reza.sevens

reza.sevens

به این هزار و یک دلیل خرما بخریم

تا حالا چند بار برای خرید خرما به فروشگاه یا سوپرمارکت مراجعه کرده‌اید؟ آیا خوردن خرما جزئی از برنامه‌ها و عادات غذایی شماست؟ اگر نیست باید بدونید که فرصت بزرگی را برای افزایش سطح سلامتی و جلوگیری از بیماری‌های مختلف از دست داده‌اید. تا انتهای این مطلب را بخوانید تا خیلی راحت برای خرید و مصرف مداوم خرما قانع شوید.

خرما، یک خوراکی برای تمام ساعات شبانه روز

 

آیا خرما فقط یک میان وعده یا خوراکی خوشمزه است که می‌تواند جایگزین تنقلات شود؟ ابدا خیر. خرما آنقدر ماده معدنی، ویتامین و کالری دارد که بتواند یک وعده غذایی کامل باشد. همه می‌دانیم که در قدیم خرما وعده غذایی اصلی بسیاری از مردم خاورمیانه بوده است؛ مردمانی که ساعت‌ها کار می‌کردند و به انرژی زیادی نیاز داشته‌اند.

خرما سرشار از فیبر و کالری است. یک عدد خرما می‌تواند سطح انرژی ذهنی و جسمی شما را به حد قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد. از طرفی این ماده غذایی حاوی قند سالم است و خطری برای افراد مبتلا یا مستعد دیابت ندارد. بنابراین هر زمان از شبانه‌روز که احساس خستگی یا گرسنگی کردید، کافی است چند عدد خرما میل کنید تا انرژی شما بازیابی شود.

خرما سرشار از فیبر، ویتامین، آهن و مواد معدنی است. کمتر میوه‌ای چنین ترکیب غنی و مفیدی از مواد مختلف دارد. همین مسئله سبب شده خرما کاربردهای متنوعی داشته باشد. رفع گرسنگی، تامین انرژی بدن، تامین قند و موارد مورد نیاز بدن برای سوخت و ساز از جمله کاربردهای این میوه گرمسیری است.

خرید خرما، عادتی که نباید ترک شود

 

فعالان بازار خرید عمده خرما از کاهش مصرف سرانه این خوراکی خوشمزه در ایران خبر می‌دهند. گرچه قیمت خرما در سال‌های گذشته افزایش یافته است اما هنوز هم نسبت به بسیاری از مواد غذایی هزینه مقرون به صرفه‌ای دارد. به یاد داشته باشیم خرما یک خوراکی کاملا سالم است که طعم و مزه فوق‌العاده‌ای دارد و می‌تواند جایگزین تنفلات صنعتی و مضر باشد.

بسیاری از مردم در طول روز تنقلات و مواد غذایی متنوعی مصرف می‌کنند. توصیه می‌شود برای رفع گرسنگی در ساعات مختلف روز حتما از انواع مختلف خرما یا محصولات مشتقه آن استفاده شود. می‌توانید گاهی خرمای خام مصرف کنید. برای نوشیدن چای از چیپس خرما استفاده کنید یا برای شیرین کردن نوشیدنی‌ها از شیره خرما بهره بگیرید.

مصرف مداوم خرما باعث بهبود سلامت جسم و ذهن می‌شود. خرما سطح بهداشت دهان و دندان را هم ارتقا می‌دهد. جلوگیری از بروز سرطان‌ها، بیماری‌های گوارشی، دردهای موضعی، بیماری‌های دوره بارداری و بسیاری از امراض دیگر از فواید خوردن خرما به صورت مداوم است.

حتما ارقام مختلف خرما را امتحان کنید.

وقتی حرف از خرید خرما می‌شود، حتما تصویر رطب مضافتی در ذهن شما نقش می‌بنند. مضافتی معروف‌ترین نوع خرما است اما ارقام مختلفی از این میوه پرخاصیت و گرمسیری در کشورمان کشت می‌شود. زاهدی، خاصویی، کبکاب، پیارم و ... از جمله ارقام متنوع خرما هستند که هر کدام طعم، رنگ، اندازه و البته خواص مختلفی دارند.

اگر می‌خواهید خرمایی شیرین و پرشیره میل کنید، حتما به سراغ خرید خرما خاصویی بروید. اگر هم می‌خواهید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید، می‌توانید خرمای زاهدی بخرید. خرمای پیارم هم یکی از ارقام لوکس و گران قیمت خرمای ایرانی است که ظاهری کشیده و زیبا دارد. خرمای کبکاب هم طعم شیرین و بافت نرمی دارد و جایگزینی مناسب برای قندهای صنعتی است.

بنابراین اگر طعم، قیمت یا هر خصوصیت دیگر خرمای مضافتی شما را از خرید این ماده غذایی پرمنفعت منصرف می‌کند، می‌توانید به سراغ دیگر ارقام خرما بروید.

چطور بهترین خرما را بخریم؟

 

این روزها محصولات خرمایی زیادی در بازار عرضه می‌شود. با مراجعه با فروشگاه‌های موادغذایی یا خشکبار فروشی‌ها، ده‌ها و صدها نوع خرما خواهید دید. باید بدانیم که هر خرمایی خوب نیست و گاهی مصرف خرمای فاسد یا خراب ممکن است باعث بیماری‌ها و آسیب‌های جانی شود.

در درجه اول خرما باید بسته‌بندی بهداشتی و استاندارد داشته باشد. خرید خرمای فله برای مصارف شخصی توصیه نمی‌شود. بهتر است به سراغ پک‌ها و بسته‌‌بندی‌های بروید که علامت استاندارد یا سیب سلامت دارند.

برای تشخیص خرمای خوب کافی است به بو، طعم و شکل ظاهری محصول توجه کنید. اگر خرمای بوی بدی دارد یا طعم آن ترش شده است، به هیچ وجه نباید مصرف شود. همچنین خرمایی که دچار لهیدگی و تغییر شکل شده احتمالا فاسد شده است.

خرید عمده خرما از شرکت اسپاد تجارت آیریک

اگر در فروشگاه‌های ایران و مخصوصا مشهد به محصولات خرمایی دقت کرده باشید، احتمالا برند هورمانیک را دیده‌اید. برند هورمانیک توسط شرکت اسپاد تجارت آیریک به بازار خرمای ایران معرفی شده است. محصولات خرمایی هورمانیک دارای کیفیت و مرغوبیت بالایی هستند و از همین رو، پتانسیل صادرات به کشورهای عربی، اروپایی و آسیای شرقی را هم دارند.

اسپاد تجارت آیریک در سال‌های گذشته با استفاده از بهترین خرمای کشت شده در جنوب کشور، محصولاتی بهداشتی، سالم، خوش‌طعم و پرفایده را تولید کرده است. فعالان بازار خرمای ایران و صادرکنندگان مواد غذایی برای خرید خرما عمده و پخش این محصول در ایران و سایر کشورها می‌توانند از طریق وب‌سایت ayrikdates.com و صفحه اینستاگرام ayrik_dates_ با شرکت اسپاد تجارت آیریک در ارتباط باشند.

 

reza.sevens
reza.sevens

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋