tajmir riyahi

tajmir riyahi

تفاوت مزوژل و مزوتراپی چیست؟

 

مهم‌ترین تفاوت مزوژل و مزوتراپی در کاربرد آن‌ها و ترکیبات مواد تزریقی به پوست است. به طور کلی، در روش مزوتراپی از کوکتل‌هایی با ترکیبات درمانی استفاده می‌شود و به همین دلیل است که مزوتراپی کاربردهای زیادی در بهبود سلامت و زیبایی پوست و موی شما دارد. از این روش برای جوانسازی پوست، تحریک کلاژن سازی، درمان غبغب و سلولیت، لاغری موضعی و کنترل ریزش مو استفاده می‌شود.

در مقابل آن، مزوژل علاوه بر ترکیبات درمانی، حاوی مقادیری ژل و فیلر است و بیشتر در کاربردهای جوانسازی و رفع چین‌وچروک پوست، رفع تیرگی دور چشم و همچنین لیفت صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای این که بیشتر بدانید فرق مزوتراپی و مزوژل چیست؛ در ادامه، تفاوت‌های این دو تکنیک زیبایی را از لحاظ ماندگاری، سن مراجعه‌کنندگان، قیمت، مزایا و عوارض آن‌ها بررسی می‌کنیم.

 

۱. ماندگاری مزوتراپی و مزوژل

اولین فرق مزوژل و مزوتراپی در مدت زمان ماندگاری آن‌ها است. به طور کلی، مزوتراپی در بلندمدت، نتایج ماندگارتر و بهتری را نسبت به مزوژل ارائه می‌دهد.

۲. سن مناسب برای تزریق مزوتراپی و مزوژل

سن، یکی دیگر از فاکتورهایی است که باعث فرق مزوژل و مزوتراپی می‌شود. در روش مزوژل به دلیل این که از ترکیبات طبیعی پوست برای تزریق استفاده می‌شود؛ سنین پایین‌تر بین ۲۰ تا ۲۶ سال، گزینه بسیار مناسبی برای انجام این روش زیبایی هستند. در مقابل آن، مزوتراپی برای افرادی بین ۲۴ تا ۵۰ سال که پوستشان مستعد چین‌وچروک است، مناسب‌تر است.

ضمناً، خانم‌های باردار و افرادی که بیماری قلبی، دیابت، سرطان یا بیماری‌های خاص دیگری دارند، کاندیدای مناسبی برای مزوتراپی و مزوژل نیستند.

۳. تفاوت هزینه مزوژل و مزوتراپی از لحاظ

مهم‌ترین فرق مزوژل و مزوتراپی در هزینه انجام این روش‌های درمانی است. به طور کلی، هر دوی این روش با توجه به عوامل مختلفی مثل ناحیه درمان، تعداد جلسات، مهارت پزشک و تجهیزات کلینیک و همچنین مقدار مواد تزریقی، هزینه متفاوتی دارند. با این حال، هزینه هر جلسه مزوتراپی بسیار کمتر از مزوژل است.

۴. مقایسه مزایای مزوژل و مزوتراپی

برای بیان تفاوت مزوژل با مزوتراپی می‌توانیم مزایایی را که این دو روش زیبایی ارائه می‌دهند، بررسی کنیم.

به طور کلی، فرق مزوژل و مزوتراپی در فواید آن‌ها به شرح زیر است:

مزایای مزوژل

آبرسانی و تغذیه پوست‌های خشک، برطرف کردن خطوط چین‌وچروک اطراف چشم و لب و ابرو، از بین بردن پف و تیرگی دور چشم، کمک به لیفت و روشن شدن پوست، عدم نیاز به بیهوشی، دوره نقاهت کوتاه و عوارض جانبی کم

مزایای مزوتراپی

جوانسازی پوست، از بین بردن تیرگی و پف دور چشم، تغذیه و آبرسانی پوست و مو، درمان افتادگی پلک، درمان سلولیت، از بین بردن غبغب، لیفت پوست صورت و گردن، لاغری موضعی، کنترل ریزش مو، بدون بیهوشی، دوره نقاهت و عوارض جانبی کم

۵. عوارض مزوژل و مزوتراپی

مزوژل و مزوتراپی هر دو از روش‌های کم تهاجمی و بی‌خطر به حساب می‌آیند. با این حال ممکن است بعد از انجام این تکنیک‌های زیبایی دچار عوارض کوتاه مدتی شوید که بعد از مدتی بدون نیاز به مراقبت‌های پزشکی برطرف می‌شوند. به طور کلی، این دو روش زیبایی عوارض مشابهی دارند؛ اما فرق مزوژل و مزوتراپی در عوارض جانبی آن‌ها به صورت زیر است:

 

عوارض جانبی مزوژل

کبودی و قرمزی پوست در ناحیه درمان، تورم و التهاب پوست، ایجاد حساسیت و احساس خارش و سوزش، بی‌حسی در ناحیه درمان، ایجاد نکروز یا عفونت در ناحیه درمان

 

عوارض جانبی مزوتراپی

تورم، درد، قرمزی و التهاب پوست، ایجاد حساسیت و خارش، کبودی و خونریزی در ناحیه درمان، ایجاد عفونت و زخم در ناحیه درمان

 

https://riyahi.doctor/14218/%D9%81%D8%B1%D9%82-%D9%85%D8%B2%D9%88%DA%98%D9%84-%D9%88-%D9%85%D8%B2%D9%88%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%BE%DB%8C/

tajmir riyahi
tajmir riyahi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋