shiralat.top

shiralat.top

از بین بردن رسوبات آهکی شیرآلات

چگونه رسوبات آهکی شیرآلات را ازبین ببریم؟

بعد از خرید شیرآلات، به مرور زمان با عبور آب از درون آن و وجود موادی مثل کلسیم در آب شیرین، رسوبات گچی بر روی سطح شیرآلات خانه تان مثل دهانه یا پایه ی شیرآلات انباشته می شوند و نمای ظاهری شیر آلات شما را ازبین میبرند. علاوه بر جنبه ی زیبایی، انباشته شدن این رسوبات آهکی در درون شیرآلات مسیر عبور آب را مسدود میکنند و باعث  کاهش فشار آب و مشکلات بسیاری می شوند. یک ازین مشکلات افزایش قبض آب شما است که با سخت تر شدن آب، باعث نشتی و خروج بیش از اندازه آب از شیرآلات می شود. ما در شیرآلات تاپ می خواهیم در ادامه ی این مطلب شما را با مواد و روش هایی که با صرف کمترین زمان و هزینه این رسوبات را ازبین میبرند آشنا کنیم. حتی اگر شما بهترین نوع شیرآلات را هم داشته باشید با رسوبات آهکی بر روی شیرتان انگار سالهاست از یک شیر قدیمی و کثیف استفاده میکنید. پس اگر شما هم نمیدانید که باید چگونه رسوبات آهکی شیرآلات را از بین ببرید با ما همراه شوید. 

 

رسوبات آهکی شیرآلات را با استفاده از لیموی تازه، سرکه ی سفید، آب ترشی باقی مانده، یک تکه پارچه یا دستمال میکروفایبر تمیز، جوش شیرین، مسواک قدیمی و یا خمیر دندان ارزان می توانید از بین ببرید.

 

چگونه با استفاده از مواد موجود در خانه رسوبات آهکی شیرآلات را ازبین ببریم؟

مواد اسیدی برای از بین بردن مواد معدنی مثل رسوبات آهکی بهترین گزینه هستند. اما لازم نیست برای تهیه و استفاده از مواد اسیدی و شیمیایی هزینه زیادی صرف کنید. با استفاده از سرکه یا آب ترشی باقی مانده می توانید لایه لایه های رسوبات را از بین ببرید و با لیموی تازه تمام باقی مانده ها و اثرات رسوبات آهکی را نیز تمیز کنید. نکته مهم در زمان استفاده از مواد اسیدی توجه به نبود قطعه پلاستیکی در بدنه ی شیرآلات تاپ است. در صورت استفاده مکرر از سرکه یا مواد اسیدی در بخش های پلاستیکی باعث خوردگی و حتی سوراخ شدن لایه های پلاستیکی می شود.

 

روش اول:  یک تکه پارچه ی آغشته به سرکه یا آبلیمو را دور تا دور بدنه ی شیرآلات تاپ بپیچید و مطمئن شوید مواد اسیدی با بخش های پلاستیکی برخورد نکند. حالا با استفاده از یک باند الاستیک دورتادور پارچه را محکم کنید و  یک ساعت صبر کنید. در این یک ساعت چند بار پارچه را به دور شیر فشار دهید تا مقدار بیشتری اسید آزاد شود. پس از یک ساعت دستمال را بردارید و جرم باقی مانده را به راحتی از سطح شیر پاک کنید. اگر با وجود انجام دادن این اقدامات بازهم رسوبات را مشاهده میکنید یک لیمو ی تازه را نصف کرده، روی رسوبات بچکانید و لیمو را در همان محل قرار دهید تا بماند. پس از ی ساعت با استفاده از یک اسکاچ نسبتا نرم روی رسوبات بکشید تا بدون ایجاد خط و خش از بین بروند.  

 

روش دوم: سرکه را با آب رقیق کنید و در محفظه یک اسپری شیشه ای ارزان بریزید. و مثل مراحل بالا هر چند وقت سطح شیرآلات را تمیز کنید. 

روش سوم: اگر شما از دوستدار محیط زیست هستید، یک محلول کربنات سدیم برای خود تهیه کنید. منظور از محلول کربنات سدیم ترکیب جوش شیرین با آب است. محلول جوش شیرین در آب علاوه بر اینکه رسوبات آهک را ازبین میبرد به درخشندگی و زیبایی شیرآلات هم کمک میکند. این محلول به غیر از کارایی بالا قیمت بسی ارزانی هم دارد و با کمترین مبلغ می توانید جوش شیرین را خریداری و با آب ترکیب کنید. سه قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک واحد آب در یک کاسه رقیق کنید تا به شکل خمیری تبدیل دربیاید. خمیری که تهیه کردید را روی محل رسوبات قرار دهید تا سفت و خشک شود. بعد ازین که خمیر روی سطح شیر خشک شد به کمک یک مسواک قدیمی که دیگر به آن نیازی ندارید روی سطح خمیر بکشی تا همزمان خمیر و رسوبات آهکی را از ببرد. 

 

روش چهارم: در تمام خانه ها خمیردندان یافت می شود. موادی که در خمیردندان وجود دارد به غیر از پاک کردن جرم لثه و دندان توانایی از بین بردن رسوبات آهکی را هم دارد. بیاد داشته باشید نیاز نیست حتما از یک خمیر دندان ذغالی یا گران قیمت استفاده کنید. با استفاده از ساده ترین نوع خمیردندان میتوانید رسوبات آهکی بر روی سطح شیرآلات تاپ را ازبین ببرید. مقدارکمی از خمیردندان را مثل خمیر جوش شیرین و آب بر روی رسوبات قرار دهید و به همان روش لکه های آهکی را پاک کنید. 

 

چگونه با استفاده از ابزار موجود در خانه رسوبات آهکی شیرآلات را ازبین ببریم؟

حتما در خانه شما هم یک قلک پس انداز وجود دارد که به طرز شگفت آوری در ازبین بردن رسوبات آهکی کمک کننده است. یک سکه مسی از قلک یا جیب یکی از لباس هایتان قرض بگیرید. با استفاده از سکه ی مسی و یک نیروی متوسط شروع به تراشیدن رسوبات کنید طوری که باعث خراشیده شدن آبکاری فلزی شیرآلات نشود.

shiralat.top
shiralat.top

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋