متا در راستای یکپارچهسازی بیشتر برنامههایش، اینبار قابلیت کانال را به فیسبوک و مسنجر خود میآورد.
به گزارش دیجیاتو، "متا" شرکت مادر پلتفرمهای پرطرفدار اینستاگرام و فیسبوک، ویژگی کانالها را به فیسبوک و مسنجر میآورد. این قابلیت که اوایل امسال پایش به اینستاگرام و واتساپ باز شده بود، به تولیدکنندگان محتوا، شخصیتها و سازمانهایی که هماکنون دارای صفحهی رسمی (Page) هستند، اجازه میدهد تا با ارسال پیامهای یکی-به-همه با دنبالکنندگان خود تعامل برقرار کنند.
قابلیت کانال که در برنامههای متا با عنوان «کانالهای برادکست» شناخته میشود، صرفا به مدیر این صفحات امکان فرستادن پیام را ارائه میدهد؛ اما مخاطبان امکان واکنش نشان دادن یا شرکت در نظرسنجیها را خواهند داشت.
به لطف قابلیت جدید، ازاینپس اکانتها راه سرراستتری برای به اشتراکگذاری اخبار و لحظات پشتپرده در قالب متن، تصویر، صوت و نظرسنجیها خواهند داشت؛ پیش از این ارائهی هرگونه اطلاعات به پستها و استوریها محدود بود.
هر گاه که صفحهای کانال خود را فعال کند، تمامی دنبالکنندگان آن برای اولین بار اعلانی مبنی بر عضویت در کانال آن صفحه دریافت میکنند. در صورت عضویت، برای هر پیام که در کانال فرستاده شود، اعلان آن برای کاربران ارسال خواهد شد؛ هرچند که امکان بیصدا کردن این اعلانها برای کاربران محفوظ است. طبق اسکرینشاتهای منتشر شده توسط متا، لیستی از از کانالهای عضو شدهی کاربر در فهرست چتهای مسنجر او نشان داده میشود.
درست مثل اینستاگرام، تمامی کاربرانی که بار اول در کانالها عضو نشوند نیز در هر لحظه میتوانند از طریق پروفایل صفحات رسمی به کانال آنها بپیوندند.
با این که برخی، از ارائهی قابلیتهای اینچنینی ابراز رضایت میکنند، دیگر کاربران ضمن اشاره به اضافهبودن احتمالی وجود این قابلیت در همهی برنامههای متا، از دلتنگی برای دورانی میگویند که هر برنامه قابلیتها و خصوصیات خاص خودش را داشت.
طبق پستی که متا منتشر کرده، امکان ساختن کانال هماکنون به طور محدود و برای برخی از دارندگان صفحات رسمی وجود دارد؛ سایر اکانتها باید برای دستیافتن به این قابلیت منتظر عرضهی گستردهتر آن بمانند یا در لیست انتظار متا ثبتنام کنند.
پاسخ ها