rootscapital

rootscapital

اخبار

بهترین دانشگاه های ترکیه

تحصیل در ترکیه

بهبود سریع کیفیت آموزش عالی که در حال حاضر یک مقصد توریستی محبوب است، ترکیه را به مکانی عالی برای دانشجویان بین المللی تبدیل کرده است. این کشور دارای پیوندهای بین المللی متعددی است همچنین تحصیل در ترکیه باعث می شود که ارتباطی عالی برای آسیا و اروپا باشد.

دانشگاه های ترکیه

بیش از 200 دانشگاه در ترکیه وجود دارد که اکثر آنها توسط دولت اداره می شوند. اکثر این مؤسسات نسبتاً جوان هستند. تا سال 1970، تنها 8 موسسه دولتی وجود داشت و اولین دانشگاه خصوصی (دانشگاه بیلکنت) تا سال 1984 تاسیس نشد. از جمله جوان ترین دانشگاه های ترکیه، دانشگاه بین المللی آنتالیا (AIU) است که در سال 2012 پذیرای اولین دانشجویان خود بود. /13 سال تحصیلی، و با هدف جذب بیش از نیمی از دانش آموزان خود از خارج از ترکیه.

 

هم دانشگاه‌های دولتی و هم دانشگاه‌های خصوصی در ترکیه با توافقنامه بولونیا مطابقت دارند، که برنامه‌های تحصیلی را در سراسر اروپا استاندارد می‌کند، و بسیاری از دانشگاه‌های ترکیه در برنامه Erasmus+ شرکت می‌کنند که از مبادلات بین‌المللی دانشجویی پشتیبانی می‌کند. در آخرین ویرایش رتبه بندی قدرت سیستم آموزش عالی QS، سیستم آموزش عالی ترکیه در رتبه 43 جهان قرار گرفت.

برترین دانشگاه های ترکیه

10 دانشگاه ترکیه در رتبه بندی QS World University Rankings® 2019 و 45 دانشگاه ترکیه در نسخه 2019 رتبه بندی دانشگاه QS وجود دارد: EECA، رتبه بندی دانشگاه های پیشرو در اروپای نوظهور و آسیای مرکزی. اکثر این دانشگاه های برتر ترکیه در آنکارا یا استانبول، دو شهر بزرگ ترکیه، واقع شده اند. در آنکارا، دانشگاه فنی خاورمیانه، دانشگاه بیلکنت و دانشگاه هاجت تپه را خواهید یافت (همگی در 50 دانشگاه برتر رتبه بندی شده اند)، در حالی که استانبول خانه دانشگاه های Boğaziçi Üniversitesi، دانشگاه کوچ، دانشگاه سابانجی، دانشگاه فنی استانبول و دانشگاه استانبول است. در میان 30 نفر برتر قرار گرفته اند.

دانشگاه فنی خاورمیانه (METU)
دانشگاه فنی خاورمیانه (METU) مستقر در آنکارا، پایتخت ترکیه، امسال رتبه‌ی هشتم را در رتبه‌بندی EECA کسب کرد. متخصص در علوم طبیعی و اجتماعی، در سال 1956 برای ایفای نقش حیاتی در توسعه ترکیه و کشورهای خاورمیانه تأسیس شد و امروزه حدود 31000 دانشجو دارد - که بسیاری از آنها دانشجوی مبادله ای هستند که برای یک ترم یا یک ترم تحصیل می کنند. یک سال.

از آنجایی که تقاضا بسیار زیاد است، METU فقط از 1.5 درصد برتر از 1.5 میلیون متقاضی سالانه خود، دانشجویان می پذیرد. رسانه آموزش انگلیسی است.

Boğaziçi Üniversitesi
دانشگاه Boğaziçi Üniversitesi که در آخرین رتبه بندی EECA در 10 دانشگاه برتر قرار گرفت (در جایگاه دهم) در سال 1863 با نام کالج رابرت تأسیس شد و اولین دانشگاه آمریکایی بود که در خارج از ایالات متحده تأسیس شد. Boğaziçi Üniversitesi در استانبول، نزدیک به تنگه بسفر و قلعه تاریخی روملیحیسار، که در کنار مرز شرقی پردیس جنوبی دانشگاه قرار دارد، واقع شده است. مانند دانشگاه فنی خاورمیانه، زبان آموزش انگلیسی است و این دانشگاه پیوندهای قوی با سیستم آموزش عالی آمریکا دارد.

 

دانشگاه کوچ
دانشگاه کوچ که در سال 1993 در استانبول تأسیس شد، در حال حاضر رتبه دوازدهم را در منطقه EECA دارد و به نام بنیانگذار آن، کارآفرین و نیکوکار Vehbi Koç نامگذاری شده است. به عنوان یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی ترکیه، دانشگاه کوچ با 22 دوره کارشناسی، 32 دوره کارشناسی ارشد و 18 برنامه دکترا، تجربه یادگیری در سطح جهانی را ارائه می دهد و در حال حاضر حدود 5500 دانشجو را آموزش می دهد. این دانشگاه مأموریت خود را اینگونه توصیف می کند: «پرورش شایسته ترین فارغ التحصیلان ترکیه، بزرگسالان مجرب که واجد شرایط بین المللی هستند. که می تواند خلاقانه، مستقل و عینی فکر کند. و رهبران مطمئنی هستند.»

دانشگاه بیلکنت
نام دانشگاه بیلکنت که در رتبه‌بندی EECA سال 2019 در رتبه چهاردهم قرار دارد، مخفف «bilim kenti» است که به ترکی به معنای «شهر یادگیری و علم» است. دانشگاه بیلکنت اولین مؤسسه غیرانتفاعی خصوصی ترکیه بود که در سال 1984 توسط آکادمیک ترکیه ای احسان تأسیس شد. Doğramacı، و دارای گسترده‌ترین کتابخانه دانشگاهی در کشور است. این یکی از دانشگاه‌های برجسته کشور است که تحقیقات فشرده دارد و در حال حاضر حدود 13000 دانشجو در 9 دانشکده و دو مدرسه حرفه‌ای چهار ساله ثبت نام کرده‌اند - که بسیاری از آنها دانشجویان بین‌المللی از خارج هستند. بوقلمون.

دانشگاه سابانچی
همچنین دانشگاه سابانچی در استانبول واقع شده است و در رتبه بندی EECA امسال در رتبه پنجم ترکیه قرار دارد و در جایگاه هجدهم قرار دارد. این دانشگاه جوان دیگری است که در پاییز 1999 تدریس را آغاز کرده است و در حال حاضر حدود 4000 دانشجو دارد. در دانشکده مهندسی و علوم طبیعی دانشگاه Sabanci (FENS)، و همچنین دانشکده هنر و علوم اجتماعی (FASS)، این دانشگاه طیف گسترده ای از رشته ها را در هر دو سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد به دانشجویان خود ارائه می دهد. حدود 42 درصد از دانشجویان این دانشگاه بورسیه تحصیلی دریافت می کنند.

چرا تحصیل در ترکیه؟

بیش از 125000 دانشجوی بین المللی در سال تحصیلی 2017/18 ترکیه را برای تحصیل انتخاب کردند. دولت ترکیه با هدف جذب 350000 دانشجوی بین المللی طی چند سال آینده، مایل است این تعداد را افزایش دهد. دانشگاه های ترکیه به دانشجویان این فرصت را می دهند که تجربه آموزش عالی بی نظیری کسب کنند. 183 موسسه آموزش عالی در ترکیه وجود دارد که 109 دانشگاه دولتی هستند و 74 موسسه غیرانتفاعی خصوصی هستند. شما می توانید مدرک لیسانس، کارشناسی ارشد و دکترا بگیرید.

علیرغم اینکه سیستم آموزش عالی ترکیه یکی از جوان ترین سیستم های جهان است، در حال حاضر شهرت خوبی در سراسر جهان به دست آورده است. 2 دانشگاه ترکیه در رتبه بندی 500 دانشگاه جهانی QS در سال 2019 وجود دارد. بالاترین رتبه دانشگاه کوچ است که در رتبه 448 قرار دارد. رتبه بعدی دانشگاه بیلکنت است که در رتبه 456 قرار دارد. در بین 1000 دانشگاه برتر ترکیه 8 دانشگاه دیگر وجود دارد.

 

هزینه تحصیل در ترکیه

شهریه ای که می پردازید بستگی به این دارد که کجا و به چه زبانی تحصیل کنید. برنامه های تحصیلی ارائه شده به زبان ترکی نسبت به برنامه های ارائه شده به زبان انگلیسی ارزان تر هستند. دانشگاه های خصوصی نیز گران تر از دانشگاه های دولتی خواهند بود. به طور متوسط، باید انتظار داشته باشید که بین 1600 تا 9000 TRY در سال برای مدرک در یک موسسه دولتی پرداخت کنید. دانشگاه های خصوصی مجازند هزینه های خود را تعیین کنند و به طور متوسط ​​تا 110000 TRY در سال دریافت کنند. چندین بورس تحصیلی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد که برخی از آنها شامل معافیت از شهریه، کمک هزینه ماهانه و پوشش بیمه سلامت می شود.

هزینه زندگی شما به محل زندگی شما بستگی دارد. شهرهای بزرگتر گرانتر از شهرها و شهرهای کوچکتر خواهند بود. به طور متوسط، باید بین 2000 تا 2700 TRY در ماه بودجه داشته باشید. این به حساب محل اقامت، مواد غذایی و سفر شما می باشد. علاوه بر هزینه های زندگی خود، باید بین 500 تا 800 TRY در هر ترم برای کتاب ها و هزینه های اداری احتمالی بودجه داشته باشید برای مثال با خرید خانه در استانبول هزینه های شما تا میزان قابل توجهی کاهش می یابد. هزینه دیگری که دانشجویان باید در نظر بگیرند بیمه درمانی است. شما باید یا در موسسه تامین اجتماعی ترکیه (SGK) ثبت نام کنید یا مطمئن شوید که یک بیمه نامه درمانی معتبر برای مدت تحصیل خود دارید. برای راهنمایی، با موسسه روتس کپیتال تماس بگیرید.

درخواست برای مقطع کارشناسی در ترکیه

اگر قصد دارید در ترکیه مدرک لیسانس بگیرید، باید از دبیرستان فارغ التحصیل شده باشید یا در آستانه فارغ التحصیلی باشید. اسناد بعدی باید در لیست شما باشد:

1. فرم درخواست
2. دیپلم دبیرستان (یا مقاله ای که گواهی فارغ التحصیلی شما را تایید می کند)
3. رونوشت سوابق
4. نمره مهارت زبان (تافل یا آزمون مهارت دانشگاه در بدو ورود)
5. نامه تشویق
6. اثبات پرداخت هزینه درخواست (35-100 USD)
7. گواهی مبنی بر داشتن امتحان خروج از دبیرستان (مانند SAT 1، مدرک بین‌المللی، مدرک ملی، و غیره)
8. نامه ای که تضمین می کند که بودجه مالی لازم برای حمایت از خود در طول تحصیل را دارید
9. مهلت عمومی برای ارسال مدارک درخواستی شما قبل از اول مرداد ماه است

 

rootscapital
rootscapital اخبار

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋