hossein barati

hossein barati

انواع نوار بهداشتی – بررسی 10 نکته در انتخاب مناسب

انواع نوار بهداشتی یکبار مصرف در سوپر مارکت آنلاین بامو مارکت ارائه می شود. شما می توانید برای خرید آنلاین نوار بهداشتی از محصولات ارائه شده در این فروشگاه استفاده نمایید.

انواع نوار بهداشتی – بررسی 10 نکته در انتخاب مناسب

انواع نوار بهداشتی در فروشگاه باعث می شود که بانوان در هنگام خرید دچار دغدغه در انتخاب شوند. با توجه به تابوهای جامعه قطعا خرید نوار بهداشتی یکی از مشکل ترین کار ها برای بانوان گرامی است. با این حال سوپر مارکت آنلاین بامو مارکت با استفاده از سایت و اپلیکیشن خود به راحتی فرایند خرید آنلاین نوار بهداشتی را برای رفاه حال بانوان فراهم کرده است.

شما می توانید با راحتی با مراجعه به این بخش از سایت بر اساس نیاز خود اقدام به انتخاب از بین بهترین برند ها نموده و خرید خود را به صورت آنلاین ثبت کنید. حتی امکان ارسال این محصولات به شهر ها و استان های دیگر نیز وجود دارد. با توجه به تخفیف های ارائه شده در فروشگاه، خرید آنلاین از بامو مارکت به عنوان بهترین سوپر مارکت آنلاین ایران امری مقرون به صرفه و مناسب است.


انتخاب انواع نوار بهداشتی

انتخاب نوار بهداشتی مناسب دغدغه هر ماه زنان است. ما در این مقاله سعی کرده ایم تا با ارائه مطالب کاربردی و مفید، کمی از این دغدغه کم کنیم. قاعدگی اتفاق سخت و آزاردهنده ای ست که هر ماه خانم ها تجربه می کنند؛ حتی خدا به نشانه همدردی، از این اتفاق به عنوان اذیتی برای زنان یاد کرده است.

در گذشته از ابزارهای مختلفی مثل خمیر چوب، پوست حیوانات، برگ گیاهان و پارچه های نخی برای جلوگیری از نشت خون قاعدگی استفاده می شد؛ اما امروزه ساخت نوار بهداشتی مناسب باعث شده است تا این دوران راحت lrmتر طی شود. در ادامه نکاتی پیرامون انواع نوار بهداشتی و نحوه انتخاب بهترین آن ها را ارائه کرده ایم؛ با ما همراه باشید.

نکته مهم:

باید دقت کنید که بسته به اندازه خونریزی خود به سرعت نوار بهداشتی را تعویض کنید. بین 3 تا 4 ساعت زمان نرمال تعویض نوار بهداشتی محسوب می شود. هرچه زمان تعویض طولانی تر شود امکان بروز بیماری های عفونی بیشتر می شود.


/


انواع نوار بهداشتی و مزایا و معایب هرکدام

با توجه به تنوع بالا، انتخاب نوار بهداشتی مناسب یکی از دغدغه های اصلی زنان است. در فروشگاه بامو مارکت انواع مختلفی از نوار بهداشتی متناسب با افراد ارائه می شود. قبل از اینکه در خصوص نوار بهداشتی های یکبار مصرف و بهترین مدل های انها صحبت کنیم بهتر است که کمی در خصوص انواع نوار بهداشتی صحبت کنیم. در این قسمت قصد داریم انواع نواربهداشتی ها را معرفی کنیم تا نقشی در انتخاب صحیح تان داشته باشیم.

نوار بهداشتی یکبار مصرف

اولین بار در سال ۱۹۲۰ ایده نواربهداشتی های یکبار مصرف اجرایی و تجاری شد و در دهه ۱۹۴۰ در مقیاس های بسیار وسیعی مورد استفاده قرار گرفت. ظاهر این پدها طی سالیان طولانی به ضخیم، باریک، فوق باریک، بالدار و ساده تغییر یافت. مزایا و معایب این نوع از محصولات شامل موارد زیر است:

مزایای نوار بهداشتی های یکبار مصرف

  • احساس نرمی و راحتی
  • تنوع بسیار زیاد برای افراد مختلف
  • احساس خشکی حین استفاده
  • امکان نشت بسیار کم

معایب نوار بهداشتی های یکبار مصرف

  • ایجاد حساسیت و عفونت برای برخی از زنان
  • پخش بوی بد هنگام قرارگرفتن در معرض هوا
  • گرا ن بودن آن در درازمدت
  • آسیب به محیط زیست
  • استفاده از مواد مضر در ساخت آن

پد پارچه ای

پد پارچه ای در گذشته مرسوم تر بودند؛ اما امروزه با توجه به مسائل زیست محیطی محصولات یکبار مصرف، مجددا شاهد افزایش تمایل به مصرف پدهای پارچه ای هستیم. این نوع پد ها معمولا از چند لایه پارچه نخی درست شده اند که در مقایسه با پدهای یکبار مصرف سازگاری بیشتری با بدن دارند. در ادامه به مزایا و معایب پدهای پارچه ای شاره خواهیم کرد.

مزایای پدهای پارچه ای

  • عدم نشت بوی بد
  • سازگار با محیط زیست
  • مقرون به صرفه
  • عدم ایجاد حساسیت

معایب پدهای پارچه ای

  • شستشوی سخت
  • امکان رشد باکتری و قارچ در صورت شستشوی غلط
  • سختی تعویض آن در بیرون از منزل

/


راهنمای انتخاب صحیح و خرید نوار بهداشتی

از آن جایی که هر زنی به خودی خود منحصر به فرد است، نحوه واکنش بدن او به فرآیند پریود هم متفاوت خواهد بود؛ همین موضوع منجر به ساخت انواع نوار بهداشتی های یکبار مصرف شده است. انتخاب نوار بهداشتی مناسب به ترجیح بدن شما بستگی دارد. عوامل مختلفی مثل نوع پوست، آناتومی بد، شدت خونریزی و سبک زندگی می تواند در انتخاب این محصولات موثر باشند. ما در ادامه به نکاتی برای بهترین انتخاب اشاره خواهیم کرد.

1 - شناخت کامل دوره قاعدگی تان

شناخت بدن و قاعدگی، اولین قدم برای انتخاب نوار بهداشتی مناسب است. همانطور که میدانید، شدت خونریزی در تمام روزهای پریود یکسان نیست؛ بنابراین لازم است انتخابتان متناسب با چرخه قاعدگی تان باشد. همچنین مهم است که بدانید در هر دوره از چند پد بهداشتی استفاده می کنید.

2 - شناخت ترکیبات به کاررفته در نوار بهداشتی

مواد به کاررفته در نوار بهداشتی را بشناسید. بسیاری از زنان فکر می کنند صرفا نرم و راحت بودن آن کافی است؛ در صورتی که ممکن است با انتخاب اشتباه دچار انواع عفونت ها یا حساسیت ها شوند. پدهایی که لایه خارجی آن ها پلاستیکی ست بیشترین حساسیت ها را ایجاد می کنند. اگر پوست حساسی دارید یا مستعد عفونت هستید، با دقت بیشتری انتخاب کنید! عموما پدهای پنبه ای با انواع پوست ها سازگار هستند.

3 - انتخاب یکی از انواع نوار بهداشتی

خوشبختانه تنوع نواربهداشتی ها مثل تنوع لباس ها بالاست و دستتان برای انتخاب باز است. شما می توانید با توجه به شرایط تان، نوار بهداشتی باریک، ضخیم، بالدار، ساده یا هر نوع دیگری را انتخاب کنید. تامپون ها و کاپ های قاعدگی هم گزینه هایی هستند که می توانید آن ها را هم در نظر داشته باشید. شما می توانید با مراجعه به بخش محصولات بهداشتی فروشگاه بامو مارکت به راحتی از بین انواع رند ها و مدل ها خرید خود را نهایی کنید.

4 - انتخاب سایز مناسب

انتخاب سایز اشتباه ممکن است شما را به دردسر بیندازد! احتمالا در اولین پریود مان پدی با سایز معمولی انتخاب می کنید و در طول دوره با توجه به حجم خونریزی متوجه خواهید شد که سایز انتخابی شما درست است یا خیر. اگر حجم خونریزی تان زیاد است، باید از پد هایی با سایز بزرگ تر استفاده کنید. قسمت پشتی نوار بهداشتی های مخصوص شب معمولا پهن تر است تا ملافه ها و لباس هایتان لک نشود.

5 - در نظر گرفتن میزان جذب نوار بهداشتی

حجم خونریزی lrmتان تعیین می کند که شما به نوار بهداشتی با جذب بالا نیاز دارید یا خیر. بسیاری از خانم ها از دو نوع نوار بهداشتی در طول دوره استفاده می کنند؛ برای روزهایی با خونریزی سنگین از پد با جذب بالا و برای سایر روزها از پد معمولی.

6 - سبک زندگی

علاوه بر حجم خونریزی و نوع بدن، سبک زندگی هم در انتخاب نوار بهداشتی مناسب مهم است. اگر ورزشکار هستید، نوار بهداشتی های نازک گزینه مناسب تری هستند و اگر ساعات زیادی را بیرون از خانه سپری می کنید، فارغ از حجم خونریزی، نوار lrmبهداشتی هایی با جذب بالا برایتان مناسب است.

ورزشکاران یا کسانی که فعالیت بدنی زیادی دارند باید از نوار بهداشتی بالدار و بزرگ استفاده کنند. بال ها جا به جایی پد را سخت می کنند و جلوی نشتی خون به لباس را می گیرند. این گونه می توان با خیال راحت تکان خورد و حرکت کرد و آسودگی خاطر داشت.
اگر کارهای زیادی روی سرتان ریخته و وقت ندارید هر چند ساعت یک بار پد خود را عوض کنید بهتر است از نوع مشبک نوار بهداشتی استفاده کنید. نوار بهداشتی مشبک تا مدت زیادی خون را در خودش نگه می دارد و جذب بالایی هم دارد.

7 - مواد اولیه و منسوجات

می توان گفت ویژگی های نوار بهداشتی خوب تماما وابسته به مواد به کار رفته در آن است. اصلا جنس و بافت پد بهداشتی تعیین می کند که نوار بهداشتی از چه مقدار قدرت جذب یا میزان خطر برای واژن برخوردار باشد. مواد و منسوجات به کار رفته در این محصولات، ویژگی های خوب نوار بهداشتی را به صورت کلی مشخص می کنند.

لطیف بودن سطح یک نوار بهداشتی برای انتخاب آن کافی نیست. اگر در رویه نوار بهداشتی پلاستیک به کار رفته باشد، هر چقدر هم که از بافتی نرم برخوردار باشد، می تواند برای فرد عوارضی نظیر خارش، عفونت و حساسیت ایجاد نماید و وی را در معرض خطرات طولانی مدت قرار دهد. افرادی که مستعد عفونت اند و پوست حساسی دارند، باید از نوار بهداشتی ضد حساسیت استفاده کنند.

سرطان تخمدان، سرطان دهانه رحم، عفونت، نازایی، نقص سیستم ایمنی، دیابت و از جمله عوارض مصرف نوار بهداشتی ساخته شده از پلاستیک و مواد شیمیایی است. به مواد و منسوجات به کار رفته در محصول توجه کنید و لزوم طبیعی بودن آن ها را جدی بگیرید. غیر طبیعی و پلاستیکی بودن، نه تنها جزو ویژگی های نوار بهداشتی خوب نیست و به سلامت فیزیکی آسیب می زند؛ بلکه به محیط زیست هم زیان وارد می کند و آن را مورد تهاجم قرار می دهد.

8 - معطر بودن

خون و ترشحات دوران قاعدگی دارای بوی خاص خود هستند که می توانند برای بسیاری از اشخاص ناخوشایند باشند و موجب اذیت شدنشان شوند. به همین دلیل خیلی از نوار بهداشتی ها را معطر و با رایحه های ملایم و لطیف می سازند. ویژگی های نوار بهداشتی خوب به طور قطع معطر بودن را شامل نمی شود؛ چرا که مواد شیمیایی و عطری به کار رفته در این محصولات اکثرا حساسیت زا هستند و می توانند مشکلات زیادی پدید آورند. انتخاب نوار بهداشتی غیر معطر مطمئن تر و عاقلانه تر است و از صدمات احتمالی پیشگیری می کند.

9 - پنبه ای و مشبک

این مورد سلیقه ای است و بسته به حس افراد هنگام استفاده از نوار بهداشتی دارد. برخی در جنس پنبه ای که نرم تر و لطیف تر است، راحت تر اند و افراد دیگر نوع مشبک را ترجیح می دهند. نوار بهداشتی مشبک معمولا جذب بالاتری دارد و کمی خشک است. خشک بودن بافت یک نوار بهداشتی می تواند قرمزی، حساسیت و خارش ایجاد کند، اما این دلیل نمی شود که همه انواع مشبک چنین اثری داشته باشند. جذب بالا از کثیفی لباس جلوگیری می کند. نوار بهداشتی مشبک برای افرادی که پوست حساسی دارند بهترین گزینه است.

10 - قابلیت عبور هوا

محیط نوار بهداشتی معمولا مرطوب است و به همین علت مکان خوبی برای رشد قارچ ها و ایجاد عفونت می باشد. از جمله ویژگی های نوار بهداشتی خوب این است که هوا را در خود به جریان بیندازد و با عبور آن تنفس پوست را باعث شود. در غیر این صورت پوست خفه می شود.


/


خرید انواع نوار بهداشتی یکبار مصرف

حال که به خوبی با ویژگی های یک نوار بهداشتی مناسب آشنا شده اید بهتر است که با با انواع نوار بهداشتی هم آشنا شوید. در این بخش انواع مختلفی از نوار بهداشتی را که می تواند از سوپر مارکت آنلاین بامو مارکت تهیه کنید برای شما لیست کرده ایم. البته در هنگام خرید دقت کنید چرا که با توجه به مشتریان و خرید آنلاین ممکن است موجودی برخی از کالاها و محصولات تمام شده باشد (البته نگران اتمام موجودی نباشید پرسنل و کارمندان بامو مارکت به صورت مستمر در تامین مجدد کالاها و رفاه حال شما در هنگام خرید انلاین تلاش می کنند.)

در بسیاری از ویژگی های نوار بهداشتی خوب به انواع آن اشاره شد و چند مورد از آن ها نیز بسته به سبک زندگی افراد به عنوان مثال توصیه شدند. متفاوت بودن طریقه زندگی و سلیقه ایجاب می کند که محصولات مختلفی نیز تولید و توزیع شوند و در دسترس افراد قرار بگیرند.

نکته مهم

نوع و مدل نوار بهداشتی روی بسته بندی ها قید شده است. شما می توانید با نگاه کردن به بسته بندی نوار بهداشتی نوع آن، جناس به کار رفته در آن و سایز آن را متوجه شوید.


انواع نوار بهداشتی ارائه شده در سوپر مارکت آنلاین بامو مارکت

پد روزانه

نازک ترین نوع نوار بهداشتی پد روزانه است که بیشتر در دوران عادی و نه قاعدگی مصرف می شود. پد روزانه جذب پایینی دارد و برای لکه بینی یا جلوگیری از کثیف شدن لباس زیر در روزهای عادی مناسب است. این نوار بهداشتی های کوچک می توانند به همراه تامپون و کاپ قاعدگی مورد استفاده قرار گیرند تا نشتی های احتمالی و قطره ای را جذب کنند.

نوار بهداشتی نرمال

در این جا نرمال به میزان جذب اشاره دارد. این نوع از نوار بهداشتی جذب متوسطی داشته و در روزهای اول عادت ماهیانه و خونریزی شدید کارآمد نیست.

نوار بهداشتی ساده

در این جا منظور از ساده بدون بال است؛ که تنها با چسب زیرین خود بر لباس زیر نصب می شود. نوار بهداشتی بدون بال در اثر راه رفتن و فعالیت روزانه زیاد ممکن است لباس را خونی کند و یا با تکان خوردن فرد را آزار دهد.

نوار بهداشتی بالدار

نوار بهداشتی بالدار خون را از کناره ها به داخل هدایت می کند و استفاده راحت و آسانی دارد. با استفاده از این محصولات کثیف شدن لباس و جا به جایی نوار بهداشتی اتفاق نمی افتد و فرد می تواند احساس خوبی داشته باشد.

نوار بهداشتی سوپر

این محصولات جذب بسیار بالایی دارند و ممکن است بلندتر، حجیم تر و بزرگ تر نیز باشند. با استفاده از نوار بهداشتی های سوپر احتمال نشت خون به لباس به حداقل خود می رسد.

نوار بهداشتی مخصوص مصرف شبانه

نوار بهداشتی شب در روز نیز قابل استفاده است و علت نام گذاری آن جاذب بودن، بزرگ و پهن بودن و مشبک بودنشان است که نیاز به تعویض نوار بهداشتی در شب را از بین برده و قسمت عمده لباس زیر را اشغال می کند تا خون راه گریزی نداشته باشد. این نوار بهداشتی ها خواب راحتی را برای فرد فراهم کرده و برگشت مایع و حس رطوبت را به صفر میرساند.

نوار بهداشتی با رویه پنبه ای

پنبه ای بودن سطح نوار بهداشتی نرمی و راحتی را برای افراد به ارمغان می آورد و پوست های حساس را دچار سایش نمی کند. همچنین فرد به هیچ عنوان احساس خارش یا حساسیت نخواهد کرد.

نوار بهداشتی با رویه مشبک

بالاترین جذب ممکن برای یک نوار بهداشتی توسط مشبک بودن آن اتفاق می افتد و برای همه انواع پوست مگر پوست های حساس کارایی دارد. نوار بهداشتی مشبک حس خیسی و رطوبت را به کل از بین می برد و از بافت پنبه ای خشک تر است.

نوار بهداشتی معطر

استشمام بوی مطبوع در دوران قاعدگی از ویژگی های نوار بهداشتی خوب به شمار می رود و نوار بهداشتی های معطر می توانند چنین امکانی را به وجود آورند. البته مواد معطر به همان اندازه که دل انگیز و دوست داشتنی اند، ممکن است حساسیت ایجاد کنند و خطرناک باشند.

نوار بهداشتی مسافرتی

این نوار بهداشتی ها مناسب مسافرت اند و خیلی راحت و سبک به شمار می روند. بسته بندی کم حجم، وزن کم، دور ریزی آسان، عدم ایجاد حساسیت، ضخامت کم و قدرت جذب بالا از ویژگی های نوار بهداشتی خوب و مسافرتی اند.

نوار بهداشتی مخصوص ورزش

برخی از برندها نوار بهداشتی هایی متناسب با فعالیت بدنی زیاد و ورزش دارند که با قدرت چسبندگی بالا هرگز جا به جا نمی شود و با شکل پهن و عریض خود از نفوذ خون به لباس جلوگیری می کند.


/


خرید آنلاین نوار بهداشتی

خرید آنلاین نوار بهداشتی به راحتی از طریق فروشگاه بامو مارکت امکان پذیر است. در واقع قدیم ترها هنگام خرید نوار بهداشتی، مردم همچون کالای قاچاق و ممنوعه با آن برخورد می کردند و جوری فرایند خرید را پیش می بردند که به خودمان شک میکردیم نکند مرتکب جنایت شده ایم! اما خوشبختانه امروزه اوضاع کمی تلطیف شده است و شما با خیال راحت می توانید نوار بهداشتی مناسب را از از سوپر مارکت آنلاین بامو منارکت تهیه کنید.

نکته مهم

انتخاب مناسب و خرید نوار بهداشتی، یکی از راهکارهایی است که موجب خواهد شد تا دوران قاعدگی با احساس بهتر و خیال آسوده تری سپری شود. پس برای ایجاد این حس خوب در خود، بهتر است نهایت دقت و توجه را بر روی نوار بهداشتی داشته باشید تا از خطرات ناشی از عفونت و بیماری های مربوط در آن بکاهید.


معرفی بامو مارکت

مجموعه سوپر مارکت آنلاین بامو مارکت با چندین سال سابقه فعالیت، از سال 1398 به صورت حرفه ای در زمینه فروش آنلاین و راه اندازی وب سایت فعالیت خود را آغاز کرد. با داشتن یک برنامه تجاری مناسب و چشم انداز مناسب توانست در سال های ابتدایی به جایگاه اول در شهر اراک و سپس استان مرکزی تبدیل شود. حال گسترش فعالیت این مجموعه در سراسر این افزایش یافته است. این به این معنی است که ما مشتریان از شهر ها و استان ها دیگر برای محصولات خود داریم.

مجموعه با مو مارکت به عنوان اولین سوپر مارکت آنلاین در اراک به این دستاورد خود می بالد و تلاش میکند که بهترین تجربه خرید را برای مشتریان خود ممکن است. همچنین ما در راستای تلاش خود برای بهبود شرایط جامعه و کمک به هم صنفان خود اقدام به ارائه مقالات تخصصی به صورت رایگان در وبلاگ خود نموده ایم. با این کار هم به افزایش فرهنگ خرید آنلاین کمک می کنیم و هم به همکارانی که میخواهند در این زمینه فعالیت کنند کمک رسانی خواهیم کرد.

hossein barati
hossein barati

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋