شادبانو

شادبانو

متخصص بلاک چین و هوش مصنوعی

طرز تهیه کیک خوشمزه برای افراد لاغر

گاناش از مخلوط شکلات سفید، خامه صبحانه و خامه فرم‌گرفته درست شده و همراه با لایه‌های کیک کاکائویی طعم و مزه بی‌نظیری دارد. تردید جایز نیست.

 همشهری آنلاین: گاناش از مخلوط شکلات سفید، خامه صبحانه و خامه فرم‌گرفته درست شده و همراه با لایه‌های کیک کاکائویی طعم و مزه بی‌نظیری دارد. تردید جایز نیست.

اگر خودتان و مهمانانتان مشکل چاقی ندارید و به اندازه کافی لاغر هستید و کلا به فکر رژیم گرفتن نیستید و می‌خواهید یک دسر بسیار خوشمزه بخورید، پیشنهاد ما درست کردن کیک با لایه‌های گاناش است.

 گاناش از مخلوط شکلات سفید، خامه صبحانه و خامه فرم‌گرفته درست شده و همراه با لایه‌های کیک کاکائویی طعم و مزه بی‌نظیری دارد. تردید جایز نیست.

مواد لازم برای ۲ عدد کیک

۶ عدد تخم‌مرغ

۱۵۰ گرم آرد

۲ ق‌س پودر کاکائو

۱۵۰ گرم شکر

۱ ق م وانیل

۱ ق چ بیکینگ پودر

۱ پیمانه دانه انار

۲ عدد موز (حلقه حلقه شود)

۱. شکلات سفید را خرد کرده و در شیر جوش یا قابلمه‌ای کوچک ریخته و روی حرارت غیرمستقیم (مثل بخارکتری) قرار دهید تا آب شوند. خامه صبحانه را هم اضافه کرده و دائم مخلوط را هم بزنید تا شکلات‌های آب شده با خامه به صورت یکدست مخلوط شوند و بعد ظرف را کنار بگذارید تا مخلوط خنک شود.

۲. بعد از خنک شدن مخلوط شکلات و خامه صبحانه، خامه فرم گرفته را اضافه کرده، خوب با دیگر مواد مخلوط کنید. اضافه کردن وانیل بسته به میل شما دارد که اگر می‌خواهید اضافه کنید در این مرحله این کار را انجام دهید.

مواد لازم

۵۰۰ گرم شکلات سفید

۱۵۰ گرم خامه صبحانه

۳ ق س پر خامه فرم‌گرفته

۲ /۱ ق‌م وانیل

۱. ابتداکیک‌های اسفنجی کاکائویی را به روش توضیح داده شده در کیک هندوانه درست کنید.

تنها نکته مهم این است که باید دو عدد کیک اسفنجی درست کنید تا کیک چهار طبقه‌تان کامل شود. در ضمن این کیک رنگش کاکائویی است. یعنی باید به مواد آن کاکائو اضافه شود؛ بنابراین به مواد ذکرشده در تهیه کیک هندوانه‌ای کاکائو هم اضافه کنید و مواد لازم برای هر عدد کیک اسفنجی را دو برابر کنید و دو کیک بپزید.

۲. کیک‌های اسفنجی‌تان که حاضر شد هرکدام را روی سطح میز آشپزخانه گذاشته و به صورت مقطعی از وسط به دو نیم تقسیم کنید تا کلا چهار ورقه کیک داشته باشید.

۳. یک لایه از کیک را روی سطح میز کار گذاشته و وسط آن را حلقه‌های موز بچینید.

گاناش شکلات را که خنک شده، در قیف ریخته و دور تا دور حلقه‌های موز یعنی دور محیط کیک را با گاناش شکلات بپوشانید.

۴. همه لایه‌ها را به این صورت روی هم چیده و با مواد (گاناش و موز) بپوشانید. فقط روی لایه آخر را دیگر موز نچینید و کل سطح کیک را با گاناش بپوشانید تا سطحی سفیدرنگ روی کیک داشته باشید.

۵. برای اینکه کیک ظاهر یلدایی داشته باشد دانه‌های انار را روی گاناش سفید ریخته و کیک تزئین شده را به مدت یک ساعت در یخچال بگذارید. بعد از این مدت کیک را از یخچال بیرون آورده و قسمت‌هایی از گاناش که با انار پوشیده نشده را با چسباندن ته قاشق به گاناش و یکباره به سمت بالا کشیدن مدل دهید.

 

شادبانو
شادبانو متخصص بلاک چین و هوش مصنوعی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋