shiralat.top

shiralat.top

کارتریج شیرآلات چیست؟

کارتریج شیرآلات چیست؟

کارتریج شیرآلات قطعه ایست که در داخل شیرآلات جهت کنترل میزان خروج آب تعبیه شده است. در واقع عمل باز و بسته کردن شیر آب توسط کارتریج انجام می شود. در این مقاله می خواهیم تمام توضیحات و نکات مربوط به کارتریج شیرآلات و نحوه ی عملکرد آن را  توضیح دهیم. پس اگر شما هم میخواهید بدانید که کارتریج شیرآلات چیست و چگونه کار میکند با ما همراه شوید.

 

نحوه عملکرد کارتریج در شیرآلات

اکثر کارتریج های شیرآلات درون دریچه های داخلی شیرآلات بصورت یکپارچه قرار گرفته اند تا امکان پشتیبانی ساختاری از آب در جریان شیر داشته باشند. کارتریج شیرآلات در داخل شیر به دسته آن متصل است. با چرخاندن دستگیره شیر آب، کارتریج هم داخل شیر می چرخد و آب از دهانه ی شیر خارج می شود. 

 

انواع کارتریج

کارتریج های شیرآلات مثل کارتریج دیسک سرامیکی،کارتریج ترموستاتیک هستند که هرکدام انواع مختلفی دارند و کارایی بالایی در شیرآلات بهداشتی و ساختمانی دارند. کارتریج های دیسک سرامیکی دو نوع ربع دور شیر و یک چهارم چرخش در شیر آب را دارند.  کارتریج های دیسک سرامیکی قابلیت کنترل کردن صدا به هنگام افزایش فشار آب درون شیر را دارند. در کنار این قابلیت جریان خروجی آب را از دهانه ی شیرآلات کنترل می کنند. کارتریج های ترموستاتیکی یک قطعه در شیرآلات هستند که عملکرد آنها از نوع اختلالیست. این نوع از کارتریج ها به منظور رساندن آب به دمای مد نظر شما در دسته ی شیر به طور همزمان آب سرد و گرم را باهم مخلوط می کنند. این قابلیت کارتریج های ترموستاتیک از سوختن دست شما یا حتی یخ زدن دستتان جلوگیری می کند.

                                                                                                                                                                                                                          

تفاوت کارتریج سرد و گرم

کارتریج دیسک سرامیک داغ همانند کارتریج دیسک سرامیکی سرد است با این تفاوت که در جهت مخالف باز می شود. کارتریج داغ آب را با حرکت خلاف جهت عقربه های ساعت باز یا روشن می کند. کارتریج سرد با حرکت در جهت عقربه های ساعت آب را باز یا روشن می کند.

 

عملکرد کارتریج ها به مرور زمان

کارتریج شیرآلات شباهت زیادی به موتور خودرو دارد.پس ازخرید از شیرآلات تاپ و نصب آن، این قطعه در شیرآلات مدت طولانی کار می کند اما نهایتا پس از پایان عمر مفید آن باید تعویض شود. به مرور زمان با کارکرد کارتریج در شیرآلات دچار سایش و نهایتا پارگی یا خوردگی می شود یا کارتریج با رسوبات معدنی پوشیده می شود. آسیب به کارتریج مشکلاتی از قبیل نشت آب یا سختی در چرخش دستگیره شیرآب می شود. تمامی شیرآلات موجود در سایت شیرآلات تاپ از جنس آلیاژ برنج هستند و نحوه طراحی و تولید آن ها باعث افزایش دوام و کیفیت آن ها شده است.

shiralat.top
shiralat.top

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋