sara.moradii7474

sara.moradii7474

معماری سعی دارد دنیا را کمی بیشتر شبیه روُیاهایتان کند.

نحوه تشخیص ضد آب بودن پارکت لمینت

 

یکی از روش‌هایی که به وسیله‌ی آن می‌توان دکوراسیون منزل و یا هر فضای دیگری را زیبا و چشم‌نواز کرد٬ استفاده از طرح‌های متنوع آلبوم کاغذ دیواری و کفپوش‌‌ها است. کفپوش‌ها در انواع مختلف کفپوش پی وی سی و  پارکت لمینت تولید می‌شوند٬ مقاومت کفپوش‌ها در برابر آب و رطوبت یکی از ویژگی‌هایی است که برای تمام خریداران این محصول از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اگر به دنبال کسب اطلاع از نحوه تشخیص ضد آب بودن پارکت لمینت و ویژگی‌های آن هستید٬ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

1- تشخیص ضدآب بودن پارکت لمینیت با خش دادن

با کشیدن لبه ناخن روی تایل پارکت لمینت ضد آب، یک لایه ماده چرب زیر ناخن جمع می شود که با شستشوی معمولی و با آب از بین نمی رود. اگر از مواد بی کیفیت برای ضد آب شدن پارکت لمینت استفاده شده باشد، به سطح کفپوش آسیب رسیده و خاصیت ضد آب بودن آن همیشگی نخواهد بود. یک راه ساده برای تشخیص ضدآب بودن پارکت لمینیت همین تست است حتی قبل از خرید هم می توانید این امتحان را انجام دهید. بنابراین به نظر امکان پذیر باشد. 

البته برخی از افراد با کلید و چاقو سعی در خش دادن پارکت دارند که خب اصلا منطقی نیست. این محصول در برابر اشیا تیز و برنده، آسیب می بیند ولی می توانید با ناخن به آرامی روی پارکت لمینت را بخراشید. هدف اینست که متوجه موم روی کار بشوید و قصد آسیب به کفپوش را ندارید.

 

2- تشخیص ضدآب بودن پارکت لمینیت با نور خورشید

مواد غیر استاندارد که برای ضد آب کردن پارکن لمینت استفاده می شوند کیفیت مناسبی ندارند و نسبت به حرارت و گرما حساس هستند. برای تشخیص ضد آب بودن پارکت لمینت یک تایل را زیر نور خورشید با دمای بیش از 35 تا 40 درجه سانتیگراد قرار داده و روز بعد نتیجه را مشاهده کنید. لازم است تا یکی دو روز تایل مورد نظر در زیر نور مستقیم خورشید تابستان باشد تا بتوانید نتیجه گیری خوبی داشته باشید.

در صورتی که تایل دچار تغییر رنگ و یا تغییر حالت شد، نامرغوب و غیر استاندارد است. در این صورت مقاومت بسیار کمی در برابر رطوبت و آب دارد. گاهی این تغییر رنگ فقط در لبه ها مشاهده می شود. به این ترتیب که ابتدا لبه های تایل ها شروع به کمرنگ شدن کرده و به مرور بقیه قسمت ها هم دچار تغییر رنگ زیادی می شود. این موضوع در طی زمان خودش را نشان می دهد. 

 

3- تشخیص ضد آب بودن پارکت لمینت با سطل آب

یک تایل را به صورت کامل در سطل آب قرار داده و بلافاصله از آب خارج کنید. با دیدن قطرات آب به صورت قطره های چربی روی تایل می توان به ضد آب بودن آن پی برد. اکنون همان تایل را به مدت 24 ساعت در آب قرار داده و پس از خشک شدن کامل، دوباره آن را داخل آب قرار دهید. اگر همانند بار اول قطرات آب به صورت قطره های چربی روی تایل دیده شد، دلیل خوبی بر ضد آب بودن آن است.

البته بعد از خرید دیگر این تست ها هیچ فایده ای ندارد. تشخیص ضدآب بودن پارکت لمینیت برای وقتی است که در انتخاب کمک تان کند. اگر می توانید یک تایل را خریداری کنید و روی همان تایل، تست ضد اب بودن پارکت لممینت را انجام دهید. اما معمولا فروشنده ها یک تایل را نمی فروشند. این محصولات در بسته بندی های چند تایی به فروش می رسد. بنابراین شاید در عمل نتوانید قبل از خرید این تست ها را انجام دهید.

sara.moradii7474
sara.moradii7474 معماری سعی دارد دنیا را کمی بیشتر شبیه روُیاهایتان کند.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋