shiralat.top

shiralat.top

انواع شیرآلات و نحوه ی عملکرد و تعمیر آن ها

انواع شیرآلات و نحوه ی عملکرد و تعمیر آن ها

پیش از خرید اینترنتی شیرآلات از وبسایت شیرآلات تاپ لازم است با انواع شیرآلات و نحوه ی عملکرد و تعمیر آن ها آشنا شوید. شما باید برای حل هر گونه مشکل که ممکن است با شیر ظرفشویی، شیر حمام، شیر توالت، شیر روشویی یا شیر سرویس بهداشتی تان داشته باشید، ابتدا نوع آب خانه تان را شناسایی کنید. این کار به شما کمک میکند تا برای آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام خانه تان شیرآلات مناسب را از شیرآلات تاپ خریداری کنید. مقاله ی امروز راجب انواع شیرآلات و نحوه ی عملکرد و تعمیر آن ها است. پس برای خرید اینترنتی شیرآلات بیایید ابتدا آن ها را بشناسیم تا شیرآلات مورد نیاز خانه را خریداری کنیم و دچار مشکلات بعدی نشویم. 

 

شیرهای فشرده ساز و فشرده ساز معکوس

این نوع شیرآلات که اکثرا دو دسته دارند و یا دارای واشر هستند که  در سوکت و قسمت انتهایی ساقه یا دسته قرار گرفته اند. زمانی که یک شیر آب فشاری باز می شود، واشر بالا می رود تا آب به دهانه ی شیر برسد و جریان یابد. اما وقتی که یک شیر فشار معکوس  (برگشتی) باز می شود، ساقه درون شیر پایین می آید تا در بین واشر و نشیمنگاه فضای خالی ایجاد شود و به آب اجازه می دهد تا بالا بیاید. عوض کردن واشر ساقه جهت پیشگیری از نشت آب از دهانه ی شیر بسیار موثر است. در شیرآلات قدیمی با تعویض حلقه یا بسته بندی ساقه درون شیر نشت آب را متوقف میکند. 

 

شیرهای دیافراگمی

شیر دیافراگمی نوع دیگری از شیرهای دو دسته است و تعمیر آن به راحتی انجام می شود. با عوض کردن O-ring، بیشتر نشتی های آب از دسته متوقف می شود. همچنین با تعویض دیافراگم لاستیکی، بخشی که جریان آب را کنترل می کند، از نشتی آب از دهانه ی شیرآب و هم از دسته آن جلوگیری می کند.

 

شیرآلات دیسکی

شیرآلات دیسکی دارای دو دسته یا یک اهرم هستند. علاوه براین یک جفت دیسک از جنس پلاستیک یا سرامیک هم دارند که برای تنظیم حجم آب بالا و پایین می روند. این دیسک ها برای کنترل دمای آب (گرم به سرد) می چرخند. کتر پیش میاد که دریچه دیسکی نیاز به تعویض داشته باشد، اما دریچه های ورودی ممکن است مسدود شوند و یا بخش های آب بندی شده در شیرآلات مسدود شوند.

 

شیرهای کارتریجی

دریچه های کارتریج با استفاده از یک کارتریج که توسط یک اهرم کار می کند، جریان آب را در شیرآلات تنظیم می کنند. تعمیرات شیرهای کارتریجی شامل تعویض حلقه های O-ring یا تعویض کل کارتریج با کارتریج جدید است.

 

 شیر های دوار

شیر دوار دارای یک اهرم است. از یک توپ پلاستیکی یا برنجی شکاف دار استفاده می کند که روی یک جفت صندلی لاستیکی فنری درون شیر آب قرار می گیرد. دسته ی شیر برای تنظیم دما و جریان آب، توپ را می چرخاند. زمانی که آب از سوراخ شیر نشت می کند، معمولاً به این معنی است که فنرها و نشیمنگاه باید تعویض شوند. نشتی از اطراف دستگیره ی شیر آب نشان دهنده ی شل بودن حلقه های O-ring یا حلقه های تنظیم کننده می باشد.

shiralat.top
shiralat.top

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋