farzaneh

farzaneh

۱۰ سؤالی که باید از مشاوران و کارگزاران املاک خود بپرسید

 

 

برای خرید خانه آمادگی دارید؟ پس لازم است یاد بگیرید این چند سوال را از کارگزار املاک خود بپرسید.

۱. چند وقت است که کارگزار املاک هستید؟

شما نیازمند یک کارگزار حرفه‌ای هستید که با چم و خم این کسب و کار آشنا باشد و این سطح از معلومات فقط با تجربه به دست می‌آید. دنبال کسی باشید که حداقل چندسالی در این کسب و کار بوده است.

۲. محله‌ی تخصص شما کجاست؟

دلال و مشاور املاک شما باید با منطقه‌هایی که توجه شما را جلب کرده آشنایی خوبی داشته باشند. بنابراین به دنبال کسی باشید که بدون فکر کردن به شما در مورد محله‌ی مورد پسندتان اطلاعاتی بدهد از جمله قیمت خانه‌ها، مدرسه‌ها، امنیت، حمل و نقل عمومی و امکانات و شرایط فرهنگی.

۳. برنامه‌ی کاری شما به چه صورت است و چه وقت‌هایی در دسترس هستید؟

بیشتر مشاوران املاک ایرانی پاره وقت کار می‌کنند که می‌تواند مشکلاتی به وجود بیاورد. اگر همین حالا یک مزایده بر سر خانه‌ای که باید آن را بگیرید شروع شده باشد یا در لحظات پایانی بسته شدن معامله همه چیز به هم بریزد چه؟ کار کردن با یک کارگزار تمام وقت مطلوب است اما اگر نشد، کارگزار باید تضمین کند که در صورت لزوم به موارد اضطراری رسیدگی خواهد شد (که ما را به نقطه‌ی بعدی می‌رساند).

۴. مستقل کار می‌کنید یا با یک تیم؟

بعضی از مردم فکر می‌کنند شغل املاک یک شغل انفرادی است اما خیلی از کارگزاران املاک با تیمی متشکل از سایر کارگزاران، دستیار مدیریتی و یک رهبر تیم کار می‌کنند. و کار کردن با کارگزاری که عضوی از یک گروه است مزایایی دارد.

۵. چند درصد از فعالیت شما کار کردن با خریداران خانه است؟

هرچند بیشتر کارگزاران املاک هم به خریداران و هم به فروشندگان خانه کمک می‌کنند، اما بهترین کارگزاران فقط در یکی از این دو تخصص دارند چون تخصص‌های این دو کاملا با هم متفاوت است. برای خریدن خانه باید با یک کارگزار خریداری ملک همکاری کنید؛ یعنی کسی که در کار کردن با خریداران خانه تخصص دارد.

۶. در سال گذشته چند خانه برای خریداران معامله کرده‌اید؟

این سؤال خاص است چون به کسی نیاز دارید که با موفقیت به مردم کمک کند خانه بخرند. بین کار کردن با خریداران خانه و عملا فروختن خانه به مردم تفاوت زیادی وجود دارد.

۷. معمولا چقدر طول می‌کشد که برای خریداران یک خانه پیدا کرده و بخرید؟

خریداری خانه زمان می‌برد. با این حال کارگزاری که بی‌جهت قضیه را لفت می‌دهد به دردتان نمی‌خورد.

۸. از کجا تشخیص می‌دهید کدام خانه با خواسته‌ها و نیازهای من مطابقت دارد؟

یک کارگزار خوب خریدار، یک پرسشنامه‌ی مفصل در اختیار مشتری می‌گذارد تا معیارهای آن‌ها را برای خریدن خانه مشخص کند؛ لذا جلو جلو درخواست دهید این بررسی انجام شود. کارگزار ایرانی شما همچنین می‌تواند به شما بگوید که آیا در منقطه‌ی مورد نظرتان قیمت‌های واقعا معقولی برای لیست نیازهای شما وجود دارد یا خیر.

۹. در حال حاضر با چند مشتری کار می‌کنید؟

شما نیاز به کارگزاری دارید که سرش شلوغ باشد اما نه خیلی شلوغ. کسی که  با بیشتر از ۱۰ مشتری سر و کله می‌زند، احتملا بیش از حد سرش شلوغ است که بتواند به شما خدمات مستقیم و با کیفیت بدهد.

۱۰. در روند خرید خانه چگونه و چند وقت یکبار با من در تماس هستید؟

کارگزار شما ترجیح می‌دهد از کدام طریق تماس تلفنی، ایمیل یا پیام متنی با شما در تماس باشد؟ شما چطور؟ به طور کلی بهتر است راه ارتباطی مورد پسند کارگزار با روش مورد پسند شما سازگار باشد. اگر کارگزار شما به پیام متنی عادت دارد درصورتیکه شما مکالمه‌ی واقعی پشت تلفن را ترجیح می‌دهید (یا برعکس) ممکن است هر دوی شما اذیت شوید.

باید این را هم بپرسید که چند وقت یکبار با هم تماس خواهید گرفت؟ هدایت عملیات خرید خانه به ارتباط خوب بین شما و کارگزارتان نیاز دارد؛ بنابرین نیازمند کارگزاری هستید که با شما در تماس باشد و حداقل هفته‌ای یکبار با شما مشورت کند. در یک بازار سریع‌السیر کارگزار باید روزانه با شما تماس بگیرد تا مبادا از قافله عقب بمانید.

مقالات بیشتر:

چرا یک مشاور املاک شویم؟

مشاوران املاک ایرانی چه کارهایی انجام می‌دهند؟

خصوصیات کلیدی مشاوران املاک ایرانی

منبع: IranianRealtor.org

farzaneh
farzaneh

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋