sabamohebbi73

sabamohebbi73

نگاهی به یادداشت های جدید بلاگ پادیوم

سَیاح مخفف عبارت سامانه‌ی یکپارچه‌‌سازی حساب‌های مشتریان است. سامانه‌ای که شروع آن به سال ۱۳۹۹ برمی‌گردد. زمانی‌که بانک مرکزی تصمیم به ایجاد یک سیستم درون بانکی برای تبادل اطلاعات میان بانک‌های مختلف اعم از حقیقی و مجازی با بانک مرکزی گرفت. در این سامانه کلیه‌ی عوامل تاثیرگذار بر اعتبار مشتریان از جمله سامانه‌های ثبت‌احوال، پژواک، سمات و چک‌برگشتی همگی مورد بررسی قرار می‌گیرند. 
بانک مرکزی، سامانه سیاح را در ۳ فاز اجرا کرده است. در اولین فاز، بیش از ۹۴ درصد از اطلاعات مشتریان حقیقی و حقوقی به صورت فایل، قبل از راه‌اندازی سامانه‌ی سیاح دریافت شد که تقریبا ۶۰۰ میلیون اطلاعات حساب شبکه بانکی  را شامل می‌شد. در فاز بعدی، از خرداد ۱۳۹۹، وب‌سرویس این سامانه در شبکه بانکی راه‌اندازی و مقرر شد. فایل آماده شده در فاز اول و تمامی حساب‌هایی که بعد از این تاریخ افتتاح گردیده‌اند در سامانه سیاح ثبت شده و کد رهگیری آن‌ها اخذ گردیده است. 

مطالعه یادداشت «همه چیز درباره استعلام سیاح»

بر اساس آمار statcounter سیستم عامل اندروید حدود ۷۶.۶۷٪ بازار سیستم عامل‌های تلفن همراه را به خود اختصاص داده‌ است. این موفقیت باعث شد بسیاری از فعالان حوزه تکنولوژی بخواهند وارد بازار پخش‌کننده‌ی تلویزیون شوند. اندروید تی‌وی‌ها دستگاه‌هایی سخت‌افزاری هستند که استفاده از خدمات اندرویدی را در تلویزیون‌ها فراهم می‌کنند. بر اساس گزارش Rethink TV  تا پایان سال ۲۰۲۲ بیش از ۹۹ میلیون دستگاه در سراسر دنیا از اندروید تی‌وی‌ها استفاده خواهند کرد. در این شرایط بسیاری از محصولات فناورانه، نسخه سازگار با اندروید تی‌وی را ارائه داده‌اند تا بتوانند سهم بیشتری از این بازار جذاب را به خود اختصاص دهند. 

مطالعه یادداشت «خانه‌ای هوشمند با پادباکس و پادیوم»

گوگل تقریباً مترادف با اینترنت است و تا حد زیادی در تثبیت خود به عنوان موتور جستجوی برتر و ارائه‌دهنده ایمیل موفق بوده است. با این حال خدمات زیادی خارج از بستر موتور جستجو گوگل و ایمیل آن قرار دارد. خوشبختانه بسیاری از این سرویس‌های گوگل دارای API نیز هستند.
Google APIها رابط‌های برنامه‌نویسی کاربردی (API) هستند که توسط Google ایجاد شده‌اند و امکان ارتباط با سرویس‌های Google و ادغام آن‌ها با سایر سرویس‌ها را فراهم می‌کنند. APIها میانبری برای استفاده از ابزارهای قدرتمند مانند Google Maps، Search، Gmail Translate و سایر سرویس‌های محبوب در هر وب‌سایت یا هر برنامه‌ای هستند. از این APIها برای استفاده یا گسترش عملکرد سرویس‌های موجود استفاده می‌شود.

مطالعه یادداشت «وب سرویس های گوگل»

طبق آخرین آمار جهانی در ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی تعداد کاربران تلفن همراه در ایران نزدیک به ۵۹ میلیون نفر برآورد شده که نسبت به سال قبل از آن ۲۸ درصد رشد داشته است. بنابراین طبق این آمار در ژانویه سال ۲۰۲۱ (دی ماه سال ۱۳۹۹) حدود ۷۰ درصد جمعیت ایران تلفن همراه داشته‌اند. همچنین تعداد مشترکین تلفن همراه در همین سال بیش از ۱۳۱ میلیون نفر بوده است که نشان می‌دهد اکثر جمعیت دارای گوشی همراه بیش از یک خط تلفن داشته‌اند. با توجه به رشد ثابت تعداد مشترکین و کاربران تلفن همراه در ایران، انتظار می‌رود در حال حاضر نزدیک به ۷۵ درصد جمعیت ایران دارای تلفن همراه باشند.

مطالعه یادداشت «راه های کسب درآمد از فروش شارژ»

SMTP مخفف عبارت Simple Mail Transfer Protocol (پروتکل تبادل ایمیل ساده) بوده و همان‌طور که از نام آن پیداست، یک پروتکل معمول برای ارسال ایمیل از یک حساب کاربری به یک حساب دیگر است. پروتکل‌های ایمیل مجموعه‌ای از قوانین هستند که اجازه می‌دهند کلاینت‌ها و حساب‌های مختلف ایمیل به راحتی تبادل اطلاعات کنند و SMTP در کنار POP و IMAP پرکاربردترین پروتکل‌ها در سطح وب هستند؛ با این تفاوت که SMTP تنها پروتکل مختص ارسال ایمیل است. بیشتر کلاینت‌‌های ایمیل معروف مانند یاهو، جی‌میل، Outlook و اپل‌میل از پروتکل SMTP برای ارسال ایمیل بهره می‌برند.

مطالعه یادداشت «سرور SMPT چیست و چگونه کار می‌کند؟»

حتما برای شما هم بارها پیش آمده است که در هنگام استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک با انواع مختلفی از خطاهای بانکی مواجه شده‌اید و عملیات موردنظرتان بی‌سرانجام مانده است. در همین راستا تصمیم گرفتیم که در این مقاله یک راهنما برای سهولت و آسودگی خاطر شما در استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک تهیه کنیم. 

مطالعه یادداشت «انواع خطاهای بانکی»

فریم‌ورک فلسک (Flask) یکی از فریم‌ورک‌های محبوب برای ساخت اپلیکیشن‌های وب و APIها است. این فریم‌ورک‌ مجموعه‌ای از عملکردهای پایه‌ای را در اختیار توسعه‌دهنده‌ها قرار می‌دهد، اما طوری طراحی شده که می‌توان بسته به نیاز پروژه یا شخص آن را توسعه داد. در این پست با هم نحوه ساخت یک REST API با استفاده فلسک را به شما آموزش می‌دهیم.

مطالعه یادداشت «آموزش ساخت API  با Flask»

رساندن کالا به دست مشتری در ادبیات کسب‌وکار با نام لجستیک شناخته می‌شود. لجستیک در بسیاری از کسب‌وکارها نقش مهمی در نگهداشت مشتری ایفا می‌کند. برای همین درک کافی از فرایندهای لجستیکی برای هر صاحب کسب‌وکاری مهم است. صاحبان کسب‌وکارها لازم است که مطمئن شوند روشی را برای ارسال کالای خود انتخاب می‌کنند که بیشترین سود را به همراه مثبت‌ترین تجربه‌ی کاربری برای آن‌ها به ارمغان می‌اورد. به همین دلیل در این یادداشت درباره‌ی مفهوم مدیریت لجستیک در فروشگاه‌های اینترنتی صحبت کردیم و نکاتی را در این زمینه آوردیم. 

مطالعه یادداشت «آموزش نکاتی درباره مدیریت لجستیک کالا»

در حال حاضر پایتون یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی در دنیا است. بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند طی سه یا چهار سال آینده پایتون جای زبان‌های C و جاوا را به عنوان پرکاربردترین زبان برنامه‌نویسی خواهد گرفت و بنابراین، نیاز به یادگیری API در یان سال‌ها بیش از پیش احساس می‌شود. در این پست، ما به نحوه استفاده از API در پایتون می‌پردازیم. قبل از شروع،پیشنهاد می‌کنیم مقاله زیر در مورد انواع API و به طور ویژه REST APIها را مطالعه کنید.

مطالعه یادداشت «آموزش استفاده از API  در پایتون»

فرض کنید شما کارشناس حقوق و دستمزد یک کارخانه با حدود هزار نفر پرسنل هستید. هر ماه باید برای پرسنل مبالغی را از طریق اپلیکیشن‌های بانکی به کمک ابزار واریز گروهی انتقال دهید. چنین کاری چالش‌های بسیاری دارد. یکی از این چالش‌ها تطابق اطلاعات هویتی پرسنل با شماره شبای اعلام شده از سوی آن‌هاست. چالش دیگر هم فعال بودن شماره‌ی شباست. 

یا فرض کنید یک اپلیکیشن در زمینه‌ی فروش لباس دارید. مشتری بعد از دریافت کالا، به هر دلیلی قصد مرجوع کردن کالا را دارد. شما برای این کار نیاز دارید مبلغ را به شماره‌ شبای همان کارتی واریز کنید که تراکنش با آن انجام شده است. یا اینکه شماره شبا با نام مشتری تطابق داشته باشد. 

مطالعه یادداشت «معرفی وب‌سرویس استعلام شبا»

sabamohebbi73
sabamohebbi73

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋