sheyda

sheyda

علاقه مند به فضای وب و وبگردی | متخصص سئو | علاقه مند به ورزش

نکات مهم خرید تخته سه لایه برای کابینت آشپزخانه

از آنجایی که آشپزخانه یکی از اساسی ترین بخش های دکوراسیون منزل به حساب می آید، باید در طراحی و اجرای آن دقت بالایی به خرج داد؛ بخصوص در انتخاب کابینت ها که بیشترین فضای آشپزخانه را در بر می گیرند. از این رو انتخاب تخته سه لایه  مناسب برای ساخت کابینت بسیار حائز اهمیت است. در ادامه مقاله به برسی تخته چند لایی مناسب برای ساخت کابینت می پردازیم.

نکات مهم در خرید تخته سه لایه 

 

1.  صافی تخته سه لایه

یکی از موارد مهمی که باید برای خرید تخته سه لایه برای مصارف گوناگون در نظر گرفت، صاف بودن سطح این محصول است؛ زیرا کار بر روی تخته چندلایه غیر مسطح سخت است. بنابراین، ما به شما توصیه می کنیم، تخته سه لایی هایی که از کیفیت پایینی برخودار هستند، استفاده نکنید.

2. بررسی لبه ها

قاعده کلی برای برسی لبه ها به این صورت است که هرچه تخته سه لا ضخیم تر باشد، گزینه بهتری برای ساخت کابینت می باشد؛ زیرا در این نوع تخته، حفره یا گره های کمتری وجود دارد. اما اگر محصول چوبی شما نازک باشد، در طول سنباده کاری درچار مشکلاتی می شود، بخصوص که اگر گره ها در لایه های روکش قابل مشاهده باشند.

3.نوع رنگ آمیزی چوب

 

از آنجایی که تخته سه لایه از انواع چوب درختان مختلف ساخته می شود، رنگ آمیزی هر یک متفاوت از دیگری است. به عنوان مثال، چوب درختانی همچون غان، کاج و افرا بسیار ناهموار رنگ می گیرند و می توانند لکه دار به نظر برسند. حال اگر انتخاب شما این نوع چوب است، ما به شما پیشنهاد می کنیم از نرم‌کننده مخصوص چوب قبل از رنگ استفاده کنید. این کار کمک می‌کند تا لکه‌ ها بسیار یکنواخت‌تر باشند. 

4. روکش تخته سه لایه

روکش اصطلاحی است که برای توصیف ورقه های نازک مبلمان یا پوست متصل به پانل های اصلی استفاده می شود که می تواند چوب، تخته خرده چوب یا هسته تخته فیبر با چگالی متوسط باشد. از این روکش برای ایجاد پانل های مسطح مانند رویه، درها، پانل های کابینت و کف پارکت استفاده می شود. به همین دلیل، روکش چوب یکی از موارد مهمی است که در فرآیند تولید تخته سه لایه بسیار حائز اهمیت می باشد.

5. مشورت با افراد متخصص

همانطور که مطلع هستید، تخته سه لایه در انواع مختلفی تولید می شود، به همین دلیل بهتر است با فردی که اطلاعات زیادی در مورد این محصول دارد، مشورت کنید. به عنوان مثال، اگر شما بخواهید تخته چند لایه دریایی تهیه کنید و اطلاعی از نوع و مشخصات این محصول نداشته باشید، ممکن است فروشنده به شما تخته چندلایی تجاری را به جای تخته چندلایی دریایی بدهد. 

6.درجه بندی چوب

 

اکثریت سازندگان از تخته سه لایه برای ساخت کابینت، مبلمان و قفسه کتابخانه و ... استفاده می کنند، اما نکته ای که در این مورد حائز اهمیت است، درجه تخته سه لایه می باشد؛ زیرا این محصول در درجه های مختلفی تولید می شود که بسته به بودجه شما و محیطی که می خواهید تخته سه لا را استفاده کنید، می توانید انتخاب کنید. 
اگر می خواهید کابینت های آشپرخانه خود از بالاترین کیفیت برخوردار باشد، ما به شما تخته سه لایه های درجه A را معرفی می کنیم. زیرا؛ این نوع تخته سطحی صاف و بدون گره داشته و قابل رنگ آمیزی می باشد که همین امر سبب می شود، گران ترین تخته سه لایه موجود در بازار باشد. قیمت تخته چند لایه A به دلیل تعداد لایه های بیشتر و کیفیت بالاتر نسبت به تخته های C و D گران تر می باشد. برخی از کارها هستند که لزوماً به درجه A نیازی نداشته، بنابراین برای این کارها کیفیت تخته با درجه C یا D کافی می باشد.

همانطور که اشاره کردیم، خرید تخته سه لایه بر اساس موارد گفته شده یکی از موضوعات مهمی است که باید هنگام خرید کابینت در نظر گرفته شود. علاوه بر این موضوع ایده و طراحی دکوراسیون هم مسئله مهمی می باشد. از این رو ما به شما پیشنهاد می کنم، مقاله بهترین مدل های کابینت آشپزخانه و معرفی ۷ نمونه از بهترین ها را مطالعه نمایید.

قیمت تخته سه لایه

از آنجایی که تخته سه لایی در انواع مختلفی تولید می شود، قیمت هر یک با هم متفاوت می باشد. علاوه بر این، قیمت این محصول به عوامل مختلفی همچون کیفیت، مرغوبیت متریال به کار رفته در ساخت و تولید این تخته ها بستگی دارد. ما به شما پیشنهاد می کنیم، قبل از خرید تخته سه لایه برای کابینت آشپزخانه مقاله انواع تخته سه لایه موجود در بازار را از سایت اخبار خوب مطالعه نمایید.

sheyda
sheyda علاقه مند به فضای وب و وبگردی | متخصص سئو | علاقه مند به ورزش

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋