sadr.aria

sadr.aria

آشنایی با دنیای متاورس و ارزهای دیجیتال
 ۱ نفر را دنبال می کند

15 تکنولوژی جدید که آینده جهان را متحول می کند!!!

تکنولوژی جدید یعنی تحقق تمام رویاهایی که قبلا فقط یک رویای شیرین بوده اند. آینده جهان با فناوری های جدید تغییر خواهد کرد. در ادامه به بررسی برخی از از تکنولوژی های جدید که آینده جهان را متحول می کند می پردازیم.

 

هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ

هوش مصنوعی (AI) یکی از فناوری هایی است که جهان را متحول کرده است. هوش مصنوعی را می توان برای هر ماشینی که دارای ویژگی های مرتبط با ذهن انسان، مانند یادگیری و حل مسئله باشد، اعمال کرد. این فناوری به ماشین ها اجازه می دهد تا به طور خودکار یاد بگیرند و مانند یک انسان هر روز به دانش و علم خود بیافزایند، بخش شگفت انگیز ماشین یادگیری افزایش یادگیری بدون دخالت و برنامه ریزی انسان است.

 

اینترنت اشیا

اینترنت اشیا (IoT) سیستمی از اشیاء متصل به اینترنت است که قادر به جمع آوری و انتقال داده ها از طریق یک شبکه بی سیم بدون دخالت انسان است. امکانات شخصی، تجاری در IoT تقریبا بی نهایت است. اینترنت اشیا به دستگاه‌ ها اجازه می‌ دهد تا به هم متصل شده و با هم کار کنند تا زندگی را آسان ‌تر نماید.

 

لباس های هوشمند

چیزی که به عنوان یک ردیاب و استفاده از فناوری برای تناسب اندام آغاز شد، اکنون کل صنعت مد و لباس را احاطه کرده است. مطالعات آینده صنعت مد این فرضیه را مطرح کرده است که در حال حاضر این امر دور از واقعیت نیست: در آینده نزدیک، لباس به بهبود عملکرد انسان و داشتن زندگی سالم تر، ایمن تر و کارآمدتر کمک خواهد کرد.

 

بیگ دیتا

فناوری کلان داده توصیفی از وضعیتی است که در آن حجم باورنکردنی داده (ساختار یافته و بدون ساختار) به سرعت در حال رشد می باشد. با کمک تجزیه و تحلیل داده ها می توان داده های غیرساختارمند و پیچیده و بسیاری از مشکلات غیرممکن را حل نمود. همچنین تجزیه و تحلیل داده های بزرگ می تواند برای تصمیم گیری بهتر و حرکت های استراتژیک تجاری استفاده شود.

 

بلاک چین

در حال حاضر این فناوری جدید برای ثبت معاملات با ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین استفاده می شود، اگرچه کاربردهای تجاری بلاک چین بسیار زیاد است. در واقع آینده تجارت جهانی تا حد زیادی به این فناوری بستگی دارد. همچنین، فناوری جدید بلاک چین راهی عالی برای ذخیره، احراز هویت و حفاظت از داده‌ ها به شمار می آید.

 

رایانش ابری

در این فناوری تمام اطلاعات را می توان با کمک اینترنت ذخیره کرد. اطلاعاتی که می توانید در هر کجای دنیا و هر سیستم دیگری به کمک اینترنت بازیابی نمایید. همچنین با کمک قابلیت ذخیره داده ها به صورت آنلاین، داده ها به راحتی قابل انتقال و تجزیه و تحلیل هستند.

 

واقعیت مجازی

در واقع واقعیت مجازی (VR) یک شبیه سازی کامپیوتری محسوب می شود که در آن فرد می تواند در یک محیط سه بعدی مصنوعی با استفاده از وسایل الکترونیکی مانند عینک مخصوص، صفحه نمایش یا دستکش مجهز به سنسور، محیطی فراتر از دنیای واقعی که در آن حضور دارد قرار گیرد. ترکیب سه فناوری واقعیت مجازی، واقعیت ترکیبی و واقعیت افزوده به این معنی است که شما اکنون در خیالات خود زندگی می کنید. با کمک این سه فناوری جدید هیچ چیز در دنیای شما غیرممکن نیست. دنیای دیجیتالی که در آینده ای نزدیک انسان ها کاملاً در آن غوطه ور خواهند شد.

 

دوقلوهای دیجیتال

دوقلو دیجیتال نسخه دیجیتالی یک شی، محصول فرآیند یا اکوسیستم واقعی می باشد. این فناوری جدید به ما این امکان را می دهد که به راحتی تغییرات و تنظیماتی را که ممکن است بسیار گران یا مخاطره آمیز باشد روی یک شی واقعی آزمایش نماییم. علاوه بر این منجر به دگرگونی و دستیابی به نتایج بسیار جالبی در رابطه با انسان و سایر پدیده ها می شود.

 

اینترنت پرسرعت

نسل پنجم و ششم اینترنت به معنای اتصال جهانی سریع ‌تر، دقیق تر و پایدارتر می باشد که آماده تغییر جهان است. اینترنت نسل ششم با توجه به مزایای فراوانی که دارد، نه تنها انسان ها را به هم متصل می نماید، بلکه محدودیت پیاده سازی اینترنت اشیا، ارتباطات ماشینی و روباتی را حتی در دورافتاده ترین نقاط زمین از بین می برد.

 

ژنومیک و جهش ژنتیکی

پیشرفت در محاسبات و تجزیه و تحلیل جهش های باورنکردنی در درک ما از ژنوم انسان ایجاد کرده است. فناوری جدید در حال تغییر ساختار ژنتیکی موجودات زنده می باشد. مثلا اصلاح جهش های DNA که می تواند منجر به سرطان یا سایر بیماری های خطرناک شود. همچنین تشخیص زودهنگام یک بیماری می تواند به طور قابل توجهی شانس درمان را افزایش دهد و ژنومیک می تواند بیماری را مدت ها قبل از ظهور علائم تشخیص دهد.

 

همکاری انسان و ربات

به کمک فناوری هوش مصنوعی، ربات ها می توانند کارهای زیادی انجام دهند. شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما روبات ها در آینده ای نزدیک قادر به خلق آثار هنری و طراحی خواهند بود. در نتیجه، می‌توان انتظار داشت فرآیندهای خلاقانه و هنر آینده منجر به همکاری بیشتر انسان و ربات شود.

 

سیستم عامل های دیجیتال

فیس بوک، اینستاگرام و غیره همگی نمونه هایی از این فناوری هستند. بسیاری از کسب و کارهای سنتی در آینده نزدیک به این پلتفرم ها منتقل و دیجیتالی خواهند شد. مفهومی تحت عنوان بازاریابی دیجیتال امروزه اقتصاد و تجارت جهانی را تغییر می دهد.

 

پهپاد

هواپیماهای هوشمند، چه از راه دور و چه به صورت خودکار، چهره عملیات نظامی را تغییر داده اند. ماموریت های جستجو و نجات، آتش نشانی و حمل و نقل همگی با فناوری پهپاد تغییر یافته اند. همچنین برای تاکسی ها و خودروهای خودران. خود را برای آینده نزدیک نیز آماده کنید.

 

چاپ چند بعدی

پرینت سه بعدی فرآیندی می باشد که طی آن یک چاپگر سه بعدی با لایه بندی مواد مطابق مدل دیجیتالی سه بعدی شی، اشیاء سه بعدی ایجاد می نماید. نسل بعدی این فناوری مربوط به چاپگرها و اشیاء 4 بعدی می شود. پرینت 4 بعدی فرآیندی است که طی آن یک شی چاپ شده سه بعدی تحت تأثیر انرژی های ورودی خارجی مانند دما، نور یا سایر محرک های محیطی خود را به ساختار دیگری تبدیل می نماید.

 

نانوتکنولوژی و علم مواد

نانوتکنولوژی بخشی از علم و فناوری کنترل و ساخت مواد در مقیاس اتمی و مولکولی می باشد. موادی که اندازه آنها حدود 100 نانومتر می رسد. نانوتکنولوژی معمولاً برای تولید محصولاتی استفاده می ‌شود که از قطعات کوچکی مانند الکترونیک، کاتالیزورها و حسگرها استفاده می نمایند.

 

 

sadr.aria
sadr.aria آشنایی با دنیای متاورس و ارزهای دیجیتال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋