من و بازار

من و بازار

توسط ۲ نفر دنبال می شود

راهنمای خرید نوتلا اصل

 

 

مقدمه‌ای بر خرید نوتلا Nutella

نوتلا یک دسر بسیار محبوب بین کودکان و بزرگسالان است. کم‌تر کسی در دنیا وجود دارد که نام این خوراکی خوشمزه را یک بار نشنیده باشد. هر کس یک بار مزه آن را بچشد ناخوآگاه تحریک می‌شود بارها و بارها دست به خرید نوتلا بزند. شکلات صبحانه نوتلا به قدری محبوب است که وب سایت آن مدعی است که می‌توانید با شیشه‌های نوتلا تولید شده در طول یک سال، ۱.۸ بار دور زمین بچرخید.

از کوکتل‌هایی که با نوتلا درست می‌شوند تا بستنی‌های نوتلایی، این سس شکلاتی در منوی رستوران‌های تمام دنیا وجود دارد و برای بسیاری یکی از خوراکی‌هایی است که همیشه در یخچال منزل موجود است. نوتلا در کنار این‌که بسیار خوشمزه است، بسیاری از مردم فکر می‌کنند که می‌تواند یک خوراکی سالم نیز باشد. چرا که در ساختارش فندق وجود دارد. حتی برخی از آن به عنوان جایگزینی برای کره‌ خشکباری، همچون کره بادام زمینی، استفاده می‌کنند. در این مقاله به طور کامل درباره شکلات صبحانه نوتلا صحبت کرده‌ایم و قرار است با هم بررسی کنیم آیا خرید آن کار درستی است یا خیر.

نوتلا چیست؟

 

نوتلا Nutella نوعی سس است که ترکیبات اصلی آن را کاکائو و فندق تشکیل می‌دهند. این خوراکی توسط فررو (Ferrero)، که یک شرکت ایتالیایی و سومین تولیدکننده بزرگ شکلات در جهان است، ساخته شد. در اصل ایده نوتلا در طول جنگ جهانی دوم، زمانی که پیترو فررو فندق آسیاب شده را به سس‌های شکلاتی که می‌ساخت اضافه کرد تا کمبود دانه کاکائو که کشورش با آن مواجه بود را جبران کند.

امروزه مردم در سراسر جهان هراز گاهی دست به خرید نوتلا می‌زنند و محبوبیت آن نیز همچنان در حال افزایش است. این سس شکلاتی خوشمزه به طریق‌های مختلفی مصرف می‌شود ولی معمولا آن را با نان تست برای صبحانه، در پنکیک‌ها و وافل‌ها میل می‌کنند. اگر چه امروزه شکلات صبحانه نوتلا در دسته دسرها دسته‌بندی می‌شود، اما فررو تلاش کرده این سس را مانند مربا به سفره صبحانه مردم اضافه کند. این تغییر دسته‌بندی ممکن است مهم به نظر نرسد اما می‌تواند تاثیر زیادی در درک مصرف‌کنندگان از ارزش غذایی آن داشته باشد. بنابراین کسانی که اطلاعات تغذیه را به دقت نمی‌خوانند، ممکن است فکر کنند که نوتلا کالری، قند و چربی نسبتا کم‌تری نسبت به بقیه مواد غذایی است.

در تبلیغات جدید نوتلا اصرار دارند این باور را به مردم القا کنند که این خوراکی یک صبحانه سالم و سریع، به ویژه برای کودکان، است. با این حال به دلیل میزان بالای قند آن، ممکن است بهترین گزینه برای شروع روز شما نباشد.

مواد تشکیل دهنده نوتلا

 

فررو، به عنوان سازنده نوتلا، با افتخار ترکیبات سازنده آن را به مردم معرفی کرده است و ادعا می‌کند که از مواد بسیار مفیدی در آن استفاده می‌کند. وی بارها گفته است که خرید نوتلا برای مشتریان یک عمل هوشمندانه است. به عنوان مثال، این شرکت تلاش کرده است تا از مواد پایدارتر، از جمله روغن پالم پایدار و کاکائو استفاده کند.

نوتلا از مواد زیر تشکیل شده است:

برا خرید نوتلا به مواد زیر تشکیل آن دقدت کنید.

  • شکر: بسته به محل تولید آن از شکر تولید شده از چغندر یا نیشکر تصفیه شده استفاده می‌کنند. درحالی که نوتلا به عنوان یک سس شکلاتی معرفی می‌شود، اما شکر به جای کاکائو جز اصلی آن است و ۵۷ درصد آن را تشکیل می‌دهد.
  • روغن پالم: نوعی روغن گیاهی حاصل از میوه درخت نخل روغنی است. روغن پالم به محصول بافتی خامه‌ای می‌بخشد.
  • فندق: خمیر فندقی که در نوتلا مورد استفاده قرار می‌گیرد ۱۰۰ درصد خالص است. هر شیشه تقریبا ۵۰ عدد فندق را دارا است.
  • کاکائو: دانه‌های کاکائو را از غرب آفریقا تامین می‌کنند. این دانه‌ها در کارخانه پودر شده و سپس به سایر مواد اضافه می‌شوند.
  • شیر خشک بدون چربی: این ماده با حذف آب از شیر بدون چربی پاستوریزه تهیه می‌شود. شیر خشک نسبت به شیر معمولی ماندگاری بسیار بیشتری داشته و نیازی به نگهداری در یخچال ندارد.
  • لسیتین سویا: لسیتین سویا یک امولسیفایر است؛ یعنی به جلوگیری از جدا شدن مواد و حفظ بافت صاف و یکنواخت نوتلا کمک می‌کند. لسیتین سویا نوعی چربی است که از دانه‌های سویا و یک افزودنی رایج غذایی ساخته می‌شود.
  • وانیلین: یک طعم دهنده بوده که به طور طبیعی در عصاره دانه وانیل یافت می‌شود. نوتلا حاوی شکل مصنوعی وانیلین است.

لازم است بدانید که دو قاشق غذاخوری، حدود ۳۷ گرم نوتلا، حاوی ۲۰۰ کالری، ۱۲ گرم چربی، ۲۱ گرم شکر، ۲ گرم پروتئین، ۴ درصد کلسیم و ۴ درصد آهن است. اگرچه نوتلا حاوی مقدار کمی کلسیم و آهن است، اما خیلی مغذی نیست و قند، کالری و چربی بالایی دارد. پس قبل از خرید نوتلا به این نکته دقت کنید.

آیا نوتلا سالم است؟

نوتلا اغلب به عنوان یک صبحانه سریع و ساده و در عین حال خوشمزه برای کودکان تبلیغ می‌شود. معمولا در آگهی‌های بازرگانی از مواد تشکیل دهنده آن با عناوین ساده و باکیفیتی همچون فندق و شیر بدون چربی یاد می‌کنند. اما هرگز به موادی که بخش بیشتر آن را تشکیل می‌دهند، مانند شکر و چربی، اشاره نمی‌کنند. همه در این اتفاق نظر دارند که شکلات صبحانه نوتلا طعم خوبی دارد و برای دورهمی‌های دوستانه یا به عنوان یک دسر خوشمزه بعد از یک غذای مفصل مناسب است، اما نباید آن را یک ماده سالم در نظر گرفت.

البته لازم به ذکر است که نوتلا از مواد طبیعی زیادی نیز تولید می‌شود. به غیر از وانیلین، که یک طعم دهنده مصنوعی وانیل است، بقیه مواد آن طبیعی هستند. می‌توان نتیجه گرفت که وجود این مواد طبیعی در آن، خرید نوتلا را به گزینه بهتری نسبت به خرید سایر دسرهای فراوری شده تبدیل می‌کند.

به عنوان مثال، نوتلا حاوی مواد مصنوعی و کارخانه‌ای بسیار کمتری نسبت به اکثر بستنی‌ها و کیک و شیرینی‌های آماده است. نوتلا شربت ذرت با فروکتوز بالا، روغن‌های هیدروژنه یا رنگ‌های خوراکی مصنوعی، که معضل‌های بزرگی برای افرادی هستند که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند، ندارد. این ممکن است نوتلا را بین خریدارانی که سعی می‌کنند از محصولات تولید شده با مواد طبیعی بیشتر استفاده کنند، طرفداران بیشتری داشته باشد.

آیا باید نوتلا بخوریم؟

مانند هر ماده غذایی با قند بالا، شکلات صبحانه نوتلا می‌تواند در دسته غذاها طبقه بندی شود. مشکل این‌جا است که مردم اغلب از آن به عنوان وعده اصلی، اکثرا صبحانه، استفاده می‌کنند تا به عنوان یک دسر. مصرف روزانه نوتلا میزان قند در رژیم غذایی شما را افزایش می‌دهد و اکثر مردم در حال حاضر بسیار بیشتر از حد معمول شکر مصرف می‌کنند.

پزشکان توصیه می‌کنند که تا حد امکان مصرف غذاهای شیرین را به حداقل برسانید و میزان نوشیدنی‌های شیرین در رژیم غذایی خود را کم‌تر کنید تا رژیم غذایی سالم‌تری داشته باشید. اگرچه نوتلا به عنوان غذایی که می‌شود آن را در وعده صبحانه مصرف کرد، به بازار عرضه می‌شود؛ اما هوشمندانه‌ترین روش استفاده از آن این است که به عنوان دسر میل شود و خرید نوتلا به صورت هر روزه اصلا کار درستی نیست.

فواید خرید نوتلا

درباره مضرات و تمام ویژگی‌های نوتلا صحبت کردیم حال بهتر است کمی هم درباره فواید آن بگوییم. نوتلا اگر درست مصرف شود و در خوردن آن زیاده‌روی نشود، می‌تواند برای بدن مفید هم باشد. در ادامه به برخی از فواید آن اشاره می‌کنیم:

  1. منبعی از پروتئین است.
  2. می‌تواند کالری روز را تامین کند.
  3. بخاطر داشتن فندق و کاکائو متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد.
  4. نوتلا دارای مواد معدنی و پروتئین است که می‌تواند به رشد کمک کند.
  5. کلسیم موجود در آن به تقویت استخوان‌ها کمک می‌کند.
  6. قند موجود در آن می‌تواند سوخت مغز را تامین کند. پس برای دانش‌آموزان و کسانی که فعالیت فکری زیادی دارند مناسب است.
  7. طوری که نوتلا متابولیسم را بهبود می‌بخشد و همچنین بخاطر وجود قند و کالری بالا در آن، می‌تواند انرژی طول روز شما را تامین کند.
  8. نوتلا به راحتی هضم می‌شود.

کلام آخر

با اتمام این مقاله درباره تمامی مضرات و فواید نوتلا اطلاعاتی کسب کرده‌اید، حال می‌توان به راحتی دست به خرید نوتلا بزنید. این خوراکی می‌تواند یک دسر یا یک خوراکی خوشمزه بعد از یک روز کاری وحشتناک باشد. البته توجه داشته باشید که امروزه در همه جا نوتلا را به صورت تقلبی تولید می‌کنند و نمونه تقلبی آن ممکن است از مواد شیمیایی بسیار مضری تشکیل شده باشد. پس لازم است به اصل بودن آن توجه کنید. به این منظور می‌توانید به فروشگاه اینترنتی من و بازار مراجعه کرده و با آسودگی خاطر دست به خرید نوتلا اصل، این خوراکی خوشمزه بزنید.

لینک مطلب " راهنمای خرید نوتلا اصل " در فروشگاه اینترنتی من و بازار

من و بازار
من و بازار

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋