sadr.aria

sadr.aria

آشنایی با دنیای متاورس و ارزهای دیجیتال
 ۱ نفر را دنبال می کند

سیستم آموزشی کشور آمریکا

تحصیل قبل از ورود به دانشگاه و یا همان تحصیل در مدارس آمریکا 12 سال طول می کشد که دانش آموزان در 12 سطح آموزشی تحصیل می کنند.
آموزش و پرورش در سیستم 12 ساله قابل دسترس برای تمام دانش آموزان می باشد که البته بسته به وضعیتشان در مدارس دولتی یا خصوصی تحصیل می کنند.

به طور کلی در سیستم آموزشی کشور آمریکا مدارس به 2 دسته تقسیم می شوند که عبارتند از : دولتی و خصوصی . حدود 87 درصد از کودکان در آمریکا وارد مدارس دولتی می شوند و حدود 10 درصد از دانش آموزان در مدارس خصوصی و 3 درصد از آنها در homeschool مشغول به تحصیل می شوند.

 

تحصیل در مدارس دولتی و خصوصی آمریکا

در مدارس دولتی کشور آمریکا بیشتر دانش آموزان ایالتی و شهروندان خود را می پذیرند و دانش آموزان بین المللی به سختی در این مدارس پذیرش می شوند. اکثر مدارس دولتی از امکانات شبانه روزی برخوردار نیستند و ساکنین کشور آمریکا می توانند فرزندان خود را به طور رایگان در مدارس دولتی ثبت نام کنند.
دانش آموزانی که به همراه والدین خود به آمریکا مهاجرت می کنند می توانند در مدارس دولتی پذیرش شده و تحصیل کنند.

هزینه تحصیل در مدارس خصوصی آمریکا برای دانش آموزان خارجی بسیار زیاد است و معمولأ کمک هزینه ای به این دانش آموزان برای تحصیل در مدارس آمریکا تعلق نمی گیرد.
اما مدارس خصوصی آمریکا نسبت به مدارس دولتی از امکانات فوق برنامه بیشتری برخوردارند و تعداد کمتری دانش آموز در کلاس ها آموزش می بینند.

به همین دلیل معلمان آموزش بهتری ارائه می دهند به طوری که تعداد دانش آموزان در هر کلاس به بیشتر از 12 نفر نمی رسد. آموزش و تحصیل برای دانش آموزان تا سن 16 سال در آمریکا اجباری می باشد.

 

از چه سنی کودکان وارد سیستم آموزشی کشور آمریکا میشوند؟

کودکان در کشور آمریکا از سن 5 تا 6 سال وارد سیستم آموزشی می شوند که سال تحصیلی از ماه سپتامبر آغاز می شود و بسته به شرایط کودکان وارد کلاس پیش دبستانی، کودکستان و کلاس اول می شوند. به طور کلی 6 سال اولیه آموزشی دوره ابتدایی ، 3 سال دوره میانی و 4 سال دبیرستان در کشور آمریکا وجود دارد.

برنامه های آموزشی پیش دبستانی شامل آموزش هنر، ورزش، دینی و یادگیری زبان های خارجی می شود و مدرسه ابتدایی در آمریکا شامل کودکستان تا کلاس پنجم است و موضوعات اساسی در دوران ابتدایی تدریس می شود.
تصمیم گیری در برنامه مدارس خصوصی اغلب متفاوت با مدارس دولتی می باشد و به طور کلی برنامه های آموزشی دوران ابتدایی، خواندن، نوشتن، تسلط به زبان انگلیسی، ریاضیات و جبر را شامل می شود.

دوره متوسطه در مدارس آمریکا معمولأ شامل کلاس ششم، هفتم و هشتم می شود که دانش آموزان در سن 14 یا 15 سالگی وارد مقطع دبیرستان می شوند. شروع ادامه تحصیل در آمریکا از مقطع دبیرستان بهترین زمان است. زیرا دانش آموزان در این سن سریع تر و کامل تر زبان انگلیسی را می آموزند و مهمتر از همه این که با سیستم آموزشی آمریکا آشنا شده و در نتیجه با آمادگی خیلی بیشتری وارد دانشگاه می شوند.

برای ادامه تحصیل در دبیرستان های آمریکا آزمون ورودی وجود ندارد و مدارس کشور آمریکا بر اساس نمرات و پیشینه تحصیلی ،دانش آموزان را انتخاب می کنند.
طیف گسترده تری از برنامه های درسی در مقطع دبیرستان ارائه می شود و دانش آموزان درس های تخصصی بیشتری را برای آمادگی ورود به دانشگاه های آمریکا می گذرانند.

 

 

sadr.aria
sadr.aria آشنایی با دنیای متاورس و ارزهای دیجیتال

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋