rootscapital

rootscapital

اخبار

فروش Nvidia در سه ماهه دوم 2024 احتمالاً دو برابر خواهد شد

فروش Nvidia در سه ماهه دوم احتمالاً دو برابر خواهد شد، حتی یک شکست جزئی ممکن است به سهام آسیب برساند

به گزارش شهر سخت افزار، انویدیا احتمالاً روز چهارشنبه گزارش خواهد داد که درآمد سه ماهه دوم آن بیش از دو برابر شده است. اما سرمایه گذاران عادت کرده به نتایج چشمگیر آن از غول تراشه هوش مصنوعی انتظار بیشتری دارند.

یک شکست یا موفقیت در انتظارات وال استریت می‌تواند یا یک رالی هوش مصنوعی را در روز پنجشنبه، یک روز پس از گزارش درآمد Nvidia برای دوره ماه مه تا ژوئیه، تحریک کند یا آن را نابود کند.

سهام این شرکت امسال بیش از 150 درصد افزایش یافته است، 1.82 تریلیون دلار به ارزش بازار آن افزوده است و S&P 500 را به سطوح جدیدی رسانده است.

این سهام با حدود 37 برابر درآمد پیش‌بینی‌شده خود ارزش‌گذاری شده است، در مقایسه با میانگین حدود 29 برای شش شرکت برتر فناوری در شاخص معیار که شامل سازنده تراشه است.

بزرگان فناوری، از جمله مایکروسافت، که هزینه‌های زیادی را برای ساخت زیرساخت هوش مصنوعی خود صرف می‌کنند، واحدهای پردازش گرافیکی قدرتمند Nvidia را خریداری کرده‌اند که به حجم زیادی از محاسبات سریع اجازه می‌دهند. این تراشه‌ها در مراکز داده کنونی جایگزین کردن آنها دشوار است، که به شدت ثروت Nvidia را افزایش داده است.

طبق داده‌های LSEG تا 23 آگوست، انتظار می‌رود Nvidia در سه ماهه دوم درآمد خود را حدود 112 درصد نسبت به سال قبل افزایش داده و به 28.68 میلیارد دلار رسیده است.

 

اما حاشیه ناخالص تعدیل‌شده آن احتمالاً بیش از 3 درصد به 75.8 درصد از سه ماهه اول کاهش یافته است، تحت فشار هزینه‌های افزایش تولید برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد.

"آنها نه تنها یک معیار برای تراشه‌ها هستند، بلکه یک معیار برای هوش مصنوعی به طور کلی هستند." دنیل مورگان، مدیر ارشد پرتفوی در Synovus Trust، که سهام شرکت‌های بزرگ فناوری ایالات متحده، از جمله Nvidia را در اختیار دارد، گفت.

"اگر Nvidia شکست بخورد، (سرمایه گذاران) قصد دارند هر شرکتی را در هوش مصنوعی بفروشند."

برخی از سرمایه‌گذاران نگران توانایی شرکت در برآورده کردن انتظارات بلندپروازانه هستند و سرعت هزینه‌های هوش مصنوعی توسط بزرگ‌ترین مشتریان Nvidia را زیر سوال برده‌اند.

این نگرانی‌ها منجر به کاهش 20 درصدی سهام Nvidia در بیشتر ماه ژوئیه و اوایل ماه آگوست شد، اگرچه بهبود اخیر سهام را تنها حدود 5 درصد زیر بالاترین رکورد خود در ماه ژوئن قرار داده است.
 

مشکلات احتمالی تولید تراشه‌های هوش مصنوعی نسل بعدی Nvidia، بلک‌ول

ممکن است مشکلات بیشتری در مورد تاخیر احتمالی تولید تراشه‌های هوش مصنوعی نسل بعدی Nvidia یعنی بلک‌ول در حال شکل‌گیری باشد. جِنسن هوانگ، مدیرعامل این شرکت، در ماه مه اعلام کرد که این تراشه‌ها در سه ماهه دوم عرضه خواهند شد، اما تحلیلگران به موانع طراحی اشاره کرده‌اند که می‌تواند جدول زمانی را به تعویق بیانداز.

گروه تحقیقاتی SemiAnalysis می‌گوید، این بدان معناست که رشد درآمد ممکن است در نیمه اول سال آینده با مشکل مواجه شود. همچنین اگر سازنده تراشه Nvidia، TSMC، هزینه‌های خود را افزایش دهد، حاشیه سود نیز می‌تواند تحت فشار قرار گیرد، احتمالی که این شرکت تایوانی اخیراً به آن اشاره کرده است.

طبق داده‌های LSEG، به احتمال زیاد Nvidia رشدی 75 درصدی در درآمد سه ماهه سوم به 31.69 میلیارد دلار را پیش‌بینی خواهد کرد که به پنج فصل متوالی رشد سه رقمی آن پایان می‌دهد و نشان‌دهنده مقایسه‌های دشواری نسبت به سال گذشته است که در آن حدود 206 درصد به 18.12 میلیارد دلار افزایش یافت.

در سه فصل گذشته، رشد Nvidia از 200 درصد فراتر رفته است.

مایکل شولمن، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در Running Point Capital گفت:

«ما در اینجا به قانون اعداد بزرگ نزدیک می‌شویم، زمانی که یک شرکت به اندازه خاصی می‌رسد، به لحاظ فیزیکی نمی‌تواند همان رشد را حفظ کند.»

برخی از تحلیلگران گفتند که Nvidia می‌تواند بخش زیادی از ضربه ناشی از تأخیر در تراشه‌های Blackwell را با جایگزین کردن آن سفارش‌ها با تراشه‌های نسل قبلی Hopper جبران کند. خانواده پردازنده‌های Hopper به اندازه بلک‌ول قدرتمند یا پرسود نیستند، اما برای اکثر برنامه‌های کاربردی مرتبط با هوش مصنوعی کافی هستند.

همچنین سرمایه‌گذاران به دنبال به‌روزرسانی در مورد پردازنده‌های هوش مصنوعی برای بازار چین خواهند بود، جایی که فروش پیشرفته‌ترین تراشه‌های آن توسط دولت ایالات متحده ممنوع شده است.

پردازنده‌های Nvidia با محوریت چین، که گفته می‌شود H20 نامیده می‌شوند و از بهترین تراشه‌های آن کم‌توان‌تر هستند، می‌توانند به این شرکت کمک کنند تا در چند فصل آینده در بازار بزرگی که قهرمان داخلی هواوی به عنوان رقیب ظهور کرده است، کسب و کار به دست آورد.

همچنین نگرانی‌های فزاینده‌ای در مورد اقدامات انحصارطلبانه این شرکت وجود دارد. تنظیم کننده‌های ایالات متحده در حال بررسی این موضوع هستند که آیا Nvidia ارائه‌دهندگان خدمات ابری را برای خرید چندین محصول تحت فشار قرار داده است و اینکه آیا سعی دارد تجهیزات شبکه خود را با تراشه‌های هوش مصنوعی با تقاضای بالای خود بسته‌بندی کند.

rootscapital
rootscapital اخبار

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋