مهدی؛ یک عدد علاقه مند به سئو!

مهدی؛ یک عدد علاقه مند به سئو!

آموزش سئو

آموزش سئو محتوا در وردپرس + چک لیست موارد مهم

سئو محتوا در سایت های وردپرس بسیار مورد توجه قرار می گیرد. اگر یک محتوا به صورت سئو شده در یک وب سایت قرار داده باشد، این وب سایت در نتایج اولیه گوگل ظاهر شده و باعث دیده شدن هرچه بیشتر آن می شود. از این رو قابلیت هایی برای وردپرس طراحی شده اند که توسط آن می توان یک محتوای سئو شده تولید کرد. اهمیت این موضوع ما را بر آن داشت تا در این مقاله آموزش سئو محتوا در وردپرس را بررسی کنیم و قوانین و نکات مهم را نیز در این زمینه ارائه دهیم.


درباره سئو محتوا و اهمیت آن بیشتر بدانیم

ابتدا بهتر است قبل از اینکه درباره آموزش سئو محتوا در وردپرس صحبت کنیم، بدانیم که سئو چیست و چرا اهمیت آن در یک وب سایت بالا است. سئو یا SEO مخفف Search Engine Optimization است که بهینه سازی سایت برای موتور جستجو معنی می شود.
 سئو محتوا به شما این امکان را می‌ دهد تا محتوا را برای موتور جستجو بهینه سازی کنید و سایت را در رتبه های اول نتایج گوگل بیاورید. توصیف دقیق تر از سئو این است که ما درون یا خارج از وب سایت خود مراحلی را انجام خواهیم داد تا سایت مورد نظر در صورت جستجوی کلمه های کلیدی موجود در آن، در صفحه اول گوگل ظاهر شود. در این صورت اگر سایت شما فروشگاه اینترنتی باشد محصولات بیشتر دیده شده و فروش شما بالاتر خواهد رفت‌.

 

آموزش نکات مهم سئو محتوا در وردپرس


وردپرس یک نرم افزار مدیریت محتوای بسیار رایج و مهم است که از طریق آن می ‌توان یک وب سایت را به راحتی طراحی کرد و سئو محتوا را نیز برای آن انجام داد. برای  اینکه بتوانید یک محتوای سئو شده در وردپرس داشته باشید باید نکات آموزشی آن را به دقت رعایت کنید و درباره آن‌ها بدانید‌. از این رو یک چک لیست جامع از برخی از نکات مهم سئو در وردپرس را برای شما در اینجا آماده کردیم.


    استفاده از یک افزونه مناسب
افزونه‌ های وردپرس برای این نرم افزار بسیار زیاد هستن و هر کدام از آن‌ ها به استفاده بهینه از وردپرس کمک می کنند. افزونه هایی مانند Yoast seo برای سئو محتوا می توانند بسیار مفید باشند. زیرا شما می‌ توانید با تعریف تگ، دسته بندی ها و کلمه های کلیدی مناسب یک محتوا را سئو کنید. به عنوان مثال یوست به صورت خودکار پراکندگی کلمات کلیدی، توضیحات متا، نامک، عنوان و تیتر های محتوا و غیره را بررسی کرده و یک متن سئو شده را به ما تحویل می دهد.


    استفاده از هاست مناسب
برای اینکه یک محتوای عالی تولید شده را به بهترین شکل‌ به مخاطبان نشان دهیم‌. استفاده از یک هاست مناسب نیز بسیار مهم است. برای وردپرس php نسخه ۷.۴، my SQL نسخه‌ های بالاتر از ۵.۶ و پشتیبانی HTTPS را برای هاست خود انتخاب کنید. اگر یک هاست نامناسب استفاده کنید ممکن است تمامی زحمات سئو برای شما از بین برود.


ایجاد sitemap یا نقشه سایت
موتور جستجوی گوگل از نقشه سایت برای درک ساختار و کرال کردن آن (خزش) استفاده می‌ کنند. ممکن است به شما گفته شود که اگر سایت کوچک است نقشه برای آن نیاز نیست‌. اما وجود نقشه گزارش های بهتری را از سایت شما در اختیار گوگل قرار می دهد‌. برای ایجاد نقشه‌ سایت نیازمند افزونه یوست یا رنک مث هستید که یوست به صورت خودکار آن را برای شما آماده خواهد کرد. در این صورت سئو سایت بهتر شده و نمایش آن در نتایج اول گوگل بیشتر خواهد شد.


ایندکس کردن دسته بندی نوشته ها و محصولات
    ایندکس کردن محصولات و دسته بندی نوشته ها هم در آموزش سئو محتوا بسیار در نظر گرفته می‌ شود. با این کار می‌ توانید مفید بودن و ارتباط محتوای خود با موضوعی که جستجو شده است‌ را نشان دهید. با این کار ترافیک سایت شما به دلیل بهبود رتبه آن در گوگل بیشتر خواهد شد. تمامی این موارد در پنل سایت وردپرس شما وجود دارند. هم‌ چنین می توانید صفحات بی ارزش را نو ایندکس کنید. در این صورت محتوایی که برای کاربر ارزشی ندارد نمایش داده نمی شود.


از یک کلمه کلیدی یا کلید واژه هدف استفاده کنید
شما باید برای محتوای خود همیشه یک کلید واژه هدف تعیین کنید‌. تقریبا تمام موتور های جستجو به غیر از گوگل کلید واژه را مهم تصور می‌ کنند. هم چنین می توان از کلمه های کلیدی فرعی نیز استفاده کرد تا محتوای خود را هدفمندتر نشان دهیم. حتی همین محتوای پیش روی شما نیز دارای کلید واژه هدف و کلمات کلیدی فرعی است‌‌. این یکی از قوانین سئو در تولید محتوا است که بسیار اهمیت دارد.


بهینه سازی کردن برای برچسب های عنوان
برای نوشتن محتوا و سئو محتوا در وردپرس نیازمند این هستیم که متن خود را تایتل بندی کنیم. این عنوان یا تایتل ها نیز باید سئو شوند. بهتر است عنوان ها از Related searches گوگل ساخته شوند. هم چنین کلمه کلیدی نیز باید به اندازه مناسب در آن ها استفاده شود.

 

آموزش یک محتوای سئو شده در وردپرس را چگونه یاد بگیریم؟


    بعد از اینکه برخی از نکات و قوانین سئو در تولید محتوا را دانستیم ممکن است از خود بپرسید که این مطالب را چطور می‌ توان یاد گرفت. باید گفت که سایت های بسیاری مثل سئواستاد ، آموزش وردپرس و نحوه کار با آن را برای شما ارائه خواهند داد. هم‌ چنین فیلم های آموزشی زیادی در یوتیوب یا آپارات وجود دارند که می‌ توان از آن‌ ها نیز برای یادگیری سئو محتوا مخصوصا در وردپرس استفاده کرد. کلاس های بسیاری نیز در آموزشگاه های طراحی سایت برای سئو محتوای وردپرسی وجود دارند که در صورت لزوم می توانید در آن ها ثبت نام کرده و از آموزش ها استفاده کنید. هم چنین شما باید نویسنده محتوای ماهری نیز باشید. زیرا هنگام نوشتن می توانید سئوی متن را رعایت کرده و با تولید محتوای سئو شده سرعت بهینه سازی وب سایت‌ ‌وردپرسی را بالا ببرید.

 


سخن پایانی
سئو محتوا یکی از مهم ترین مواردی است که برای دیده شدن یک وب سایت باید در نظر گرفت. به دلیل
استفاده زیاد از وردپرس امروزه معمولا آموزش و یادگیری سئو در این نرم افزار مدیریت محتوا بیشتر مد نظر
قرار می گیرد از این رو در این مقاله یک چک لیست از موارد مهم برای سئوی محتوا در وردپرس برای شما
کردیم. با استفاده از این موارد و یادگیری اصولی سئو وردپرس می توانید بازدید سایت خود را بیشتر کنید و
سود بسیاری از ترافیک بالای سایت خود ببرید.

 

مهدی؛ یک عدد علاقه مند به سئو!
مهدی؛ یک عدد علاقه مند به سئو! آموزش سئو

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋