saranaseri

saranaseri

تفریحی و سرگرمی
توسط ۱ نفر دنبال می شود

برای برداشت فصل سرد در حال حاضر برنامه ریزی کنیم

اگر راه اندازی یک باغ سبزی تابستانی را از دست داده اید - یا در حال حاضر از محصولات بومی لذت می برید و می خواهید فضل خود را افزایش دهید - وقت آن است که برنامه ریزی را شروع کنید.در اکثر مناطق معتدل، پنجره رشد محصولات در فصل سرد باز می شود. از این مزیت استفاده کنید و مدت طولانی بعد از اینکه همسایه‌هایتان ابزار باغبانی خود را بسته‌اند، می‌توانید سبزیجات را برداشت کنید. 

فرآیند شروع بذر و کاشت گیاهان استارتر در طول سال یکسان است. اما هنگام کاشت محصولات پاییزه در مناطق مستعد یخبندان، زمان بندی باید دقیق باشد. اگر محصولات در هوای سرد را خیلی زود بکارید، زیر آفتاب تابستان پژمرده می شوند. خیلی دیر است و یخبندان می تواند قبل از رسیدن آنها را بکشد.
 
در مرحله 1 بعد از اولین تاریخ یخبندان خود با تعداد «روز تا رسیدن» که در برچسب گیاه یا بسته بذر ذکر شده است، به عقب بشمارید و از آن تاریخ هدف به عنوان نقطه شروع استفاده کنید.

 

چند استثنا وجود دارد: به عنوان مثال، در جنوبی ترین مناطق، کاشت دوم سبزیجات به اصطلاح تابستانی مانند گوجه فرنگی، بادمجان، فلفل، کدو حلوایی و لوبیا را می توان در ماه آگوست و سپتامبر کاشت، اما برداشت های فصل خنک باید تا زمان کاشت صبر کنند. اکتبر یا نوامبر. در مناطقی مانند شمال غربی اقیانوس آرام، محصولات پاییزی معمولاً در طول زمستان قابل برداشت هستند.
 
سبزی‌های برگ‌دار مانند آرگولا، سبزی‌های آسیایی، کلم پیچ، کاهو، سبزی خردل، اسفناج، و چغندر سوئیسی و گیاهان ریشه‌دار مانند چغندر، تربچه و ازگیل – در دماهای خنک بهتر رشد می‌کنند و در دوره‌های کوتاه‌تر نور روز به خوبی می‌رسند. 

بذر آن را می توان مستقیماً در باغ یا در ظروف بیرونی در بیشتر مناطق کاشت. اما از آنجایی که جوانه زنی در دماهای سردتر افزایش می یابد، رشد این بذرها در داخل خانه و تحت تهویه مطبوع موفقیت را در آب و هوای گرم تابستان افزایش می دهد.
 
قبل از کاشت یا نشاکاری، خاک باغچه را با مقادیر زیادی از مواد آلی مانند کمپوست یا کود کهنه اصلاح کنید یا با کود آهسته رهش مخلوط کنید هنگام کاشت محصولات ریشه، خاک را به عمق 10-12 اینچ شل کنید تا رشد رو به پایین آنها تسهیل شود.

بذرها را در عمق توصیه شده روی بسته بندی بکارید، معمولاً حدود دو برابر عرض آنها، با رعایت فاصله لازم برای جلوگیری از ازدحام بیش از حد. خاک را مرطوب نگه دارید و حتما به آرامی آبیاری کنید تا بذرها شسته نشوند. پایین را به آرامی فشار دهید تا در جای خود قرار گیرد.
 
اگر دانه‌ها ریز هستند، دستورالعمل‌ها ممکن است نشان دهنده «گسترش» و «نازک شدن» باشد. این به این معنی است که بذرها را به صورت ردیفی در سطح خاک بپاشید و سپس شاخه های اضافی را حذف کنید تا به فاصله مناسب برای گیاهان برسید.

پس از جوانه زنی بذر برای حفظ رطوبت، حفظ دمای خاک و جلوگیری از ریشه زدن علف های هرز، مالچ را اعمال کنید. و علف های هرز موجود را بیرون بکشید تا رقابت برای آب و مواد مغذی را از بین ببرید. گیاهان را در بقیه ماه های تابستان به خوبی آبیاری کنید تا از پژمردگی و استرس گرمایی جلوگیری کنید.
 
عطر و طعم سبزی کولارد - کلم بروکسل، کلم، کلم بروکلی، گل کلم، کلم، کلم پیچ و سبزی شلغم - با یخ زدن خفیف، که به عنوان یک شیب یک شبه تا 32 درجه تعریف می شود، تقویت می شود.

کنگر فرنگی، آرگولا، چغندر، هویج، گل کلم، کرفس، اندیو، اسکارول، کاهو، ازگیل، رادیو، شاخ و برگ و بسیاری از سبزی های آسیایی می توانند در برابر یخ زدگی شدید (زیر 28 درجه) برای مدت محدودی مقاومت کنند.
در صورت پیش‌بینی یخبندان شبانه، می‌توان با پوشاندن آنها با روکش ردیفی، ملحفه تخت، پتو یا برزنت از دیگران محافظت کرد. به یاد داشته باشید که محافظ را در صبح بردارید.

منبع : idat

saranaseri
saranaseri تفریحی و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋