tazcum

tazcum

توسط ۳ نفر دنبال می شود
 ۱ نفر را دنبال می کند

معرفی کافه های تهران

کافه‌ها تقریبا در زندگی همه ما نقش‌های پررنگی داشته‌اند. برای برخی از ما شاهد عشق و خاطرات شیرین زندگی بوده‌اند و برای عده‌ای دیگر یادآور اتفاق‌های ناگوار زندگی و روزگار تنهایی با فنجانی قهوه و یک نخ سیگار هستند.

لیست کافه‌های معروف تهران
اما کافه‌ها گاهی سرنوشت همه ملت را به چشم خود دیده‌اند و پناهگاهی برای جوانان سیاسی و متفکر دوران‌های مختلف نیز بوده‌اند. در این مطلب به معرفی کافه های تهران از نظر فضای آن‌ها یا محل قرارگیریشان خواهیم پرداخت. پس اگر می‌خواهید کافه‌ های معروف تهران را برای شرایط مختلف بشناسید، تا انتها با ما همراه باشید.

کافه نادری
بهتر است در ابتدای فهرست معرفی کافه های تهران، به سراغ یکی از قدیمی‌ترین و خاطره‌انگیزترین کافه های پایتخت برویم که در طول نسل‌های مختلف، وقایع ادبی، فرهنگی، سیاسی و عاشقانه بسیار زیادی را از سر گذرانده است.

این کافه دوست‌داشتنی که بیش از 90 سال قدمت دارد، روزگاری محل قرارها و انجمن‌های ادبی چهره‌های سرشناس گذشته مانند صادق هدایت یا نیما یوشیج بوده است.

با گذشت سال‌های دراز از افتتاح کافه نادری در تهران، هنوز حتی شنیدن نام آن، یاد و خاطره روزهای گذشته دهه 40 و 50 هجری و متفکران و متجددان آن روزگار را برای ما زنده می‌کند. حتی اگر در آن دوران نزیسته باشیم.

امروزه کسانی که قصد دارند چند ساعتی از روز را با خود یا دوستانشان در یک فضای نوستالژیک خلوت کنند، راهی خیابان جمهوری می‌شوند و فنجان قهوه خود را در کافه نادری سر می‌کشند.

نادری دو سالن مجزا دارد که کاربری هر یک از آن‌ها متفاوت است. اگر برای سرو غذا از جمله غذای مخصوص کافه نادری یعنی شاتوبریان به آن‌جا رفته‌اید، باید در سالن رستوران کافه بنشینید و اگر می‌خواهید برشی کیک گردویی را با چای عصرانه میل کنید، سالن دوم کافه را به شما نشان می‌دهند.

کافه گودو یاس
کافه گودو یاس

یکی دیگر از کافه‌ های معروف تهران با بازسای حال و هوایی قدیمی، کافه گودو یاس در خیابان نجات‌الهی است. این کافه که یک خانه قدیمی از دوران پهلوی است، امروزه با داشتن یک حیاط زیبا و بنای دو طبقه آجری، از ساعت هشت و نیم صبح تا نیمه شب از مهمانان خود پذیرایی می‌کند.

ویژگی که باعث تمایز و شهرت کافه گودو یاس از دیگر کافه‌ها شده، معماری و دیزاین خاص آن است که نشان از هنرمندی و سلیقه بسیار زیاد طراح آن دارد. قرار گرفتن یک حوض آبی در میان حیاط دانشین کافه با صندلی‌های لهستانی و فولکس واگن قدیمی گوشه حیاط، حس صمیمی روزگار گذشته را برای بسیاری از بازدیدکنندگان گودو زنده می‌کند.

در این کافه هر سه وعده غذایی سرو می‌شوند و منوی آن شامل غذاهای سنتی ایرانی نیز است که در کنار یک لیوان نوشیدنی سنتی، لذت بسیار زیادی خواهد داشت.

کافه ری را
اگر به تهران و گشتن در کوچه‌های قدیمی آن علاقه داشته باشید، حتما با کوچه لولاگر نیز آشنایی دارید. کوچه‌ای قرینه در خیابان نوفل لوشاتو که تمام خانه‌های آن و حتی درختانی که در حیاط خانه‌ها وجود دارند نیز با یکدیگر قرینه هستند.

امروزه در این کوچه قدیمی که بیش از 80 سال قدمت دارد، گالری هنری، بوتیک هتل و البته کافه ری را جا خوش کرده‌اند که پس از بازسازی ساختمان‌های قدیمی، به شکل کنونی در آمده‌اند.

معماری و سبک چیدمان ری را بسیار خلاقانه و چشمگیر است. در این کافه از دکوراسیون تلفیقی برای چیدن فضا کمک گرفته‌اند. به‌صورتی که آجرهای قهوه‎ای دیوار با دوغاب سفید بین آن‌ها، نشان از معماری ایرانی است و صندلی‌های لهستانی، بوی دکوراسیون کلاسیک اروپا می‌دهند.

همچنین نصب لوسترها و تعدادی صندلی به سبک صنعتی نیز، یادآور دوره انقلاب صنعتی و تجدد در این کافه هستند. در ری را انواع نوشیدنی‌ها و غذاهای متننوع وجود دارند که طبق نظر مشتریان آن، لازانیا یکی از بهترین غذاهای این کافه زیبا بوده و اگر دیر بجنبید ممکن است تمام شده باشد.

در مجموع اگر می‌خواهید قبل از شرکت در تور کیش از تهران، یکی از دیدنی‌ترین کوچه‌های پایتخت را ببینید و در یکی از لوکس ترین کافه های تهران چیزی بخورید، راه خیابان نوفل لوشاتو را در پیش گیرید.

کافه سفال آنسو
کافه سفال آنسو

در میان فهرست معرفی کافه های تهران نباید کافه سفال آنسو را از قلم بیندازیم. این کافه زیبا که در خیابان ویلا قرار گرفته، با سایر کافه های تهران یک تفاوت اساسی دارد و این تفاوت رد پای هنر اصیل ایرانی یعنی سفالگری در گوشه و کنار آن است.

کافه آنسو را چند دوست بعد از بازسازی یک خانه قدیمی در پایتخت ساختند و با تلیق هنر سفالگری با منوی کافه، فضای جدیدی پدید آوردند.
جالب است بدانید تقریبا تمام ظروف استفاده شده در این کافه کار دست هنرمندانی است که آثار سفالی را در کارگاه آنسو خلق می‌کنند و به آن‌ها لعاب می‌زنند. آنسو تنها برای نوشیدن یا خوردن نیست، بلکه شما می‌توانید در کارگاه‌های سفالگری آن نیز شرکت کنید یا با خرید از گالری هنری آن، از این هنر زیبا و سنتی حمایت کنید.

کافه دیاموند
خیابان ویلا یا نجات‌الهی پر از کافه های زیبا و قدیمی است که هر یک از آن‌ها فضای دلنشینی دارند و شما را برای ساعاتی از شلوغی زندگی شهری دور می‌کنند. از دیگر کافه‌ها مشهور و قدیمی خیابان ویلا، کافه دیاموند است که یکی از بهترین کافه های تهران برای قرار‌های عاشقانه یا برگزاری سالگردهای آشنایی، به‌شمار می‌آید.

مدیریت کافه دیاموند با تعمیر و بازسازی دکوراسیون کافه در طول زمان، آن را برای پذیرایی از مهمانان خود مهیا کرده است. دیاموند یک خانه دو طبقه است که می‌توانید با دوستان و خانواده خود در یکی از طبقات آن به صحبت بنشینید یا نوشیدنی خود را در فضای آزاد حیاط سرو کنید.

حیاط دیاموند در همه فصول سال قابل استفاده است و قرار دادن سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی برای همه میزها، بیشتر مهمانان این کافه را به سمت حیاط هدایت می‌کند.

اگر برای شرکت در تور مشهد از تهران، از شهرهای اطراف به پایتخت سفر کرده‌اید، حتما به کافه دیاموند یا یکی از کافه های خیابان ویلا سر بزنید و دغدغه زندگی را برای چند ساعت پشت در کافه به‌جای بگذارید.


کافه فامیل

با شنیدن نام کافه فامیل احتمالا تصور می‌کنید که تمام پرسنل این کافه با یکدیگر ارتباط خانوادگی دارند و فقط فامیل‌های خود را به آن‌جا راه می‌دهند! اما نکته جالب درباره کافه فامیل و نام آن، ارتباط فامیلی بین کارکنان یا کارمنان با مشتریان نیست، بلکه مدیریت این کافه تمام تلاش خود را به‌کار می‌بندد تا با مهمانان خود، رفتار گرم و صمیمی داشته باشد.

برای رفتن به کافه فامیل و نشستن در محیط دیزاین شده با چوب و نور ضعیف، یا گپ و گفت با افراد جدید و ساختن دوستی‌های تازه، باید به میدان نبوت در شرق تهران یا هفت حوض سابق بروید.

کافه کتاب وارطان
همان‌طور که گفتیم هر یک از کافه‌های پایتخت حال و هوای مخصوص به خود را دارند و فضای دلنشینی برای مشتریان خود فراهم کرده‌اند. در مطلب معرفی کافه‌های تهران ما، یکی از خاص‌ترین موارد این فهرست، کافه کتاب وارطان است که محیط دلچسبی را برای دوستداران کتاب خلق کرده است.

قرار گرفتن وارطان در خیابان فلسطین و در نزدیکی دانشگاه تهران، دلیلی است تا هر روزه تعداد زیادی از دانشجوهای این دانشگاه برای بحث و گفتگو با دوستان خود یا خواندن کتاب راهی کافه کتاب وارطان شوند.

در وارطان این امکان وجود دارد که بدون حواس پرتی یا سروصدای زیاد ساعت‌ها به مطالعه بنشینید و هر از گاهی مقداری قهوه بنوشید.

کافه ایتالیانو
در پایتخت تنها کافه‌های هنری و صمیمی طرفدار ندارند، بلکه بعضی از لوکس ترین کافه های تهران هر روز از مشتریان بسیار زیاد خود پذیرایی می‌کنند..

یکی از کافه‌های بسیار جالب و دیدنی پایتخت، کافه ایتالیانو است. اگر دوست دارید در خیابان‌ها و کوچه‌های زیبای رم قدم بزنید ولی شرایط این کار را ندارید، به ایران مال در غرب تهران بروید.

در ایران مال کافه جدیدی وجود دارد که به سبک و سیاق کافه‌های خیابانی ایتالیا ساخته شده است و منوی آن نیز انواع غذا و نوشیدنی ایتالیایی را شامل می‌شود.
این کافه زیبا با گل‌های کاغذی صورتی و رومیزی‌های چهارخانه سفید و قرمز، تمام تلاش خود را به‌کار می‌برد تا شما را در سفر ایتالیا همراهی کند.

کافه قصر یخ
در هنگام معرفی کافه‌های تهران باید به سراغ کافه‌های خاص و شگفت‌انگیز این شهر نیز برویم. یکی از عجیب‌ترین کافه‌های پایتخت، قصر یخ است که در همه فصول سال دمای منفی 6 درجه سانتی گراد دارد.

البته بهتر است بدانید در این کافه یک سالن با دمای معمولی نیز برای افرادی که به هیجان علاقه‌ای ندارند در نظر گرفته شده اما در سالن اصلی همه چیز از یخ ساخته شده است..

برای رفتن به این کافه باید حتما لباس‌های مناسب بپوشید و اگر لباس مناسب فصل سرما را به همراه ندارید، می‌توانید کاپشن‌های پشمی و گرم را از مدیریت کافه امانت بگیرید و به تن کنید.

قصر یخ در شهرک غرب، در بلوار فرحزادی قرار دارد و هر روز از ساعت 10 صبح پذیرای مهمانان خود است.

 کافه ارسی
کافه‌گردی همیشه برای نشستن با دوستان و خانواده یا قرار ملاقات‌های کاری نیست، بلکه بسیاری از افراد به‌ویژه کسانی که برای خود کار می‌کند یا به ‌اصطلاح فریلنسرها، دوست دارند در کنج کافه‌ای ساکت بنشینند و کارهای روزانه خود را انجام دهند.

در پایتخت کافه‌های بسیار زیادی وجود دارند که گاهی به‌عنوان فضای کار اشتراکی نیز از آن‌ها استفاده می‌شود و افراد می‌توانند با خیال راحت در آن‌ها بنشینند و بدون استرس از قطعی اینترنت یا برق به کار خود ادامه دهند.

کافه ارسی در بازار بزرگ تهران نیز یکی از کافه‌های مناسب برای کار با لپ تاپ است که میزهای یک نفره آن، به همین منظور طراحی شده‌اند. در لیست زیر بهتر است چند نمونه دیگر از کافه‌های مناسب برای کار کردن با لپ تاپ را نام ببریم:

کافه گالری فضای باز ریشه 29
کافه هومان
کافه جار
سام کافه ونک
کافه بلک باکس و غیره
کافه فکرکده
یکی دیگر از لوکس ترین کافه های تهران و همچنین خاص‌‍‌ترین‌های آن، کافه گیم فکرکده است که در شهر تهران سه شعبه مختلف دارد.

در این کافه انواع بازی‌های رومیزی و فکری به‌صورت گروهی یا تکی اجرا می‌شوند و حتی اگر با نحوه بازی کردن آشنا نباشید، کارکنان کافه تمام قوانین آن را به شما آموزش می‌دهند.

کافه‌های فکرکده مکان مناسبی برای شرکت در بازی و همچنین نوشیدن یا خوردن خوراکی‌های خوشمزه است و به شما کمک می‌کند تا علاوه ‌بر قرار گرفتن در اجتماع، از قوه تفکر خود استفاده کنید.

کافه راوی
بسیاری از کافه‌های تهران در کنار گالری‌های مشهور هنری ساخته‌ شده‌اند یا یک گالری را در دل خود جای داده‌اند. این کافه‌ها زمینه را برای جمع شدن هنر دوستان در یک محیط صمیمی فراهم می‌کنند.

کافه گالری راوی نیز یکی از کافه‌های زیبای پایتخت است که در محله اقدسیه واقع شده است و قسمت گالری هنری آن، هر ماه آثار چند تن از هنرمندان ایرانی را به نمایش می‌گذارد.

کافه راوی یک بالکن دنج نیز دارد که و از این نظر یکی از بهترین کافه های تهران برای قرار عاشقانه محسوب می‌شود. راوی از ساعت 9 صبح و به صرف صبحانه تا پاسی از شب درهای خود را به روی مشتریان باز می‌کند.

کافه قنادی وانیلا
یکی از اولین کافه قنادی‌های تهران شیرینی فرانسه است که به مشتریان خود این امکان را می‌دهد تا نوشیدنی‌های گرم مانند انواع قهوه را در کنار پخت نان‌ها و شیرینی‌های خوشمزه فرانسوی سرو کنند.

این روزها در محله‌های مختلف تهران کافه قنادی‌های بسیار زیادی جا خوش کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به فمی شیک یا تیستی روم نیز اشاره کنیم.

اما در معرفی کافه‌های تهران، به سراغ کافه قنادی وانیلا می‌رویم که با دو شعبه خود در فرشته و اقدسیه، نان و شیرینی‌های تازه را در کنار نوشیدنی‌های گرم سرو می‌کند و محیط بسیار دلنشینی دارد.

سخن نهایی
در تهران کافه‌های مختلفی وجود دارند که هر از آن‌ها مشخصه مخصوص به خود را دارند و از منوی ویژه‌ای برخوردار هستند.

ما در این مطلب سعی کردیم به معرفی کافه‌های تهران بپردازیم و گوشه بسیار کوچکی از این فضاهای دلنشین را برای شما به‌تصویر بکشیم.

اما اگر می‌خواهید با کافه‌های بیشتری از این شهر آشنا شوید، تنها کافی است در کوچه و کنار پایتخت قدم بزنید و خودتان بسیاری از آن‌ها را پیدا کنید. جهت خرید تور کیش از تهران می توانید اینجا کلیک کنید و به سایت همسفرها مراجعه کنید.

tazcum
tazcum

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋