rayaniir97

rayaniir97

چرا آبگیری ماشین لباسشویی قطع نمی شود؟

قطع نشدن آبگیری ماشین لباسشویی و ورود مداوم آب به آن نشان دهنده اشکال در یکی از قطعات داخلی است. ماشن لباسشویی در مرحله شستشو و آبکشی نیاز به آبگیری دارد که در چندین مرحله انجام شده و بعد از تخلیه مجدد این روند انجام میشود. در مرحله خشک کن آبگیری به طور کامل قطع شده و تنها نم و رطوبت لباس ها از بین میرود. قطعات و اجزای متعددی در آبگیری لباسشویی نقش دارند که خرابی هر یک می تواند باعث بروز مشکل خواهد شد. در ادامه علت آبگیری مداوم ماشین لباسشویی را بررسی خواهیم کرد.

خرابی شیر برقی لباسشویی

شیر برقی یکی از قطعات مهم در ماشین های لباسشویی است که نقش کلیدی در آبگیری دستگاه و ورود آب دارد. در صورت اشکال و خرابی این قطعه ورود آب با اختلال مواجه میشود. در واقع شیر برقی باید بتواند در زمان مناسب قطع شود تا مانع از آبگیری دستگاه گردد. به عنوان مثال، برای اینکه فقط از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده کنید، شیر برقی کاملا باید قطع شود.

در صورت مشاهده آبگیری مداوم ماشین لباسشویی شیر برقی باید توسط تعمیرکار بررسی و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض شود.

اشکال در هیدروستات

هیدروستات قطعه بسیار مهمی است که ارتفاع آب داخل لباسشویی را اندازه گیری می کند. پس از افزایش ارتفاع آب در ان دازه تنظیم شده، این قطعه به برد اطلاعا رسانی می کند و از این طریق شیر برقی قطع میشود. اگر هیدروستات به هر دلیل دچار اختلال شود، با مشکل آبگیری مداوم ماشین لباسشویی مواجه خواهید شد. با تعمیر یا تعویض هیدروستات می توان این مشکل را برطرف کرد.

خرابی برد الکتریکی

برد الکتریکی قطعه ای بسیار مهم است که شبیه به مغز انسان عمل می کند. این قطعه با توجه به اطلاعاتی که سایر اجزا برای آن ارسال می کنند، فرمان هایی را برای سایر بخش ها صادر می کند. بعد از اینکه هیدروستات ارتفاع آب را اندازه گیری کرد، به برد اطلاع می دهد که اندازه آن در حد تنظیم شده است. سپس برد به شیر برقی فرمان قطع شدن را صادر می کند. اگر برد نتواند بدرستی عمل کند، آبگیری نیز قطع نخواهد شد.

تعمیر و تعویض برد الکتریکی نیاز به تخصص بالایی دارد و باید توسط تعمیرکار بررسی شود. برای حل مشکل می توانید با نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی پارس تهران و سایر برندها تماس بگیرید.

کوتاه بودن طول شلنگ تخلیه

به عنوان یکی دیگر از دلایلی که باعث میشود آبگیری ماشین لباسشویی قطع نشود می توان به کوتاه بودن طول شلنگ تخلیه اشاره کرد. شلنگ تخلیه باید حداقل 50 سانتی متر طول داشته باشد تا تخلیه بدرستی انجام شود. در غیر این صورت با مشکل آبگیری مداوم دستگاه روبرو خواهید شد.

خرابی پمپ تخلیه لباسشویی

در برخی از مواقع ممکن است پمپ تخلیه همزمان با آبگیری دستگاه روشن باشد. در این صورت آبهایی که وارد لباسشویی میشوند همزمان تخلیه شده و این روند ادامه پیدا می کند. برای حل این مشکل باید پمپ تخلیه بررسی و در صورت نیاز تعمیر و تعویض شود.

جمع بندی

بر اساس آنچه در طول متن اشاره شد، اگر آبگیری ماشین لباسشویی قطع نمیشود، باید قطعاتی از قبیل هیدروستات، برد الکتریکی، پمپ تخلیه، شیر برقی و شلنگ تخلیه بررسی شوند.

rayaniir97
rayaniir97

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋