شیما شادکام

شیما شادکام

روزمرگی های یک دانشجوی مامایی علاقمند به هنر و کتاب
توسط ۲ نفر دنبال می شود

خانه خود را با این قفل های در شیشه ای (انواع قفل شیشه ای) ایمن کنید



بهترین نوع قفل شیشه, قفل شیشه دیجیتال, انواع قفل درب شیشه ای

قفل شیشه برای درب های شیشه ای  

 

معرفی انواع قفل سکوریت و کاربرد هرکدام

امروزه برای افزایش زیبایی و مدرن کردن یک محیط به ویژه مکان های فروشگاهی و تجاری و حتی برای ورودی آپارتمان های لوکس از درب های شیشه ای استفاده می شود. این درب ها از شیشه مخصوص سکوریت ساخته شده که به جهت نوع تولید چندین برابر از شیشه های معمولی مقاوم تر هستند. برای این درب ها نمی توان از هر نوع قفلی استفاده کرد. قفل شیشه سکوریت متناسب با این درب ها تولید شده است. در این مطلب از شما را با انواع قفل شیشه سکوریت آشنا می کنیم.

انواع قفل شیشه

اگر قصد دارید برای محل کار و زندگی خود درب شیشه ای قرار دهید باید به فکر قفل آن هم باشید. انواع مختلفی از قفل های شیشه وجود دارند. بعضی مکانیکی هستند و با اهرم و کلید باز می شوند و بعضی دیجیتال و حتی هوشمند. این قفل ها به شکلی طراحی شده که بتواند روی شیشه نصب شود و ضمنا آسیبی به بافت حساس آن وارد نکند. در ادامه این قفل ها را معرفی خواهیم کرد. 

 

قفل فرودگاهی

معمول ترین نوع قفل شیشه فرودگاهی است. در کشور ما اغلب از این قفل استفاده می شود چراکه هم ارزان تر است و هم کاربردی تر. قفل فرودگاهی یک نوع قفل مکانیکی است. این قفل از داخل با استفاده از یک شاسی به سادگی قفل می شود و برای قفل کردن از بیرون باید از کلید استفاده کنیم. 

 

قفل فرودگاهی بسیار متنوع است و در شکل های مختلفی تولید می شود. به جهت اینکه امکان قرارگیری آن زیر باران و دمای خورشید و دیگر تغییرات جوی وجود دارد بدنه آن بسیار مقاوم و از استیل ضد زنگ ساخته می شود. قطعات داخلی نیز از آلومینیوم ساخته شده و به همین جهت علاوه بر مقاومت، ضد زنگ بودن و طراحی زیبا بسیار هم سبک است و هیچ آسیبی به شیشه سکوریت وارد نمی کند. 

 

از لحاظ محل قرارگیری این قفل ها بین لبه درب ها و در قسمت میانی درب شیشه ای بسته می شود. این قفل ها را بر روی درب هایی با حداکثر 12 میلی متر قطر نصب می کنند. اگرچه نصب این مدل کار ساده ای است اما به جهت حساسیت بالاتر درب های شیشه ای حتما باید توسط فردی کاربلد نصب شود وگرنه ممکن است باعث آسیب به شیشه بشود. 

 

قفل شیشه سکوریت ریلی, قفل درب شیشه ای کمد, قفل شیشه

قفل شیشه فرودگاهی 

 

قفل فرودگاهی پارتیشن هوپه

پارتیشن هوپه نسل جدید قفل های فرودگاهی است که از لحاظ ظاهری بسیار زیبا هستند. در واقع از لحاظ کاربری تقریبا به نوع فرودگاهی شبیه هستند و از لحاظ کارکردی نیز همین طور؛ منتها ظاهر آن ها مدرن تر است. این قفل فرودگاهی نیز از متریال ضد زنگ و سبک استفاده می کند.

 

از انواع آن می توان به نوع دستگیره دار آن اشاره کرد که از قسمت داخلی دارای یک دستگیره فلزی با متریال ضد زنگ هستند. ضمنا این قفل فرودگاهی زبانه دار است و به راحتی چفت و قفل می شود. قیمت قفل پارتیشن هوپه اغلب بالاتر از نوع معمولی قفل های فرودگاهی است. 

 

قفل فرودگاهی پارتیشن مرونی

قفل پارتیشن مرونی نوع دیگری از قفل های نسل جدید فرودگاهی است که طراحی منحصر به فردی دارد. این قفل معمولا در دو مدل nova meroni و forma meroni وجود دارد. این قفل تنوع رنگی و طرحی گسترده ای دارند و هم می توان برای درب های شیشه ای و هم چوبی از آن ها استفاده کرد. قفل های نوا به وسیله دستگیره و قفل های فرما تنها با فشردن یک کلید باز می شوند. 

 

قفل شیشه, قفل شیشه سکوریت, قیمت قفل شیشه سکوریت

قفل شیشه فرودگاهی متداول ترین نوع است

 

قفل کمری

قفل کمری نوعی است که بر روی درب های شیشه ای دو لنگه نصب می شود. این مدل نیز فلزیاست  و از استیل و آلومینیوم ضد زنگ ساخته شده است. بر خلاف نوع قبلی برای نصب نیازی به جاسازی روی شیشه ندارد و نصب ساده ای دارد.

 

احتمالا استفاده از این قفل را روی درب های شیشه ای بیمارستان ها، در بخش های مختلف بیمارستان، در مکان های عمومی و سالن های انتظار بسیار دیده باشید. معمولا از دو نوع متریال استیل طلائی و استیل مات ساخته می شوند. این قفل ها دومین نوع پرکاربرد قفل های شیشه سکوریت هستند که در کشور ما استفاده می شود. 

 

قفل دیجیتال یا هوشمند

قفل های هوشمند یا در یک بیان دیگر ضد سرقت انواع دیگری از قفل ها هستند که برای تمامی متریال های درب از فلزی گرفته تا چوبی و پلاستیکی و در نهایت شیشه ای استفاده می شوند. قفل دیجیتال شیشه ای به طور خاص مخصوص درب های شیشه ای ساخته شده است و از لحاظ کارایی تفاوت چندانی با قفل های دیجیتال دیگر ندارد. 

 

قفل دیجیتال می تواند امکانات بسیار متنوعی داشته باشد. روش بازگشایی و بستن آن هم می تواند از طرق مختلف مانند: اثر انگشت، اسکن چهره، کارت، اعداد و ارقام و ...باشد . قفل های دیجیتال ممکن است امکانات مختلفی داشته باشند و با توجه به این امکانات است که قیمت آن ها بسیار متفاوت خواهد بود.

 

ساده ترین نوع آن تنها مجهز به قفل و اسکنر است و چیز دیگری ندارد اما بعضی از آن ها به سنسورهای هشدار دهنده، قفل کودک، قابلیت اتصال به اینترنت، قابلیت ارسال پیام، قابلیت کنترل از راه دور توسط گوشی موبایل و بسیاری امکانات جانبی دیگر مجهز شده اند. 

 

انواع قفل درب شیشه ای, قفل شیشه سکوریت ریلی, قفل درب شیشه ای کمد

قفل شیشه دیجیتال

 

قفل 105

نوع دیگر قفل شیشه سکوریت قفلی است که با عنوان 105 شناخته می شود. این قفل معمولا وارداتی است و در دو نوع آلمانی و فرانسوی به بازار کشور ما عرضه شده است. این قفل برای درب های دو لنگه شیشه ای مورد استفاده قرار می گیرد. 

 

بهترین نوع قفل شیشه کدام است؟

اغلب قفل های شیشه کاربردهای مختلفی دارند. بعضی از آن ها برای مکان های خاص و درب های شیشه ای ویژه ای ساخته شده اند و روی هر دربی قابل نصب نیستند. به همین دلیل لازم است ابتدا نوع درب خود را بدانید و بررسی کنید کدام نوع به درد درب شما می خورد. 

 

اگر بخواهیم بهترین قفل را تعیین کنیم باید به پارامترهای مختلفی توجه کنیم. منظور از بهترین چیست؟ بهترین از لحاظ قیمت؟ بهترین از لحاظ امنیت؟ بهترین از لحاظ امکانات؟ یا بهترین از لحاظ کیفیت و کارایی و طول عمر؟ به هر حال هر کدام از این قفل ها که معرفی کردیم ویژگی های منحصر به فردی دارند که آن ها را با بقیه متفاوت می کند. 

 

قفل فرودگاهی ساده از لحاظ قیمت از بقیه مناسب تر است اما قفل پارتیشن هوپه زیبایی بیشتری نسبت بدان دارد. قفل دیجیتال از لحاظ امنیتی از همه انواع بهتر است اما قیمت آن نیز از بقیه بیشتر است. به نظر من برای اینکه بهترین قفل را انتخاب کنید ابتدا در نظر بگیرید کدام پارامتر برای شما اهمیت بیشتری دارد؟ امنیت، زیبایی، قیمت و یا طول عمر بالاتر.

 

ضمنا اینکه قفل برای چه مکانی هم هست اهمیت دارد. مثلا قفل دیجیتال برای درب های بیرونی که زیر باران و آفتاب هستند اصلا مناسب نیست و در این مکان ها باید از قفل های فرودگاهی یا کمری استفاده کرد. 

 

قفل شیشه, قفل شیشه سکوریت, قیمت قفل شیشه سکوریت

بسته به نوع درب باید از قفل شیشه مناسب استفاده کرد

 

کلام پایانی

امروزه از متریال شیشه سکوریت در ساخت انواع درب ها استفاده می شود. به جهت مقاومت بالای این شیشه و عدم آسیب رساندن آن هنگام شکستن و خورد شدن در بسیاری جاها از جمله شیشه های خودروها، پارتیشن ها و کمدهای شیشه ای و درب ها از این شیشه استفاده می کنند. برای درب های شیشه سکوریت قفل شیشه های مختلفی تولید شده است. با توجه به مکان و همچنین نیاز محیط و همچنین منابع مالی در دسترس خود می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. 

 

گردآوری: بخش دانش کسب و کار

 

شیما شادکام
شیما شادکام روزمرگی های یک دانشجوی مامایی علاقمند به هنر و کتاب

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋