farzaneh

farzaneh

10 برند که بازاریابی اینستاگرام را به روش صحیح انجام می‌دهند

اینستاگرام باید یک قسمت اساسی از حضور اینترنتی هر برند باشد. اینستاگرام به اندازه فیس‌بوک یا توییتر مهم است و حتی ممکن است به زودی به عنوان تأثیرگذارترین شبکه اجتماعی نیز شناخته شود.

اینستاگرام با یک میلیارد کاربر فعال ماهانه که اکثراً از جوانان و افراد بزرگسال تشکیل شده‌اند، در حال حاضر سریعترین رشد را در میان شبکه‌های اجتماعی دارد. همچنین گفته می‌شود که در میان دیگر شبکه‌های اجتماعی بالاتریم میزان تعامل را دارد. به همین خاطر بیشتر برندها به سمت این پلتفرم روی آورده‌اند و سعی می‌کنند تا کاربران را از سمت اینستاگرام به سمت وب‌سایت خود هدایت کنند.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با 10 برند جهانی آشنا کنیم که این برندها به ما نشان می‌دهند که چگونه به روش صحیح بازاریابی در این پلتفرم بازاریابی کنیم.

1. DOLLAR BEARD CLUB

به دست آوردن جایگاه مناسب در بازار می‌تواند کار سختی باشد، خصوصا وقتی شما کالا و خدماتی ارائه می‌دهید که بازار هدف خاصی دارد. این جایی است که شبکه‌های اجتماعی می‌توانند به شما کمک کنند تا راحت‌تر کالا و خدمات خود را معرفی کنید. برندهایی که ممکن است خیلی در حالت عادی و بدون تولید محتوا در این شبکه‌ها مورد توجه قرار نگیرند، در صورت ویروسی شدن محتوای اینستاگرام خود می‌توانند در اینترنت سر و صدا کنند.

Dolard Beard Club که بسته‌های روغن ریش و محصولات نظافت ریش را برای اشتراک ماهیانه فقط یک دلار به کاربران خود تحویل می‌دهند، نمونه‌ای از شرکت‌هایی است که موفق به انجام چنین کاری شده است.

این برند که با تقلید مسخره آمیز از باشگاه موفق Dollar Shave راه اندازی شد، به دلیل شوخ طبعی بی ادبانه خود مورد توجه قرار گرفت. نگاهی کوتاه به پوستر و محتوایی که در اینستاگرام خود منتشر کرده است می‌توان این را مشاهده کرد:

همچنین Dolard Beard Club به موضوعات پرطرفدار توجه دارد و سراغ ایده‌های جذاب برای تولید محتوا در اینستاگرام رفته است. به عنوان مثال، می‌توانید شوخی با ظاهر Aquaman در تریلر اخیر لیگ عدالت را در تصویر زیر مشاهده کنید:

2. RED BULL

شرکت نوشیدنی‌های انرژی زا Red Bull به خاطر نشان دادن هیجان در ورزش‌های سخت تبلیغات در اینستاگرام خود معروف است. این بدان معناست که این برند مطالب زیادی برای جلب توجه به وسیله محتوای بصری تولید کرده است. Red Bull اغلب از عکاسان معروف ورزشی مانند Christian Pondella دعوت می‌کند تا برای اینستاگرام خود تصاویری ثبت کنند و به همین خاطر از تبلیغات مؤثر در اینستاگرام بهره می‌برد:

ترکیب فعالیت‌های پویا و حرکتی مانند این تصویر، توانایی جلب توجه بیشتر کاربران اینستاگرام را دارند - حتی کسانی که به طور معمول ورزش‌های شدید را دنبال نمی‌کنند. قدرت عکاسی عالی این تصاویر است که برای همه علاقه‌مندان جذاب است.

با این حال، نمی‌توان همیشه تصاویر را به عنوان برگ برنده در پلتفرمی مانند اینستاگرام دانست. در برخی موارد، ویدیوها می‌توانند انتخاب مناسب‌تری برای ضبط موضوع یا لحظه خاصی باشند. حرکت می‌تواند یک قسمت اساسی در ترسیم یک عمل باشد، مانند پرش با دوچرخه در صخره‌ها.

Red Bull محتوای ویدیویی زیادی را در حساب اینستاگرام خود منتشر می‌کند، که ممکن است میزان درگیر شدن مخاطب با ویدیوها از تصاویر نیز بیشتر باشد. به همین خاطر می‌توان نتیجه گرفت که باید در انتخاب قالب محتوا، قبل از هر چیز زیبایی بصری و خواست مخاطب را در نظر بگیرید و در انتخاب به هیچ عنوان سخت‌گیری نداشته باشید.

3. AIRBNB

Airbnb یک بستر آنلاین است که به مردم این امکان را می‌دهد که خانه و آپارتمان خود به افرادی که به دنبال اسکان موقت هستند، اجاره دهند. Airbnb با دارا بودن فضای اجاره در 195 کشور به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سایت‌ها در زمینه اجاره محل سکونت به شمار می‌آید.

این بدان معنی است که Airbnb به مکان‌ها و افراد مختلفی دسترسی دارد، که به طور کامل می‌تواند از آنها برای تولید محتوا برای اینستاگرام خود استفاده کند. در تصاویر پست شده در صفحه اینستاگرام Airbnb غالباً عکس‌هایی که توسط کاربران و صاحبان املاک ارسال می‌شود دیده می‌شود.

این سیستمی است که Airbnb از آن به نفع خود استفاده می‌کند. انتشار این تصاویر، یک کاتالوگ از تصاویر متنوع و جذاب از مناطق و فرهنگ‌های مختلف در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین به عنوان یک روش موثر و جذاب برای به نمایش گذاشتن آنچه Airbnb ارائه می‌دهد، عمل می‌کند.

4. CHARITY WATER

مسئولیت اجتماعی در حال تبدیل شدن به یک بخش مهم از تصویر یک برند است. مصرف کنندگان برندهایی را ترجیح می‌دهند که سهم مثبتی در جهان دارند.

خیریه آب یا Charity Water یک سازمان غیر دولتی و غیرانتفاعی است که به توزیع آب آشامیدنی پاک به کشورهای در حال توسعه و همچنین افزایش آگاهی در مورد اثرات بحران جهانی آب در این کشورها اختصاص دارد.

اینستاگرام آنها به عنوان الگویی برای افراد و شرکت‌هایی عمل می‌کند، که قصد دارند آگاه اجتماعی افزایش دهند. محتوایی که منتشر می‌کنند اثبات مستقیم تأثیر موفقیت آمیز قصد و هدف آنها را نشان می‌دهد.

بیشتر تصاویر و فیلم‌های Charity Water مربوط به افرادی است که آب را از این خیریه دریافت می‌کنند. دیدن بسیاری از چهره‌های خندان که در میان آنها نیازمندان نیز حضور دارند، الهام بخش و دلگرم کننده است.

نکته مهم دیگر در موفقیت آنها این است که کاربران اینستاگرام جذب محتوایی می‌شوند که احساسات آنها را تحریک می‌کند. همدلی، توجه به نیاز نیازمندان و همچنین کمک رساندن می‌تواند همین حس را در افراد ایجاد کند. استفاده از این مورد می‌تواند کمک بسیاری به انسانی سازی یک برند کند.

5. SATURDAY NIGHT LIVE

Saturday Night Live یک برنامه تلویزیونی با میلیون‌ها بیننده است. این برنامه برای سال‌ها است که روی آنتن می‌رود وب رای جلب توجه خیلی نیاز به کار خاصی ندارد.

SNL اینستاگرام خود را ساده نگه داشته است. محتوای آن بیشتر به سمت پشت صحنه‌ها تمایل دارد و اغلب حساب کاربری آن به مجری آن تحویل داده می‌شود و در دست اوست. این یک روش عالی برای حدس زدن آنچه قرار است در هفته‌های آتی پیش بیاید، است.

بعلاوه، ماهیت محتوای آن را صریح نگه داشته است و به صورت مستقیم با مخاطب صحبت می‌کند. به همین خاطر دیگر نیازی نیست که ساعت‌ها برای انتخاب تصویر برای پست‌ها زمان گذاشت.

به عنوان مثال، یک پست اخیر این صفحه، سلفی است که بازیگر کریس پاین هنگام خواندن فیلمنامه انداخته است:

این عکس خیلی سریع بیش از 40،000 لایک را در روز به دست آورد. این نشان می‌دهد که گاهی اوقات روند خلاقیت به سمت سادگی می‌تواند به تنهایی جالب توجه باشد.

6. NIKE LAB

نایک برند بزرگی است که برای پوشش جنبه‌های مختلف کسب و کار خود به چندین حساب اینستاگرام نیاز دارد. این شرکت برای بخش‌های مختلف خود از جمله NikeWomen ، Nike Basketball و Nike + Run Club حساب‌های جداگانه‌ای در اینستاگرام دارد.

Nike Lab شاید قابل توجه‌ترین حضور این برند در اینستاگرام را داشته باشد. تمرکز آزمایشگاه نایک نشان دادن تجهیزات و لباس‌های آینده این برند است. هر پست جزئیات عمیقی در مورد محصول آینده ارائه می‌دهد، ویژگی‌ها و عملکرد آن را به نمایش می‌گذارد و همچنین یک تیزر بصری به کاربر ارائه می‌دهد.

مشتریان از اینکه قبل از معرفی محصول درباره آن اطلاعاتی به دست آوردند، خوشحال می‌شوند. این کار باعث می‌شود که به آنها ایده‌ای درباره آنچه قرار است در آینده‌ای نزدیک بخرند، بدهد.

اینگونه پیش نمایش‌ها همچنین کاربر را دچار اعتیاد می‌کند و در نتیجه او را برای خرید مشتاق می‌کند تا محصول را پس از عرضه آن خریداری کند. تاریخ عرضه کفش‌های نایک به رویدادهای بزرگی تبدیل شده است. حتی بعضی‌ها جلوی فروشگاه‌ها شب را تا صبح منتظر می‌مانند تا اولین کسی باشد که آنها را خریداری می‌کند.

7. GOPRO

وقتی صحبت از اینستاگرام می‌شود، GoPro در موقعیت منحصر به فردی قرار دارد. از آنجایی که محصول اصلی این برند دوربین‌های "اکشن" بادوام آن است، منطقی است که آنها فقط از تصاویر و فیلم‌های گرفته شده با GoPro استفاده کنند. در واقع می‌تواند اینستاگرام را پلتفرم نهایی برای نشان دادن آنچه دوربین‌های این برند ضبط می‌کنند، دانست.

GoPro نیز در میان برندهایی است که از صفحه اینستاگرام خود برای نمایش محتوایی که کاربران تولید می‌کنند، استفاده می‌کند. از چتربازی گرفته تا بازی‌های حیوانات را می‌توان در صفحه آنها یافت. GoPro می‌تواند در هر زمینه‌ای ویدیو و عکس در صفحه خود منتشر کند و هیچ محدودیتی ندارد. اگر می‌خواهید به جواب سؤال چگونه در اینستاگرام محتوای ویدیویی جذاب تولید کنیم، سری به صفحه GoPro بزنید.

درج محتوای کاربر نیز روش خوبی برای جلب توجه است و به نوعی محتوای تعاملی به شمار می‌آید. برخی از شرکت‌ها برای اینکه از کاربران خود بخواهند تا محتوای خود را با آنها به اشتراک بگذارند، از هشتگ‌های خاص استفاده می‌کنند.

8. LORNA JANE

برخی از برندها ممکن است بخواهند از اینستاگرام خود برای انتقال نگرش خاص یا بازتاب شخصیت مشتریان خود استفاده کنند.

لورنا جین یک شرکت پوشاک فعال در استرالیا است. هر کسی که به صفحه اینستاگرام این برند مراجعه کند، می‌تواند به سرعت شخصیت اصلی این برند را شناسایی کند.

لورنا جین به طور خاص زنان جوان ورزشی را هدف قرار می‌دهد که به سبک و استایل و فعالیت بدنی به اندازه مساوی اهمیت می‌دهند. این تقریباً در هر محتوایی که ارسال می‌کنند مشهود است. تصاویر آنها زنانی را نشان می‌دهد که در حال ورزش هستند، و هنگام انجام این کار زیبا به نظر می‌رسند.

9. NATIONAL GEOGRAPHIC

نشنال جئوگرافیک بیش از 100 سال است که به خاطر عکاسی‌هایی که دارد، برنده جوایز مهم شده است. اگر حساب اینستاگرام آن نتواند مطابق با استاندارد‌های آنها در عکاسی عمل کند، واقعا ناامید کننده خواهد بود.

خوشبختانه، اینطور نیست. حتی در شبکه‌های اجتماعی، نشنال جئوگرافیک به ارائه تصاویر با کیفیت بالا ادامه می‌دهد.

علاوه بر این، نشنال جئوگرافیک از تخصص خود به نفع خود استفاده میکند. هر تصویر با یک عنوان آموزشی همراه است که موضوع را توصیف می‌کند یا نحوه عکاسی از تصویر را توسط عکاس توضیح می‌دهد.

اینستاگرام مملو از عکاسان مشتاقی است که می‌خواهند کار خود را در معرض دید قرار دهند. آنها از هر نکته‌ای که می‌توانند از متخصصان این حوزه فرا بگیرند، قدردانی می‌کنند.

10. ASOS

برخی از برندهای موجود در اینستاگرام در برخورد با این سیستم عامل خارج از چارچوب فکر می‌کنند. وب‌سایت فروش محصولات مرتبط با مد ASOS یکی از آنهاست.

ASOS علاوه بر حفظ حساب اصلی خود، کاربران مختلف اینستاگرام را به عنوان سفیران نام تجاری خود استخدام می‌کند.

این افراد با نام کاربری خود مانند asos_hannah یا asos_shope شناسایی می‌شوند. آنها در شخصی سازی محتوای خود و نمایش محصولات ASOS به دلخواه خود آزاد هستند. به نوعی می‌توان این نوع محتوا سازی را مشابه تبلیغات با اینفلوئنسر ها یا همان اینفلوئنسر مارکتینگ دانست.

سفیران برند در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی منابع ارزشمندی هستند، زیرا صادقانه در مورد برند فعالیت می‌کنند و همچنین اعتماد عموم را در مورد برند به دست می‌آورند.

این مواردی که عنوان کردیم می‌توانند شما را در ایده گرفتن کمک کنند و می‌توانید راه و روشی گه این برندها در پیش گرفته‌اند و در آن موفق شده‌اند را در پیش بگیرید.

farzaneh
farzaneh

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋