reza mirnazemi

reza mirnazemi

جزیره کیش ، چگونه می توان به آن رسید

 

 

یکی از ساده ترین راه ها برای رفتن به کیش، در هر کجای ایران که هستید، راه هوایی است. بسیاری از افراد سفر با تور را انتخاب می کنند و تمام کارها باید توسط شرکت مسافرتی انجام شود. اگر قصد رفتن به کیش را دارید، به سادگی با خرید بلیط هواپیما به این جزیره بروید. اگر می خواهید از تهران به کیش سفر کنید، باید به فرودگاه مهرآباد بروید.

در واقع شما هم با آمادگی می توانید به کیش برسید، از جایی که به بندرعباس و از آنجا به بندرگاه می روید. پس از رسیدن به بندر، با خرید بلیط دریایی از طریق دریا به جزیره کیش خواهید رسید. اگر می‌خواهید برای رسیدن به کیش از یک خودروی غیردولتی استفاده کنید، یکی از ساده‌ترین راه‌ها را برای شما از طریق لوکیش پیدا خواهید کرد و به سادگی سفری جذاب را آغاز خواهید کرد.

تور کیش از مشهد و سایر شهرها همه روزه به این جزیره زیبا در خلیج فارس ایران برگزار می گردد .

گذشته تاریخی کیش

جزیره کیش دارای گذشته تاریخی طولانی است و اغلب به دلیل فاصله زمانی هخامنشیان در زمره بهترین جزایر خلیج فارس نامیده می شد. در طول گذشته تاریخی، این جزیره اغلب کامتینا، اراکیا، قیس و آراکاتا نامیده می شد. رونق جزیره کیش از دوره هخامنشیان آغاز شد و در نتیجه با گسترش دریانوردی در آبهای خلیج فارس و حمل و نقل محصولات و مسافران به عناصر کاملاً متفاوت جزایر در این فضا، کیش نیز مورد استقبال بیشتر قرار گرفت. نسبت به قبل از

صرف نظر از حاکمیت ایران بر جزایر خلیج فارس در دوره اشکانیان و ساسانیان، کیش با ورود و ظهور اسلام پیوسته به زیر حکومت خلفای اموی رسید. چندی بعد، یکی از ایرانیان غیور فراوان توانست با شکست خلیفه، حاکمیت جزایر را به همراه کیشا به ایران بازگرداند. در خلال دوره سلجوقیان، کیش به بزرگترین مرکز تجاری در خلیج فارس تبدیل شد و به طور پیوسته در طول زمان پیشرفت های متعددی انجام داد. این جزیره تا اوایل حکومت پهلوی به عنوان میانی برای صید و مروارید شناخته می شد، اما با ورود مروارید ژاپنی به ایران، اهمیت این سختی کاهش یافت.

اندکی بعد و در دوره سلطنت محمدرضا شاه پهلوی، جزیره کیش بسیار مرفه شد و زیرساخت های اجباری برای ساخت اقامتگاه، نمایشگاه جهانی، فرودگاه، کازینو آنلاین و اقامتگاه برای او و خانواده اش ایجاد شد. این جزیره از سال 1361 به عنوان منطقه آزاد مالی نامگذاری شد و از آن زمان نظام اقتصادی این جزیره بر تجارت و گردشگری متکی است. جزیره کیش در سال های اخیر یکی از مناطق پرهزینه و حیاتی ایران محسوب می شود و به دلیل اهمیتی که برای آن قائل شده است، از رونق متنوعی برخوردار است.

بهترین زمان برای سفر به کیش

کیش به دلیل داشتن تفریحات متنوع و داشتن آب و هوای محلی که فقط در تابستان گرم می شود، بهترین زمان سفر در بقیه ماه ها است. حتی اگر در تابستان به این جزیره سفر کنید، ممکن است با استفاده از فعالیت های دریایی کیش یا شنا و غواصی، سفری عالی داشته باشید. از این گذشته، اگر به آب و هوای گرم آلرژی دارید، بهتر است در زمستان به آنجا بروید.

اما وقتی می خواهیم بهترین زمان سفر را به شما معرفی کنیم، از ابتدای مهر تا اوایل اسفند و اوایل بهار بهترین زمان برای سفر است. در تمام فاصله زمانی که در مورد آن صحبت شد، میزان آلودگی هوا در کمترین حد خود قرار دارد و متعاقباً اذیت نخواهید شد. فصل زمستان اغلب بهترین تنوع مسافران را به کیش دارد، زیرا آب و هوای متعادل و رطوبت در کمترین حد خود قرار دارد، اما باید در ماه هایی که تنوع مسافران بیش از حد است به این میزان فکر کنید. تخصص سفر پرهزینه تر .

دیدنی های کیش

یکی از مسائل حیاتی که باعث می شود افراد کاملا متفاوت از مکان های کاملا متفاوت به کیش سفر کنند، دیدن نقاط دیدنی این جزیره است. این مناظر مظهر نقاط دیدنی ناب، تاریخی و تفریحی هستند که بعداً درباره آنها بیشتر مطالعه خواهید کرد. هر زمان که به کیش سفر می کنید بهتر است اطلاعات کاملی در مورد انواع مکان های کنجکاوی در کیش داشته باشید تا هنگام بازدید از مکان تعطیلات دچار سردرگمی نشوید.

جزیره هندورابی

این جزیره در 28 کیلومتری کیش و در فضایی با همین عنوان قرار گرفته است. قلمرو جزیره هندورابی به بیش از 22 کیلومتر مربع می رسد و قله آن 29 متر از سطح دریا است. این جزیره توسط مردم اصلاح نشده است، اما، و به همین دلیل، شما ممکن است از بکر بودن آن استفاده کنید و عکس های دوست داشتنی را با یک دوربین دیجیتال عالی بگیرید. افرادی که در هندورابی زندگی می کنند در روستایی با عنوان مشابه زندگی می کنند و منبع درآمد آنها ماهیگیری است. در صورت سفر به کیش بهتر است از این جزیره دوست داشتنی غافل نشوید.

مجموعه مارینا کیش

این پیشرفته دارای اسکله های شناور پس از یک حوض تخصصی است که اغلب به آن نقطه ای می گویند که برای محافظت از قایق های مجلل استفاده می شود. این پیشرفته یکی از مناطق مجلل کشور نامیده می شود که دارای امکانات رفاهی فراوانی است و گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. لازم به ذکر است که این پیشرفته دارای عناصر کاملاً متفاوتی است که مارینا لج ممکن است بسیار شناخته شده باشد و چشم بسیاری از مسافران و مردم را به خود جلب کرده است.

در میان بسیاری از عناصر مختلف مارینا پیشرفته، می‌توانیم عضویت قایق بادبانی، رستوران VIP، سالن استراحت ساحلی، عضویت در تفریحات دریایی، خرده‌فروشی تجهیزات دریایی و غرفه‌های غذا را ذکر کنیم. در صورتی که به این جزیره سفر می کنید و هزینه مربوطه برای شما حیاتی نیست، بهتر است از مارینا کیش پیشرفته برای اقامت و تماشای نقاط دیدنی مختلف استفاده کنید.

آکواریوم کیش

از میان نقاط مختلف دیدنی کیش می‌توان به آکواریوم جزیره اشاره کرد و این نیمه بخشی از دلفیناریوم پیشرفته‌ای است که قبلاً در مورد آن صحبت شد. تعداد گونه های ماهی در این آکواریوم به بیش از 65 گونه و تعداد خزندگان به 100 گونه کاملا متفاوت می رسد. آکواریوم مجموعه دلفیناریوم دارای اندازه های کاملا متفاوت است و نوع حجیم آن دارای مقدار پنجاه و 20000 لیتر است، محل نگهداری کوسه ها و گونه های بزرگتر و آکواریوم کوچکتر دارای ماهی های رنگارنگ کوچکتر است. آکواریوم کیش متشکل از انواع ماهی، بوآ، مارمولک ایگوانا، لاک پشت بزرگ ۲ متری، کوسه و ... می باشد. در صورت سفر به کیش، تماشای دلفیناریوم جذاب را در برنامه اوقات فراغت خود مجسم کنید.

چوب نارگیل ساحل دریا

این ساحل 17 هزار متر مربع فضای دارد و بیش از 2500 چوب نارگیل در این فضا وجود دارد. ساحل درخت نارگیل کیش از پرتعدادترین مناطق این جزیره است که نباید از دست بدهید. از آنجایی که درخت نارگیل در شرایط اقلیمی مطمئن رشد می کند، وجود این گونه چوب در کیش موهبت الهی محسوب می شود.

در این ساحل، در کنار شکوه متمایزی که می‌توانید تماشا کنید، وجود تفریحات و امکانات متنوعی معادل سکوهای ماساژ درمانی، دوچرخه، قایق‌های ماهیگیری، لوازم غواصی، مکان‌های غذاخوری، فروشندگان اسپرسو و غیره وجود دارد. حتی می تواند تخصص شما را در سفر افزایش دهد. این ساحل دوست داشتنی چشم بسیاری از عکاسان را به خود جلب کرده است و اگر به این موضوع علاقه دارید، بهتر است دوربین دیجیتال خود را منتقل کنید تا عکس های فریبنده خود را با قاب های دوست داشتنی ضبط کنید. پس از تماشای همه این موارد، بهتر است به قلعه جنی کیش بروید تا بتوانید یکی از نقاط دیدنی و ترسناک کیش را تماشا کنید.

reza mirnazemi
reza mirnazemi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋