shiralat.top

shiralat.top

تمام نکات در مورد روکش طلایی شیرآلات

مزایا و معایب روکش طلایی مات یا براق 

اگر شما علاقه  به خرید شیرآلات طلایی دارید، حتما لازم است پیش از خرید چند نکته در مورد این مدل شیرآلات بدانید. همه ی ما می دانیم که طلایی یکی از لوکس ترین رنگ هاست و به عنوان نمادی از تجمل گرایی بکار می رود. شیرآلات با روکش طلایی، چه براق و چه مات، یکی از پرطرفدارترین نوع شیرآلات به حساب می آیند و به راحتی می توانید لوازمی هم رنگ در بازار پیدا کنید تا یک آشپزخانه،حمام یا سرویس بهداشتی به سبک لوکس استایل کنید.

 

در این مقاله در مورد این عناوین آگاهی کافی برای خرید شیرآلات طلایی براق یا مات را پیدا می کنید. 

مزایا و معایب روکش طلایی براق

مزایا و معایب روکش طلایی مات

نحوه ی تمیز کردن شیرآلات طلایی

 

مزایا و معایب روکش طلایی براق

یکی از مهمترین مزایای شیرآلات طلایی کیفیت و ماندگاری روکش آنهاست. افزودن این شیرها به همراه وسایل و لوازم همرنگ، فضایی مجلل در خانه ایجاد می کند. رنگ طلایی جزییات و ظرافت طراحی شیر آب را بهتر از هر پوشش دیگری نشان می دهد و بسیار واضح است. در مورد شیرآلات طلایی نکته ی جالب این است که علاوه بر روکش کروم، یک روکش مجدد PVD به رنگ طلایی انجام می شود که استحکام و دوام شیرهای طلایی را دو چندان می کند. ماندگاری و استحکام روکش طلایی ساخته شده به روش PVD نسبت به سایر انواع روکش بیشتر است. اگر برای شستن این شیرها از مواد شوینده صنعتی و سیم اسکاچ استفاده نشود، خط و خش بر آنها وارد نمی شود و رنگ آنها ثابت و براق باقی می ماند. با خرید شیرآلات طلا می توانید از مزایای آن مانند نظافت راحت و دوام شیرآلات در برابر فرسایش ناشی از جریان آب لذت ببرید. همچنین پیدا کردن لوازم و اکسسوری برای استایل کردن دکوراسیون آشپزخانه،حمام یا سرویس بهداشتی به رنگ طلایی براق و برخلاف رنگ طلایی مات آسان تر است. گران بودن و تمیز نگه داشتن شیرهای براق طلا از مواردی است که می توان به عنوان معایب شیرآلات طلایی نام برد. شیرآلات با پوشش طلایی نسبت به شیرهای با روکش های رنگی دیگر مانند کروم و نیکل گران قیمت تر هستند و از انواع شیرهای گران قیمت و مجلل محسوب می شوند. البته نباید فراموش کرد که این شیرآلات با وجود اینکه گران هستند، به خاطر مزیت هایشان ارزشش را دارند. علاوه بر این، شیرهای براق طلایی،  لکه ها کوچک و بزرگ و حتی اثر انگشت را نمایش می دهند. اگر با دیدن کوچکترین لکه احساس ناراحتی می کنید، بهتر است به جای رنگ براق از مدل های شیر آب با طلای مات استفاده کنید.

 

مزایا و معایب شیرهای طلایی مات

اگر شیرهای مات طلایی با وسایل و لوازم همرنگ ترکیب شوند زیبایی زیادی به حمام، سرویس بهداشتی یا آشپزخانه تان می بخشد. شیرآلات طلایی مات تاثیر بی نظیری در ایجاد فضایی مجلل بدون جلب توجه و زرق و برق زیاد دارند. این رنگ شیر آب به لطف رنگ ماتی که دارد اثر انگشت و لکه آب را نشان نمی دهد و برای افرادی که به لکه حساس هستند گزینه ی بهتری نسبت به شیرهای براق است. یکی دیگر از مزایای شیرهای مات دوام روکش آنهاست. اگر برای تمیز کردن این شیرها از مواد اسیدی و وایتکس استفاده نشود، این رنگ مات کیفیت خود را تا سال ها بدون هیچ مشکلی حفظ می کند. آبکاری طلای مات با روش PVD انجام می شود و معایبی هم دارد. به همین دلیل شیرآلات طلایی مات همیشه بالاترین قیمت را در بین رنگ های همان مدل دارند. علاوه بر این، ترکیب رنگ طلایی مات با سایر لوازم و تجهیزات متناسب با آن کار آسانی نیست. علاوه بر قیمت بالای سایر لوازم جانبی طلای مات، یافتن آنها در بازار تایم زیادی لازم دارد.

 

نحوه ی تمیز کردن شیرهای طلایی

روش های مختلفی برای تمیز کردن شیر آب وجود دارد. بهترین راه برای تمیز کردن شیرآلات طلایی براق یا مات استفاده از یک پارچه نخی تمیز برای خشک کردن روزانه آنهاست تا از ایجاد رسوب روی آنها جلوگیری شود. اما اگر شیرهای طلایی شماچه براق و چه مات رسوب گرفت می توانید یک پارچه نخی نرم را در محلول سرکه و آب (به نسبت مساوی) خیس کنید و با توجه به میزان رسوب و سختی رسوبات آهکی، پارچه را به مدت 15 تا 20 دقیقه دور شیرهای طلایی براق یا طلایی مات  بپیچید یا با این محلول شیرهای مورد نظر را اسپری کنید. سپس شیرهای آب را بشویید و با یک پارچه نرم خشک کنید. اگر هنگام شستن از موادی مانند سرکه سفید، آب صابون، جوش شیرین و لیمو استفاده کنید، پوشش شیرآلات مشکلی پیدا نمی کند و رنگ شیرهای طلایی براق یا مات از بین نمی رود. در بیشتر مواقع آسیب به لایه گالوانیکی ناشی از روش های نگهداری و رسوب زدایی اشتباه است. استفاده از مواد صنعتی یا شیمیایی با خاصیت قلیایی مثل وایتکس و مواد اسیدی مثل جوهر نمک می تواند به روکش شیرآلات با هر رنگی آسیب برساند.

 

اصل کلام

اگر علاقه به آشپزخانه، حمام یا سرویس بهداشتی لوکس دارید به همان میزان هم باید هزینه پرداخت کنید و از شیرآلات لوکس خانه یا محل کارتان مراقب کنید تا همیشه زیبا و خاص باقی بمانند. از نظر کیفیتی روکش کروم به اندازه ی روکش طلایی مات یا براق استحکام و ماندگاری دارند و خرید شیرآلات با روکش کروم یا طلایی فقط بستگی به سلیقه و علاقه ی شخصی شما دارد. شیرآلات با روکش کروم هم در کنار لوازم و اکسسوری های متفاوت زیبایی و جلوه ی کافی را دارند. این بستگی به ایده و نحوه دکوراسیون کردن شما دارد که کدام را خریداری و استفاده نمایید. ما در تیم مقاله نویسی شیرآلات تاپ قصد داریم بدون در نظر گرفتن ضرر یا منفعت تمام حقایق راجب انواع شیرآلات را برای شما بازگو کنیم تا بتوانید خرید ایده آلی داشته باشید.

shiralat.top
shiralat.top

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋