sssooosss

sssooosss

fff

رمان عاشقانه ایرانی

رمان های عاشقانه ایرانی ازجمله پرمخاطب‌ترین آثار منتشرشده‌ ایرانی هستند و طبیعتا معرفی بهترین‌ رمان عاشقانه از نظر این همه مخاطب با سلیقه‌های مختلف، کار آسانی نیست. ما در این مطلب سعی کرده‌ایم با درنظر گرفتن دیدگاه‌های مختلف، بهترین و پرفروش‌ترین رمان‌های عاشقانه ایرانی را انتخاب و معرفی کنیم. معرفی هر کتاب شامل اطلاعاتی مختصر از آن کتاب و قصه‌اش بدون لو رفتن اصل ماجرا است. بی‌شک جای کتاب‌های زیادی در این لیست خالی است که ممکن است از رمان‌های مورد علاقه شما هم باشند. خوشحال می‌شویم که با پیشنهاد‌های خود، در تکمیل هرچه بهتر این لیست به ما کمک کنید.

یک عاشقانه آرام

نادر ابراهیمی را می‌توان از جمله بااحساس‌ترین نویسنده‌های مرد ایرانی دانست؛ به این دلیل که اثری لطیف و بسیار عاشقانه به‌نام «یک عاشقانه آرام» را نوشته است. بخش‌هایی از متن کتاب به‌قدری لطیف و شاعرانه است که گویی داستان را در قالب شعر می‌خوانید. کتاب داستان عاشقانۀ زوجی است که سعی دارند عاشقانه‌ای آرام بسازند؛ هرچند در روزگار ناآرامی به ‌سر می‌برند. زمان کتاب از زمان پهلوی آغاز و تا بعد از انقلاب ادامه دارد و ما شاهد به‌پای هم پیرشدن راوی و همسرش هستیم.

شوهر آهو خانم 

رمان «شوهر آهو خانم» از معروف‌ترین رمان های عاشقانه ایرانی است که قبل از انقلاب منتشر شده است. نکته جالب درمورد این رمان وضعیت نویسنده در هنگام نگارش کتاب بوده است؛ علی‌محمد افغانی این رمان را زمانی نوشت که در زندان بود.

رمان به‌خوبی عشق و هوس و نجابت را در قالب شخصیت‌هایش برای مخاطب تصویر می‌کند. شوهر آهو خانم قصه عشق مرد میان‌سالی به‌نام سیدمیران است که با یک خیرخواهی آغاز می‌شود و بعد، از یک عشق آتشین سر درمی‌آورد. تا جایی که با وجود زن و ۴ فرزند برای دومین بار ازدواج می‌کند.

شخصیت‌پردازی فوق‌العاده و جزئیات فراوانِ رخدادها از جمله ویژگی‌های بارز این رمان است. رمان شوهر آهو خانم در رده بهترین رمان ‌های عاشقانه ایرانی قرار دارد. تا جایی که هنوز پس از سال‌ها تجدید چاپ می‌شود و برای مخاطب امروز جذاب است. دلیل این ماندگاری، علاوه بر روایت ماهرانه نویسنده، واقعیت‌هایی است که افغانی از جامعه دوره پهلوی تصویر می‌کند؛ به‌طوری که مخاطب خود را در حال مطالعه برشی از تاریخ مشاهده می‌کند که به دوره کشف حجاب و تجددگرایی زمان پهلوی اشاره دارد. از دیگر نقاط قوت کتاب توجه به زنان در آن دوره زمانی و همچنین مذمت چندهمسری است، که در نوع خود و برای زمانی که نویسنده به نوشتن کتاب مشغول بوده جالب‌توجه و ارزشمند است.

بامداد خمار

رمان «بامداد خمار» از معروف‌ترین رمان های عاشقانه ایرانی معاصر است که در یک دهه بیش از ۳۰۰هزار نسخه‌اش فروش رفت. همین نشان‌دهنده محبوبیت این رمان در میان مخاطبان است. داستان درباره دختری به‌نام محبوبه‌ است که در زمان حال، ماجرای خود را برای برادرزاده‌اش سودابه که در دوراهی مشابه تجربه خودش در جوانی است تعریف می‌کند. ماجرای عاشقانۀ او در جوانی و سرنوشتی که این عشق برای او رقم می‌زند داستان اصلی کتاب است. محبوبه دختری در طبقه بالای جامعه است که عاشق پسری نجار به‌نام رحیم از طبقه پایین می‌شود. او برای رسیدن به رحیم هزینه‌های گزافی می‌دهد که تبعات آن تا آخر عمر گریبان‌گیر اوست.

جزئیات دقیق و فضاسازی درست نویسنده از زمان رویدادها که به آغاز دوره پهلوی برمی‌گردد از جمله دلایل موفقیت کتاب است.

sssooosss
sssooosss fff

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋