sssooosss

sssooosss

fff

معرفی کتاب های جدید بازار نشر

فلسفه یکی از رشته‌هایی است که به‌نظر می‌رسد بیشترین فاصله را با زندگی روزمرهٔ انسان‌ها داشته باشد. تاریخ مختصر اندیشه از کتاب‌هایی است که با هدفِ پل زدن بین فلسفه و زندگی روزمره نگاشته شده و به زبانی شیوا، و با پرهیز از آنچه نگارندهٔ کتاب فضل‌فروشی با استفاده از واژگان فلسفی می‌نامد، می‌کوشد تا آموزه‌های ماندگار فلسفه از جمله اهمیت آن در زندگی امروزی و نقش اساسی آن در دستیابی به سعادت و زندگی توأم با معنا را توضیح دهد.

کتاب تاریخ مختصر اندیشه راهنمای فلسفی زیستن

 مارک رولندز در این کتاب کوشیده است تا مفهوم شهرت و شهرت‌طلبی را با طرح مثال‌هایی از آدم‌های معروف همچون پاریس هیلتون و بریتنی اسپیرز گرفته تا ماندلا و بن لادن آشکار کند. 

کتاب شهرت

این کتاب مجموعه‌ای مقاله از تعدادی از بزرگترین نظریه‌پردازان معاصر است که کمک می‌کند تا بتوانند درک بهتری از نظریه‌های جامعه‌شناسی مدرن داشته باشند. خلاصه بعضی مقاله‌های کتاب علیه نظم سکولار و چند مقاله دیگر به شرح زیر است:

«ترقی یا بازگشت؟ بحران معاصر در تمدن غربی»، حاصل سخنرانی‌های لئو اشتراوس دربارۀ اندیشۀ ترقی است. این متن، شکل ویراسته‌شدۀ دو سخنرانی عمومی لئو اشتراوس است که در سالن هیللِ دانشگاه شیکاگو در پنجم و دوازدهم نوامبر سال ۱۹۵۲ ایراد شده اند. این مقاله به نقد ایدۀ ترقی و پیامدهای آن در عصر فعلی اشاره دارد. او بازگشت از وضعیتی را که در اثر ترویج این ایده در غرب، مخصوصا در ایالات متحدۀ آمریکا، پیش آمده است در گروِ بازگشت از آن می‌داند و بهترین معادل دینی برای آن را «توبه» می‌نامد. اشتراوس از طریقِ مفهوم توبه با ایده‌های الهیاتی قبل از جهان مدرن، مخصوصا دو جنبۀ برجستۀ آن، تمدن یونانی و آموزه‌های مسیحی ارتباط برقرار می‌کند

کتاب علیه نظم سکولار و چند مقاله دیگر

کتاب مدرنیته، توسعه و لیبرالیسم نوشته مهدی مشکی در دفتر نشر معارف به چاپ رسیده است.

دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‏‌ها، در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۹ به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این انتشارات تلاش می‌کند از دریچه اسلام ناب به بازخوانى، بررسى، نقد و تولید اندیشه در عرصه‌هاى مختلف بپردازد.

از جمله این فعالیت‏‌ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به چاپ بیش از ۱۱۰۰عنوان کتاب در زمینه دروس معارف اسلامى دانشگاه‌ها، اندیشه‏‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبرى، پرسش‌ها و پاسخ‌هاى دانشجویى، معارف قرآن و اهل‏ بیت (ع)، دین‌پژوهى، اخلاق و عرفان، انقلاب اسلامى و تاریخ معاصر، مسائل جهان اسلام، غرب‏‌شناسی، شبهات فکری و عقیدتی، مسایل تاریخی و فلسفی، علوم انسانی، مسائل تربیتى، زن، خانواده و نقد فمینیسم و… اشاره کرد.

کتاب مدرنیته توسعه و لیبرالیسم

این کتاب داستان دختری به نام ملک است. او دختری با اصالت کرد قوچانی است که در فرنگ درس پزشکی خوانده و به ایران برگشته است. مادرش غزال مرده است و پدرش (یا شخصی که ملک فکر می‌کند پدرش است) برای او هرکاری می‌کند. حالا او به ایران برگشته است. شخصیت دیگر داستان مهیار خبوشانی است. داستانی محور مهیار و ملک شکل می‌گیرد و در بستر اتفاقات تیر ۱۳۱۴ روایت می‌شود. زمانی که رضاشاه دستور حذف کلاه پهلوی و یک دست شدن لباس مردان را داد و با تحصن در مسجد گوهرشاد روبه‌رو شد. تحصنی که چهره حقیقی رضاشاه را زود به همه نشان داد و نتیجه‌اش کشته شدن صدها تن به دست سربازان او بود. 

کتاب پاریس پاریس

اگر تا به حال اسم نظریه ریسمان را شنیده‌اید و کنجکاو شده‌اید که در مورد این نظریه که می‌خواهد فیزیک دنیا را توضیح دهد، بیشتر بدانید، کتاب نظریه ریسمان انتخاب خوبی است.

ریسمان نظریه‌ای است که ریاضیات پیچیده‌ای دارد‌ و در زمره آخرین تئوری‌هایی است که درعلم فیزیک نظری مطرح شده و دانشمندان بزرگی در سطح دنیا درباره آن پژوهش می‌کنند.

کتاب آشنایی با نظریه ریسمان

در طول تاریخ، تمدن‌های مختلف افسانه‌هایی ساخته‌اند که ریشه‌های ما را حاصل نیروهای سرنوشت ساز جهان هستی می‌دانند. این افسانه‌ها به ما کمک کرده‌اند که احساس بی‌ارزش بودن را کنار بگذاریم. گرچه افسانه‌های ریشه‌ها جملگی از تصویری بزرگ آغاز می‌شوند اما با سرعتی باورنکردنی زمینی می‌شوند و با پوشش نهادن بر آفرینش جهان هستی و بر هر آنچه در آن است و بر حیات روی زمین، تاریخ آدمی و تناقضات اجتماعی آن را با چنان تفصیلی شرح می‌دهند که گویی ما در هسته آفرینش هستیم. اما حقیقت این نیست و تاریخ شکل‌گیری جهان هستی آن‌چنان قدیمی و کهن است که ما در هیچ‌کجای آن نقشی نداریم. این کتاب به بررسی آن می‌پردازد. 

کتاب راز آفرینش جهان هستی

کتاب داستان زنی در نیمه دوم زندگی‌اش است که از زندگی‌اش روایت می‌کند. با او همراه می‌شویم وقتی با همسر یکی از دوستانش روبه‌ٰرو می‌شود و هردو حس می‌کنند کمی از هم خوششان می‌آید اما حاضر نیستند رابطه عفیفانه‌شان را کنار بگذارند. زن وارد محیط کار جدیدش شده است و سعی دارد آن‌جا را پر از کتاب کند تا روح به دفترش بیاید. در پارک پدر و دختری را می‌بیند که دخترک حاضر نیست شب را پیش پدرش بماند و از وقتی مادر خانه را ترک کرده پدر باید هرشب دختر را به خانه مادرش ببرد. این زن نویسنده‌ای تنها است که جهان را با نگاه خودش می‌بیند و روایت می‌کند. داستانی جذاب از روزمرگی‌هایی که برای ما تکراری نیستند. 

کتاب همین حوالی

چهاردهمین دالایی‌لاما یکی از مشهورترین چهره‌های جهان است و از سیدنی تا سائوپائولو، از اسلو تا ژوهانسبورگ مردم برای دیدنش به استادیوم‌های عظیم ورزشی می‌آیند و صندلی‌هایش را پر می‌کنند. حدود بیست میلیون دنبال‌کننده در توییتر دارد که از دنبال‌کنندگان پاپ بیشتر است و نفوذ و اثرگذاری‌اش در اینترنت روزبه‌روز بیشتر می‌شود. او جایزهٔ صلح نوبل و مدال طلای کنگره را دریافت کرده است و گران‌قیمت‌ترین جایزه‌اش، جایزهٔ تمپلتون است که مخصوص روحانیانی است که پیشرفت‌های بزرگ معنوی می‌کنند. او کلید بسیاری از شهرهای جهان را در اختیار دارد و مدارک افتخاری بی‌شماری دریافت کرده است. ولی کسی چیز زیادی درمورد این ابرقهرمان نمی‌داند و از آیین و فرهنگ او شناخت زیادی ندارد.

کتاب زندگی شگفت انگیز دالایی لاما

این کتاب شش بخش دارد اول اظهاریه‌ها؛ شامل اظهاراتِ جمعى از ساکنین روستا، و پلیس محلى، دوم روایت رودریک مک‌رى؛ در قالب دست نوشته‌ او که در سلولش به نگارش درآمده است، سوم گزارش‌هاى پزشکى؛ شرح گزارش پزشکى قانونى و جراحات وارده بر مقتولین، چهارم سفرهایى در سرزمین‌هاى مرزى جنون؛ شواهد جمع‌آورى شده توسط جِى بروس تامسون، جراح مقبم زندان عمومى اسکاتلند در پرث، پنجم محاکمه؛ اظهارات مظنون و شاهدین، دفاعیه و گزارشى از دادگاه و روند محاکمه‌ى مک‌رى و در پایان یک موخره.

کتاب پروژه خونین او

جورج اورول در کتاب فاشیسم و دموکراسی با در نظر گرفتن سیاست حکومت‌ها، فاشیسم و دموکراسی را بررسی می‌کند. اورول در کتابش، فاشیسم و دموکراسی را در کنار و گاهی در برابر یکدیگر قرار می‌‌دهد و با مثال‌های دقیق سعی دارد نظراتش را برای همه قابل درک کند. 

اورول که پیش از این نظرات سیاسی‌اش را در قالب داستان بیان کرده است در این کتاب به سراغ زبان تئوری و مثال رفته است و با بیانی دیگر به نظراتش می‌پردازد. 

کتاب فاشیسم و دموکراسی

 عنوان این رمان نیز سوال‌برانگیز است. چه کسی این سؤال را می‌پرسد؟ چه چیزی را می‌خواهد تمام کند؟ یک رابطه را؟ زندگی‌اش را؟ ازدواجش را؟ وضعیت شغلی‌اش را؟ رید با نفوذ در عمقِ روح‌وروان انسان سؤالاتی را درباره‌ خودآگاه و ناخودآگاه، هویت، اراده‌ آزاد، ترس، اهمیت روابط انسانی و ظرفیت تحمل‌مان برای انزوا مطرح می‌کند.

زنی جوانی که نامش را نمی دانیم می‌خواهد با دوستش جیک به دیدن خانواده جیک برود. جیک امید دارد با این سفر راتبطه‌شان جدی‌تر شود اما زن داستان پیوسته در ذهنش به تمام کردن رابطه فکر می‌کند. ولی این ظاهر قضایا است.جیک شب هنگام بازگشت از خانه پدر و مادرش تصمیم می‌‌گیرد محله های زادگاهش را به دوست دخترش نشان دهد. او در برف شدید ماشین را نگه می دارد و موقع پیاده شدن از زن می خواهد منتظرش باشد اما دیگر بازنمی‌گردد. زن بعد از مدتی انتظار، شروع به گشتن می‌کند و در این جستجو وارد ساختمان قدیمی مدرسه‌ای می‌شود اما نمی داند که با هرقدمی که در این ساختمان برمی دارد به رازی نزدیک می‌شود.

کتاب تو این فکرم که تمومش کنم

اگر بخواهیم ماهیت این کتاب را در جمله‌ای خلاصه کنیم، این است: «سریع‌ترین راهِ رسیدن به پول.»

ازآنجاکه درحال خواندن این متن هستید، احتمالاً شما هم نیاز به داشتن طرح بازاریابی در کسب‌وکار خود را احساس کرده‌اید. شاید هم به این فکر می‌کنید که اصلاً نیازی به آن دارید یا خیر؟ باید بگویم اگر با مشتری سروکار دارید و برای بهبود و گسترش این ارتباط معتقد به استفاده از فعالیت‌های بازاریابی هستید، بله، نیاز دارید. اما این کتاب چطور به شما کمک می‌کند؟ قرار است در کنار هم طرح بازاریابی شما را به ۹ قسمت تقسیم و با گذر از هر فصل کتاب، به کمک خودتان، یکی از آن بخش‌ها را کامل کنیم. درواقع وقتی به پایان کتاب برسید، طرح بازاریابی یک‌صفحه‌ای شما هم کامل شده و آمادۀ اجراست، به همین سادگی. کافی است این صفحه را در طول سال مقابل خودتان قرار دهید و به آن عمل کنید.

کتاب طرح بازاریابی کسب و کارهای کوچک

بازاریابی، شاخه‏‌ای از اقتصاد و علوم اجتماعی است. بازاریابان همواره تفکرات خود را با بازار و مشتریان بالقوه و نیازهای آنها آغاز می‌‏نمایند. مأموریت آنها این است که محصولات، خدمات، تجارب و راهکارهایی را توسعه دهند که استاندارد زندگی را بهبود می‌‏دهند. ایجاد طبقه متوسط قوی برای هر کشوری مزیت‌بخش است و بازاریابی ابزارها و فلسفه دستیابی به این هدف را فراهم می‌‏سازد.

کتاب نسل سوم بازاریابی

ایلای و چارلی سیسترز دو قاتل جایزه بگیر در قرن نوزدهم هستند. زمانی که آدم‌ها مشکلاتشان را با استخدام قاتلان حل می‌کردند و این برادران شهرت بسیاری داشتند. اتفاقات همزمان با تب طلا در آمریکا روایت می‌شود. در ماموریت جدید مردی که او را ناخدا صدا می‌کنند به برادران سیسترز  پول خوبی داده است تا مردی به نام هرمن وارم را بکشند. کسی که گویی چیزی از ناخدا دزدیده است. 

کتاب برادران سیسترز

sssooosss
sssooosss fff

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋