افزایش تماس مشتری
در این مطلب از ، به بررسی استراتژی های خدمات مشتری و روش های افزایش تماس و تعامل با مشتریان پرداخته شده است. با استفاده از این استراتژی ها و تنظیم آنها بر اساس پرسونای مشتریان، می توان نرخ فروش را بهبود بخشید. پس با ما همراه باشید تا با در نظر گرفتن این نکات، تجربه خدماتی بهتری به مشتریان خود ارائه کنید و نرخ فروش خود را افزایش دهید.
میزان تماس های مشتریان به منظور دریافت خدمات یا محصول مهم ترین عاملی است که مشخص می کند از لحاظ سودآوری سازمان شما موفق و یا ناموفق عمل می کند. همچنین نحوه ی تعامل با مشتری از طریق تماس تلفنی تعیین می کند که آیا مشتری برای دریافت خدمات ترغیب خواهد شد و یا خیر.
اگر در سازمان خود تیم فروش و بازاریابی متخصصی داشته باشید از طریق ایجاد حس وفاداری و تجربه ی مثبت در مشتریان شانس خرید مجدد محصول و یا استفاده از خدمت شرکت شما بالا می رود.
در مقابل اگر با به کار گیری استراتژی های غلط، تیم فروش شما نتوانند مشتری ها را برای دریافت خدمات از شرکت ترغیب کنند، از انجایی که در تماس های تلفنی وقت مشتریان گرفته می شود، از میزان وفادارای آنها به برند کاسته شده و شانس بازگشت به برند شرکت شما برای دریافت خدمات کاهش می یابد.
در نظر داشته باشید هر چه میزان وفاداری مشتریان و محبوبیت برند شما افزایش پیدا کند، ارزش ویژه برند بالا رفته و نسبت به رقبا نرخ فروش بالاتری خواهید داشت. مزیت دیگر ارائه خدمات استثنایی به مشتریان برای ایجاد ارزش ویژه برند است. ارزش ویژه برند به شما این امکان را می دهد که محصولات و خدمات خود را با قیمتی بالاتر بفروشید؛ زیرا قبلاً ثابت کرده اید که کسب و کار شما می تواند نیازهای مشتریان را با موفقیت برآورده کند.
از طرف دیگر سریع تر می توانید محصولات جدید دیگری را تولید کرده و با نرخ فروش بالا به بازار عرضه کنید. بنابراین در نظر داشته باشید که نوع بازخورد مشتری در رتبه بندی کسب و کار، میزان فروش و پایداری برند شما حرف اول را می زند.
افزایش شانس فروش
همانطور که پیشتر در این مقاله بررسی شد، برای اینکه شانس تماس مجدد از سمت مشتریان قدیمی و تماس های موفقیت آمیز از سمت مشتریان جدید خود را افزایش دهید، باید از روش هایی استفاده کنید که در مشتریان حس مثبتی القا شود.
ایجاد حس مثبت در روش تلفنی سخت تر از روشی است که حضوری و رو در رو با مشتری صحبت می کنید. به همین دلیل باید برای افزایش شانس فروش خدمات در روش های تلفنی از استراتژی های تخصصی تری استفاده کنید. در این قسمت از مقاله قصد داریم برای راهنمایی بیشتر شما به مهم ترین استراتژی های افزایش شانس فروش و تماس های تلفنی موفقی که منجر به خرید محصول می شود، اشاره کنیم.
شاه کلید افزایش تماس های تلفنی موفق از سمت مشتری، برقراری ارتباط موثر برای ایجاد تعامل صمیمانه و مبتنی بر اعتماد با مشتری است. این جمله یعنی علی رغم اینکه هدف شما از برقراری تماس با مشتری فروش بیشتر محصولات است، اما قبل از تمرکز بر روی فروش باید تمرکز شما بر روی ایجاد تعامل مثبت مبتنی بر حس اعتماد بیشتر مشتری به محصولات و سازمان شما باشد.
بعد از در نظر گرفتن این نکته برای تبلیغ محصول ابتدا مشکلاتی را که خدمات شما در پی رفع آن بوده اند را تشریح کنید سپس بازخورد مشتری را نسبت به مشکل بسنجید و بعد محصولتان را معرفی کنید.
دقت داشته باشید که هنگام تماس تلفنی گوش دادن به مشتریان بسیار اهمیت دارد. مورد مهم دیگر این است که به جای انکه فقط با مشتریان درباره کسب و کار خود بگویید، سعی کنید که بیشتر با آنها گفتگو کنید تا ببینید مشتریان از شما چه انتظاراتی دارند، سپس به آنها نشان دهید که راه حلی پیشنهادی شما (محصولات و خدمات شرکت) برای رفع مشکل آنها چیست.
تعامل با مشتری
مشتریان قدیمی شما در واقع کسانی هستند که می توانند به بهترین روش خدمات شما را به افراد دیگری که می توانند در آینده به مشتریان بالقوه ی شما تبدیل شوند، معرفی کنند. یکی از راه هایی که می توانید میزان تماس مشتریان خود را افزایش دهید این است که مشتریان قدیمی خود را از طریق ارائه ی امتیازاتی مانند تخفیف های استثنایی سورپرایز کنید.
ارائه ی تخفیف برای محصولات در مشتریان تجربه ی مثبتی ایجاد می کند. بنابراین حتی اگر از استراتژی های تخصصی برای افزایش جذب مشتری استفاده نکنید، ارائه ی یک بن تخفیف 10 تا 40 درصد می تواند سهم فروش محصولات شما را در بازار چند برابر کند.
مشتریان قدیمی و جدید
نمایشگاه ها مکان هایی هستند که به راحتی می توانید با مشتریانی که جزء جامعه هدف فروش شما هستند، تعامل پیدا کنید. در این نمایشگاه های تخصصی بسیاری از صاحبان کسب و کار و مشتریانی که به دنبال شرکت های تخصصی مرتبط با کار خود هستند از سراسر کشور و حتی کشورهای دیگر حضور می یابند.
بنابراین شما می توانید با تهیه ی کاتالوگ از محصولات خود و ارائه ی آن به مشتریان بالقوه میزان تماس های تلفنی که منجر به سفارش محصول از شرکتتان می شود را افزایش دهید. البته برای حضور موفق در نمایشگاه ها نیز لازم است نکات مهمی را در نظر بگیرید که بیش از شرکت های رقیب دیده شوید و سهم فروش بالاتری داشته باشید.
حضور در نمایشگاه ها
یکی از راه های مهم برای افزایش فروش و سبقت از رقبا این است که با تبلیغات موثر (از طریق بازاریابی محتوا، چاپ تقویم، جا قلمی، بیلبورد و...) کاری کنید که زمان بیشتری مقابل چشمان مشتری ها باشید.
به کارگیری این روش باعث می شود که مشتریان برند شما را بیشتر از سایر برندها به خاطر بسپارند و در زمان نیاز برای سفارش محصول اول با شرکت شما تماس بگیرند. البته در نظر داشته باشید که تبلیغات دارای اصول و روش های مشخصی است. یعنی تبلیغات زیاد و یا تبلیغ در مکان های نادرست می تواند برای برند شما نتایج برعکسی داشته باشد.
جذب مشتری
اگر برای فروش و بازاریابی کارمند و یا تیم متخصصی دارید، با سرمایه گذاری دائمی در آموزش به آنها بیاموزید که چگونه به طور موثر با مشتریان ارتباط برقرار کنند. به جای اینکه منتظر بمانید تا خدمات مشتری به یک مشکل تبدیل شود، مهارت های ارتباطی با مشتریان را در حین استخدام کارمندان جدید تقویت کنید.
برای اطمینان از برآورده شدن نیازهای مشتریان و اطلاع از بازخورد آنها، فردی را استخدام کنید تا از طریق تعامل با مشتریان از کیفیت بازاریابی مجموعه مطلع بوده و در صورت نیاز برنامه ریزی های لازم را برای آموزش بیشتر کارمندان انجام دهد. مطمئن شوید که کارکنان شما پیامها و ایمیلهای مشتریان را بررسی کرده و نتایج بازخورد های مثبت و منفی آن ها را به شما گزارش می دهند.
آموزش کارمندان
در نهایت توصیه می کنیم برای افزایش تماس از سمت مشتریان، مشاوران خبره بازاریابی و فروش را استخدام کنید تا پس از بررسی شرایط فروش مجموعه ی شما برنامه ریزی و اقدامات لازم را برای فروش بیشتر انجام دهد. پس از اینکه از لحاظ رتبه بندی، به هدف فروش خود رسیدید، از طریق به کار گیری روش های این مقاله نرخ فروش محصولات و خدمات خود را بالا نگه دارید. در نظر داشته باشید که در مسیر تبلیغات هر یک قدم صحیح تا چند برابر باعث سود بیشتر شما خواهد شد.
گردآوری : بخش کامپیوتر و اینترنت
پاسخ ها