دنیای علم science

دنیای علم science

گشتی در دنیای علم و دانش
توسط ۱ نفر دنبال می شود

27 ایده شغلی دوم + دو پیشنهاد پولساز برای درآمد بیشتر

۲۷ ایده شغل دوم + دو پیشنها پول‌ساز برای در آمد بیشتر

حقیقت آن است که زندگی بسیار سخت شده است. همه دوست داریم که در شغل رؤیایی خود فعالیت داشته باشیم و تنها با همان کار، زندگی راحتی را بگذرانیم. اما این کار شاید در واقعیت امروز جامعه ما چندان امکان‌پذیر نباشد. همه ما به‌خوبی از وضعیت اقتصادی جامعه آگاهی داریم و می‌دانیم که دیگر با یک شغل، نمی‌توان خرج زندگی را درآورد. درست به همین دلیل است که جمعیت کثیری از ما، به دنبال شغل دوم هستند.

راهنمای مطالعه

ضرورت شغل دوم این روزها بیشتر از هر زمان دیگری احساس می‌شود؛ اما به‌هرحال این شغل باید شرایط خاصی داشته باشد. اگر به دنبال ایده شغل دوم هستید، این مقاله از چطور برای شما است. در این مطلب بهترین ایده های شغل دوم را به شما معرفی خواهیم کرد. شغل‌هایی که به بیرون رفتن از خانه نیازی ندارند، انجامشان مهارت چندانی نمی‌خواهد و البته از همه مهم‌تر، بسیار پول‌ساز هستند. با همراه باشید.

۱- کتابداری یا کتابفروشی

۲۷ ایده شغل دوم + دو پیشنها پول‌ساز برای در آمد بیشتر

اگر به کتاب و کتاب‌خوانی علاقه دارید، بدون شک کتابداری می‌تواند بهترین ایده شغل دوم برای شما باشد. فرقی نمی‌کند که بخواهید در یک کتابخانه کار کنید یا در کتاب‌فروشی، بدون شک در هر دو مکان می‌توانید از دانش و آگاهی خود برای کسب درآمد بهره بگیرید. کتاب‌فروشی‌های بسیاری در سطح شهر هستند که به یک فرد حرفه‌ای در زمینه معرفی کتاب نیاز دارند، چرا آن فرد شما نباشید؟ این کار بسیار سبک است و البته درآمد بدی هم ندارد. اگر خلاق باشید، می‌توانید به‌صورت آنلاین نیز فعالیت کنید و در شبکه‌های اجتماعی، پیج‌های معرفی کتاب راه‌اندازی کنید. آن زمان احتمالاً درآمد خیلی بیشتری نیز خواهید داشت.

کتابداری یا کتابفروشی برای چه کسانی مناسب است؟

  • کسانی که عشق کتاب هستند
  • کسانی که به روابط اجتماعی علاقه دارند

۲- فعالیت در حوزه خودرو

۲۷ ایده شغل دوم + دو پیشنها پول‌ساز برای در آمد بیشتر

اگر ماشین‌باز هستید و در زمینه انواع ماشین‌ها اطلاعات دارید، بهترین ایده برای شغل دوم آن است که در همین زمینه فعالیت کنید. شما می‌توانید با مهارت خود، خودروهای مختلف را بررسی کرده و اطلاعات دقیق آن را در اختیار خریداران، فروشندگان و حتی نمایشگاه‌های ماشین قرار دهید. بسیاری از فروشندگان عمده ماشین، خریداران و حتی واردکنندگان و صادرکنندگان خودرو، به افرادی نیاز دارند که بتوانند با تخصص و دانش خود، خودروها را به مشتری معرفی کنند. شما می‌توانید از این فرصت برای شغل دوم استفاده کنید و به‌صورت پاره‌وقت درآمدی جانبی داشته باشید.

فعالیت در حوزه خودرو برای چه کسانی مناسب است؟

  • کسانی که عاشق ماشین هستند
  • کسانی که به حوزه‌های فنی و مهندی علاقه‌مند هستند

۳- طراح گرافیک

۲۷ ایده شغل دوم + دو پیشنها پول‌ساز برای در آمد بیشتر

گرافیک دیزاین یا همان طراحی گرافیک، از جمله بهترین ایده های شغل دوم به شمار می‌رود. اگر بگوییم که طراح گرافیک حتی یک روز هم بیکار نخواهد ماند، دروغ نگفته‌ایم. میزان تقاضا برای این تخصص همیشه زیاد بوده است و قطعاً به همین شکل نیز باقی خواهد ماند. برای آغاز فعالیت در این شغل تنها کافی است که دوره‌های مربوط به طراحی و دیزاین را بگذرانید. بعد از آن می‌توانید به‌صورت فریلنسری و پاره‌وقت در این شغل دوم فعالیت داشته باشید. از درآمد این کار هم که دیگر برایتان نگوییم، زیرا طراحان گرافیک از مرفه‌ترین قشرها در جامعه به شمار می‌روند.

بیشتر بخوانید: چرا بازار طراحی موشن گرافیک داغ است ؟

طراحی گرافیک برای چه کسانی مناسب است؟

  • کسانی که روحیه هنری دارند
  • کسانی که از کار کردن روی یک سوژه و خلاقیت خسته نمی‌شوند

۴- بازسازی مبلمان

۲۷ ایده شغل دوم + دو پیشنها پول‌ساز برای در آمد بیشتر

شاید بتوان گفت که جذاب‌ترین ایده برای شغل دوم در این فهرست، همین مورد باشد. ویدئوهای وایرال‌شده مربوط به بازسازی مبلمان، این روزها حسابی در دنیای مجازی ترند شده است. فارغ از تماشای این ویدئوها و لذت از آن، شما می‌توانید خودتان نیز در این حوزه مشغول به کار شوید. برای این کار تنها به مقداری سرمایه اولیه نیاز دارید و بعد از آن نیز فقط کافی است که اندکی خلاقیت داشته باشید. شما می‌توانید مبلمان کهنه را از سمساری‌ها یا اپلیکیشن‌هایی مانند دیوار خریداری کرده، دستی به سر و رویشان بکشید و سپس با قیمتی بالاتر، به فروش برسانید.

بازسازی مبلمان برای چه کسانی مناسب است؟

  • علاقه‌مندان به صنایع چوبی
  • طراحان داخلی

۵- نویسندگی محتوای متنی

۲۷ ایده شغل دوم + دو پیشنها پول‌ساز برای در آمد بیشتر

از دیگر ایده های شغل دوم، باید به نویسندگی محتوای متنی نیز اشاره کنیم. میلیون‌ها وب‌سایت در اینترنت وجود دارد که نیازمند نوشتن مقاله و بلاگ هستند. اگر توانایی نوشتن دارید و قلم شما خواندنی است، می‌توانید به این کار به‌عنوان شغل برای کار دوم نگاه کنید. تنها چیزی که برای این کار به آن نیاز دارید، یک سیستم کامپیوتر است و وقت! بعد از آن، روال کار به بهترین شکل طی خواهد شد. نویسندگی محتوا را می‌توانید هم به‌صورت استخدامی و هم به‌صورت فریلنسری انجام دهید و به کمک آن، درآمد جانبی قابل‌توجهی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: ابزارهای تولید محتوای متنی با هوش مصنوعی

نویسندگی محتوای متنی برای چه کسانی مناسب است؟

  • کسانی که از کلنجار با کلمات خسته نمی‌شوند
  • کسانی که حوصله تحقیق و پژوهش دارند

۶- نویسندگی پروفایل لینکدین

۲۷ ایده شغل دوم + دو پیشنها پول‌ساز برای در آمد بیشتر

اگر قلم خوبی دارید و از دنیای بیزینس حرفه‌ای نیز سر در می‌آورید، می‌تواند نویسندگی پروفایل لینکدین افراد را برعهده گرفته و به‌عنوان یک شغل برای کار دوم، از آن کسب درآمد داشته باشید. این روزها افراد بسیار برای گسترش کسب‌وکار خود از شبکه اجتماعی لینکدین استفاده می‌کنند. شما می‌توانید با درک نیازهای کارفرما و همچنین آگاهی از توانایی‌های کارمندان، نویسندگی پروفایل آن‌ها را بر عهده بگیرید. این ایده شغل دوم از جمله تازه‌ترین ایده‌ها به شمار می‌رود و فعالیت در آن‌، می‌تواند موفقیت شما را به همراه داشته باشد. همچنین خودتان نیز می‌توانید در این میان به‌واسطه ارتباط با کارفرماهای جدید، سود ببرید.

نویسندگان پروفایل لینکدین برای چه کسانی مناسب است؟

  • علاقه‌مدان به حوزه کپی رایتینگ
  • علاقه‌مندان به حوزه کسب‌وکار

۷- ویراستاری

۲۷ ایده شغل دوم + دو پیشنها پول‌ساز برای در آمد بیشتر

از پرسابقه‌ترین ایده های شغل دوم، باید به ویراستاری نیز اشاره کرد. کسی که قلمش خوب باشد، احتمالاً در ویراستاری نیز مهارت دارد. خیلی از وب‌سایت‌های بزرگ یا ناشران، علاوه بر نویسنده‌های حرفه‌ای، به‌صورت جداگانه ویراستار نیز استخدام می‌کنند. شما می‌توانید در هر یک از این دو شغل یا هر دو آن‌ها به‌صورت هم‌زمان فعالیت داشته باشید. ویراستاری از آن فعالیت‌هایی است که می‌توان به‌عنوان شغل دوم مناسب خانه به آن نگاه کرد. درآمد آن نیز به نسبت کاری که قرار است انجام دهید، قابل‌قبول است.

ویراستاری برای چه کسانی مناسب است؟

  • عاشقان ادبیات و کلمات
  • آدم‌ها با حوصله

 

۸- راه‌اندازی اقامتگاه بوم‌گردی

۲۷ ایده شغل دوم + دو پیشنها پول‌ساز برای در آمد بیشتر

بدون شک یکی از بهترین ایده های شغل دوم، می‌تواند راه‌اندازی اقامتگاه بوم‌گردی باشد. اگر در یک شهر توریستی زندگی می‌کنید، تأسیس اقامتگاه می‌تواند برایتان درآمدزا باشد. هرچند فرقی ندارد که محل زندگی شما توریستی باشد یا نه، هاستل‌ها در هر شهری طرف‌داران خاص خودشان را دارند. البته برای راه‌اندازی این کار لازم است که فضای مناسب و سرمایه کافی برای بازسازی ملک خود داشته باشید، اما بعد از آن می‌توانید به‌قول‌معروف، پول پارو کنید. این شغل دوم نه‌تنها می‌تواند درآمد چشمگیری برای شما به همراه داشته باشد، بلکه می‌تواند یک سرگرمی بسیار مفرح نیز به شمار برود.

راه اندازی اقامتگاه بومگردی برای چه کسانی مناسب است؟

  • علاقه‌مندان به گردشگری
  • عاشقانه ارتباط با مردم

۹- آشپز پاره‌وقت

۲۷ ایده شغل دوم + دو پیشنها پول‌ساز برای در آمد بیشتر

بسیاری از رستوران‌ها و حتی اقامتگاه‌های بوم‌گردی، به دنبال آشپز پاره‌وقت برای وعده‌هایی مانند شام یا ناهار هستند. فکر می‌کنید که مهارت کافی را در این زمینه دارید؟ می‌توانید به این کار به چشم یک ایده شغل دوم نگاه کنید. اگر همیشه دوست داشتید که تبدیل به آشپز حرفه‌ای شوید، چنین فعالیت‌هایی می‌توانند قدم‌های خوبی برای شروع باشند. اگر خوب جستجو کنید، می‌توانید صدها پیشنهاد کاری در وب‌سایت‌های کاریابی پیدا کنید و سپس با انتخاب بهترین گزینه برای خود، به کار مشغول شوید.

آشپزی پاره وقت برای چه کسانی مناسب است؟

  • علاقه‌مندان به خوراکی
  • آدم‌های خلاق

۱۰- فعالیت به‌عنوان استایلیست

۲۷ ایده شغل دوم + دو پیشنها پول‌ساز برای در آمد بیشتر

استایلیست یا همان مشاور مد، از آن ایده های شغل دوم است که بیشتر به درد جوانان می‌خورد. اگر فکر می‌کنید که دانش کافی از دنیای لباس و فشن دارید و می‌توانید کسی را در این زمینه راهنمایی کنید، بدون شک این شغل دوم برای شما مناسب خواهد بود. حتی اگر در کار خود خبره باشید، می‌توانید این کار را به‌عنوان شغل اصلی خود انتخاب کنید. استایلیست‌ها از جمله پردرآمدترین افراد در کشورهای اروپایی و آمریکایی به شمار می‌روند. از جمله مزایای این کار آن است که به سرمایه اولیه نیاز ندارید. با یک پورتفولیو و اندکی دانش فشن می‌توانید وارد این مسیر شوید.

فعالیت به عنوان استایلیست برای چه کسانی مناسب است؟

  • آدم‌های خلاق
  • دانشجویان هنر و مد

۱۱- تعمیرکار

۲۷ ایده شغل دوم + دو پیشنها پول‌ساز برای در آمد بیشتر

خیلی از ما، از کودکی عادت داشتیم که اسباب‌بازی‌های خود را قطعه‌قطعه کنیم و سپس دوباره مانند روز اول، سر هم کنیم. این عادت در خیلی از ما مانده است و اکنون مي‌‌توانیم هر چیزی که فکرش را کنید، تعمیر کنیم. اگر شما نیز در تعمیر لوازم‌خانگی استاد هستید، می‌توانید تعمیرکاری را به‌عنوان شغل دوم خود انتخاب کنید. از شوفاژ و پکیج و لوله‌های آن گرفته، تا تعمیر تلویزیون و جاروبرقی و غیره، هر کدام تعمیرکار خاص خودشان را می‌خواهند. چنان چه در هر یک از این موارد یا در همه آن‌ها مهارت دارید، بد نیست که این ایده شغل دوم را جدی بگیرید؛ زیرا درآمد آن قابل‌توجه است.

تعمیرکاری برای چه کسانی مناسب است؟

  • آدم‌های فنی
  • کسانی که حوصله رو به رو شدن ب

۱۲ – مربی ورزش شخصی

۲۷ ایده شغل دوم + دو پیشنها پول‌ساز برای در آمد بیشتر

خیلی از افراد ثروتمند، ترجیح می‌دهند که برای ورزش‌کردن، مربی شخصی داشته باشند. حال در این میان اگر شما در حوزه ورزش بسیار خبره و برای خودتان یک‌پا مربی باشید، می‌توانید از این فرصت برای شغل دوم استفاده کنید. بسیاری از مربی‌های بزرگ که امروز باشگاه‌های گران‌قیمت دارند، از همین‌جا شروع به کار کرده‌اند. شما می‌توانید برای شروع مربی شخصی یک یا دو نفر شوید، بعد از آن می‌توانید کم‌کم کار خود را گسترش دهید، در شبکه‌های اجتماعی پیج بزنید و در نهایت به سطوح درآمدی بالا برسید. برای این ایده شغل دوم، نیازی به سرمایه اولیه ندارید و می‌توانید در خانه نیز انجامش دهید.

مربی ورزش برای چه کسانی مناسب است؟

  • دانشجویان تربیت بدنی
  • مربی‌های حرفه‌ای که با گرفتن شاگرد خصوصی دنبال درآمد بیشتر هستند

۱۳- مشاور املاک

۲۷ ایده شغل دوم + دو پیشنها پول‌ساز برای در آمد بیشتر

از جمله دیگر ایده های شغل دوم می‌توان به فعالیت به‌عنوان مشاور املاک نیز اشاره کرد. شاید بگویید که این کار دیگر اشباع شده است و درآمد چندانی ندارد، اما در جایگاه شغل دوم، قطعاً می‌تواند کمک‌درآمد خوبی برای شما باشد. اگر فکر می‌کنید که توانایی‌های لازم برای این کار را دارید و می‌توانید مردم را به‌خوبی برای خرید ملک قانع کنید، بدون شک این کار برای شما است. شما می‌توانید به‌صورت پاره‌وقت در مراکز مشاوره املاک مشغول به کار شوید و اگر هفته‌ای حتی یک قرارداد هم ببندید، بدون شک سود خوبی کسب خواهید کرد.

اگر علاقه دارید مشاور املاک باشید: چگونه یک مشاور املاک موفق باشیم؟

مشاور املاک شدن برای چه کسانی مناسب است؟

  • کسانی که در مذاکره و فن بیان استعداد تا مهارت دارند
  • کسانی که به ارتباطات اجتماعی علاقه‌مند هستند

۱۴- گویندگی پادکست و کتاب صوتی

۲۷ ایده شغل دوم + دو پیشنها پول‌ساز برای در آمد بیشتر

اگر صدای خوبی دارید و به مهارت بیان مسلط هستید، این ایده برای شغل دوم را جدی بگیرید. این روزها خیلی از افراد به ساخت پادکست یا ساخت فایل صوتی کتاب‌های معروف علاقه دارند. شما می‌توانید به‌عنوان یک گوینده برای این افراد کار کنید و در کنار آن، درآمدی جانبی برای خود داشته باشید. حتی می‌توانید چنین کاری را خودتان از صفر تا صد گردن بگیرید و در نهایت با آن به کسب درآمد برسیدید. اگر محتوای خوبی داشته باشید، بدون شک می‌توانید مخاطبان زیادی را به خود جذب کنید.

گویندگی پادکست و کتاب صوتی برای چه کسانی مناسب است؟

  • آدم‌های خوش صدا
  • بازیگران جوان تئاتر و تلویزیون

۱۵- سازماندهی و نظافت منزل

۲۷ ایده شغل دوم + دو پیشنها پول‌ساز برای در آمد بیشتر

سازماندهی و نظافت منزل، با آن چیزی که از قبل در ذهن دارید بسیار متفاوت است. این کار را می‌توان این روزها یکی از بهترین ایده های شغل دوم دانست. زیرا که هنوز در ایران آن‌قدرها محبوب نشده است. در این کار، شما به منزل افراد می‌روید و آن را مرتب می‌کنید. خیلی از ثروتمندان حاضر هستند که برای مرتب‌کردن اتاق‌ها و کمدهایشان به دیگران پول پرداخت کنند. به این نکته هم توجه داشته باشید که ثروتمندان، معمولاً کمدهای بزرگ و پرقفسه و حتی اتاق لباس دارند و مرتب کردن این‌ها وقت زیادی از آن‌ها می‌گیرند و برای همین ترجیح می‌دهند که گاهی این کار را به فرد دیگری بسپارند. شما می‌توانید با ایده‌های ناب خود برای سازماندهی کمدها، قفسه‌بندی و نظم بخشیدن به آن‌ها، به‌راحتی درآمد زیاد کسب کنید. در این شغل دوم، کمدها، اتاق‌ها، انباری‌ها و آشپزخانه‌ها محل کار شما هستند.

سازماندهی و نظافت منزل برای چه کسانی مناسب است؟

  • کسانی که توانایی کار بدنی داشته باشند
  • کسانی که حوصله تمیز کردن خانه را دارند

۱۶- ساخت دوره آنلاین

۲۷ ایده شغل دوم + دو پیشنها پول‌ساز برای در آمد بیشتر

اگر مهارتی تخصصی دارید که خیلی‌ها به دنبال یادگیری آن هستند، این ایده شغل دوم برای شما است. با ساخت یک دوره تخصصی، می‌توانید مهارت‌های خود را در قالب متن، صوت یا ویدئو به دیگران آموزش دهید. تنها کافی است که بتوانید به‌اندازه کافی خلاق باشید و در آموزش موضوعات مختلف، خوب عمل کنید. بعد از آن می‌توانید این دوره‌ها را برای فروش در وب‌سایت‌های مخصوص یا شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام قرار دهید. خیلی از افراد از طریق اینستاگرام به درآمدهای میلیونی رسیده‌اند، چرا شما از آن‌ها نباشید؟

ساخت دوره آنلاین برای چه کسانی مناسب است؟

  • کسانی که حوصله آموزش به دیگران را دارند
  • کسانی که در مهارت خاصی متخصص هستند

۱۷- معلم خصوصی

۲۷ ایده شغل دوم + دو پیشنها پول‌ساز برای در آمد بیشتر

اگر فکر می‌کنید که گزینه قبلی برای شما دشوار است، می‌توانید آن را به‌صورت مستقیم و در مقام معلم خصوصی انجام دهید. تدریس خصوصی را می‌توان از جمله قدیمی‌ترین ایده های شغل دوم دانست که البته هم بازار کار خوبی دارد و هم درآمدش مناسب است. هر دانشی که داشته باشید، از زبان‌های خارجی گرفته تا ریاضی و فیزیک و درس‌های دیگر، می‌توانید آن را به‌صورت خصوصی در اختیار دانش‌آموزانی قرار دهید که به آن نیاز دارند. ساعت کاری تدریس خصوصی به دست خودتان است و درآمد‌ آن نیز بستگی دارد به سطح مهارت شما و تعداد شاگردهایی که خواهید داشت.

معلم خصوصی شدن برای چه کسانی مناسب است؟

  • علاقه‌مندان به تدریس
  • دانشجویان سال‌های اول دانشگاه

۱۸- دستیار شخصی

۲۷ ایده شغل دوم + دو پیشنها پول‌ساز برای در آمد بیشتر

افراد برجسته‌ای که در حوزه بیزینس فعالیت دارند، معمولاً سرشان بسیار شلوغ است. این افراد برای اینکه بتوانند کار خود را سبک کنند و نظمی به امور روزمره خود ببخشند، به کمک نیاز دارند. اینجا است که پای دستیار شخصی به ماجرا باز می‌شود. اگر وقت و ذهن آزاد دارید و فکر می‌کنید که می‌توانید دستیار شخصی این افراد شوید. بدون شک باید به چشم یک ایده برای شغل دوم به آن نگاه کنید. اگر در کار خود خبره باشید، می‌توانید درآمد قابل‌توجهی کسب کنید. همچنین می‌توانید برای خود رزومه‌ای قوی جمع کنید و کار خود را تا بیشترین میزان ممکن گسترش دهید.

دستیار شخصی برای چه کسانی مناسب است؟

  • دانشجویان
  • آدم‌های علاقه‌مند به مستندسازی

۱۹- ادمین شبکه‌های اجتماعی

۲۷ ایده شغل دوم + دو پیشنها پول‌ساز برای در آمد بیشتر

یکی از ساده‌ترین و پردرآمدترین ایده های شغل دوم که می‌توانید از آن استفاده کنید، ادمین شبکه‌های اجتماعی است. بسیاری از کسب‌وکارها در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند و برای مدیریت حساب‌های خود، به افراد حرفه‌ای نیاز دارند. اگر مهارت‌های لازم را برای این کار دارید، این شغل دوم برای شما است. کافی است که به دنبال حوزه موردعلاقه خود بگردید، سپس به صاحبان کسب‌وکار در آن حوزه پیشنهاد همکاری بدهید و در نهایت مشغول به کار شوید. با این فعالیت، دست‌کم ماهی ۱0 تا ۱۵ میلیون یا حتی بیشتر، به درآمد خود اضافه خواهید کرد؛ آن هم بدون اینکه از خانه بیرون بروید.

ادمین شبکه‌های اجتماعی شدن چه کسانی مناسب است؟

  • آدم‌های منظم
  • متخصصین تولید محتوایی که شغل دوم می‌خواهند
  • گرافیست‌هایی که دنبال شغل دوم هستند

۲۰- اینفلوئنسری

۲۷ ایده شغل دوم + دو پیشنها پول‌ساز برای در آمد بیشتر

از محبوب‌ترین ایده های شغل دوم، بدون شک باید به اینفلوئنسری نیز اشاره کرد. اگر دنبال‌کنندگان زیادی در شبکه‌های اجتماعی دارید یا اینکه فکر می‌کنید می‌توانید در این شبکه‌های تولید محتوا داشته باشید، این شغل دوم برای شماست. تنها کافی است که به‌اندازه کافی در شبکه‌هایی مانند اینستاگرام فالوور داشته باشید؛ بعد از آن می‌توانید شروع به تولید محتوا کنید. خیلی از برندها بعد از بررسی پیج شما، پیشنهاد همکاری خواهند داد. شما نیز می‌توانید با تبلیغ محصول آن‌ها، درآمد داشته باشید. حتی خودتان نیز می‌توانید به برندهایی که دوست دارید، پیشنهاد همکاری بدهید.

اینفلوئنسری برای چه کسانی مناسب است؟

  • کسانی که کمی تدوین بلد باشند
  • کسانی که از جلوی دوربین رفتن خجالت نکشند

۲۱- راه‌اندازی کانال یوتیوب

۲۷ ایده شغل دوم + دو پیشنها پول‌ساز برای در آمد بیشتر

از دیگر ایده‌های دیجیتال برای شغل دوم، می‌توانیم به راه‌اندازی کانال یوتیوب نیز اشاره کنیم. شرکت یوتیوب به‌ازای مقدار مشخصی از بازدید و تبلیغاتی که در ویدئوهای شما انجام می‌شود، به شما پول پرداخت خواهد کرد. اگر جوان هستید و به دنبال شغل دوم یا کاری پاره‌وقت می‌گردید، بدون شک فعالیت در یوتیوب می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. برای این کار نیز تنها به یک دوربین با میکروفون خوب و سیستم کامپیوتر نیاز دارید. بعد از آن می‌توانید با ساخت ویدئوهای خلاقانه، مخاطب جذب کرده و بعد از مدتی به درآمد برسید.

یوتیوبر برای چه کسانی مناسب است؟

  • هر کسی که به ارائه مطالب خود علاقه‌مند است

۲۲- تبدیل گفتار به متن (پیاده کردن مصاحبه)

۲۷ ایده شغل دوم + دو پیشنها پول‌ساز برای در آمد بیشتر

از دیگر ایده های شغل دوم در دنیای دیجیتال، می‌توان به تبدیل گفتار به متن اشاره کرد. خیلی از دانشجو و شرکت‌ها برای نوشتن جزوات خود یا صورت‌جلسه‌ کردن جلسات مهم خود، نیاز دارند که گفتار را به متن تبدیل کنند. هرچند که برای این کار وب‌سایت‌ها و نرم‌افزارهای زیادی وجود دارد، اما هنوز هم بهترین کیفیت وقتی به دست می‌آید که این کار را به آدم‌ها بسپارید یا با نظارت نهایی نیروی انسانی انجام شود. اگر وقت کافی دارید، می‌توانید تبدیل‌کننده گفتار به متن شوید و از این شغل دوم، درآمد معقولی داشته باشید.

پیاده کردن مصاحبه برای چه کسانی مناسب است؟

  • خبرنگاران تازه‌کار
  • دانشجویان
  • کسانی که مهارت تایپ جدی بلد هستند

۲۳- برنامه‌ریز جشن و مهمانی

۲۷ ایده شغل دوم + دو پیشنها پول‌ساز برای در آمد بیشتر

همه ما می‌خواهیم که جشن یا مهمانی مهمی که قرار است بگیریم، بی‌نقص و همه‌چیزتمام باشد. خیلی از ثروتمندان بالای شهر برای برگزاری مهمانی‌های خود دست‌به‌دامن شرکت‌هایی می‌شوند که در این زمینه فعالیت دارند. اگر شما فکر می‌کنید که مهارت کافی برای این کار را دارید، می‌توانید به چشم ایده شغل دوم به آن نگاه کنید. شما می‌توانید در ابتدای کار با هزینه‌ای کمتر این کار را (حتی برای دوستان و آشنایان خود) انجام دهید. رفته‌رفته با کسب مهارت و ساخت رزومه قوی، می‌توانید به شرکت‌های بزرگ بپیوندید یا حتی شرکت شخصی خودتان را تأسیس کنید.

برنامه‌ریز جشن و مهمانی برای چه کسانی مناسب است؟

  • آدم‌های خلاقی که سررشته‌ای در هنر دارند
  • کسانی که توانایی مدیریت و برنامه‌ریزی دارند

۲۴- مراقبت از کودک یا سالمند

۲۷ ایده شغل دوم + دو پیشنها پول‌ساز برای در آمد بیشتر

پرستار کودک یا سالمند نیز از بهترین ایده های شغل دوم به‌حساب می‌آیند. بسته به توانایی‌های خود و نیازهای کارفرما، شما گزینه‌های زیادی را برای این کار پیش روی خود خواهید داشت. خیلی‌ها فکر می‌کنند که این شغل دوم، تنها برای نگهداری از نوزاد یا سالمندانی است که از کار افتاده‌اند؛ اما این کار، گاهی می‌تواند سرگرمی‌های خودش را نیز داشته باشد. می‌توانید برای مراقبت از کودکان بازه سنی تعیین کنید. اگر گوش شنوای خوبی هستید و صبر و حوصله دارید، می‌توانید صرفاً وظیفه‌ همنشینی با سالمند در طول روز را بر عهده بگیرید. باورتان نمی‌شود؟ در بین اقشار ثروتمند، تقاضا برای استخدام چنین فردی زیاد است.

مراقبت از کودک یا سالمند برای چه کسانی مناسب است؟

  • دانشجویان ( ترجیحا دانشجویان پرستاری برای سالمندان)
  • زنان یا مردانی که توانایی جسمی و مهارت مناسبی در مراقبت از بیمار دارند

۲۵- مراقبت از حیوانات خانگی

۲۷ ایده شغل دوم + دو پیشنها پول‌ساز برای در آمد بیشتر

علاوه بر مراقبت از کودک یا سالمند، بسیاری از افراد نیازمند کسی هستند که بتواند از حیوانات خانگی آن‌ها نیز نگهداری کند. اگر رابطه خوبی با حیوانات دارید، بدون شک مراقبت از آن‌ها می‌توان بهترین ایده شغل دوم برای شما باشد. هرچند که برای این کار نیاز به داشتن مهارت خاصی ندارید، اما بهتر است خودتان از قبل تجربه کافی در این زمینه داشته باشید. آن‌گاه می‌توانید پرستار حیوان خانگی شوید. اگر با اقشار ثروتمند کار کنید، نه‌تنها بازار کار بهتری خواهید داشت، بلکه درآمدتان نیز بیشتر خواهد بود.

مراقبت از حیوانات خانگی برای چه کسانی مناسب است؟

  • نوجوانانی که به حیوانات خانگی علاقه مند هستند
  • دانشجویان

۲۶- چاپ بنا بر تقاضا

۲۷ ایده شغل دوم + دو پیشنها پول‌ساز برای در آمد بیشتر

از دیگر ایده های شغل دوم که می‌تواند برایتان درآمد جانبی خوبی به همراه داشته باشد، چاپ بنا بر تقاضا یا POD است. اگر دقت کرده باشید، مراکز زیادی را در سطح شهر پیدا خواهید کرد که خدمات چاپ سریع روی تیشرت یا لیوان ارائه می‌دهند. شما می‌توانید با سرمایه اولیه کافی، یک واحد تجاری اجاره کنید، دستگاه‌های مخصوص چاپ بخرید و سپس به این شغل دوم مشغول شوید. اگر به‌اندازه کافی خلاقیت داشته باشید و خدمات شایسته‌ای ارائه دهید، بدون شک موفق خواهید شد.

چاپ بنا بر تقاضا برای چه کسانی مناسب است؟

  • هر کسی که کمی خلاقیت و البته حداقلی از امکانات را داشته باشد

۲۷- تاکسی اینترنتی

۲۷ ایده شغل دوم + دو پیشنها پول‌ساز برای در آمد بیشتر

شاید اولین ایده شغل دوم که به ذهن هر کسی برسد، فعالیت در تاکسی اینترنتی باشد. البته همین‌طور هم هست، زیرا که این کار، ساده‌ترین فعالیت برای کسانی به شمار می‌روند که خودروی شخصی دارند. شما می‌توانید بعد از اتمام شغل اول خود در روز، حتی در مسیر برگشت به خانه چند کورس مسافر سوار کنید و از همین راه پول در بیاورید. اسنپ و تپسی از جمله معروف‌ترین شرکت‌های ایرانی هستند که در این حوزه فعالیت دارند. می‌توانید در بخش باربری این شرکت‌ها یا با سِمت شغلی اپراتور تلفنی آن‌ها نیز مشغول به کار شوید.

تاکسی اینترنتی برای چه کسانی مناسب است؟

  • دانشجویان، کارمندان و هر کسی که ماشین و مقدار خوبی وقت آزاد دارد
  • کسانی که حوصله برخورد با آدم‌های متفاوت را دارند

دو پیشنها پول‌ساز برای در آمد بیشتر

حالا اجازه دهید دو ایده پول‌ساز و خاص را با شما مطرح کنیم، دو ایده مهم که ساده نیستند اما می‌توانند به درآمد شما ضریب بدهند.

فریلنسری با درآمد دلاری

۲۷ ایده شغل دوم + دو پیشنها پول‌ساز برای در آمد بیشتر

یکی از ایده‌های پول‌ساز که می‌تواند به شما درآمد دلاری بدهد، فعالیت به عنوان فریلنسر در حوزه‌های مختلف است. شما می‌توانید با مهارت‌هایی که دارید، مثل برنامه‌نویسی، طراحی گرافیک، نویسندگی، ترجمه، تولید محتوا و موارد دیگر، در سایت‌های معتبر فریلنسری مثل Upwork، Freelancer یا Fiverr ثبت‌نام کنید و پروژه‌های بین‌المللی انجام دهید. این نوع کار، به شما این امکان را می‌دهد که درآمد خود را به دلار یا یورو کسب کنید که در مقایسه با درآمد داخلی می‌تواند بسیار بیشتر باشد. از طرف دیگر، انعطاف‌پذیری زمان کار و امکان کار از هر جای دنیا، از مزایای دیگر این شغل است.

اگر به فریلنسری علاقه دارید:‌ لیست کامل و جامع سایت های فریلنسری

فروش

۲۷ ایده شغل دوم + دو پیشنها پول‌ساز برای در آمد بیشتر

یکی دیگر از ایده‌های پول‌ساز که می‌تواند درآمد خوبی را برای شما به همراه داشته باشد، فروش محصولات یا خدمات به صورت کمیسیونی است. این مدل کسب و کار به این شکل عمل می‌کند که شما به عنوان یک فروشنده یا بازاریاب مستقل، محصولات یا خدمات دیگران را به فروش می‌رسانید و در ازای هر فروش موفق، درصدی به عنوان کمیسیون دریافت می‌کنید.

این نوع فروش می‌تواند به دو صورت انجام شود:

  1. همکاری در فروش آنلاین (Affiliate Marketing): در این روش، شما به یک برنامه همکاری در فروش در سایت‌های معتبری مانند دیجیکالا می‌پیوندید. شما یک لینک منحصر به فرد دریافت می‌کنید و هر بار که شخصی از طریق لینک شما خریدی انجام دهد، شما کمیسیون دریافت می‌کنید. این روش نیازی به سرمایه اولیه ندارد و شما می‌توانید با ایجاد محتوا، وبلاگ، یا حتی فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، این لینک‌ها را تبلیغ کنید.
  2. نمایندگی فروش: در این روش، شما به عنوان نماینده یک برند یا شرکت خاص عمل می‌کنید و محصولات یا خدمات آن‌ها را به فروش می‌رسانید. این مدل بیشتر برای محصولاتی مانند بیمه، نرم‌افزارها، تجهیزات خاص و غیره کاربرد دارد. در این حالت، شما به عنوان یک نماینده رسمی یا نیمه‌رسمی عمل می‌کنید و با هر فروش موفق، درصدی از مبلغ فروش به شما تعلق می‌گیرد. این روش ممکن است نیازمند آشنایی بیشتر با محصول و داشتن مهارت‌های فروش باشد.

این مدل کسب‌وکار می‌تواند به خصوص برای کسانی که توانایی‌های خوبی در زمینه فروش و بازاریابی دارند، بسیار سودآور باشد. علاوه بر این، چون شما نیاز به تولید محصول ندارید، ریسک و هزینه‌های اولیه بسیار کم‌تر خواهد بود و می‌توانید به راحتی این کسب و کار را از هر مکانی مدیریت کنید.

ایده های شغل دوم به همین‌جا محدود نمی‌شود

در این مطلب از چطور، برای شما از معروف‌ترین و بهترین گزینه‌ها به‌عنوان شغل دوم صحبت کردیم. ایده‌های ناب و متفاوتی را در این مطلب در اختیار شما قرار دادیم و توضیحاتی درباره هر کدام بیان کردیم. ناگفته هم پیدا است که تنوع ایده‌ های شغل دوم فراتر از این فهرست است. اگر به‌اندازه کافی خلاقیت داشته باشید و بتوانید با دید باز به اطراف و توانمندی‌های خود نگاه کنید، می‌توانید صدها، ایده شغل دوم پیدا کنید. به نظر ما دیگر چه فعالیتی را می‌توان در این فهرست جا داد؟ شغل دوم دارید؟ خوشحال می‌شویم که نظرات و تجربه‌هایتان را با ما در میان بگذارید.

منابع: bizee . forbes , indeed

 

 

دنیای علم science
دنیای علم science گشتی در دنیای علم و دانش

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋