sabamohebbi73

sabamohebbi73

تطبیق اطلاعات هویتی و بانکی چیست؟

به طور خلاصه، تایید اطلاعات بانکی راهی برای اطمینان از تطبیق هویت فردی که از سرویس شما استفاده می‌کند و فردی که هزینه آن‌را می‌پردازد به شمار می‌رود. این فرایند شمال ارائه اطلاعات لازم برای تایید حساب است. در گذشته این اطلاعات شامل تاییدیه کتبی بانکی برای تایید هویت صاحب حساب پرداخت‌کننده بود، اما با پیشرفت فناوری و توسعه بانک‌داری باز، اکنون این کار از طریق APIها امکان‌پذیر است. 

در روش سنتی به دلیل نیاز به مراجعه حضوری به بانک و ارائه مدارک هویتی و در ادامه ارسال تاییدیه به کسب‌و کار، پرهزینه و زمان‌بر بود. اما در روش‌های جدید با کمک اطلاعات ذخیره‌شده در سامانه‌های بانکی و سامانه ثبت‌احوال، می‌توان اطلاعات مشتریان را نظیر کد ملی را دریافت کرده و آن را با اطلاعات موجود در ثبت‌احوال و سامانه‌های بانکی تطبیق داد. به این ترتیب مشتریان می‌توانند بدون نیاز به خروج از اپلیکیشن و تنها با وارد کردن اطلاعات خود (کد ملی، تاریخ تولد و…) فرایند احراز هویت را انجام داده و بدون اتلاف وقت از سرویس استفاده کرده و یا کالا را دریافت کنند. آشنایی با سرویس تطبیق اطلاعات هویتی و بانکی

آشنایی با مفهوم کارتابل

کارتابل در محصولات و فضاهای مختلف معنی متفاوتی دارد. برای مثال در اتوماسیون اداری، کارتابل به فضایی گفته می‌شود که در اختیار پرسنل سازمان قرار می‌گیرد و از طریق آن پرسنل می‌توانند امور اداری مانند نامه‌ها، امور مشتریان و … را انجام می‌دهند. کارتابل مشتری هم چیزی شبیه همین است، با این تفاوت که مشتری از آن استفاده می‌کند. اما کارتابل در ادبیات بانکی مفهوم دیگری دارد. 

حساب کارتابلی چیست؟

حساب کارتابلی خدمتی است که بانک‌ها برای مشتریان حقوقی خود طراحی کرده‌اند که به آن‌ها کمک کنند برداشت از حساب‌های مشترک را به صورت مشروط و با تایید شرکا انجام دهند. با این کار اطمینان خاطر و امنیت مشتریان بیشتر می‌شود. 

sabamohebbi73
sabamohebbi73

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋