من و بازار

من و بازار

توسط ۲ نفر دنبال می شود

انواع مسواک و تفاوت آنها به همراه نحوه خرید

 

 

انواع مسواک

داشتن مسواک خوب اولین قدم برای حفظ بهداشت دهان و دندان است. پس اگر می خواهید دندانهای سفید و براق داشته باشید و از بوی بد دهان خلاص شوید، به انتخاب مسواک خود بیشتر توجه کنید! تا هم زیبایی شما حفظ شود و هم بتوانید از خوردن غذاهای مختلف به راحتی لذت ببرید. متخصصان این حوزه نیز در 3 دهه اخیر انواع مسواک ها را برای مصارف متفاوت تولید کرده اند که در رفع نیازمندی های بهداشت دهان و دندان گامی تحولی قلمداد می شود.

از همین رو فروشگاه اینترنتی من و بازار در راستای آموزش خرید صحیح به معرفی و ویژگی های انواع مسواک ها در این مطلب پرداخته که پیشنهاد می شود خواندن آن را از دست ندهید.

چگونه مسواک خوب و مناسب خریداری کنیم؟

 

مسواک خوب و مناسب مسواکی است که امکان دسترسی به بزرگترین سطح دندان ها را فراهم می کند، فرد می تواند به راحتی به دندان های عقب دسترسی داشته باشد و آنها را به خوبی تمیز کند. سعی کنید در هنگام خرید، مسواکی را انتخاب کنید که با آن راحت هستید و می توانید به راحتی دندان های خود را با آن مسواک کنید.

انواع سر مسواک ها متناسب با دهان شما در بازار وجود دارند و به شما اجازه می دهد به همه دندان های خود دسترسی داشته باشید. بهداشت دهان و دندان باید بخش مهمی از برنامه روزانه همه افراد باشد. بدون انتخاب مسواک مناسب و همچنین مسواک زدن صحیح، دندان های شما ممکن است مشکلاتی مانند تشکیل پلاک، پوسیدگی ، بیماری لثه و سایر مشکلات را تجربه کنند.

انواع مسواک Toothbrush

 

مسواک ها مطمئناً مزایای بسیاری دارند که انسان ها در طول این سال ها از آن بهره مند شده اند. این ابزار های امروزی ارزان و مقرون به صرفه و همچنین قابل حمل و جمع و جور بودن از مزایای این مسواک ها است.

مسواک ها کاملاً تحت کنترل شما هستند و شما می توانید فشار را بر روی دندان ها و لثه های خود به دلخواه کنترل کرده و از اعمال فشار زیاد خودداری کنید. فشار روی دندان ها ممکن است باعث درد، حساسیت دندان، از بین رفتن مینای دندان و افزایش خطر پوسیدگی دندان شود.

از طرفی انواع مسواک های معمولی بهترین گزینه برای کودکان است زیرا کاملاً ایمن هستند و آنها با آموزش نحوه مسواک زدن می توانند به راحتی دندان های خود را تمیز کنند.

1– انواع مسواک برقی

 

این انوع مسواک ها با برق یا باتری کار می کنند، دارای دسته ای است که مسواک را به صورت مکانیکی حرکت می دهد و برای تمیز کردن ذرات غذا از دندان ها برای کاهش پوسیدگی دندان استفاده می شود. مسواک های برقی بهتر از مسواک های دستی کار نمی کنند. عامل تعیین کننده در سلامتی دهان و دندان این است که چگونه مسواک می زنید ، نه نوع مسواک! بنابراین حتی با یک مسواک معمولی ، می توانید دندان های خود را به خوبی تمیز کنید.

برخی از افراد از مسواک زدن با مسواک برقی لذت می برند، که این مورد باعث می شود زمان بیشتری را صرف مسواک زدن در زمان های مختلف کنند. در نتیجه، سلامت دهان و دندان آنها بهبود می یابد. همچنین استفاده از این مسواک ها برای افرادی که توانایی جسمی پایینی دارند بسیار آسان تر است.

مزیت دیگر مسواک های برقی این است که برخی از آنها دارای تایمر هستند و به فرد کمک می کند تا بفهمد چه مدت مسواک زده است.

2- انواع مسواک ارتودنسی

 

ارتودنسی شاخه ای از دندانپزشکی است که دندان ها و فک هایی را که در جای نامناسبی قرار می گیرند اصلاح می کند. اغلب در این روش درمانی از روکش ها و سیم های برای نگه داشتن حالت مطلوب دندان ها استفاده می شود که کار را برای نظافت دندان ها در دوره درمان سخت می کند.

تفاوت انواع مسواک مخصوص ارتودنسی با مسواک های معمولی در این است که وسط مسواک ارتودنسی توخالی است و می تواند اطراف براکت ها را بهتر تمیز کند. این امتیاز باعث می شود تا از تجمع پلاک و پوسیدگی در طول مدت درمان جلوگیری شود.

3- انواع مسواک یونی (نانو)

 

مسواک های یونی از انواع مسواک هایی هستند که در آنها به جای استفاده از اصطکاک و صدا، پلاک با تغییر قطبیت سطوح دندان از منفی به مثبت برداشته می شود. مواد پلاک به طور موثری توسط دندان ها دفع می شوند و با موهای مسواک باردار به طور منفی جمع می شوند. هدف استفاده از این نوع مسواک، بهبود کنترل پلاک میکروبی تا حد زیادی است.

4- انواع مسواک صوتی

 

برخی از فناوری های اولتراسوند در گذشته با طرح های الکتریکی ترکیب شده اند، اما این اولین بار است که تنها از فناوری اولتراسوند استفاده می شود و نیازی به جابجایی مسواک نیست. این مسواک 86 میلیون موج صوتی متناوب در دقیقه ایجاد می کند و فقط از این امواج برای تمیز کردن دندان ها استفاده می کند.

سونوگرافی میلیون ها حباب کوچک به شکل یک خمیر دندان مخصوص منتشر می کند. این حباب های ریز آنقدر کوچک هستند که بین دندان ها و لثه ها حرکت می کنند و باکتری ها و بقایای غذا را از بین می برند.

این بدان معناست که دیگر نیازی نیست مسواک جدید را مانند یک مسواک معمولی در دهان خود حرکت دهید. این فناوری همچنین باکتری های باقی مانده روی سر مسواک را از بین می برد. از آنجا که مردم نمی توانند امواج اولتراسوند را احساس کنند، سازنده یک ویبراتور اضافه کرده است، تا کاربر مطمئن شود که مسواکی در دهان او مشغول انجام کار است.

5- انواع مسواک هوشمند

 

این مسواک هوشمند دارای یک برنامه منحصر به فرد است که به مصرف کننده کمک می کند نحوه مسواک زدن خود را بهتر مدیریت کند. وقتی شخصی از این مسواک استفاده می کند، اطلاعات مربوط به دندان او از طریق حسگرهای مسواک ثبت شده و از طریق بلوتوث به تلفن همراه او ارسال می شود. این پیام حاوی اطلاعاتی مانند میزان فشار روی دندان، زمان مسواک زدن و مناطقی است که مسواک نشده اند.

نرم افزار نصب شده بر روی تلفن همراه ، اطلاعات دریافتی را تجزیه و تحلیل کرده و نتایج به دست آمده از جمله نحوه مسواک زدن، قسمت های فراموش شده، زمان مسواک زدن و … را به کاربر اطلاع می دهد. البته تیم تولید تأکید می کند که این مسواک درمانی برای بیماری های دندان نیست ، بلکه ابزاری برای بهبود عادات مسواک زدن افراد است.

6- انواع مسواک کودکان

 

اگر می خواهید برای کودک مسواک بخرید، می توانید به سراغ فهرستی از انواع مسواک های بچه گانه بروید. ولی بیاد داشته باشید که مسواک را بر اساس سن او انتخاب کنید. معمولاً روی جلد مسواک نوشته می شود که مربوط به چه گروه سنی است.

طراحان همچنین به کودکانی فکر کرده اند که دندان های شیری آنها افتاده است و مسواک این گروه سنی طوری طراحی شده است که هنگام مسواک زدن لثه ها اذیت نشوند.

  •  انواع مسواک انگشتی برای کودکان

 

این نوع مسواک ها مانند یک کیسه در داخل انگشت قرار می گیرند و بیشتر برای کودکانی استفاده می شود که هنوز قادر به مسواک زدن نیستند و به تازگی اولین دندان های شیری خود را به دست آورده اند.

4 نکته برای خرید انواع مسواک برقی که باید بدانید

 

هنگام خرید مسواک برقی باید نکاتی را مورد توجه قرار داد. زیرا از جنس و نوع استفاده گرفته تا زبری و نرمی آن، در بهداشت و سلامت دهان و دندان تاثیر گذار است. از همین رو در انتخاب و خرید انواع مسواک برقی حتما به 4 نکته زیر توجه داشته باشید.

1- سطح قدرت و سرعت ضربه مسواک

سطح قدرت و سرعت ضربه توسط ریشه های مسواک: تعداد بیشتر ضربه ها و سرعت ریشه ها بر قدرت پاک کنندگی بیشتر مسواک تأثیر می گذارد. این اطلاعات روی جعبه محصول وجود دارد. یعنی شما می توانید با کمی دقت محصول با قدرت کارایی بالاتری را خریداری کنید.

2- نوع سر مسواک

نوع سر مسواک بسیار مهم است: مسواک هایی با سر گردان انتخاب خوبی برای کسانی است که مسواک زدن با انواع ساده این محصول علاقمند هستند. زیرا سرهای گردان، شباهت زیاد با مسواک های معمولی دارد. مسواک های سر کوچک بهترین گزینه برای تمیز کردن محل دور از دسترس دهان است. برخی از سرهای مسواک برای اهداف خاصی مانند سفید کردن و همچنین برای دندان های حساس و افرادی که ارتودنسی دارند طراحی شده اند و مناسب این افراد هستند.

3- اندازه مسواک

اندازه مسواک برقی باید متناسب با سن فرد باشد: هنگام خرید مسواک حتما به این موضوع توجه کنید. برای افراد 4 تا 12 سال، شما باید مسواک های برقی مخصوص کودکان بخرید که معمولاً وزن کمی دارند و نگهداری آنها راحت تر است. از طرف دیگر، می توانید یک مسواک با اندازه معمولی اما یک سر کوچک را انتخاب کنید که به انتهای دهان برسد.

4- عملکرد مسواک

نوع عملکرد مسواک: توجه به این نکته ضروری است که مسواک با باتری کار می کند یا با برق قابل شارژ است. قطعاً نوع دوم البته با شاخص اتمام شارژ مسواک بهترین انتخاب است. زیرا نیاز به خرید مداوم باتری را مرتفع می کند.

نتیجه گیری

رسیدگی اصولی به بهداشت دهان و دندان بی شک نیاز به لوازمی دارد که مسواک خوب و مناسب، یکی از مهمترین آنهاست. به همین دلیل خریدن مسواک مناسب نیز بدون مطالعه و شناخت ممکن نمی شود. حتی گاهی لازم است که از متخصصان این حوزه مشورت بگیرید. بنابراین طبق نیاز و شکل مصرف آن را انتخاب کنید. بدیهی است که بدون استفاده از نخ دندان مناسب یا دهانشویه و از همه مهمتر خمیر دندان با کیفیت، کمترین تاثیرگذاری را دارد.

کلام فروشگاه من و بازار

امیدواریم در این مقاله با انواع مدل های مسواک به خوبی آشنا شده باشید. بیاد داشته باشید که به همان اندازه که کفش برای سلامتی پا لازم است، استفاده از مسواک مناسب هم برای سلامت دندان شما ضروری است. همان طور که گفته شد، سعی کنید با بی توجهی به خرید این محصول نروید. همچنین در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می توانید از متخصصین ما در این رابطه کمک بگیرید.

لینک مطلب " انواع مسواک و تفاوت آنها به همراه نحوه خرید " در وب سایت من و بازار

من و بازار
من و بازار

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋