این جمله شاید اغراقآمیز به نظر برسد؛ اما حقیقت دارد. در گزارشی که سوپرمارکت اسنپ منتشر کرده، شواهدی از فروش 42 میلیارد تومانی دیده میشود. اسنپ اکسپرس، زیرمجموعه سوپراپلیکیشن اسنپ و یکی از محبوبترین سوپرمارکتهای آنلاین است. بسیاری از فروشندگان محلی با عضویت در این پلتفرم میتوانند فروش محصولات خود را افزایش دهند. در این مقاله به شما توضیح خواهیم داد که برای ثبت نام در اسنپ اکسپرس و تبدیل شدن به یک فروشنده باید چه مراحلی را طی کنید. شاید رکورددار فروش میلیاردی بعدی شما باشید.
با رشد کسبوکارهای اینترنتی و گرایش مردم به استفاده از خدمات آنلاین، فعالیت در پلتفرمها و شبکههای اجتماعی مختلف ضروری به نظر میرسد. رقابت بین فروشندگان از خیابانها و کوچهها به بازارهای آنلاین منتقل شده است. از این رو، ارائهدهندگان کالا و خدمات برای کسب موفقیت باید در این عرصه فعال باشند. اسنپ اکسپرس این فرصت را به سادگی در اختیار سوپرمارکتها قرار میدهد.
فعالیت در پلتفرم بزرگی مانند اسنپ اکسپرس به شما امکان دسترسی به یک بازار بزرگتر را میدهد. این موضوع میتواند به افزایش تعداد مشتریان و در نهایت افزایش فروش شما کمک کند. ارسال محصولات با پیک اسنپ اکسپرس یکی از فرصتهای این پلتفرم است. علاوه بر این، وجود هر فروشگاه در اسنپ اکسپرس یک فرصت تبلیغاتی و معرفی عالی است. همچنین، فعالیت در یک پلتفرم شناختهشده به فروشندگان جدید اعتبار کافی میدهد که به دست آوردن آن به صورت مستقل ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشد.
برای درک بهتر تأثیر فعالیت در این اپلیکیشن بر رشد کسبوکار، میتوانید گزارش عملکرد سوپرمارکت اسنپ را بررسی کنید. به عنوان مثال، اسنپ اکسپرس توانست در 11 بهمن 1402 با ارسال 80,000 سفارش در 24 ساعت رکورد بزند. همچنین در همان سال، یکی از فروشگاههای همکار در تهران توانست 42 میلیارد تومان فروش سالانه از طریق این پلتفرم کسب کند. حتی یک سبد خرید 45 میلیون تومانی نیز در اسنپ اکسپرس ثبت شده است. هیچ دلیلی وجود ندارد که شما نتوانید از این بازار بزرگ سهم ببرید. اگر فروشگاه دارید، ثبت نام در سوپرمارکت اسنپ را جدی بگیرید.
1. تکمیل فرم ثبت نام
ابتدا با مراجعه به سایت آکادمی اسنپ اکسپرس، فرمهای مربوطه را پر کنید. این فرمها شامل اطلاعاتی مانند مشخصات مالک سوپرمارکت، آدرس سوپرمارکت، متراژ مغازه، متراژ انبار، نام فروشگاه، تعداد سفارشهای تلفنی و موارد دیگر است. پس از ثبت اطلاعات، کارشناسان اسنپ آنها را بررسی کرده و در صورت تأیید، با شما تماس خواهند گرفت.
2. امضای قرارداد
برای شروع همکاری، قراردادی از طرف اسنپ تهیه میشود که باید آن را مطالعه و امضا کنید. این قرارداد توسط مسئول عقد قرارداد به محل سوپرمارکت شما آورده میشود.
3. نصب نرمافزار فروشگاهی
برای فروش آنلاین به نرمافزارهای هوشمند حسابداری نیاز دارید. اسنپ اکسپرس نرمافزار آسانا را برای این کار به فروشندگان خود معرفی میکند.
4. تدارکات مربوط به انبارگردانی
انبارگردانی یکی از مهمترین فعالیتهایی است که باید برای اداره یک فروشگاه انجام دهید. اسنپ اکسپرس میتواند این مسئولیت را بر عهده بگیرد و در صورت نیاز، نیروی آموزشی رایگان نیز برای کمک به شما فراهم میکند.
5. معرفی کارشناس اسنپ اکسپرس
اسنپ اکسپرس یک کارشناس اختصاصی برای شما معرفی میکند که میتوانید تمامی مسائل مانند انبارگردانی و مشکلات نرمافزاری را از طریق او پیگیری کنید.
6. تست سرعت
برای تکمیل فرآیند ثبت نام، تست سرعت فروشگاه شما انجام میشود تا سرعت انتقال اطلاعات، زمان دریافت و تأیید سفارشها بررسی شود. اگر همه چیز به خوبی پیش برود، همکاری شما با اسنپ اکسپرس آغاز میشود.
7. دریافت و نصب اپلیکیشن دخل
اسنپ اکسپرس نرمافزار دخل را برای مدیریت بهتر ارائه داده است. از این نرمافزار میتوانید برای مشاهده گزارشهای عملکرد و فروش، تخفیفها، نظرات خریداران و مدیریت انبار استفاده کنید.
پاسخ ها