raoofi.reza

raoofi.reza

www.gaminodena.com

فرهنگ خاورمیانه و تاثیر آن بر دکوراسیون داخلی

در این نوع دکوراسیون که در ادامه این مقاله بیشتر به آن میپردازیم،  استفاده از رنگ های گرم مثل قرمز، نارنجی، و طلایی بسیار رواج دارد و نقوش هندسی، تاریخی، معنوی در قالب‌های فرش‌ها، پرده‌ها و اکسسوری های دیواری مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین استفاده از مبلمان با جزئیات چوبی و نقش‌های سنتی که همراه با حکاکی‌های هندسی یا نقوش هستند بسیار استفاده می‌شوند. و یکی از مواردی که بسیار مورد توجه قرار میگیرد، استفاده از تزئینات دست‌ساز مانند خراطی، سفالگری، یا فلزکاری در تزئینات داخلی میباشد که موجب تمایز این فرهنگ دکوراسیونی با سایرین میباشد.

 

استفاده از فرش‌های دستبافته با نقوش هندسی یا سنتی که تاریخچه فرهنگی و هنری یک کشور یا عقیده را به نمایش می‌گذارند در دکوراسیون خاورمیانه جایگاه ویژه ای دارد و پرده‌ها استفاده شده که بیشتر برای ایجاد حریم خصوصی مورد استفاده قرار میگیرد با الگوها و رنگ‌هایی که به فرهنگ خاص هر منطقه اشاره دارند، رابطه مستقیمی دارد.

آینه‌ها در این نوع دکوراسیون رایج هستند و با قاب های چوبی و حکاکی‌های محلی به عنوان تزئینات دیواری بسیار مورد پسند هستند. استفاده از شیشه‌های با حکاکی‌ها و طرح‌هایی که از ارزش‌ها و نمادهای مذهبی الهام گرفته‌اند. نیز به خصوص در سالهای کمی دور تر استفاده زیادی میشده است. 

برای روشنایی خانه ها استفاده از نورپردازی غیرمستقیم به منظور ایجاد حس آرامش و گرما در فضاها با کمک چراغ‌ها با طراحی‌های متفاوت با فرهنگ‌سازی و الهام گرفته‌شده از نقوش هندسی این سبک دکوراسیون را متمایز می کند.

همچنین موردی که خیلی به چشم میخورد مخصوصا در دکوراسیون خانه هایی با اعتقادات دینی به اسلام، نمادهای دینی و مذهبی مانند آیه‌های قرآن، نقوش اسلامی، یا نمادهای مربوط به تاریخ و فرهنگ در قابل تابلو ها و ... میباشد. استفاده از تزئینات محلی و سنتی که به جوانب مختلف فرهنگی اشاره دارند در کشور های مختلف متفاوت اما مشترک است.

در نتیجه، دکوراسیون داخلی نشات گرفته شده از فرهنگ خاورمیانه ای با هویت دینی این منطقه عجین شده است و  در محیط ها و فضاها مختلف  با استفاده از المان‌های فرهنگی ، زیبایی و احساس گرمای خاصی را می‌افزاید و هویت منحصر به فردی ایجاد می‌کند.

raoofi.reza
raoofi.reza www.gaminodena.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋