samira malakooti

samira malakooti

راهنمای خرید کاپ قاعدگی ضد حساسیت!

اگر قصد خرید کاپ قاعدگی ضد حساسیت برای استفاده در دوران پریود خود را دارید، با مطالعه‌ی این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد خرید کاپ قاعدگی ضد حساسیت و نکاتی که باید در زمان خرید در نظر بگیرید، کسب خواهید کرد. هم‌چنین در مورد قیمت انواع متفاوت کاپ قاعدگی موجود در بازار مطلع خواهید شد.

بسیاری از خانم‌ها ترجیح‌ می‌دهند برای رفع مشکلات زمان قاعدگی به جای استفاده از نوارهای بهداشتی و یا تامپون‌ها از محصولات دیگری استفاده کنند. یکی از این محصولات نسبتا جدید کاپ قاعدگی است که با مرور زمان محبوبیت بیشتری در میان خانمها کسب کرده است.

کاپ قاعدگی ضد حساسیت چیست؟

با خرید کاپ قاعدگی ضد حساسیت یا فنجان قاعدگی(Menstruation cup)، شما دارای یک محصول بهداشتی زنانه هستید که می‌توان چندین بار از آن استفاده کرد. این کاپ درواقع یک فنجان کوچک و منعطف پذیر به شکل قیف است و از لاستیک یا سیلیکون ساخته شده است. شما پس از خرید کاپ قاعدگی ضد حساسیت و ضدعفونی کردن آن می‌توانید کاپ را داخل واژن خود قرار دهید تا خون پریود را به دام بیندازد و جمع‌آوری کند. بسیاری از خانم‌ها از فنجان قاعدگی به عنوان جایگزینی سازگار با محیط زیست به جای تامپون استفاده می‌کنند. این محصول می‌تواند خون بیشتری را نسبت به سایر محصولات مانند نوار بهداشتی و تامپون ذخیره کند.

این محصول از دو بخش اصلی کاپ و ساقه تشکیل می‌شود؛ کاپ یا همان قیف محلی است که خون قاعدگی را جمع‌آوری می‌کند و متشکل از دو قسمت لبه و بدنه است. ساقه در انتهای قیف قرار گرفته و از آن برای وارد یا خارج کردن قیف از واژن استفاده می‌شود.

دلیل خرید کاپ قاعدگی ضد حساسیت چیست؟

  1. حذف محدودیت‌های بانوان در دوران قاعدگی:

به احتمال زیاد برایتان اتفاق افتاده که با دوستانتان برنامه شنا چیده‌اید اما به دلیل شروع دوران پریودی از رفتن به استخر منع شده‌اید. یا شاید برایتان اتفاق افتاده باشد که هنگام ورزش کردن نگران خونریزی و نشت آن به لباستان یا بوی نامطبوع پد بهداشتی بوده باشید. اما با خرید قاعدگی این نگرانی‌ها را کنار بگذارید چون این کاپ کاملا درون بدن شما قرار می‌گیرد و بدون ایجاد ناراحتی از نشت هر گونه خونی روی لباس شما جلوگیری می‌کند.

  1. جلوگیری از حساسیت و عفونت:

خیلی از بانوان هستند که به نوار بهداشتی و پدهای موجود در بازار حساسیت دارند به خصوص در فصل گرما. بدتر از این هم می‌شود و آن هم این است که در فصل گرما امکان عفونت هم هست و این مسئله اوضاع را بدتر می‌کند. اما خرید کاپ قاعدگی ضد حساسیت چاره این مشکل است چون از مواد بدون حساسیت ساخته شده و از ایجاد عفونت هم جلوگیری می‌کند.

  1. کمک به محیط زیست:

 هر ساله تعداد خیلی زیادی نوار بهداشتی در دنیا مصرف شده و در نهایت به زباله تبدیل می‌شوند. برای بازیافت این پدها هم هیچ برنامه خاصی وجود ندارد. برای جلوگیری از زیاد شدن زباله و کمک به محیط زیست، خرید کاپ قاعدگی ضد حساسیت پیشنهاد می‌شود چون شما هر کاپ را برای سال‌ها هم می‌توانید استفاده کنید فقط کافیست بعد از هر بار مصرف آن را شسته و استریل کنید.

راهنمای انتخاب سایز در خرید کاپ قاعدگی ضد حساسیت

شدت قاعدگی ماهیانه: اگر میزان خونریزی شما کم و متوسط است، مدل ۱ انتخاب خوبی برای شما خواهد بود و اگر خونریزی شدید دارید بهتر است از لیواکاپ مدل ۲ استفاده کنید.

سن: برای خانم های زیر ۳۰ سال سایز ۱ توصیه می‌شود.

سبک زندگی و ورزش: اگر ورزشکار هستید، یوگا و پیلاتس کار می‌کنید یا ورزش کگل را به صورت منظم انجام می‌دهید و عضلات کف لگن قوی دارید بهتر است در خرید کاپ قاعدگی ضد حساسیت از مدل ۱ استفاده کنید.

تجربه بارداری و زایمان: تجربه بارداری باعث ایجاد تغییراتی در اندام تناسلی شما خواهد شد، تغییر در محل سرویکس، قدرت عضلات کف لگن و میزان خونریزی اصلی‌ترین این تغییرات هستند. معمولا بعد از بارداری و زایمان در خرید کاپ قاعدگی ضد حساسیت مدل ۲ مناسب‌تر است.

سرویکس یا دهانه رحم: اگر سرویکس شما در محل پایین تری قرار دارد بهتر است از مدل ۱ استفاده کنید.

تنوع در خرید کاپ قاعدگی ضد حساسیت

کاپ قاعدگی پریودی شبیه تامپون‌ است و نیاز به جاگذاری دارد، اما به جای جذب خون، آن را در یک لیوان سیلیکونی جمع می‌کند. این محصولات انواع مختلفی دارند که هر یک از آن‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهد.

کاپ‌های قاعدگی گرد

کاپ‌های قاعدگی گرد، لیوان‌های کوچک و نرمی هستند که برای جمع‌آوری خون قاعدگی به راحتی در واژن قرار می‌گیرند. این محصولات خون را قبل از خروج از بدن، مانند تامپون در خود جمع می‌کنند. همچنین کاپ‌ها مانند تامپون‌ها در سایز‌های متفاوتی تولید می‌شوند.

به طور کلی، کاپ‌های سفت‌تر معمولاً راحت‌تر وارد واژن می‌شوند و هیچ گونه نشتی ندارند. زیرا از جنس سیلیکون بوده که به راحتی در واژن باز می‌شوند و در جای خود باقی می‌مانند. با توجه به قیمت خرید کاپ قاعدگی ضد حساسیت این محصول می‌تواند یک انتخاب عالی برای مدت طولانی باشد.

کاپ‌های قاعدگی V شکل

خرید کاپ قاعدگی ضد حساسیت نیازمند دقت بیشتری است. کاپ‌های قاعدگی اشکال مختلفی دارند؛ رایج‌ترین نوع آن‌ها یعنی کاپ‌های V شکل دارای بدنه و لبه شیبدار هستند و می‌توانند به راحتی مورد استفاده قرار گیرند.

از آن‌جایی که کاپ‌های V شکل به جای جذب خون، آن را جمع‌آوری می‌کنند، می‌توانند از تامپون‌ها ایمن‌تر باشند. همچنین احتمال ابتلا به عفونت‌های باکتریایی را نیز کاهش می‌دهند. علاوه بر آن، قیمت کاپ قاعدگی بسته به سایزی که انتخاب می‌شود، متفاوت است.

کاپ‌های مخروطی

کاپ‌های مخروطی طوری طراحی شده‌اند که کاملاً شبیه فرم طبیعی واژن باشند تا استفاده از آن‌ها آسان‌تر باشد. همچنین بسیاری از خانم‌ها کاپ‌ها را راحت‌تر می‌دانند. زیرا این محصول باعث خشکی واژن نمی‌شود و خون بیشتری را جمع می‌کند.

علاوه بر آن، استفاده از کاپ قاعدگی پریودی می‌تواند درد‌های قاعدگی را کاهش دهد و همچنین به دلیل اینکه در واژن قرار دارد، باعث کاهش بو می‌شود. بسته به شدت خونریزی می‌توان 6 تا 12 ساعت از کاپ‌های قاعدگی استفاده کرد.

این بدان معناست که می‌توان از کاپ‌ها برای محافظت و راحتی در طول شب استفاده نمود. بعد از خرید کاپ‌ قاعدگی ضد حساسیت یکبار مصرف باید پس از هر بار استفاده دور انداخته شوند، اما مدل‌هایی که قابل استفاده مجدد هستند را می‌توان تا 5 سال به کار گرفت.

کلام آخر درباره خرید کاپ قاعدگی

در این مطلب به مهم‌ترین نکات، درباره خرید کاپ قاعدگی ضد حساسیت را با شما مطرح کردیم. با این که استفاده از کاپ قاعدگی دارای مزیت‌های بیشتری نسبت به نوار بهداشتی می‌باشد و ایجاد حساسیت نمی‌کند، اگر شما دارای بیماری‌ها و عفونت‌های زنانه می‌باشید بهتر است قبل از استفاده از بهترین مدل کاپ قاعدگی با پزشک متخصص زنان مشورت نمایید. بانوان بسیاری استفاده از کاپ به‌جای پد و تامپون را ساده‌تر، راحت‌تر و تمیزتر می‌دانند.

samira malakooti
samira malakooti

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋