مهدی؛ یک عدد علاقه مند به سئو!

مهدی؛ یک عدد علاقه مند به سئو!

آموزش سئو

4 تکنیک برای رفع Keyword stuffing

برای سئوی سایت و بهینه سازی صفحات آن جهت کسب رتبه بالا در نتایج گوگل تکنیک های متنوعی وجود دارد که برخی از این روش ها ممکن است از نظر گوگل استاندارد نباشد و منجر به پایین رفتن رتبه سایت شود. یکی از روش های سئو کلاه سیاه، کیورد استافینگ است. در این مقاله چهار تکنیک مهم را برای رفع keyword stuffing معرفی می کنیم.

کیورد استافینگ چیست؟

کیورد استافینگ به معنی پر کردن کلمات کلیدی در یک صفحه از سایت است که به عنوان یک روش برای رتبه گرفتن از گوگل در گذشته استفاده می شد ولی در حال حاضر، تکنیکی در سئو کلاه سیاه محسوب می شود. قبل از آپدیت الگوریتم های گوگل سئوکاران بدون نگرانی از جریمه شدن توسط گوگل اجازه داشتن از کلمات کلیدی در جحم بالا در صفحات و مقالات سایت استفاده کنند تا در رتبه های بالای سرچ گوگل قرار بگیرند. امروزه با ایجاد الگوریتم های پیشرفته گوگل این نوع تکنیک یک فاکتور منفی روی رتبه سایت شناخته می شود و اگر سایتی از این ترفند برای رتبه گرفتن از گوگل استفاده کند از سوی گوگل دچار اُفت رتبه خواهد شد.

 

چهار تکنیک برای رفع Keyword stuffing

به جای اینکه بخواهیم با پر کردن صفحات سایت از کلمات کلیدی در رتبه بندی گوگل قرار بگیریم می توانیم در هنگام تحقیق کلمات کلیدی تمرکز و دقت بیشتری داشت تا بتوانیم به بهترین شکل بهینه سازی آن را انجام دهیم. برای این کار باید مکان های مناسب محتوا و سایت را انتخاب کرده و عبارات کلیدی را در آنجا قرار داد. همچنین باید محتوایی آگاهی بخش و مفید برای موتورهای جستجو و کاربران ایجاد کرد که در آن به طور مناسب و متناسب از کلمات کلیدی اصلی و فرعی و هم معنی استفاده شده باشد. در ادامه 4 تکنیک مهم برای جلوگیری از کیورد استافینگ را معرفی می کنیم.

1.اختصاص دادن یک کلمه کلیدی برای هر صفحه

به منظور سئو محتوای یک صفحه از سایت باید نخست برای آن صفحه، کلمه کلیدی هدف را انتخاب کرد. این عبارت کلیدی باید کاملا مرتبط با موضوع و عنوان صفحه مدنظر باشد و یک کلمه پر رقابت نباشد بلکه برای اینکه سریع تر در نتایج جستجو بالا بیاید بهتر است کلمات کم رقابت تر انتخاب شوند. ابزارهای رایگان و کارآمدی برای انتخاب و تحقیق کلمه کلیدی وجود دارد که برای پیدا کردن کلمات کلیدی بسیار مفید هستند. بعد از اختصاص یک کلمه کلیدی برای یک صفحه نباید از آن کلمه کلیدی در سایر صفحات استفاده کرد؛ برای کسب رتبه در نتایج گوگل باید هر صفحه، کلمه کلیدی منحصربفردی داشته باشد. در این صورت رقابتی بین صفحات مختلف سایت ایجاد نمی شود و هر صفحه رتبه جداگانه ای در نتایج جستجوی گوگل به دست می آورد.

2.منتشر کردن محتوای طولانی و مرتبط با موضوع سایت

یک تکنیک مهم دیگر در بحث کیورد استافینگ انتشار محتوای طولانی در سایت است که می توان از این طریق از کلمات فرعی و مترداف بیشتری در متن استفاده کرد. در حالت موتورهای جستجو بیشتر ترغیب می شوند تا سایت را در رتبه بندی بالاتری در نتایج گوگل قرار دهند. محتوای تولیدی باید بیشتر از 300 کلمه باشد؛ زیرا هر چه محتوا طولانی تر باشد امکان استفاده از کلمات کلیدی اصلی و مرتبط در متن بیشتر وجود دارد. برای اینکه موتورهای جستجو سریع تر و آسان تر بتوانند یک صفحه را رتبه بندی کنند نیاز به تولید محتوای بالای 300 کلمه و حاوی کلمات کلیدی خاص است. اصلی ترین هدف ایندکس صفحات از نظر موتورهای جستجو، ایجاد اطلاعات مفید و کاربردی و مرتبط برای کاربران می باشد. در صورتی گوگل به محتوای شامل کلمات کلیدی پر رقابت رتبه می دهد که آن محتوا دقیق، کاربردی، مفید و عمیق تولید شده باشد.

 

3.استفاده از کلمات کلیدی فرعی، هم معنی و طولانی

ربات های گوگل برای درک بیشتر محتویات صفحات سایت و رتبه بندی سریع آن ها به عبارات و جملات محتوای صفحه توجه ویژه ای دارند؛ بنابراین برای تقویت سئو صفحه، گرفتن رتبه بهتر از گوگل و جلوگیری از کیورد استافینگ می توان در محتوا از کلمات کلیدی فرعی مترداف و طولانی استفاده کرد.

هنگامی که در محتوای سایت از کلمات فرعی و طولانی علاوه بر کلمات کلیدی اصلی استفاده می شود باعث جلب توجه بیشتر گوگل به سایت شده و رتبه سئوی سایت بهبود پیدا می کند. همچنین استفاده کلمات هم معنی و مترداف به گوگل این اطمینان را می دهند که این کلمات با هم مرتبط هستند و می تواند سایت را در رتبه بندی جستجو قرار دهد.

در صورتی که برای هر صفحه علاوه بر کلمات کلیدی اصلی از کلمات هم مفهوم که طولانی تر هستند استفاده شود نیازی به تکرار بیش از حد کلمه کلیدی در محتوا نخواهد بود. در این حالت کلمات فرعی به جای تکرار کلمه اصلی کلیدی استفاده می شود که باعث افزایش اهمیت کلمه کلیدی از نظر گوگل شده و از کیورد استافینگ جلوگیری می گردد.

 

4.اضافه کردن کلمه کلیدی اصلی مورد نظر به عناصر صفحه

در این تکنیک باید کلمات کلیدی را در عناصر مختلف صفحه اضافه کرد. برای این کار می توان از کلمه کلیدی به تعداد یک بار در عنوان صفحه، حداقل یک زیرعنوان، پاراگراف اول، توضیحات متا، تگ عنوان، حداقل یک تگ آلت تصویر و نزدیک نتیجه ‌گیری محتوا استفاده کرد. افزودن کلمات کلیدی به این عناصر در صفحه می تواند علامت مثبتی باشد تا موتورهای جستجو به صفحه مدنظر توجه کنند.


جمع بندی

هنگامی که از یک کلمه کلیدی بیش از حد در یک محتوا استفاده می کنیم این کار از نظر گوگل کیورد استافینگ محسوب شده و باعث کاهش رتبه سایت در گوگل می شود. استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی روی سئو و رتبه صفحات سایت تاثیر نامطلوبی می گذارد. برای جلوگیری از این مشکل باید تحقیق کلمات کلیدی را به درستی انجام داده و استراتژی های استانداردی را برای انتخاب عبارات کلیدی به کار برد.

 

 

مهدی؛ یک عدد علاقه مند به سئو!
مهدی؛ یک عدد علاقه مند به سئو! آموزش سئو

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋