saranaseri

saranaseri

تفریحی و سرگرمی
توسط ۱ نفر دنبال می شود

گرمازدگی در حیوانات خانگی و انسان ها

افرادی که در معرض بالاترین خطر مرگ ناشی از گرمای شدید هستند، شامل افراد بسیار جوان، بسیار مسن، باردار و کسانی هستند که در معرض گرمای شدید طولانی مدت کار می کنند، از جمله افرادی که در کمپ ها یا مزارع کار می کنند.قرار گرفتن در معرض غیرفعال، گرمازدگی کلاسیک، بیشتر در جمعیت‌های آسیب‌پذیر مانند کودکان دیده می‌شود.مشکلات قلبی عروقی علت اصلی مرگ و میر ناشی از گرما است.

در گرمای شدید، قلب شروع به پمپاژ سریع‌تر برای افزایش جریان خون به پوست می‌کند که به استرس قلبی عروقی کمک می‌کند. بدن همچنین شروع به تعریق بیشتر می‌کند که می‌تواند باعث از دست دادن آب و کاهش حجم پلاسما در خون شود و شما را بیشتر در معرض لخته شدن خون قرار دهد.

 

بدن قادر نیست این گرمای اضافی را از هسته بدن دور کند و دمای هسته شروع به افزایش می کند. هنگامی که به بالای 104 تا 105 فارنهایت می رسد، تعدادی از سیستم های فیزیکی وجود دارند که واقعاً شروع به خراب شدن می کنند.

اینگونه از خود و حیوانات خانگی خود محافظت می کنید

ساده‌ترین راه‌ها برای کاهش خطر بیماری‌های مرتبط با گرما به خوبی شناخته شده‌اند: آب فراوان بنوشید، در صورت امکان پنکه‌ها یا تهویه مطبوع را در خانه روشن نگه دارید و از فعالیت‌های بیش از حد در فضای باز در روزهای بسیار گرم خودداری کنید.

سازمان بهداشت جهانی توصیه می کند دمای اتاق را در طول روز کمتر از 90 درجه فارنهایت و در شب کمتر از 75 درجه فارنهایت نگه دارید.اگر به طور کلی سالم هستید، ممکن است توصیه شود که حداقل 50 تا 60 دقیقه در روز به دمای بالا عادت کنید، زمانی که هوا گرم است اما بیرون خفه نیست.

اگر گرما باعث می شود احساس بیماری کنید در وان آب سرد غوطه ور شوید و مطمئن شوید که دمای آب بسیار کمتر از دمای پوست یا دمای بیرون است. او گفت، اگر حمام سرد گزینه‌ای نیست، می‌توانید ساعد خود را در یک خنک‌کننده پر از آب و یخ قرار دهید.

 

منبع : https://bit.ly/3BlOzvJ

saranaseri
saranaseri تفریحی و سرگرمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
panasonic
قشنگ بود
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋