shirangi saeeiiid

shirangi saeeiiid

عمل زیبایی بینی – مزایا و هزینه جراحی بینی

عمل زیبایی بینی – مزایا و هزینه جراحی بینی

جراحی بینی در کرج

 

0

 

(0)

جراحی زیبایی بینی که گاهی اوقات با نام “عمل بینی” یا “تغییر شکل بینی” نیز شناخته می‌شود، هماهنگی بین اجزای صورت و بینی را افزایش می‌دهد و همچنین می‌تواند تنفس مختل شده ناشی از نقص ساختاری در بینی را اصلاح نماید. رینوپلاستی اخیرا به قدری پرطرفدار شده که رتبه دوم جراحی در دنیا را به خود اختصاص داده است.

اینفوگرافی جراحی بینی
اینفوگرافی جراحی بینی

بهترین نوع عمل بینی به طور معمول توسط بهترین جراح‌های پلاستیک یا گوش و حلق و بینی انجام می‌گیرد و بالطبع نتایج راضی کننده‌ای را به دنبال خواهد داشت. رقابت تنگاتنگی بین پزشکانی که جراحی زیبایی بینی در تهران و کرج را انجام می‌دهند وجود دارد و همین رقابت موجب سردرگمی زیباجویان برای انتخاب پزشک می‌شود. به هرحال، انجام تحقیقات کافی و مشاهده نمونه کارهای پزشکان، می‌تواند به افراد در این انتخاب کمک بزرگی نماید. در این مقاله  به طور کامل تمام ویژگی‌های عمل بینی به طرق مختلف را برای آن دسته از افرادی که هنوز با این روش آشنایی ندارند، معرفی خواهیم کرد.

انواع عمل جراحی زیبایی بینی کدام‌اند؟

به طور کلی، پزشک در طی جراحی زیبایی بینی ، نوک بینی فرد را با استفاده از ابزارهای جراحی بالا برده و غضروف آن را تقویت کرده و یا در صورت نیاز، تغییر می‌دهد. در گذشته، تنها یک روش برای انجام جراحی بینی وجود داشت و آن هم جراحی باز بینی بود که طی آن یک برش در اطراف بینی ایجاد می‌شد و از آن ناحیه، پوست بینی به سمت بالا می‌رفت. اما امروز به لطف پیشرفت تحقیقات و متدهای پزشکی، روشی دیگر به نام جراحی بسته بینی معرفی شده است که توانسته رضایت بالای متقاضیان را به خود اختصاص دهد. تمرکز این تکنیک بر تغییر ساختار استخوان بینی، بدون بالا بردن پوست بینی و برجای گذاشتن آثار بخیه است. در ادامه به انواع عمل جراحی زیبایی بینی اشاره می‌کنیم:

انواع روش جراحی بینی

جراحی زیبایی بینی به روش بسته

روشی است که طی آن، جراح برش‌هایی را در درون سوراخ های بینی ایجاد می‌کند و جراحی آغاز می‌شود. جراحی بسته بینی، در نهایت جای زخم بارزی را در زیر بینی ایجاد نمی‌کند و باعث طبیعی جلوه دادن بینی فرد می‌شود. در واقع این روش جزء متدهای جراحی طبیعی بینی بدون جای بخیه می‌باشد.

نوشته های مشابه

جراحی زیبایی بینی به روش باز

همان روش معمول برای انجام عمل بینی است که طی آن یک برش سراسری در زیر پره‌های بینی تا مرز بین دو بینی ایجاد می‌شود و بعد از بالا بردن مناسب پوست، ایرادات بینی توسط پزشک برطرف می‌شود.

عمل زیبایی بینی با لیزر

رینوپلاستی با لیزر از نظر زیبایی شناسی، بیشترین ارجحیت را برای عمل بینی دارد؛ با این حال برای همه مناسب نیست. به عنوان مثال اگر بینی بزرگ و خمیده یا بینی‌های رومی دارید، بهتر است عمل زیبایی بینی به روش باز یا بسته را انجام دهید؛ زیرا این روش برای شما مناسب نمی‌باشد. در مقایسه با جراحی بینی متداول، جراحی زیبایی بینی با کمک لیزر ساده است و طی آن، پوست روی سطح بینی نازک تر می‌شود و بافت‌های اضافه پوست با لیزر کاهش می‌یابند. در حالت کلی طی این روش، پوست روی بینی از لیزرهای مخصوص، حرارت و گرما را می‌گیرد و تغییر شکل می‌دهد.

مطالب بیشتر: هزینه عمل بینی چقدر است؟

نحوه عمل زیبایی بینی مزایای عمل زیبایی بینی معایب عمل زیبایی بینی روش‌های عمل زیبایی بینی
–        انجام آزمایشات اولیه مبنی بر سلامت فرد و گرفتن عکس قبل از عمل.

 

–        اعمال بیهوشی کامل.

–        ایجاد برش بر روی پوست ناحیه پایین بینی و لایه داخلی پوست بینی.

–        برداشتن قسمت‌های اضافه از غضروف و استخوان را که به سمت پایین یا طرفین خم شده‌اند.

–        حجم دادن نوک بینی با پیوند مقداری از غضروف بینی یا دیگر نقاط بدن در صورت نیاز.

–        شکستن استخوان بینی و صاف کردن و باریک کردن آن در صورت نیاز.

–        بخیه، پانسمان و گچ گرفتن بینی.

–        دائمی بودن نتیجه عمل زیبایی بینی.

 

–        رفع برخی مشکلات بینی مانند سردرد و گرفتگی بینی.

–        ترمیم بینی شکسته.

–        افزایش اعتماد بنفس.

–        بهبود کیفیت خواب.

–        افزایش توانایی در ورزش کردن.

–        عفونت

 

–        خونریزی

–        واکنش به داروی بیهوشی

–        ایجاد مشکلات تنفسی

–        خون دماغ شدن

–        بی حس بودن بینی

–        نامتقارن شدن بینی

–        باقی ماندن جای زخم و بخیه‌ها

–        ناراضی بودن فرد از نتیجه عمل بینی

–        بدتر شدن اختلالات بینی و نیاز به جراحی مجدد

این موارد در صورت مراجعه به پزشک و کلینیک نامعتبر رخ خواهد داد.

–        جراحی زیبایی بینی به روش بسته.

 

–        جراحی زیبایی بینی به روش باز.

–        عمل زیبایی بینی با لیزر

نحوه عمل زیبایی بینی

نحوه جراحی زیبایی بینی بدون در نظر گرفتن نوع آن (باز یا بسته) معمولا یک پروسه یکسان را طی می‌کند:

  • در ابتدا پزشک با معاینه بینی و شنیدن درخواست‌های زیباجو، مقدمات عمل را فراهم می‌کند. در این مرحله مشخص می‌شود که بینی به صورت باز جراحی شود یا بسته.
  • این عمل غالبا تحت بیهوشی عمومی (کامل) انجام می‌گیرد و معمولاً 1 الی 2 ساعت به طول می‌انجامد.
  • جراح در عمل باز بینی، برشی بر روی پوست ناحیه پایین بینی ایجاد می‌کند و لایه داخلی پوست بینی را از روی غضروف و استخوان بلند می‌نماید. اما در جراحی بسته، این برش در داخل سوراخ بینی ایجاد می‌شود.
  • در این مرحله با رویت شدن تیغه بینی، قسمت‌های اضافه از غضروف و استخوان را که به سمت پایین یا طرفین خم شده‌اند را بر می‌دارند و الباقی را در حالت مستقیم و صاف قرار می‌دهند.
  • جراح می‌تواند با پیوند مقداری از غضروف بینی یا دیگر نقاط بدنتان (مانند گوش)، نوک بینی شما را حجم بدهد و صاف کند. اگر روی بینی قوز داشته باشید، به آسانی می‌توان آن را تراشید.
  • جراح همچنین می‌تواند استخوان‌های بینی را به آرامی بشکند و سپس آن‌ها صاف و باریک نماید و از این طریق پایه بینی را قلمی کند.
  • در نهایت به جهت جلوگیری از خونریزی و تغییر شکل، بینی پانسمان و گچ گیری می‌شود و برای حالت دهی به طور موقت تامپون در داخل سوراخ‌های بینی و آتل در بخش خارجی بینی قرار داده می‌شود.

عمل زیبایی بینی گوشتی و استخوانی چیست؟

برخی افرادی که بینی گوشتی دارند، متقاضی عمل زیبایی بینی فانتزی هستند که در صورت باتجربه بودن پزشک، امکان پذیر است. در حالت کلی، بینی گوشتی دارای پوستی ضخیم و منافذ زیاد باز در پوست است. این دست از بینی‌ها، غضروف و استخوان‌های سست دارند و همین ویژگی‌ها باعث پیچیده شدن رینوپلاستی بینی گوشتی می‌شود. طی این عمل، با استفاده از ابزارهای مخصوص، نوک بینی گوشتی بیمار بالا رفته و غضروف بینی او تقویت می‌شود. فرآیند کلی عمل بینی گوشتی، تفاوت چشمگیری با بینی استخوانی ندارد و معمولا تنها تفاوت آن‌ها فرم نهایی بینی خواهد بود. عمل زیبایی بینی استخوانی تا حد زیادی آسان‌تر از بینی گوشتی است؛ با این حال هر پزشکی نمی‌تواند این عمل را بدون نقص به پایان برساند. در این نوع بینی، غضروف بینی بزرگتر و محکم‌تر است و افرادی که بینی استخوانی دارند می‌توانند با فراغ خاطر انواع مختلف جراحی بینی، مانند عمل بینی فانتزی را با کیفیت بالا انجام دهند.

عوارض عمل بینی چیست؟

تمام جراحی‌ها صرف نظر از ترمیمی یا زیبایی بودنشان، با برخی از خطرات جدی و غیر جدی همراه هستند. به طور کلی، عوارض جدی گریبان‌گیر افرادی می‌شود که به یک پزشک کم تجربه اعتماد می‌کنند. از جمله این عوارض می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عفونت
  • خونریزی
  • واکنش به داروی بیهوشی
  • ایجاد مشکلات تنفسی
  • خون دماغ شدن
  • بی حس بودن بینی
  • نامتقارن شدن بینی
  • باقی ماندن جای زخم و بخیه‌ها
  • ناراضی بودن فرد از نتیجه عمل بینی
  • بدتر شدن اختلالات بینی و نیاز به جراحی مجدد

مزایای عمل زیبایی بینی چیست؟

  • از مزایای جراحی زیبایی بینی می‌توان به دائمی بودن آن اشاره کرد و این نتیجه هنگامی حاصل می‌شود که به خوبی از بینی خود مراقبت کنید.
  • افراد می‌توانند برخی از مشکلات سینوسی مانند سردرد، گرفتگی بینی و موارد دیگر را با جراحی زیبایی بینی برطرف کنند. زیرا که مشکلات سینوسی اغلب از انسداد مجاری بینی ناشی می‌شوند و جراحی زیبایی بینی برای کمک به رفع این مشکلات می‌تواند موثر واقع شود.
  • ترمیم بینی شکسته: جراحی زیبایی بینی همچنین می ‌تواند به افرادی که اخیراً دچار شکستگی بینی شده‌اند کمک کند. با انجام جراحی زیبایی بینی می‌توان شکستگی بینی را ترمیم کرد و آن را به همان شکلی که قبل از آسیب دیدگی بود، بازگرداند. در بسیاری از موارد، جراحی زیبایی بینی نیز همراه با رفع شکستگی انجام می‌شود.
  • افزایش عزت نفس: فواید جراحی زیبایی بینی فراتر از درمان عوارض جسمی است و همچنین می‌تواند به بهبود سلامت روانی فرد کمک کند. اگر از ظاهر بینی خود راضی نیستید، جراحی زیبایی بینی می‌تواند ظاهر شما را تغییر دهد و در نتیجه باعث افزایش عزت نفستان گردد.
  • کیفیت خوابتان را بهبود می‌بخشد: یک دلیل شایع در تصمیم‌گیری افراد برای انجام جراحی بینی، مشکلات خواب است، زیرا که جراحی بینی می‌تواند تنفس را بهبود بخشد و خروپف را به عنوان روشی برای درمان آپنه خواب بهبود دهد.
  • افزایش توانایی در ورزش: با جراحی بینی، انجام ورزش بسیار راحت‌تر می‌شود زیرا می‌تواند انسداد بینی را که ممکن است باعث مشکلات تنفسی شود را از بین ببرد.

فواید و عوارض جراحی بینی

قیمت عمل زیبایی بینی چقدر است؟

هزینه جراحی زیبایی بینی به عوامل مختلفی همچون فرم بینی، وجود یا عدم وجود مشکلاتی مانند انسداد یا تنگی کانال تنفسی، استفاده از غضروف یا استخوان اضافه، مواد مصرفی و دستمزد پزشک و تکنسین‌ها بستگی دارد. شما عزیزان برای اطلاع از قیمت عمل زیبایی بینی توسط دکتر شیرنگی فوق تخصص جراحی پلاستیک، می‌توانید با شماره تلفن 09128490324 تماس حاصل فرمایید.

قیمت عمل زیبایی بینی در کلینیک شیرنگی

مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی بینی

  • عدم قرار دادن عینک روی بینی
  • استفاده از کمپرس یخ جهت کاهش تورم و کبودی بینی
  • اجتناب از انجام فعالیت های سنگین
  • اجتناب از نوشیدن الکل
  • تا مدتی از مصرف غذاهای نمکی و شور جهت جلوگیری از ورم بینی خودداری کنید
  • از استعمال دخانیات حداقل به مدت 2 هفته اجتناب کنید
  • گچ بینیتان را به مدت 1 هفته خیس نکنید
  • از چسب بینی به مدت توصیه شده استفاده نمایید
shirangi saeeiiid
shirangi saeeiiid

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋