sara.moradii7474

sara.moradii7474

معماری سعی دارد دنیا را کمی بیشتر شبیه روُیاهایتان کند.

نحوه نصب کفپوش پی وی سی روی کاشی و سرامیک

 

 

مراحل نصب کفپوش پی وی سی

انواع کفپوش PVC تایل و رول قابل نصب در هر فضایی هستند. نحوه نصب کفپوش پی وی سی روی کاشی و سرامیک بسیار ساده تر است. اگر چه pvc ضد آب است ولی محل نصب باید کاملا خشک و تمیز باشد. انواع کفپوش pvc بهترین انتخاب برای سرویس های بهداشتی اداری و منازل هستند که علاوه بر زیبایی دوام بسیار خوبی هم دارند. نصب کفپوش آنتی باکتریال در مراکز درمانی و بیمارستان ها در حفظ بهداشت محیط نقش عمده ای دارد. در زمان بسیار کوتاهی می توان مساحت بزرگی را با کفپوش pvc پوشاند.

Pvc نوعی کفپوش پلاستیکی است که از پلی کلراید وینیل تولید شده است. این متریال در برابر آب و رطوبت و مواد شوینده بسیار مقاوم است. به همین جهت تقاضا برای نصب کفپوش پی وی سی در ساختمان های تجاری و اداری هر روز بیشتر می شود. به طور کلی در مکان هایی که به دلیل رفت و آمد زیاد است موضوع نظافت اهمیت پیدا می کند که در این مورد پی وی سی بهترین انتخاب است.

Pvc آلودگی را در خود نگه نمی دارد و به سادگی تمیز می شود. با مواد شوینده معمولی و آب یا تی مرطوب می توانید سطح کفپوش را تمیز کنید. با توجه به جنس پلاستیکی پی وی سی، مقاومت کفپوش در برابر خراشیدگی و ساییدگی بسیار بالاتر از سایر کفپوش های اداری است.

چگونه پی وی سی را نصب کنیم؟

این کفپوش را می توان روی هر سطحی نصب کرد. انواع کفپوش های رولی بدون درز هستند و برای مراکز بهداشتی و بیمارستانی کاربرد بیشتری دارند. pvc تایل برای ساختمان های اداری-تجاری انتخاب بهتری است و زیبایی بیشتری دارد. ظاهر کفپوش پس از نصب شبیه به کفپوش های چوبی و لمینت است اما از نظر جنس و کیفیت، این محصول چوب به جساب نمی آید و از مواد پلیمری ساخته شده است.

 

 

 

برای نصب کفپوش پی وی سی نیاز به ابزار خاصی نیست. برای نصب کفپوش pvc باید سطح کاملا صاف و هموار باشد . بنابراین ابتدا کف سازی انجام می شود. در صورتی که سطح مورد نظر صاف باشد حتی بدون آماده سازی کف هم می توان کفپوش را نصب کرد. البته همیشه از یک لایه ملات سیمان استفاده می شود که برای چسبندگی بهتر، pvc مناسب است. در مورد نحوه اجرای کار، نصاب می تواند نظر نهایی را ارائه دهد.

قبل از نصب کفپوش pvc

آماده کردن کف قبل از نصب همه کفپوش ها انجام می شود. بدون آن، بهترین برندهای Pvc هم زیبایی و دوام چندانی ندارند.  معمولا ترکیبی ار پودر سیمان و چسب بتن برای زیرسازی کفپوش پی وی سی استفاده می شود. نصاب این مخلوط رقیق را با کاردک روی سطح کار پخش می کند. لازم است تا همه سطح مورد نظر به خوبی با این مواد پوشیده شود تا سطحی صاف و یک دست ایجاد شوند. باقیماندن پستی و بلندی های کف، مشکل ساز خواهد شد. از نظر اجرایی محدودیتی در نصب کفپوش pvc روی سطوح سنگی، سرامیکی، سیمانی یا … وجود ندارد.

نصب کفپوش پی وی سی در سطح تمیز

پس از آماده کردن کف کار باید سطح کار کامل خشک شود. نصب کفپوش روی سطح مرطوب اصلا توصیه نمی شود. پس از خشک شدن سطح بهتر است همه گرد و خاک یا آلودگی های دیگر کامل تمیز شود. هر گونه شی اضافی می تواند عملیات نصب را با مشکل روبرو کند. خرید pvc مرغوب پایان کار نیست باید اجرای کار نیز حرفه ای باشد. نصب ضعیف به طول عمر و ماندگاری کفپوش پی وی سی صدمه می زند.

 

 

نصب کفپوش pvc 

پی وی سی خواه به صورت تایل یا رول باشد، در هر صورت لازم است تا ۲۴ ساعت قبل در محیط قرار گیرد. به این ترتیب دمای محیط و محصول pvc یکسان می شود و اجرای کار ساده تر است. این کفپوش از محصولاتی است که به کف می چسبد. برای چسباندن پی وی سی از نوعی چسب صنعتی استفاده می شود که نصاب ها به آن چسب فوری می گویند. چسب فوری بر پایه تینر است و خیلی زود خشک و سفت می شود. بنابراین مهارت نصاب در چسباندن به موقع کفپوش تاثیر زیادی دارد. اگر در حین چسباندن، چسب به سطح کفپوش مالیده شود باید خیلی سریع نسبت به تمیز کردن آن اقدام کرد. باقیماندن چسب روی pvc به رنگ آن آسیب می رساند.

برای قسمت درب یا کمد دیواری و پایه های شوفاژ و …. کفپوش برش می خورد. این محصول قابل انعطاف است و به سادگی با ابزار، برش داده می شود. در مقایسه با برش سنگ و کفپوش های چوبی، برش پی ی سی بسیار ساده تر است .

توجه: چسب مخصوص پی وی سی قابل اشتعال است و نباید در معرض شعله یا گرمای زیاد قرار داشته باشد. تنفس این گاز، برای سیستم تنفسی مشکل ایجاد می کند موقع کار با چسب فوری حتما پنجره ها را باز کنید و دستگاه تهویه حتما روشن باشد.

sara.moradii7474
sara.moradii7474 معماری سعی دارد دنیا را کمی بیشتر شبیه روُیاهایتان کند.

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋