سما مهدوی

سما مهدوی

چگونه بیشتر بفروشیم؟

اگر فروشنده یک سازمان هستید یا صاحب یک کسب و کار که تمام مسئولیت آن به  عهده شماست، احتمالا دغدغه فروش کالا یا محصولتان را دارید. در اینجا می خواهیم به شما نکاتی را بگوییم که به فروش بیشتر شما کمک می کند.

  • به نیاز مشتری پاسخ دهید

هر انسانی که تصمیم به خرید کالا یا محصولی می گیرد، درواقع به دنبال یافتن پاسخی برای یک نیازش است. بسیار مهم است که نیاز مشتری را دریافته و در معرفی محصولتان به جنبه هایی اشاره کنید که محصول شما مرتفع کننده آن است.

  • آموزش ببینید

همیشه افرادی هستند که می توان از تجربه آنها استفاده و از دوباره کاری پرهیز کرد. شرکت در دوره آموزش فروش به شما این امکان را جدی بگیرید؛ زیرا میسر یادگیری شما را کوتاه می کند و راه های خطای شما را کاهش می دهد.

  • مشتری خود را بشناسید تا بتوانید راحت تر مشکلش را حل کنید

یکی از کلیدی و پایه ای ترین کارها در فروش شناخت پرسنای مخاطب است؛ زیرا این شناخت به شما کمک می کند با دغدغه ها و ترس ها و آرزوهای مشتری تان آشنا شوید و برای رفع آن تلاش کنید. البته خوب است بدانید که گاهی این مشکلات شفاف هستند و گاهی ناواضح. در هر صورت شما به عنوان یک فروشنده باید بتوانید مشکلات مخاطبتان را کشف کنید.

  • مزیت رقابتی به دست آورید

در حال حاضر با وجود بازار پررقابت امروز در بسیاری از صنایع داشتنِ مزیت رقابتی یک ضرورت محسوب می شود. اسنپ را در نظر بیاورید. دسترسی اینترنتی به تاکسی و ثبت سفارش مزیتی بود که باعث شد بتواند گوی رقابت را از دیگر رقبایش بدزدد.

  • فعالیت آنلاین و توجه به شبکه های اجتماعی و بازاریابی در آن ها را دست کم نگیرید

برخلاف گذشته که فقط امکان فروش حضوری و ارائه محصول به مشتریان و متقاضیان وجود داشت، امروزه به لطف شبکه های اجتماعی که رایگان هم هستند، می توانید بازار خود را گسترش دهید.

  • تبلیغات تبلیغات تبلیغات

تبلیغات بستری گسترده و عالی برای معرفی خدمات و محصولاتتان به مشتریانتان است. با استفاده از تبلیغات می توانید ذهن مخاطب را آماده کنید تا راحت تر اقدام به خرید کند

  • مذاکره برای فروش را جدی بگیرید

مذاکره فروش فرایندی است که در آن شما سعی در فروش کالا یا خدماتتان دارد؛ به صورتی که هم شما و هم خریدار سود می کنید. بهترین راه برای تقویت مذاکره فروش این است که تمرین و ممارست را جدی بگیرید و از تجربیاتتان در مذاکرات فروش قبلی بهترین استفاده را ببرید.

 

 

سما مهدوی
سما مهدوی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋