شادبانو

شادبانو

متخصص بلاک چین و هوش مصنوعی

هزینه کاشت ابرو در سال 1402 (2023) چقدر است؟ + عوامل موثر بر قیمت

کاشت ابرو یک راه‌ حل دائمی برای افرادی است که ابروهای خود را به هر دلیلی از دست داده‌اند یا با مشکل ریزش ابروها مواجه هستند. اما نکته‌ای که ممکن است در ابتدا قدری افراد را برای انجام این کار مردد کند؛ هزینه کاشت ابرو است. در این مقاله قصد داریم درباره موضوع کاشت ﺍبرو و عوامل مؤثر بر قیمت آن صحبت کنیم پس تا انتها همراه ما باشید.

ابروهای زیبا تاثیر چشم‌گیری در زیبایی چهره افراد، چه مرد و چه زن، دارند. ریزش یا کم پشتی ﺍبرو می‌تواند تاثیر منفی در جوانی و شادابی چهره افراد بگذارد. از طرفی، امروزه با تغییر معیارهای زیبایی دیگر ابروی نازک جذابیت چندانی نداشته و افراد زیادی اعم از مدل‌ها، بازیگران دارای ابروی کلفت، پهن و طبیعی هستند. پیوند ﺍبرو یک راه‌ حل دائمی برای افرادی است که ابروهای خود را به هر دلیلی از دست داده‌اند یا با مشکل ریزش ابروها مواجه هستند. با استفاده از این روش می‌توان حالت دلخواه را به ابروها داد و برای همیشه از مشکل کم پشتی ﺍبروها یا زیبا نبودن حالت آن‌ها، نجات پیدا کرد. نکته‌ای که ممکن است در ابتدا قدری افراد را برای انجام این کار مردد کند؛ هزینه کاشت ابرو است. در این مقاله قصد داریم درباره موضوع کاشت ﺍبرو و عوامل مؤثر بر قیمت آن صحبت کنیم پس تا انتها همراه ما باشید.

هزینه کاشت ﺍبرو در سال 1402 (2023) چقدر است؟ + عوامل مؤثر بر قیمت

کاشت ﺍبرو چیست؟

کاشت ابرو فرایندی بسیار شبیه به کاشت مو است که از آن برای رفع دائمی مشکلات ناشی از ریزش مو ﺍبرو یا طاسی ابرو استفاده می‌شود. در تعریف علمی، کاشت ابرو به عنوان یک روش درمان قطعی، دائمی و غیرتهاجمی شناخته می‌شود که می‌تواند کم پشتی ﺍبروها را برطرف کرده و از ریزش آن‌ها جلوگیری کند. 

در فرایند پیوند ﺍبرو، گرافت‌های مورد نیاز برای کاشت، با استفاده از روش‌های خاصی مانند FUE، FUT یا SFUE که مشابه روش های کاشت مو است، از ناحیه کنار گوش برداشته شده و در امتداد ابرو کاشته می‌شوند. موهای کنار گوش از نظر ضخامت و نرمی، شباهت زیادی به موهای ابرو دارند؛ به همین دلیل نتایجی کاملا طبیعی را برای شما به ارمغان می‌آورند. همچنین در این فرآیند علاوه بر موها، ارگان‌های کوچک تولیدکننده مواد موردنیاز برای رشد تار موها نیز منتقل می‌شوند. همین موضوع است که باعث می‌شود نتایج کاشت ابرو برای همیشه باقی بمانند و موهای کاشته شده کاملا شبیه به موهای طبیعی هستند و رشد می‌کنند؛ بنابراین شما نیاز به اصلاح و کوتاهی ابروها بعد از کاشت خواهید داشت.

به دلیل دقت زیادی که در زمان قرار دادن گرافت‌ها و تعیین زاویه کاشت آن‌ها نیاز است؛ حتما باید این کار را نزد یک پزشک متخصص و باتجربه انجام دهید.

هزینه کاشت ﺍبرو در سال 1402 (2023)

باید توجه داشته باشید که کاشت ابرو امری بسیار تخصصی و حساس بوده و تکنیک های مربوط به آن نیازمند تجربه و تخصص فراوان است، در نتیجه هزینه کاشت ابرو می تواند بسیار متفاوت باشد. هزینه کاشت ابرو طبیعی و دائمی در سال 1402 به صورت تقریبی در جدول زیر آمده است.

روش کاشت ﺍبرو هزینه
کاشت ابرو به روش FUT بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان
کاشت ابرو به روش FIT بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان
کاشت ابرو به روش FUE بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان
کاشت ابرو به روش SFUE بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان
کاشت ابرو به روش SUT بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان

 

عوامل مؤثر بر قیمت کاشت ﺍبرو

 هزینه کاشت ابروی طبیعی براساس مصوبه وزارت بهداشت و البته براساس تعداد گرافت‌های کاشت شده محاسبه خواهد شد. یعنی به این شکل نیست که هر کلینیکی قیمت مخصوص به خود را داشته باشد. فرد باید به متخصص مراجعه کند در جلسه مشاوره روش کاشت ابرو و تعداد گرافت مشخص میشود و در آخر متخصص با توجه به تجربه، مهارت، میزان تخصص خود، عمل را انجام می‌دهد. تمامی این مسائل در هزینه نهایی کاشت ابرو تاثیر دارند. در ادامه عوامل مؤثر بر قیمت کاشت ﺍبرو آمده است:

روش کاشت ﺍبرو انتخاب شده

یکی از مهم‌ترین عوامل در تعیین قیمت نهایی کاشت ابرو، روشی است که برای برداشت گرافت‌ها از بانک و کاشت آن‌ها در محل مورد نظر استفاده می‌شود. برای این کار از روش‌های مختلفی مانند FUE، FUT، SUT و SFUE استفاده می‌شود. روش FUT قدیمی‌ترین و در عین حال تهاجمی‌ترین روش برای کاشت ابرو است هزینه کمتری دارد. اما روش‌های FUE و SFUE به دلیل استفاده از دستگاه‌های پیشرفته برای برداشت گرافت‌ها؛ قیمت بالاتری دارند.

هزینه کاشت ﺍبرو در سال 1402 (2023) چقدر است؟ + عوامل مؤثر بر قیمت

مدل کاشت ﺍبرو

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار روی هزینه کاشت ابرو، مدل آن است. بدیهی است که ابروهایی که پهن‌تر هستند یا دنباله بلندتری دارند به گرافت‌های بیشتری هم نیاز خواهند داشت، به همین دلیل فرایند برداشت در آن‌ها بیشتر طول می‌کشد و در نتیجه هزینه بیشتری برای شما به دنبال دارد. از طرفی اگر بخش زیادی از گرافت‌ها در تاج یا انتهای ابرو کاشته شوند؛ هزینه انجام این کار هم بیشتر است زیرا این قسمت‌ها به دلیل زاویه متفاوتی که دارند برای عمل کاشت زمان و دقت بیشتری لازم دارند.

تعداد گرافت مورد نیاز برای کاشت

بسته به مدل ابرو و درخواست زیباجو از پزشک؛ تعداد گرافت‌های مورد نیاز برای کاشت ابرو متفاوت است. به طور معمول ۲۰۰ تا ۳۰۰ فولیکول مو برای ترمیم ابروها کافی است؛ مگر اینکه شخص متقاضی، ابروهای پهن‌تر و پرپشت‌تری دوست داشته باشد.

دستمزد پزشک منتخب

با توجه به اینکه تجربه و مهارت پزشک در کاشت ابرو چقدر باشد؛ دستمزد او متفاوت خواهد بود. از طرفی اگر همه قسمت‌های ابروی شما دچار ریزش شده باشد؛ تیم پزشکی زحمت بیشتری پیش رو خواهد داشت. به همین دلیل هزینه بیشتری را هم از شما دریافت می‌کنند.

کلینیک کاشت ابرو

میزان پیشرفته بودن دستگاه‌ها

کلینیک‌های مختلف با توجه به ابزارها و دستگاه‌هایی که برای کاشت ابرو استفاده می‌کنند؛ قیمت‌های مختلفی را برای انجام این عمل اعلام خواهند کرد. مسلما کاشت ابرو در کلینیک‌هایی با ابزارهای پیشرفته‌تر، گران‌تر است. همچنین در مواردی ممکن است یک کلینیک کاشت ﺍبرو طرح‌های تخفیفی را به مشتریان خود ارائه دهد یا برای مقرون به صرفه بودن این روش، پکیج‌هایی را برای ارائه به متقاضیان آماده کند.

شهر یا منطقه کلینیک

منطقه جغرافیایی کلینیک و یا مطب پزشک می‌تواند از فاکتورهای تاثیرگذار بر هزینه کاشت ابرو طبیعی باشد. همان طور که واضح است قیمت جراحی کاشت ابرو در شهرهای بزرگتر به دلیل برخورداری از تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته نسبت به شهرهای کوچکتر بیشتر است. همچنین این مسئله را می‌توان برای نواحی مختلف یک شهر هم در نظر گرفت.

آزمایش‌ها و داروهای مورد نیاز

هزینه های جانبی مثل آزمایش‌ها و داروهای مورد نیاز نیز بر قیمت نهایی کاشت ابرو موثر است.
آزمایشات تجویز شده توسط پزشک معمولا شامل آزمایش خون، آزمایش هپاتیت، قند خون، تیروئید و … است که به برای اطمینان از سلامتی بیمار و میزان آمادگی او برای انجام عمل تجویز می‌شود. آزمایشات تجویز شده قبل از عمل باید انجام شده و نتیجه آن به پزشک تحویل داده شود. همچنین داروهای تقویتی و ضد تورم که پزشک بعد از انجام عمل تجویز میکند.

آیا بیمه، هزینه ی کاشت ﺍبرو طبیعی را پرداخت می کند؟

عمل کاشت ابرو به عنوان یک جراحی زیبایی شناخته می‌شود، در نتیجه هزینه کاشت ابرو تحت پوشش بیمه درمانی قرار نمی‌گیرد و فرد باید تمامی هزینه جراحی را خود پرداخت کند. در برخی مواقع ممکن است به دلیل حوادثی مانند تصادف و یا آتش سوزی فرد ابروهای خود را از دست داده باشد، در این صورت ممکن است بیمه بخشی از هزینه‌های درمان کاشت ابرو را پرداخت کند.

هزینه کاشت ﺍبرو در سال 1402 (2023) چقدر است؟ + عوامل مؤثر بر قیمت

آیا نحوه ﻋﻤﻠﻜﺮد پزشک متخصص بر هزینه کاشت ابرو، تاثیرگذار است؟

نحوه ﻋﻤﻠﻜﺮد پزشک متخصص بر هزینه کاشت ابرو، تاثیرگذار است زیرا تنظیم خواب ﺍبرو، تراکم ابرو، مدل ابرو مثل ﺍبروی پهن، ﺍبروی باریک، ﺍبروی کلفت، ﺍبروی نازک و مدل تاج ﺍبرو همه به نحوه کار و مهارت پزشک بستگی دارد. 

آیا قیمت کاشت ﺍبرو در تهران و در شهرستان‌ها متفاوت است؟

 قیمت جراحی کاشت ابرو در شهرهای بزرگتر به دلیل برخورداری از تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته نسبت به شهرهای کوچکتر بیشتر است.

مراجعه به کلینیک های ارزان کاشت ابرو، چه عوارضی را به دنبال دارد؟

 دلیل پایین بودن قیمت ممکن است در بسیاری از موارد، تجربه کم پزشک، کم‌سابقه بودن کلینیک یا نداشتن تجهیزات کافی برای استفاده از روش‌های مدرن کاشت ابرو باشد که در صورت انجام عمل در این مراکز نامعتبر علاوه بر نارضایتی بیمار می‌تواند عوارض جبران ناپذیر بسیاری هم به همراه داشته باشد.

گاهی هم دلیل قیمت پایین کلینیکی ممکن است تخفیف های دوره ای آن مرکز معتبر کاشت ﺍبرو برای جذب مشتری باشد.

مراحل کاشت ابروی طبیعی

  • طراحی ابرو : جراح با بررسی طرح دلخواه بیمار و اندازه‌گیری مختلف، طرح نهایی را ارائه کرده و تلاش می‌کند تا تقارن بین ابروها رعایت شود.
  • استخراج گرافت‌ها : برای کاشت ابرو معمولاً از ناحیه‌ی پشت سر، پشت گوش یا پایین گردن به عنوان بانک مو یا ناحیه دهنده استفاده می‌شود. موهای ناحیه‌ی پشت گوش یا پایین گردن ظریف‌تر و کوتاه‌تر بوده و واحدهای فولیکولی تک تار مویی بیشتری دارند.
  • کاشت گرافت‌ها : بعد از استخراج گرافت‌ها، کادر درمانی در زیر میکروسکوپ به آماده‌سازی گرافت‌ها برای کاشت مشغول شده و محصول کار خود را به جراح ارائه می‌دهند. جراح متخصص پیش از این که شروع به کاشت موها کند، محل ابروها را با بی‌حسی موضعی، کاملاً بی‌حس می‌کند. سپس با استفاده از همان تیغ‌های بسیار ریز (قطری بین ۰.۵ تا ۰.۷ میلی‌متر) سوراخ‌هایی در طرح از پیش تعیین شده‌ی ابرو ایجاد و گرافت‌ها را درون آن قرار می‌دهد.

بهترین روش‌های کاشت ﺍبرو

کاشت ابروی طبیعی فقط یک روز و حدودا ۴ الی ۷ ساعت زمان لازم دارد. کاشت ابرو مانند کاشت مو با استفاده از روش‌های مختلف انجام می‌شود که این روش ها شامل موارد زیر میشوند:

کاشت ابرو به روش FUT

اولین روشی که برای کاشت ابرو مورد استفاده قرار گرفت، روش FUT بود. در این روش ابتدا موها با استفاده از دستگاه‌هایی از بانک موی پشت سر یا پشت گوش برداشته می‌شوند و سپس گرافت‌های مو پس از ایجاد شکافی در ناحیه ابرو قرار می‌گیرند و روند رشد را طی خواهند کرد. فولیکول مو باید با دقت و ظرافت در قسمت ابرو قرار گیرند. قرار دادن فولیکول‌ها باید به بهترین نحو ممکن و با نهایت دقت و ظرافت انجام شود تا رویش ابروها به درستی صورت گیرد.

نتایج حاصل از کاشت ابرو به روش FUT دائمی هستند و ظاهری کاملا طبیعی به ابروهای شما می‌بخشند. موهایی که روی ابروها کاشته می‌شوند، روند رشد طبیعی خود را در پیش می‌گیرند و هیچ تفاوتی با ابروی طبیعی نخواهند داشت.

کاشت ابرو به روش FIT

یکی دیگر از روش‌های رایجی که برای کاشت ابرو مورد استفاده قرار می‌گیرد، روش FIT می‌باشد. اگرچه این روش، مزایای بسیار زیادی دارد، اما معایب آن سبب گشته که محبوبیت آن نسبت به روش FUT کمتر باشد. اصلی‌ترین عیب روش FIT این است که در این روش موهایی که در ناحیه ابرو کاشته می‌شوند معمولا فرم زیبایی ندارند و اصطلاحا حالتی سیخ سیخ دارند.

میزان طبیعی بودن ابروهای کاشته شده به روش FIT بسیار کمتر از ابروهای کاشته شده به روش FUT می‌باشد. همین موضوع نیز سبب گشته است که محبوبیت آن در میان مردم کمتر باشد.

کاشت ابرو به روش FUE

یکی دیگر از روش‌های کاشت ابرو، روش FUE یا برداشت غیرنواری و غیر جراحی است. این روش را می‌توان هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان به کار گرفت و یکی از بی دردسرترین روش‌های کاشت ابرو است. در روش FUE برای حفظ سلامت موها و فولیکول‌های آن، در هر انتقال تنها یک فولیکول برداشته شده و با زاویه مناسب در محل موردنظر کاشته می‌شود؛ بنابراین این روش نیازی به برش و بخیه نخواهد داشت. همین موضوع باعث می‌شود که FUE یکی از جراحی‌های کم تهاجمی باشد و به دلیل نبود زخم و خونریزی و طبیعتا درد کمتر به یکی از محبوب‌ترین روش‌های کاشت مو تبدیل شود.

کاشت ابرو به روش SFUE

این روش تقریبا مراحلی شبیه به روش FUE دارد با این تفاوت که در آن از ابزارهای پیشرفته تری استفاده می‌شود. نتیجه‌ای که این روش دارد کاملا طبیعی بوده و حتی هیچ نیازی نیست تا موهای ابرو خود را بتراشید. هیچگونه عوارض و مشکلاتی هم با خود به همراه ندارد.

کاشت ابرو به روش SUT

کاشت ابرو به روش SUT به عنوان یکی از محبوب‌ترین تکنیک‌های جراحی کاشت ابرو است زیرا با استفاده از ابزارهای کاملا پیشرفته و به روز باعث ایجاد ابروهایی کاملا طبیعی و با دوران نقاهت بسیار کوتاه میشود. این نوع از جراحی هم بدون هیچ گونه خونریزی و باقی ماندن جای زخم و اسکار انجام می‌شود.

مزایای کاشت ابرو

بسیاری از افراد بر این باورند که ابرو برای صورت مانند پرده برای هر خانه است و بدون وجود آن، چهره جذابیتی که باید را نخواهد داشت. برخی افراد بطور مادرزادی دارای ابرو‌های کم پشت هستند و برخی از افراد نیز ممکن است بنا به دلایل مختلف با ریزش ابرو مواجه شوند. پس بدون شک اصلی‌ترین مزیت کاشت ابرو تاثیر بسیار مثبتی است که ابرو‌های پرپشت می‌توانند روی زیبایی چهره بگذارند.

روش‌هایی که گفته شد به نوبه خود دارای مزایای منحصر به خود هستند. با انتخاب مناسب‌ترین روش می‌توانید به سادگی صاحب ابرو‌هایی زیبا و کاملا طبیعی شوید. برخی دیگر از اصلی‌ترین مزایای کاشت ابرو به شرح زیر می‌باشند:

  • رهایی از دغدغه استفاده از مداد و سایه ابرو و نگرانی از پاک شدن آن‌ها
  • افزایش زیبایی ظاهری و در نتیجه آن افزایش اعتماد به نفس
  • حالت دادن ساده‌تر به ابرو‌ها
  • رنگ کردن ساده‌تر ابرو‌ها
  • رشد طبیعی ابرو پس از کاشت
  • ظاهر بسیار طبیعی ابرو‌ها

 

هزینه کاشت ﺍبرو در سال 1402 (2023) چقدر است؟ + عوامل مؤثر بر قیمت

 

چه انتظاراتی از کاشت ابرو داشته باشیم؟

داشتن انتظارات واقع‌بینانه در رابطه با نتایج پیوند ﺍبرو میتواند به شما کمک کند که از نتایج حاصل رضایت بیشتری داشته باشید. همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، با کاشت ابرو می‌توانید صاحب ابرو‌هایی با رشد و البته ظاهر طبیعی شوید. لازم است بدانید که جای بخیه‌های حاصل از کاشت ابرو به سرعت از بین می‌روند و نیازی نیست نگران آن‎ها بمانید.

نکته قابل ذکر دیگر این است که پس از کاشت ابروف حدود یک الی دو هفته ریزش ابرو خواهید داشت که این ریزش کاملا طبیعیست. پس از اتمالم ریزش، ابرو‌ها روند طبیعی و صحیح خود را برای رشد در پیش خواهند گرفت. در نتیجه می‌توان گفت که نتایج حاصل از کاشت ابرو، بلافاصله بعد از انجام کاشت قابل مشاهده نمی‌باشد و حدود ۶ ماه الی ۱ سال زمان لازم است تا به نتایج اصلی برسید.

میکروپیگمنتیشن بهتر است یا کاشت ابرو؟

سوالی که شاید در ذهن بسیاری از افراد نقش ببندد این است که روش پیوند ﺍبرو بهتر است یا میکروپیگمنتیشن؟ در پاسخ باید بگوییم که اگرچه هر یک از روش‌ها به نوبه خود دارای مزایایی هستند، اما بدون شک نتیجه حاصل از کاشت ابرو طبیعی‌تر و دائمی است. این در حالی که است که نتایج حاصل از میکرو پیگمنتیشن دائمی نبوده و نیاز است پس از چند ماه ترمیم گردد. از سویی نیز اگرچه برای انجام میکروپیگمنتیشن از بی حسی موضعی استفاده می‌شود، اما به هرحال انجام آن با درد همراه است. پس می‌توانید اطمینان داشته باشید که کاشت ابرو به نتایج دلخواه شما نزدیک‌تر است و نتیجه حاصل از آن دائمی است.

شادبانو
شادبانو متخصص بلاک چین و هوش مصنوعی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋