاندارد هم میتواند در گرم شدن آب مشکل ایجاد کند.
وجود هوا در رادياتورها و نزديكي بيش از حد رادياتورها به هم نیز میتوانند علت این ایراد باشد.
رسوب گیری مبدل یا رادیاتور نیز می تواند باعث کم شدن ارتفاع شعله شود زیرا رسوب رسانایی گرمایی مبدل را کاهش می دهد. لوله کشی نامناسب هم میتواند سبب مشکل گرم نشدن آب باشد.
چشمک زدن چراغ 70: نشانه رسوب گرفتگی مبدل پکیج ایران رادیاتور
در بیشتر مواقع سرد و گرم شدن آب پکیج، به دلیل رسوب گرفتگی است. به طور متوسط پکیج باید هر 2 سال یکبار رسوب زدایی شود.
نوسانات آب ورودی به پکیج یا ضعیف شدن پمپ آب هم میتواند علت این مشکل باشد. کم بودن بیش از حد فشار آب ورودی میتواند باعث شود آب اندکی که وارد پکیج می شود فورا جوش آمده و پکیج خاموش شود، و در نتیجه آب مدام سرد و گرم می شود.
سرد شدن آب گرم بعد از باز کردن همزمان شیر آب سرد در این موارد تقریبا همیشه ایراد از فلومتر است.
مانند نیمه باز بودن شیر های ورودی و خروجی پکیج، ضعیف شدن فنر سوپاپ (که در تصویر زیر مشخص شده است) یا رسوب گرفتن دریچه آب که هردو باعث نیمه باز ماندن سوپاپ می شوند، کاهش دقت سنسور ntc، خرابی شیر سه راهی، خرابی برد کنترل و نزدیکی بیش از حد رادیاتور به پکیج دیواری آبگرم نیز میتوانند باعث گرم نشدن آب پکیج ایران رادیاتور یا گرم و سرد شدن آب آن شوند.
در بخش زیر نمونه هایی از ارورهای معمول پکیج دیواری ایران رادیاتور که مصرف کنندگان با آن مواجه هستند بیان می گردد:
این ارور معمولا به علت پایین بودن فشار مدار شوفاژاتفاق می افتد. پکیج های دیواری عموما به سنسور تشخیص حداقل فشار اب مجهز بوده که با توجه به پایین بودن فشار مجاز آب مدار شوفاژ با توجه به اینکه به پکیج آسیب های جدی مانند سوختگی مبدل،افزایش حرارت غیر مجازو…رخ می دهد.پکیج های دیواری در فشار 7/1 بار bar) بالاترین کیفیت کاری خود را دارند بنا بر این در زمان مشاهده این ارور) ابتدا عقربه فشار سنج پکیج را بررسی کنید، در صورتی که این فشار از مقدار مجاز پایین تر بود شیر پر کن دستگاه که به یک شیر آبی رنگ با مقطع مربعی یا مشکی رنگ با مقطع دایره ای می باشد باز کنید .در صورتی که فشار در محدوده مورد نظر قرار داشته ولی مجدداً پیغام ارور دیده می شود، عوامل زیر ممکن ترین حالت ها می باشند:
1-رسوب گرفتگی مانومتر (فشار سنج) و اعلام فشار کاذب آن
2-خرابی مانومتر
3-وجود هوا در بلوک هیدرولیک دستگاه
4-جرم زدگی در محل سنسور فشار
5-خرابی الکترونیکی سنسور فشار
این ارور غالبا در مرحله راه اندازی دستگاه و بهره برداری ابتدایی مصرف کننده اتفاق می افتد که بیشترین دلیل آن نرسیدن گاز یا هوا داشتن گاز در محفظه احتراق پکیج می باشد که می توان با چند بار فشار دادن کلید Reset هوای موجود در لوله گاز و پکیج را تخلیه و رفع مشکل نمود.در غیر این صورت جهت اطمینان از کیفیت و فشار گاز ورودی، شلنگ گاز زیر دستگاه را باز کرده و اقدام به هواگیری تا رسیدن گاز با فشار و کیفیت مناسب جهت مصرف دستگاه می نماییم. بعد از انجام این کار مجدداً شلنگ گاز را به دستگاه متصل کرده و با فشردن دکمه Reset ، اقدام جهت روشن نمودن دستگاه می کنیم. با توجه به این نکته که این ارور مربوط به عیب یابی شعله و عدم تشکیل آن می باشد در صورت عدم رفع ایراد مربوط کنترل عوامل احتمالی زیر پیشنهاد می گردد:
1-تشکیل جرقه مناسب از طریقالکترود جرقه دستگاه
2-میزان حجم گاز شعله استارت در محفظه احتراق
3-فرمان تائید تشکیل شعله توسط الکترود یون و در نهایت صحت عملکرد برد الکترونیک دستگاه
این ارور در پکیج های ایران رادیاتور جزء ارورهای شایع بوده و علت آن خارج نشدن محصولات ناشی از احتراق می باشد.در صورت مشاهده این پیام ابتدا مسیر تخلیه محصولات احتراق و دودکش را چک کنید و از باز بودن مسیر آن مطمئن شوید. این ارور معمولاً در هنگام تغییر فصل از سرما به گرما ایجاد شده که به علت انقباض و انبساط پرده دیافراگمی سنسور کنترل فشار فن (سنسور پرشر سوئیچ هوا) می باشد به همین منظور تکنیسین اقدام به دو شلنگه کردن پرشر سوئیچ هوا جهت افزایش تحریک سنسور می نماید در غیر این صورت عوامل ذیلممکن می باشد:
1-خرابی برد الکترونیک دستگاه
2-قطعی جریان الکتریسیته فن
3-سوختگی سیم پیچ فن
4-خرابی پرشر سوئیچ هوا
5-بسته شدن یا ذوب شدن ونتوری فن
ارور مورد نظر معمولاً در پکیج های کار کرده ای رخمی دهد که در آن منطقه کیفیت آب پایین باشد.بیشترین دلیل رخ دادن این خطا جرم گرفتگی و وجود رسوب در مدار هیدرولیکی پکیج و مبدل های دستگاه می باشد که از طریق تماس با نمایندگی مجاز و انجام عمل اسید شویی و رسوب زدایی کامل این مشکلرفع می شود. ضمناً عوامل دیگری نیز سبب به وجود آمدن این خطا می شود که به صورت زیر عنوان می گردد:
1- خرابی و سوختگی پمپ دستگاه
2-سوختگی و خرابی شیر موتوری دستگاه
3-بسته بودن مسیر بای پاس
4-بسته بودن شیرهای رادیاتور در حال زمستانه پکیج
5-خرابی ترموستات حد
6-خرابی ترمیستور شوفاژ
تنظیم شیر گاز: بررسی این شیر و تنظیم مجدد پیچ و مهرهها کاری نسبتا تخصصی است که اگر خوب انجام نگیرد فشار گاز دچار اشکال می شود. بهتر است این عمل با کمک فردی متخصص صورت گیرد. همچنین اگر یک صافی مناسب بر روی شیر گاز قرار بگیرد، عمر شیر بیشتر خواهد شود تنظیم حرارت: تنظیم حرارت به اندازه ی دلخواه با استفاده از کلیدهای حد تنظیم که بر روی رادیاتور شوفاژ قرار دارد و با توجه به نیاز محیط کنترل می شود . تا محیط به دمای مناسب رسیده و بیش از اندازه گرم یا سرد نشود .
در پکیجهایی که دودکش دارند، عملکرد فن یا دودکش حتما باید چک شود اما اگر پکیج دیواری فاقد فن باشد در دودکش حتما باید مسیرهای دودکش را بررسی کنیم تا گرفتگی نداشته باشد. این عمل را میتوان بسیار ساده با پرتاب یک جسم کوچک به داخل دودکش امتحان کرد. درصورت باز بودن مسیر این جسم به راحتی از دودکش عبور میکند. نباید دودکشها پیچ و خم زیادی داشته باشند و هر دودکش باید فقط مخصوص به یک دستگاه باشد. از سلامت دودکش، درز نداشتن اتصالات و باز بودن دریچه های اکسیژن مطمئن شوید زیرا استفاده از دودکش نامناسب خطر گازگرفتگی و مرگ خاموش را به همراه دارد. بنابراین این مورد را جدی بگیرید هواگیری: این مرحله که از قسمت های بزرگ سرویس کردن است دارای فواید بسیاری می باشد. از جمله این مزیتها میتوان به این موارد اشاره نمود: راندمان گرمایشی سیستم و بلوک های رادیاتور را بهبود میبخشد،کاهش خطر نشتی آب, کاهش سر و صدا و آسیبهای متحمل به دستگاه و استفاده بهینه از گاز و درنتیجه کاهش هزینههای گاز. هواگیری را بهتر است .بعد از داغ شدن رادیاتورها را انجام دهیم. در هنگام هواگیری باید احتیاط کرد که آب گرم شوفاژ به فردی که مشغول سرویس است هیچ اسیبی نرساند . رسوبزدایی چه زمانی باید انجام شود؟ ممکن است دچار این مشکل شده باشید که زمانی که مشغول دوش گرفتن هستید،آب گرم حمام به یک باره سرد میشود.بعد هم پس از گذشت مدت زمانی دوباره گرم میشود و این اتفاق چندین بار رخ میدهد این سرد و گرم شدن آب، از نشانههای ایجاد رسوب در مخازن حرارتی و لولههای پکیج است .رسوب موجود در لولهها باعث تنگ شدن مسیر آب میشودو در نتیجه آب با فشار و سرعت کمتری در لولهها جریان پیدا میکند. به همین دلیل، تا زمانی که آب به محل مصرف برسد، سرد میشود. رسوب موجود در مخازن حرارتی نیز باعث ضخیم شدن دیوارههای منبع میشود و باید انرژی و گرمای بیشتری مصرف شود تا آب گرم شود .همین امر هم میتواند منجر به سوراخ شدن مخزن آب شود. پس قبل از این که با این مشکلات مواجه شوید، بهتر است خودتان پیشگیری آغاز کنید و رسوبزدایی را انجام دهید سرد شدن نابههنگام آب حمام در هنگام دوش گرفتن از نشانههای تشکیل رسوب در پکیج است .
برای رسوب زدایی از پکیج ایران رادیاتور بهتر است از یک سرویسکار با تجربه کمک بگیرید تا رسوبزدایی و سرویس پکیج شما را کامل و بیعیب و نقص انجام دهد.اما در صورتی که بخواهید خودتان این کار را انجام دهید، در اینجا نکات لازم در این زمینه را بیان خواهیم کرد.
۱-ابتدا برق پریز را قطع کنید و ان را از دو شاخه بکشید و کاور پکیج را باز کنید ۲- اب سرد پکیج شیر ورودی دارد که باید بسته باشد سپس شیر پرکن پکیج را در جهت عقربههای ساعت باز کنید. (شیر پرکن وسیلهای است که از آن برای کنترل دبی جریان آب سرد ورودی به پکیج استفاده میشود.) حالا شیر آب گرمی که در پایینترین نقطه قرار دارد، (که معمولا شیر آب گرم شیلنگ دستشویی است) را باز کنید تا آب سیستم خالی شود و عقربه فشار پکیج روی عدد صفر قرار گیرد. به این ترتیب آب پکیج را تخلیه میکنید. ۳- با استفاده از دو عدد پیچ آلن شماره چهار، مبدل پکیج را که به بلوکها متصل است باز کنید و سپس آن را درآورید .
اگرموارد فوق را رعایت کردید و هنوز اثری از رسوب ها را مشاهده کردید باید با حرارت دادن و ضربه زدن ان هارا از بین ببرید . به این صورت که اول باید مبدل را روی شعله ی گاز بگذارید تا به خوبی حرارت ببیند و گرم شود .سپس با چکش روی آن ضربه میزنید یا زیر فشار آب میگیرید تا باقی رسوبات نیز کنده شود حالا نوبت نصب مبدل است.اما پیش از آن دقت کنید که اگر اورینگها تغییر شکل داده بودند، آنها را حتما تعویض کنید. اورینگ اتصال حلقهای شکل است که برای نصب مبدل کاربرد دارد . مبدل را سر جای خود به گونهای قرار دهید که شیارهای آن سمت چپ قرار گیرد و آن را نصب کنید . فشار پکیج را روی عدد یک و نیم تنظیم و سپس آن را روشن کنید در صورتی که تجربه رسوبزدایی ندارید،ترجیحا سرویس پکیج و رسوبزدایی آن را به یک سرویس کار باتجربه و متخصص بسپارید.
منبع : سرویسکاران
پاسخ ها