saraamini698

saraamini698

سارا امینی

استراتژی 100٪ سهام

استراتژی 100% سهام چیست؟

استراتژی 100 درصد سهام، استراتژی است که معمولاً توسط صندوق‌های ادغام شده، مانند صندوق سرمایه‌گذاری مشترک، اتخاذ می‌شود که تمام وجوه نقد قابل سرمایه‌گذاری را صرفاً به سهام تخصیص می‌دهد. فقط اوراق بهادار برای سرمایه گذاری در نظر گرفته می شود، خواه این سهام در بورس، سهام خارج از بورس یا سهام خصوصی باشد.
نکته های کلیدی

     یک استراتژی 100% سهام فقط شامل موقعیت های خرید در سهام است.
     چنین استراتژی در میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک رایج است که تمام وجوه نقد قابل سرمایه‌گذاری را صرفاً به سهام تخصیص می‌دهند و از ابزارهای پرریسک‌تر مانند اوراق مشتقه یا استراتژی‌های پرریسک‌تر مانند فروش کوتاه چشم پوشی می‌کنند.
     با استراتژی‌های 100% سهام، سبک پرتفوی را می‌توان به افزایش ارزش سرمایه، رشد تهاجمی، رشد، ارزش، سرمایه‌گذاری، و درآمد و غیره تقسیم کرد.

بیشتر بدانید:

سهام چرخه ای: چیست، مثال ها، ریسک و پتانسیل بازده

استراتژی 100% سهام چیست؟

بسته به دانش سرمایه گذاران و مشخصات ریسک، سرمایه گذاران طبقات دارایی را انتخاب می کنند که سود خوبی را تضمین می کند. کسانی که عمیقاً با بازار سهام آشنا هستند می دانند که این یک طبقه دارایی است که می تواند بالاترین بازدهی را داشته باشد. چنین سرمایه گذارانی ترجیح می دهند تمام سرمایه خود را به سهام اختصاص دهند. بنابراین، آنها یک استراتژی بازار سهام به نام استراتژی 100٪ سهام را به کار می گیرند.
یک استراتژی 100٪ سهام؟

یک استراتژی 100٪ سهام توسط خانه های صندوق یا سرمایه گذاران فردی برای تخصیص تمام سرمایه به سهام استفاده می شود. استراتژی 100% سهام عموماً توسط صندوق های سرمایه گذاری مشترک برای خرید سهام بر اساس سرمایه گذاری سهامداران استفاده می شود. تنها هدف استراتژی 100% سهام، افزایش حاشیه سود صندوق به حداکثر پس از تجزیه و تحلیل سهام با رشد بالا و اجتناب از سایر طبقات دارایی است. سهام مورد استفاده برای سرمایه گذاری تحت استراتژی سهام 100% می تواند از هر نوع باشد، مانند سهام، سهام خارج از بورس و یا حتی سهام خصوصی.
درک استراتژی 100٪ سهام

استراتژی 100% سهام، پورتفولیویی را ایجاد می کند که تمام سود و بازگشت سرمایه را از طریق سهام به دست می آورد. این استراتژی در بازار سهام کاملاً غالب است و حوزه گسترده ای از عرضه ها در سهام را پوشش می دهد. به طور کلی، اکثر استراتژی‌های 100 درصدی سهام که صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک به کار می‌گیرند، هدف سرمایه‌گذاری تخصیص حداقل 80 درصد سرمایه به سهام دارند. تخصیص 80 درصد یک امر رسمی با هدف اسناد نظارتی یا ثبتی با توجه به اکثریت صندوق های سهام در بازار است. با این حال، صندوق‌های متعددی از 90 تا 100 درصد سرمایه را با پیروی از استراتژی سهام 100 درصدی به سهام اختصاص می‌دهند.

استراتژی 100٪ سهام تضمین می کند که صندوق سهام با پتانسیل سودآوری را انتخاب می کند و در سایر طبقات دارایی سرمایه گذاری نمی کند. علاوه بر این، استراتژی 100٪ سهام از سرمایه گذاری در محصولات مرتبط مانند مشتقات سهام پیروی نمی کند. صندوق‌هایی که از استراتژی 100 درصدی سهام پیروی می‌کنند، از استراتژی‌های پرریسک‌تری مانند کوتاه‌مدت یا خرید با حاشیه استفاده نمی‌کنند. استراتژی 100٪ سهام همه چیز در مورد رویکرد متمرکزتر و سنتی تر به سرمایه گذاری سهام است.

درک یک استراتژی 100٪ سهام

استراتژی‌های 100% سهام نشان‌دهنده پرتفوی‌هایی هستند که فقط سرمایه‌گذاری‌هایی را از جهان سهام (یعنی سهام) انتخاب می‌کنند. استراتژی های 100٪ سهام در بازار غالب هستند و اکثریت زیادی از پیشنهادات را در بر می گیرند.

به طور کلی، تعداد کمی از صندوق‌ها می‌توانند تمام سرمایه‌های موجود را در سرمایه‌گذاری‌های بازار سهام بدون نگهداری مقداری وجه نقد و معادل‌های نقدی برای معاملات و فعالیت‌های عملیاتی به کار گیرند.

در عمل، بسیاری از استراتژی‌های 100% سهام دارای هدف سرمایه‌گذاری یا الزام سرمایه‌گذاری حداقل 80% در سهام هستند. آستانه 80% رسمی است که در اسناد نظارتی یا ثبتی برای اکثر صندوق های سهام در بازار استفاده می شود، با بسیاری از صندوق ها از 90٪ تا 100٪ در سهام استفاده می شود.

100٪ حقوق صاحبان سهام به این معنی است که هیچ اوراق قرضه یا سایر طبقات دارایی وجود نخواهد داشت. علاوه بر این، این نشان می‌دهد که سبد از محصولات مرتبط مانند مشتقات سهام استفاده نمی‌کند یا از استراتژی‌های پرریسک‌تر مانند فروش کوتاه یا خرید با حاشیه استفاده نمی‌کند. در عوض، 100% سهام متضمن رویکرد متمرکزتر و سنتی تر به سرمایه گذاری سهام است.
ملاحظات خاص

اوراق بهادار عموماً یک طبقه دارایی پرریسک‌تر نسبت به جایگزین‌هایی مانند اوراق قرضه، وجوه بازار پول و وجوه نقد در نظر گرفته می‌شوند.

یک سبد کاملاً متنوع از همه سهام می‌تواند در برابر ریسک شرکت یا حتی ریسک بخش محافظت کند، اما ریسک‌های بازار همچنان پابرجا خواهند بود که می‌تواند بر طبقه دارایی سهام تأثیر بگذارد. بنابراین، هر دو ریسک سیستمیک و خاص، ملاحظات مهمی برای سرمایه گذاران تهاجمی سهام هستند. در نتیجه، اکثر مشاوره‌های مالی، پرتفویی را توصیه می‌کنند که شامل اجزای حقوق صاحبان سهام و با درآمد ثابت (اوراق قرضه) باشد.
انواع استراتژی 100٪ سهام

در دسته استراتژی 100% سهام، سرمایه گذار طیف وسیعی از زیرمجموعه ها را برای انتخاب پیدا می کند، از جمله مواردی که بر یک (یا ترکیبی از) برچسب ها مانند افزایش سرمایه، رشد تهاجمی، رشد، ارزش و درآمد تمرکز دارند. در زیر برخی از ویژگی‌هایی که سرمایه‌گذاران می‌توانند از برخی از برجسته‌ترین استراتژی‌های 100% سهام انتظار داشته باشند، ذکر شده است.

رشد

سرمایه‌گذاری رشد، سبکی است که توسط بسیاری از سرمایه‌گذاران تهاجمی سهام استفاده می‌شود که با سرمایه‌گذاری‌های با ریسک بالاتر راحت هستند و به دنبال سود بردن از شرکت‌های در حال رشد هستند. شاخص رشد راسل 3000 یک شاخص بازار گسترده است که به نشان دادن دسته رشد کمک می کند.

شرکت‌های در حال رشد فناوری‌های نوظهور، نوآوری‌های جدید یا مزیت بخش قابل توجهی را ارائه می‌کنند که انتظارات بالاتر از حد متوسط را برای رشد درآمد و درآمد به آنها می‌دهد.
مقدار

سهام ارزشی اغلب به عنوان دارایی های اصلی بلندمدت برای پرتفوی سرمایه گذار شناخته می شود. این صندوق‌ها برای شناسایی سهامی که در مقایسه با ارزش بنیادی‌شان کمتر از ارزش‌گذاری شده‌اند، بر تحلیل بنیادی تکیه می‌کنند.

معیارهای سرمایه گذاری برای سرمایه گذاری ارزشی اغلب شامل قیمت به درآمد، قیمت به دفتر و جریان نقدی آزاد است.
درآمد

سرمایه‌گذاری درآمدی همچنین یک دسته برتر برای دارایی‌های بلندمدت اصلی در یک سبد است. صندوق های درآمدی در سهام با تمرکز بر درآمد جاری سرمایه گذاری خواهند کرد. درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های سهام عمدتاً بر شرکت‌های بالغی متمرکز می‌شود که نرخ سود سهام ثابتی را پرداخت می‌کنند.

در رده درآمدی، تراست های سرمایه گذاری املاک و مستغلات و شرکت های با مسئولیت محدود اصلی دو دسته سهامی هستند که سهام آن ها به صورت عمومی معامله می شود با ساختارهای منحصر به فرد شرکت که آنها را ملزم به پرداخت سطوح بالای درآمد به سرمایه گذاران سهام می کند.
بازار سرمایه

سرمایه‌گذاری یک استراتژی سرمایه‌گذاری محبوب برای همه پرتفوی‌های سهام است. به طور کلی، حروف بزرگ با کلاه بزرگ، سقف متوسط و سقف کوچک تقسیم می شود.

شرکت‌های با سرمایه‌ی بزرگ می‌توانند کمترین نوسان را داشته باشند زیرا کسب‌وکارهای خود را تأسیس کرده‌اند و درآمدهای ثابتی دارند که سود سهام پرداخت می‌کنند. از طرف دیگر، شرکت های کوچک معمولاً دارای بالاترین ریسک در نظر گرفته می شوند زیرا معمولاً در مراحل اولیه توسعه خود هستند.

برای اینکه بهتر بدانید استراتژی 100% سهام چیست؟ کلیک کنید:

https://www.indiainfoline.com/knowledge-center/share-market/what-is-100-equities-strategy

 
 

 

 

saraamini698
saraamini698 سارا امینی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋